Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma apr 29, 2024 8:49 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Probst - Programma 2024
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2024 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Gisteravond een ritje gemaakt naar Goch in Duitsland om de avondvoorstelling van Circus Probst te bezoeken. Het circus stond opgebouwd aan de festplatz die zich in een buitenwijk vlakbij de lokale voetbalclub bevond, ver verwijderd van het centrum. Toen ik ruim op tijd, een veertig minuten voor de voorstelling arriveerde, was het vrij druk maar uiteindelijk waren het iets meer dan 100 bezoekers die deze voorstelling bezochten. Het publiek was enthousiast en er stond een leuke sfeer en in de finale werd er zelfs om een ''zugabe'' geroepen.
De voorstelling was ook inderdaad de moeite waard al wil ik wel beginnen met een kritische noot. Circus Probst is een traditioneel dierencircus. Wat het traditionele betreft worden de nummers modern gebracht en heeft de voorstelling een prima tempo. Bovendien zijn er talloze verrassingen waardoor nummers eigenlijk in elkaar overvloeien. Maar waarom de exotenparade van directeur Reinhard Probst niet gebracht werd was mij een totaal raadsel. Wel aangekondigd op de website maar niet in de voorstelling. Terwijl Reinhard Probst voor de voorstelling wel luidkeels aanwezig was om popcorn te verkopen en tijdens de pauze er een bezoek gebracht kon worden aan de reizende dierentuin. Jammer, maar ook onfatsoenlijk tegen je publiek. Natuurlijk kunnen er redenen zijn om het nummer niet te brengen maar dan kan je dat ook uitleggen aan je publiek. Nu bleven er twee dierennummers over. De arabische hengsten van Stephanie Probst en het boerderijnummer met geiten en ezels van Stephanie en Sergiu. Overigens heeft Stephanie Probst zich inmiddels ontwikkeld tot een echte manegepersoonlijkheid en was haar vrijheidsdressuur van meer dan goede kwaliteit. Echter, Circus Probst noemt zich een dierencircus. Heb ik veel bewondering voor omdat vol te houden in een tijd waarin het dierencircus tegengewerkt wordt. Maar het ontbreken van het exotennummer vond ik een grote misser.
Jammer, was het overigens dat het programmaboekje niet beschikbaar was, is wel online verkrijgbaar, en dat ik een programmaboekje kan kopen van het Krefelder Weihnachtcircus, waarbij mij verzekerd wordt dat het programma hetzelfde is. Nu dat was dus niet zo, maar ik heb mijn verzameling in elk geval kunnen uitbreiden.
Positief is het live orkest, jammer is het dan weer dat niet alle nummers door dit orkest begeleid worden. Misschien is dit tijdelijk, Circus Probst is vorige week met haar tournee gestart. Maar het enthousiasme van het orkest was aanwezig en waarom buit je dit enthousiasme niet verder uit door er 100% gebruik van te maken.
Erg sterk vond ik clown Rudi Brukson. Over het algemeen zeer originele nummers die absoluut goed aankwamen bij het publiek. Ook sterk en vooral origineel was de opening met Brukson en twaalf artiesten die betoverd tot leven gewekt werden.
Verder veel acrobatiek, o.a. Elena aan de doeken, maar ook krachtacrobatiek, een luchtnummer en jongleur Rico Brukson, inderdaad de zoon van. Een leuk nummer dat met veel enthousiasme gebracht werd. Rico heeft het in zich om uit te groeien tot een echte manegepersoonlijkheid. Als laatste nummer de motoren van de Torres Troupe. Met vier man rijdt men in de ronde kogel. Zorgvuldig opgebouwd en met high fives wordt vervolgens van het publiek afscheid genomen.
Aankondigingen niet door een spreekstalmeester maar die komen van achteren en naar ik vermoed van de band afkomstig. In de finale worden artiesten ook van achter de schermen voorgesteld.
Het circus Probst speelt volgende week in Rheine, nog enigszins in de buurt van de Nederlandse grens, maar zal vervolgens oostwaarts trekken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2024 7:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Heb gisteren dit circus ook bezocht, de laatste voorstelling in Bocholt. Ik deel de mening van Hugo voor de rest een leuk programma met tempo en enthousiaste artiesten en een live orkest. Zelf houd ik ook van een dierencircus vandaar dat ik de voorstelling heb bezocht. Jammer inderdaad dat er alleen boerderijdieren en paarden te zien waren en de rest op stal is gebleven. Ik weet het niet zeker maar volgens mij presenteerd Stephanie tegewoordig ook het exoten tableu.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.