Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:07 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 116 17 18 19 2064 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2020 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Er wacht ons de komende tijd nog een zeer druk programma.
Heel veel informatie zal daarbij verstoken blijven doordat de facebooksite van het team plotseling op 'besloten' staat....
Wat we weten komt dus van elders.

Afbeelding

Vandaag, zaterdag 19 september, reden er Circusmannen in de inmiddels gefinishte 81e Giro dell'Appennino (1.1) een eendaagse wedstrijd
van Novi Ligure naar Genova over 191.5 km.

Aan de start verschenen:

82 DOUBEY Fabien
83 EIKING Odd Christian
84 EVANS Alexander
85 LAMMERTINK Maurits
86 PASQUALON Andrea
87 PETILLI Simone


De volledige uitslag is nog niet binnen....... De Engelsman Ethan Hayter heeft gewonnen.

Ha, nu druppelt er wat, helaas nog zonder plaatjes.

Een keurige 6e plaats voor Maurits Lammertink in dezelfde tijd als de winnaar 4.35.38!
En verder:
13 - Eiking - z.t.
18 - Doubey - z.t.
23 - Petilli - z.t.
59 - Pasqualon op 5.13
En Evans haalde de eindstreep niet.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Morgen zondag 20 september, is in Frankrijk de 74e Grand Prix d'Isbergues - Pas de Calais (1.1), een eendaagse wedstrijd
van Isbergues naar Isbergues over 199.3 km. En dat ligt zo'n 50 km ten westen van Rijsel.

Aan de start worden verwacht:

71 BELLICAUD Jeremy
72 DEGAND Thomas
73 DELACROIX Theo
74 DE WINTER Ludwig
75 DOUBEY Fabien
76 DUPONT Timothy
77 VAN MELSEN Kévin


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Maar ook in België wordt gekoerst op zondag de 20e, en wel in de 17e Gooikse Pijl (1.1), een eendaagse wedstrijd
van Gooik naar Gooik over 200.7 km.
De Parel van het Pajottenland ligt globaal tussen Ninove en Halle, ten zuidwesten van Brussel.

Daar zullen de volgende mannen hun best moeten doen:

DE DECKER Alfdan
DE PLUS Jasper
DEVRIENDT Tom
KREDER Wesley
VANSPEYBROUCK Pieter
VAN POPPEL Boy
VAN POPPEL Danny


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dinsdag 22 september is de 81e Paris-Camembert (1.1), een eendaagse wedstrijd waarvan de te rijden afstand kennelijk geheim moet blijven...., want nergens te vinden, zelfs niet op de site van de organisatie.

Afbeelding

Afbeelding

En zo vinden we dan toch nog de afstand, zo te zien 195 km.

Onderweg voor een broodje Camembert gaan:

Afbeelding

Uitsluitend buitenlandse Circusrenners aan de start -vanuit Belgisch standpunt gezien dan- want die dag vindt ook het nationale kampioenschap bij onze zuiderburen plaats:

Afbeelding

Ingooigem is the place to be, het dorp heeft alles met Stijn Streuvels te maken.
De dames rijden daar vanaf 9.30 uur over 131.6 km, de heren starten in Halle om 12.00 uur.
Op de Ninoofsesteenweg (N48), ter hoogte van de Taveerne 'Lamme Gisj' op nr. 231.
De eindstreep voor hen ook te Ingooigem na 235.8 km.


Laatst gewijzigd door Didier op ma sep 21, 2020 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2020 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Er is mooi nieuws en er is zelfs nog mooier nieuws!
Om te beginnen zijn er bij het verslag(je) van de slotetappe van de Ronde van Luxemburg nog een paar leuke foto's bijgeplaatst.
U scrolle maar even terug, het loont de inspanning!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuws kwam er ook aangaande het nakende vertrek van Xandro Meurisse.
Dat hij de ploeg gaat verlaten was al eerder bekend.
Dit is uiteraard ook andere belangstellenden niet ontgaan, zoals managers en ploegen.
Zeker is dat zich inmiddels enkele ploegen hebben gemeld met een serieus aanbod, waaronder COFIDIS.
En dat is natuurlijk geen kattenplas.....
(Dat rijmt niet, maar is wel zo netjes....)
Einde van zijn circustijd, maar we wensen hem uiteraard alle succes!

Inmiddels kwam het bericht dat Xandro ploeggenoot wordt van Mathieu van der Poel bij Alpecin-Fenix.
Er is nog niet getekend, maar dat gaat vast wel gebeuren!
Geen slechte keus......

