Het komt meer voor, en niet alleen in België!
Ook in Schleswig staat een webcam recht op het circus gericht:
http://www.vitalien-schleswig.de/vitalien/webcam.html
(Weinig mensen in beeld, net kwamen er nog wel nieuwsgierige kinderen langsfietsen...)
Het gaat hier om Circus Probst (West), hetzelfde leuke circus dat kortgeleden onder meer in Leer stond.
Schleswig is een stad in het Noorden van Sleeswijk-Holstein, gelegen aan de Schlei, een 43 km lange inham van de Oostzee.
Gezien de tijden op de beelden is sprake van actuele opnamen. Dat zou dan betekenen dat op dit moment de eerste voorstelling ter plaatse bezig is, want die zou om 16.00 uur beginnen.
Ze staan er niet heel lang, maar drie dagen. De tweede voorstelling is vanavond om 20.00 uur. Ook morgen zijn er twee: om 16.00 en 20.00 uur.
Donderdag, de laatste dag, alleen nog maar om 16.00 uur.
En dan kunnen we de snelle afbouw bewonderen......
Bijna zes uur. Een hele club voor de deur. Zijn de demonstranten gearriveerd of zijn dit alleen maar 'afhalers'?
Trucje ontdekt: wanneer je dit bericht sluit en weer heropend past de tijd van de webcam zich aan! Dat wil ook al wanneer je op vernieuwen klikt.
Een medewerker kwam een luchtje scheppen..... Ja, ook daar zal het warm zijn....
Nog even en het is pauze. Dan zien we de mensen wel naar de dierentuin gaan of naar de toiletwagen. Stond in Leer rechts (in beeld), waar nu de grote woonwagen staat.
Dus zullen de plassers wel naar links moeten....
Een heel aardig (Roemeens?) meisje was daar de baas. Die ik een paar keer leuk aan het lachen kreeg.....
Ach ja, herinneringen.....
17.11 uur, daar druppelen ze naar buiten......
Iemand in het wit ging net naar binnen zonder kaartje! (Even bellen.....)
En die scootmobiel reed volgens mij ook zo maar het terrein op....
Let nu op iemand in het blauw bij het linker reclamedoek. Die durfde nog niet echt, maar gaat straks vast wel door het poortje!
17.19 uur is het intussen. Erg druk lijkt het niet..... Is de vakantie eigenlijk al begonnen in Duitsland? Daar gaat alles in één keer, hoorde ik vorige week in Bremen.
Zo, einde pauze!
Blauwe man staat er nog steeds, rommelt wat met papieren in een plastic tas. Mogelijk een erg eenzame dierenactivist die folders uitdeelt....
Piepte nog wel een moeder en kind zo maar naar binnen.
Als je goed luistert hoor je de muziek van dat fantastische nieuwe orkest! En dat tijdens het eerste nummer na de pauze: die schitterende witte leeuwen van Ludvik Berousek!
Ach, waren we maar in Schleswig.....
Shit, die blauwe man is weg..... toch naar binnen gegaan? Geen idee!
Hee, hallo! De camerapositie is aan het veranderen. Naar links in dit geval. We zien nu ook de kassawagen staan.
Is ook al weer gecorrigeerd. Zie je wel dat meekijken zin heeft?
Oh, toch niet. Kennelijk zoeken ze een andere hoek, ter afwisseling.
De Nederlands/Russische Stoliarovs hebben intussen, na die supersnelle afbouw van de pistekooi, een aanslag op de lachspieren gepleegd.....
Was dat nu, met die tutu's? Ik denk het wel... Inderdaad, ècht lachen!
Zou dat eigenlijk ook mogen, Nederlandse circusartiesten in buitenlandse dienst nomineren voor de Circusweb-award?
Want als er een paar fenomenale clowns op dit moment op onze aardbodem aan het werk zijn zijn zij het wel!
En dat woont dan gewoon in Oudenbosch! Nou ja, heel soms dan, als ze toevallig niet onderweg zijn.....
Beroepsmatig hebben ze een heel netwerk, dus bij voorbaat kansloos zijn ze zeker niet.....
En ik weet zeker dat Probst (zeker de junior-directeur) hoogstpersoonlijk zijn toestemming verleent!
Dat heeft wel wat, een prijsuitreiking in zo'n groot circus.... Of tijdens het wintercircus in één van de twee plaatsen waar ze komen.....