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dan de 74e Grand Prix d'Isbergues - Pas de Calais van zondag 20 september.
Er staat een film van bijna 2 uur over de wedstrijd op Youtube: https://www.facebook.com/GPISBERGUES/vi ... 222210470/

Zoveel (vrije) tijd heb ik zelfs niet, ze beginnen pas te fietsen op plm. 1.12.05

Alleen de finish, wat ging dat weer hard! https://www.facebook.com/GPISBERGUES/vi ... 222210470/

Winnaar werd na 199.3 km de Fransman Nacer Bouhanni in een tijd van 4.31.46.
Achter Romain Cardis legde Timothy Dupont namens Circus beslag op een uitstekende 3e plaats!

Zijn ploegmaten eindigden in de achterhoede, ook nog in een treintje:
90 - De Winter
91 - Delacroix
92 - Bellicaud,
alledrie op 2.30.
Van Melsen en Degand vielen uit.

Met enige moeite een finishfoto gevonden waar Dupont op te zien is -geheel links-:

Afbeelding

Een mooie prestatie!

En toch ook solo op het podium, dat heeft denk ik iets met de Franse Bekercompetitie te maken, waar deze wedstrijd voor meetelde.

Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar dan de mooiste! Prestatie dus.
Niemand minder dan Danny van Poppel won gisteren (20 sept) de 17e Gooikse Pijl:
Over de 200.7 km deed hij 4.24.26.

Opnieuw een massale aankomst, niet minder dan 51 renners in dezelfde tijd!
Tim Merlier leek de wedstrijd te gaan winnen, maar ging de sprint te vroeg aan, waarop Van Poppel het werk sterk afmaakte!
Dat die weer eens won werd overigens ook wel tijd: zijn laatste zege dateert van eind 2018.
De overige Circusmannen eindigden als volgt:
17 - De Decker - z.t.
18 - Vanspeybrouck - z.t.
55 - Boy van Poppel op 0.07
70 - Kreder op 0.18
85 - De Plus op 1.56
94 - Devriendt op 2.53

Samenvatting op Sporza: https://sporza.be/nl/2020/09/20/danny-v ... 623514558/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reactie van Danny van Poppel:

« Vandaag gokte ik om me zo goed mogelijk in het peloton schuil te houden.
Mijn ploegmaten vingen dit op door in de finale attent mee te koersen.
Tim Merlier ging de sprint aan, maar ik voelde dat ik nog sneller kon.
Deze aankomst licht bergop en met wat wind is op mijn lijf geschreven.
Zegevieren is voor mij al een tijdje geleden, dit is een fantastisch gevoel.
Dankzij het team heb ik vandaag gewonnen.
Ik heb het echt naar mijn zin bij Circus-Wanty Gobert-Tormans en waardeer het enorm dat ze me het volle vertrouwen geven.
Ook in periodes waarin het minder goed loopt en wanneer ik aan mezelf begin te twijfelen, blijft het team achter me staan.
Dit heb ik in mijn carrière nooit eerder meegemaakt.
Ik ben zeer tevreden en het seizoen is nog niet voorbij! »


Laatst gewijzigd door Didier op do sep 24, 2020 6:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2020 5:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De zon schijnt nog steeds: vandaag alweer een mooi nieuws-dag!

In Frankrijk was zoals aangekondigd de 81e Paris-Camembert (1.1), een eendaagse wedstrijd van Pont-Audemer naar Livarot-Pays-d'Auge over 194.5 km.

Ze zijn nog niet lang binnen. Winnaar werd de Fransman Dorian Godon na een sprint-a-deux met ........... Maurits Lammertink!

De aankomst:

Afbeelding

Het tweetal was ontsnapt uit een flinke kopgroep en slaagde er in vooruit te blijven.
Nacer Bouhanni won de sprint van de achtervolgers.
In die groep (op 0.08) ook Fabien Doubey, die 17e werd.
Overige circusklasseringen:
40 - Bellicaud op 0.58
54 - Eiking op 1.08
61 - Kreder op 1.32
86 - Delacroix op 12.20
Evans viel uit.

Meer foto's volgen mogelijk later....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En vandaag het BK, met uiteraard puur Belgen aan het vertrek.
Zojuist beslist, dit 101e kampioenschap, van Halle naar Anzegem over 235.8 km.

Kervers kampioen is Dries de Bondt in een tijd van 5.11.08.
Achter Iljo Keisse en Pieter Serry werd Jan Bakelants 4e.
De 9e plaats was voor Xandro Meurisse.

Finishfilmpje: https://twitter.com/i/status/1308424760334913543

Ontspannen voor de start:

Afbeelding

In afwachting van de dingen die gaan komen:

Afbeelding

Het peloton bij het opgaan van de beroemde (beruchte?) Muur van Geraardsbergen: https://twitter.com/i/status/1308359105204150272

Met nog 63 km te gaan: https://twitter.com/i/status/1308404191078088705

Minder dan 40 km voor het eind: https://twitter.com/i/status/1308404191078088705

Jan Bakelants na afloop:

Afbeelding

”I was the strongest uphill, but the course wasn’t hard enough to make a difference”


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2020 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Interview met Steven de Neef in Het Laatste Nieuws: https://www.hln.be/sport/sport-in-de-bu ... gle.com%2F

Steven De Neef begint met Circus-Wanty Gobert aan voorjaarsklassiekers in het najaar

Afbeelding
Assenaar Steven De Neef begint in januari aan zijn tiende seizoen als sportbestuurder.

SPORT IN DE BUURT Als paradox kan het tellen. Assenaar Steven De Neef is sportbestuurder bij Circus-Wanty Gobert.
Zijn team begint volgende week aan de voorjaarsklassiekers in het najaar.
Door de coronaperikelen werden alle topkoersen die in de lente voorzien waren, immers verplaatst naar het najaar.


Steven De Neef heeft al wat wielerwatertjes doorzwommen. Tot zijn veertigste was hij actief in het profpeloton.
Volgend seizoen is hij aan zijn tiende campagne als ploegleider toe.
“Ik vrees dat dit jubileum me een rondje zal kosten. (lacht) Eén jaar was ik bij Jong Vlaanderen actief.
Nadien verhuisde ik naar Wanty-Groupe Gobert. Ik heb inderdaad al wat meegemaakt, maar dit seizoen slaat natuurlijk alles.
Het begon nochtans goed. Na de stage in Calpé konden we aan de slag in Mallorca en Frankrijk.
De Ronde van Oman werd afgelast, maar dat had te maken met de dood van de sultan.
We waren al op weg naar de Strade Bianche, toen die koers als eerste werd uitgesteld.
Parijs-Nice lukte nog wel, maar dan was het gedaan.”

Heropstart
In juli kon Steven De Neef weer aan de slag met zijn team.
“Rotselaar was een opwarmertje. Er volgden goede stages in Charleroi en de Ardennen.
Met de Strade Bianche, Milaan-San Remo en de Dauphiné konden we meteen een mooi internationaal programma afwerken.
De heropstart was moeizaam omdat Meurisse, Van Poppel en Dupont met kleine kwalen sukkelden.
De laatste drie weken waren echt goed.
Zondag triomfeerden we nog in de Gooikse Pijl, maar ook daarvoor waren er al deugddoende uitslagen.
Pasqualon werd tweede in de Coppa Sabatini, De Gendt werd derde in Luxemburg en tweede in Le Samyn en ook Bakelants haalde de top tien.”

Drukke dagen
Steven De Neef heeft nog werk voor de boeg.
“Twee wedstrijden in Frankrijk en de BinckBank Tour vormen de aanloop naar de klassiekers.
We hebben overal startrecht. Mogelijk sluiten we het seizoen pas half november af in Sardinië.
Intussen denken we ook al aan volgend seizoen. Doubey gaat naar Total Energy en Offredo wordt analist bij de Franse televisie.
Met de Est Rein Taramae haalden we een eerste versterking in huis.”



En zijn oorsprong heeft niets met het Drentse Assen te maken maar des te meer met het Belgisch Asse, uiteraard!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2020 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aanstaande zondag -27 sept- in Frankrijk de

Afbeelding

Van Margny-lès-Compiègne naar Chauny over 203 km.
Ondanks het gelijktijdig plaatsvindende WK in Italië -waaraan voor Circus alleen Loïc Vliegen en Odd Eiking deelnemen- deze toch zeer sterk bezette wedstrijd tellend voor de Franse beker!
Van onze zijde komen aan het vertrek:

Afbeelding

Beide plaatsen liggen ten noordoosten van Parijs, de finishplaats ten zuiden van Saint-Quintin.

Mooi filmpje van de route: https://www.csc-chauny.fr/le-parcours-en-video-4/

De grootste kanshebbers volgens de organisatie:

Afbeelding

En daar zijn we het uiteraard roerend mee eens......

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vervolgens volgende week de

Afbeelding

(En daar zijn ze een Circus-shirtje vergeten....!)

Van dinsdag 29 sept t/m zaterdag 3 okt de 16e BinckBank Tour door België en (deels) Nederland.
Wat dat laatste betreft: op de 2e dag -wo 30 sept- is er een tijdrit over 11 km in Vlissingen.
De derde dag is de start in de Zeeuws-Vlaamse Stad (echt waar!) Philippine.
En op de voorlaatste dag is de aankomst in Sittard-Geleen.

De etappes op een rijtje:

Di 29 sept - Blankenberge - Ardooie over 132.1 km
Wo 30 sept - (Tijdrit) Vlissingen - Vlissingen over 11.0 km
Do 01 okt - Philippine - Aalter over 165.7 km
Vr 02 okt - Riemst - Sittard-Geleen over 195.4 km
Za 03 okt - Ottignies-Louvain-la-Neuve - Geraardsbergen over 185.0 km


Wie er voor Circus.... aan de start verschijnen blijft kennelijk nog even geheim, alleen de naam van Danny van Poppel kom ik tegen.

Maar daar zijn ze al, te zien na mijn 'oproep':

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Of het allemaal niet op kan: woensdag 30 september is ook nog de 84e La Flèche Wallonne (1.UWT),
een eendaagse wedstrijd van Herve naar Mur de Huy over 202 km.

En dat noemen wij hier dus gewoon de Waalse Pijl.....

Daar rijden als alles meezit:

.. BAKELANTS Jan
.. DEGAND Thomas
.. DOUBEY Fabien
.. EIKING Odd Christian
.. LAMMERTINK Maurits
.. PETILLI Simone
.. VLIEGEN Loïc


Met een mooi promo-filmpje: https://www.la-fleche-wallonne.be/en/vi ... conference

Ook u kunt een kansje wagen:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2020 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Tot het zover is vindt morgen -zo 27 sept- eerst nog 'even' het Wereldkampioenschap op en rond het circuit van het Italiaanse Imola plaats.
Als gebruikelijk weer een waar verkleedfestijn, want uiteraard rijdt geen renner in zijn gebruikelijke kleertjes, maar allemaal in de kostuums van hun nationale bond.

Zoals onderstaande Circusrenners Loïc Vliegen en Odd Eiking:

Afbeelding
Voor wie het raden blijft: Vliegen herkent u aan zijn Cube-fiets!

Dan nog maar een keer solo:

Afbeelding

En Eiking, ook al herkenbaar aan zijn Cube:

Afbeelding

De organisatie in Imola kwam gisteren, de dag van het WK Tijdrijden, erg goed weg!
Minder dan een half uur na de passage van de Italiaanse winnaar Filippo Ganna (Van Aert werd tweede) donderde de finishboog in elkaar!
Oorzaak onbekend, als mogelijkheid werd de zuigkracht door de enorme snelheid van Filippo genoemd..... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Stel je voor dat er nog renners zouden moeten finishen......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2020 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dubbelnieuws, deze zondagnamiddag.
Enerzijds de ontknoping van Parijs - Chauny, anderzijds uiteraard het WK op de weg op en rond het circuit van Imola in Italië.
Het parcours aldaar werd kortgeleden niet al te zeer gewaardeerd, maar gisteren bij de Dames -wat deden die oranje meiskes het weer prima!- vond ik het toch wel een mooi rondje. Voor zoveel heren wellicht hier en daar wat aan de smalle kant, en het is natuurlijk waar dat zoveel keer over dezelfde bergjes wel een beetje saai wordt.
Maar altijd nog vele malen beter dan een veredelde vuilnisstort in Drenthe!

-Let op: zag gisteren ergens langs de route schattige donkerbruine alpaca's met een UCI-hesjes aan!
En ja hoor,ook alpacaatjes kunnen spugen, hoe aandoenlijk ze er ook uitzien!-
Et voilà:

Afbeelding

Start van het WK eerder op de dag:

Afbeelding

Afbeelding

In het WK is op dit moment nog zo'n 40 km te gaan. Tourwinnaar Podgacar neemt zojuist tijdens een stijging met zo'n 12% een voorsprong van (meer dan) 10 seconden op de kopgroep van plm. 70 renners. In welke groep 'onze' Circusman Vliegen steeds aanwezig is geweest!
Pogacar heeft nota bene zeer recent nog van fiets gewisseld:

Afbeelding

Maar ach, hij rijdt met rugnummer 13, dus dat moet wel goed komen!

Voor de rest sleuren de Belgen op kop, prachtig te zien op beelden vanuit de op ooghoogte naasthangende helikopter!
Ze komen weer wat dichterbij.....

Vliegen doet veel uitstekend werk, hier rijdt hij op kop van het peloton:

Afbeelding

Terug op het circuit voor het ingaan van de laatste ronde van 28.8 km is de voorsprong van Progacar ruim 20 seconden en loopt op!
Wat een klasse dat mannetje van (net) 22!!

De laatste uitdeling van eet- en drinkwaren....

En weer doet Vliegen zeer veel kopwerk.
Maar daar komt een volledige Cofidis-ploeg aan..... Een maf gezicht in een landenwedstrijd.
Wel erg opzichtig gesponsord....

Afbeelding

Even was er een Belg weg uit de grote groep, maar dat duurde maar even of hij keerde terug in de moederschoot...

Volgens de NOS doet Pogacar 'een Van der Breggentje' (= lange solo), verwijzend naar de winnares van gisteren Anna van der Breggen.
Maar het gaat hem niet lukken! Dumoulin rijdt -met 25 km te gaan- als eerste naar hem toe, gevolgd door Van Aert en anderen.
Dit wordt een mooie finale!

Na de laatste klim ontsnapt Julian Alaphilippe en pakt tien tellen. Nog 10 km te gaan....

Een vijftal renners in de achtervolging, waarbij Van Aert en Roglic.
Alaphilippe consolideert zijn voorsprong, terwijl hij met 78.1 km per uur omlaag suist.

En hij gaat het redden! De achtervolgers hebben meer oog voor elkaar dan de realiteit.....

In een tijd van 6.38.34 hebben we in Alaphilippe een meer dan verdiende wereldkampioen!

Van Aert pakte het zilver, de Zwitser Hirschi het brons.
Dumoulin eindigde niet bij de eerste tien. Hij werd 14e.

Afbeelding

De winnaar gefeliciteerd door de Vlaamse Reus: https://twitter.com/i/status/1310230956863827968

Nog een paar mooie foto's van de Belgische ploeg, en dan met name van Loïc Vliegen, die als superknecht van Van Aert opvallend veel goed werk deed. Hij eindigde zelf als 40e.
Voor niet familieleden: rugnummer 31, op een Cube-fiets en met witte helm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gaan we naar Parijs - Chauny, ik wist dat die later zou finishen. En een WK gaat uiteraard voor.....

Eerder vandaag, wat minder berg- of heuvelachtig:

Afbeelding

Met een regenachtige start:

Afbeelding

Na 75 km zes man op kop:

Afbeelding

Inderdaad, met daarbij het door ons gewenste tricot!

120 km gereden: dringen geblazen.... De weg is te smal, gezien de veldrijder ter rechterzijde.....

Afbeelding

Na 140 km de eerste doorkomst in de finishplaats.

Afbeelding

Wat er zo uitziet vanuit de lucht:

Afbeelding

De doorkomst vertraagd: https://twitter.com/i/status/1310218800751693824

De kopgroep, met daarbij Alfdan De Decker, neemt op een gegeven moment een voorsprong van meer dan 5 minuten!
Het zal niet voldoende blijken te zijn.....

Afbeelding

Circusrenner Théo Delacroix is na een val met een ernstige knieblessure naar het ziekenhuis om minimaal gehecht te worden.

Met 30 km te gaan is koploper Alfdan De Decker teruggepakt.

De finish met als winnaar Nacer Bouhanni, maar met een opnieuw uitstekend rijdende Danny van Poppel (rechts) op de derde plaats!

Afbeelding

De finale in beweging: https://twitter.com/i/status/1310238775042338817

Nogmaals de finish en het binnenkomen van de 'geklopte' renners..... Allemaal vertrokken met maar één doel....!
Na de reclame, die ook erg leuk is. Een bloedstollende eindsprint.....:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Het erepodium met winnaar Nacer Bouhanni, links de Duitser Alexander Krieger (2e) en rechts Danny van Poppel.

De overige Circusklaseringen:
8 - Dupont op 0.01
99 - Kreder op 0.28
110 - Devriendt op 2.32
113 - De Decker op 3.34
DNF: Delacroix en B. van Poppel

De reactie van Danny:

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op ma sep 28, 2020 5:16 pm, 8 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2020 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Circusrenner Théo Delacroix is na een val met een ernstige knieblessure naar het ziekenhuis om minimaal gehecht te worden.


...viel te lezen in bovenstaand bericht.
Het bleek allemaal nog een graadje erger: bij het ongeval -want daarvan kun je dus wel spreken: hij reed op een foutief geparkeerde auto- liep hij ook een hersenschudding en een sleutelbeenbreuk op!
Naar verluidt is de 21-jarige Fransman voor een operatie overgebracht naar een hospitaal in Becanson.
Wat niet onmogelijk is, maar naar mijn idee wel aardig uit de richting....

Beterschap gewenst!

Afbeelding

N.B. De verdere behandeling (helemaal) in Besancon houdt verband met de woonplaats van de coureur!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Vandaag, di 29 sept, dus de 1e etappe van de 16e BinckBank Tour, van Blankenberge naar Ardooie over 132.1 km.
We zitten op dit moment in de finale.

Het vertrek eerder op de dag in Blankenberge:

Afbeelding

Wel leuk: twee nationale kampioenen (foto boven en onder) aan de start en ook nog in dezelfde ploeg......

Afbeelding

Afbeelding

Alle mondkapjes verzamelen en weg zijn wij..... https://twitter.com/i/status/1310906130223292416

en route:

Afbeelding

Kort voor het eind: een valpartij in het peloton: https://twitter.com/i/status/1310948298514198534

Sprint voor de Binck Gouden Kilometer (3x sprinten in een kilometer!) https://twitter.com/i/status/1310950708901015558

Sean De Bie springt weg met 6 km te gaan.... https://twitter.com/i/status/1310952722317934597
en pakt 10 seconden.

Massale valpartij met 4 km te gaan...... https://twitter.com/i/status/1310953502617858054
De helft van het peloton komt ten val.....
Wat een kluwen! Doordat één renner viel na het aantikken van een achterwiel....

De Bie teruggepakt....

De Belg Jasper Philipsen wint deze 1e etappe, voor de Deen Mads Pedersen en de Duitser Pascal Ackermann. https://twitter.com/i/status/1310954625294622721

Prachtige sprint van een Circus-renner: het is Danny van Poppel die de 4e plaats pakt!
Ja hoor, die is dus echt terug van 'even' weg geweest!

Gekwetste renners worden door collega's -ook uit andere ploegen!- over de finish geholpen.
Zoals Oliver Naesen, die nog maar één been heeft om mee te kunnen fietsen!

Here comes Danny, goed zichtbaar (gele helm) op de 4e plaats:

Afbeelding

En warempel, de dagwinnaar wint tevens de groene fiets! Met oog voor een beter klimaat, uiteraard!

Afbeelding

Er wordt nogal wat afvergaderd door de jury, waarschijnlijk over die massale valpartij kort voor de finish.
In ieder geval is de volledige uitslag er nog altijd niet.

Viel me mee dat die er later alsnog is gekomen...
Had verwacht dat alle gevallenen in dezelfde tijd zouden zijn geklasseerd, wat theoretisch niet kan op 4 km van de finish.
Maar nood breekt wetten.
Misschien voor een deel toch gebeurd, want ik zag zo snel geen 50 renners in de tijd van de winnaar over de streep komen.

Wat een toestand. Weet u nog wel, de renners waren niet te spreken over de smalle wegen in en rond Ardooie.
De organisatie luisterde goed en bracht aanzienlijk bredere... En dan krijg je dit...
Zo zie je maar weer: die geëiste veiligheid waarborgt in feite helemaal niks!
Nou ja, weinig althans....

De overige Circusrenners eindigden:
31 - Pasqualon - z.t. als de winnaar (2.59.26)
49 - Kreder - z.t.
116 - Meurisse - op 3.48
119 - Dupont - z.t.
156 - Vanspeybrouck - op 9.48
157 - De Gendt - z.t.


Laatst gewijzigd door Didier op do okt 01, 2020 6:02 pm, 10 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Even HEEEEL groot nieuws kort door de bocht: Circus-Wanty neemt voor volgend jaar de World Tour-licentie van CCC Team over!
Zoveel is vanmiddag op een persconferentie bekend gemaakt.
Een prachtige stap voorwaarts, want dat betekent deelname aan alle grote wedstrijden, inclusief de Tour de France!
Gedurende tenminste de komende drie jaar!
Wel moet de UCI in december nog met e.e.a. akkoord gaan. Maar dat lijkt op zich geen struikelblok!

Afbeelding

Afbeelding

Wereldnieuws uiteraard, zeker op wielergebied:

Circus-Wanty Gobert take over Continuum
Sports and move into WorldTour in 2021


Belgian parent company take over Continuum Sports as they buy license from Ochowicz at CCC Team

Afbeelding
Circus-Wanty Gobert at a team training camp earlier this season.

Want You Cycling, the company behind the Circus-Wanty Gobert team have taken over Continuum Sports, the operating company behind CCC Team, it was announced on Tuesday.
As part of the deal, the Belgian team will also take over the WorldTour license for 2021.

CCC had confirmed earlier this year that they would be leaving the sport at the end of this season due to financial pressures related to the COVID-19 pandemic, having cut wages by 50 per cent earlier in the year so the team could finish the 2020 season.

The team manager and current owner of the WorldTour license, Jim Ochowicz, has spent several months looking for a new financial backer for his team but today's news ends that search and any hope of the American running a squad in the same capacity in 2021.

Circus-Wanty Gobert will now run the operation with Ochowicz kept on as the team transitions into the WorldTour.

“With the co-founders of Want You Cycling, Benoit Soenen, Christophe Wanty, Ronald Gobert and David Sauvage, we built our project step-by-step with the ambition to one day move to the WorldTour," Jean-François Bourlart, general manager of Want You Cycling said in a press release.

"The moment had to be right, the structure had to be ready, and our partners eager to follow us.
We are therefore very proud today to take over the project from Jim Ochowicz and Gavin Chilcott and present to the UCI the continuation of Continuum Sports in the WorldTour,

"With the long experience of Jim Ochowicz and Gavin Chilcott, we will do everything possible to ensure the sustainability of our WorldTour project.
I have no doubts that our team will become a success in the World Tour, as it has at the Professional Continental level over the years, and as BMC Racing Team and CCC Team have too."

This, however, is not a merger and it's unclear at this point as to whether any of the current CCC Team riders still without contracts will be offered new terms by Circus-Wanty Gobert.

CCC will finish out the rest of 2020 before Want You Cycling take over the license next season.
Alessandro De Marchi leads the team at Wednesday's Flèche Wallonne and Ilnur Zakarin leads at the Giro d'Italia, while Greg Van Avermaet and Matteo Trentin will fight for results at the cobbled Classics next month.

"2020 has not been the year that any of us expected but we are motivated to finish the season as CCC Team on a high," Ochowicz said.

"Looking ahead, 2021 will see a new direction for the Continuum Sports organization and we are happy to be paving the way for Circus-Wanty Gobert to move to the WorldTour in what is a significant milestone for the Belgian team and a well-deserved promotion.

"Since the inception of Continuum Sports in 2007, we have made our mark on the cycling world with BMC Racing Team and CCC Team and we are well positioned to assist Circus-Wanty Gobert in this transition to the WorldTour.

"With ambitious long-term goals and a shared vision, we believe Circus-Wanty Gobert, under the leadership of Jean-François Bourlart, is an ideal fit to carry on the Continuum Sports legacy and we are in a position to support their efforts where needed."

Circus-Wanty Gobert, which currently has 18 riders under contract for 2021, was founded as Willems Verandas back in 2009, ascending to ProContinental status in 2011 and remaining there ever since.

CCC Team have already lost nine riders to other teams, including stars Van Avermaet to AG2R La Mondiale, Trentin to UAE Team Emirates and Fausto Masnada to Deceuninck-QuickStep.

Other riders who have found new teams for 2021 include Patrick Bevin and Alessandro De Marchi to Israel Start-Up Nation, Szymon Sajnok to Cofidis, Nathan Van Hooydonck to Jumbo-Visma and the duo of Gijs Van Hoecke and Michael Schär, who will join Van Avermaet at AG2R.

Riders confirmed as moving to Circus-Wanty Gobert for 2021 includ Rein Taaramae from Total Direct Énergie, Baptiste Planckaert from Bingoal-Wallonie Bruxelles and Lorenzo Rota from Vini Zabù-KTM.


Aldus CyclingNews.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2020 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Geweldig nieuws voor het Circusteam, die World Tour-licentie! =o=


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2020 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Alleen dat prijskaartje hè? Nu hebben ze jou zeker nodig als co-sponsor!

En ja, weet alles maar eens vooruit.....

Er zijn nu in diverse kampen renners die de haren uit hun hoofd trekken, denk ik.
Enerzijds zij die weg wilden bij Circus, ook nog om hogerop te komen!
Ze hebben inmiddels onderdak, maar toch niet op WorldTour-niveau!
Wat dat betreft hadden ze beter kunnen blijven!
En iemand als Greg van Avermaet (onder andere), die waarschijnlijk de bui bij CCC al zag hangen en verkaste.
Zo'n topper had dus uitstekend in het nieuwe Circus-plaatje gepast!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2020 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Voor alle gevallenen kwam de onverwachte rustdag van gisteren wel goed uit, denk ik zo.
Want alle Nederlandse onderdelen van deze wedstrijd werden geschrapt vanwege coronamaatregelen.
Burgemeesters trokken dus in allerijl de vergunningen in! En daardoor geen tijdrit in Vlissingen.
Nou, daar sta je dan als organisatie.....
Bijzonder te prijzen dat ze in zo'n korte tijd toch nog alternatieven hebben kunnen vinden!

Vandaag was de etappe Aalter - Aalter over 157 km.
Morgen (vr 02 okt) is de vervangende tijdrit in Riemst over 8.1 km.
En de slotetappe op zaterdag eindigt als gepland in Geraardsbergen, maar begint in Ottignies-Louvain-la-Neuve en gaat over 183.1 km.

De etappe van vandaag werd gewonnen door Mads Pedersen:

Afbeelding

Met de winnaar van dinsdag Jasper Philipsen op de tweede plaats en Pascal Ackermann als derde.
Met ook, en dat verheugt ons zeer, Danny van Poppel wederom op de vierde plaats.
In het tussenklassement staat hij met twee vierde plaatsen (helaas slechts) achtste, hetgeen komt door extra tijd die te winnen is bij de tussensprints.

Finishfoto:

Afbeelding

Overige Circusrenners:
14 - Pasqualon - z.t. als de winnaar - 3.26.13
57 - Dupont - z.t.
65 - Kreder - z.t.
78 - Meurisse - z.t.
144 - De Gendt op 1.54
150 - Vanspeybrouck op 3.23


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dan was er woensdag 30 sept ook nog zoiets als de 84e Waalse Pijl over 202 km met de finish op de beruchte Muur van Hoei.
Winnaar werd in een tijd van 4.49.17 de Zwitser Marc Hirschi, een paar dagen eerder nog 3e op het WK in Italië.
Dat had hij kennelijk beter verteerd dan de nieuwe wereldkampioen Alaphilippe, die de klassieker in Wallonië aan zich voorbij liet gaan...

Afbeelding

In de verder wel zeer sterk bezette wedstrijd eindigde de Circusrenners op de volgende plaatsen:

34 - Bakelants op 0.40
38 - Lammertink op 0.46
45 - Petilli op 0.48
Van Melsen en Doubey haalden de eindstreep niet, terwijl Eiking niet was gestart.

Bijna zorgde hij voor een grote stunt:

Hij is nog maar twee maanden prof, maar bijna zorgde Mauri Vansevenant (21) voor een stunt van formaat in zijn eerste eendagskoers op wereldniveau.
Na een aanval van bijna 200 kilometer kwam hij net voor de Muur van Hoei ten val.
“Anders maak ik een grote kans om te winnen.”
Vlaanderen heeft er een lieveling bij.


Maar helaas, nader bermonderzoek weerhield hem hiervan.....

Afbeelding

Filmpje met de hoogtepunten: https://www.youtube.com/watch?v=_TBmsGXFmrE


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wielrennen en het Circus
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Vandaag, vr 2 okt, de tijdrit over 8.1 km in Riemst.
Wat in Nederland niet meer mocht doorgaan kan in België, op slechts enkele kilometers over de grens vanaf Maastricht, nog altijd (gelukkig) wel!
De strijd is inmiddels gestreden, al is de volledige uitslag er nog niet.
Winnaar werd de Deen Soren Kragh Andersen in een tijd van 9.59.
Hij was de enige die beneden de 10 minuten bleef.

Belangstelling ook vanuit de dierenwereld: https://twitter.com/i/status/1312027963299430400

Rij maar een stukje mee met een ploeggenoot van de winnaar: https://twitter.com/i/status/1312026236823240704

En een leuke samenvatting: https://twitter.com/i/status/1312044256358432768

Renner in actie bij het opgaan van de Slingerberg:

Afbeelding

Die er vanuit de lucht zo uitziet:

Afbeelding

Tijdrijden is natuurlijk een kunstje apart, wat niet iedereen even voortvarend beoefent.
Daarbij spelen dan ook nog de (beperkte) lengte en het stijgingspercentage een rol.....

De Circusmannen eindigden als volgt:

36 - Meurisse op 0.41
69 - Pasqualon op 0.55
106 - De Gendt op 1.07
119 - Danny van Poppel op 1.15
128 - Kreder op 1.18
140 - Vanspeybrouck op 1.28

Hierdoor kelderde Danny aanzienlijk in het tussenklassement dat nog altijd aangevoerd wordt door oud-wereldkampioen Pedersen.
In het Puntenklassement bezet hij wel een mooie 5e plaats.

Wordt vervolgd....

Zo rijdt men tijd bij de Circusploeg:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 116 17 18 19 2064 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.