Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 7:05 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 20, 2012 10:33 am 

http://www.circus-online.de/weihnachtscircus.html

BerichtGeplaatst: do dec 20, 2012 7:49 pm 

Ja, dat is handiger, een link die werkt!
Met op het eind, helemaal onderaan, weer een link naar het wintercircusoverzicht van Circusweb!
Kijk, dat heet dus kruisbestuiving!
Makkelijk, en iedereen heeft er iets aan en de circussen worden er beter van!

BerichtGeplaatst: vr jan 18, 2013 3:42 pm 

Ja, ja, dan denk je dat moet ik nog nodig even melden, is Martijn je net voor met van die mooie foto's!
Maar die wordt er dan ook voor betaald, moet je maar denken!
Jammer dat het bij drie plaatjes bleef, maar erg sfeervol!

Want, en daar moest mijn bericht over gaan, heb je het Kerstcircus in Den Bosch gemist of leek het je altijd al leuk Renz International een keer in het buitenland te bezoeken, dan kun je nog tot en met zondag 20 januari terecht in Mönchengladbach.
Dat ligt tussen Roermond en Düsseldorf.
Vanavond nog om 19.00 uur, morgen om 15.00 en 19.00 uur en zondag om 14.00 uur.
Ze spelen daar al vanaf afgelopen weekend.
Ze staan vlak bij het stadion van Borussia Mönchengladbach.
Niet naar een Messe zoeken, zoals de gegevens op de site vermelden, want die hebben ze daar (denk ik) niet.
Maar in de buurt van het stadion een grote tent, dat moet te vinden zijn!

Woon je wat noordelijker dan staat ook al dicht over de grens, namelijk in Kleef (Kleve) aan het Spoykanaal/Wiesenstrasse Circus Universal Renz.
Gisteren begonnen en nog tot en met zondag 20 januari.
Dagelijks om 15.30 en 19.30, zondag om 11.00, 15.00 en 19.00 uur.
Dit is het circus van Daniel Renz en kwa grootte vergelijkbaar met de in ons land bekende Duitse circussen.
Ook al met tamelijk veel dieren.
Zij waren het die ongeveer een jaar geleden hun tijgers in een opvang in Noord-Holland dumpten, waar je ze nu tegen betaling kunt bezoeken.
Belly Wien gebruikte vervolgens tijdelijk hun kooiwagen tijdens de renovatie van de eigen wagen.
De reden waarom Universal Renz van die tijgers afwilden was in ieder geval niet het aantal uitheemse dieren te beperken: in plaats van tijgers kregen ze namelijk olifanten! Ja hoor, zoiets kan en bestaat nog steeds!
Kleef ligt overigens ter hoogte van Nijmegen.
Een week later staat dit circus in Krefeld, ook al vlak over de grens, maar dan bij Venlo.
Daar staan ze op de Sprödentalplatz, Sprödentalstrasse 50, van 25 januari t/m 3 februari.
Voorstellingen dagelijks om 15.30 en 19.30 uur, op zondag om 11.00, 15.00 en 19.00 uur.
Geen voorstellingen op 29 en 30 januari.

En mocht je zowel in Nederland als België vorig jaar Corteo van Cirque du Soleil gemist hebben (of absoluut nog een keer willen zien), die werkelijk schitterende voorstelling is momenteel nog in die mooie witte tent te zien Hamburg (Moorfleet, Amandus Stubbe Strasse) en wel tot en met zondag 10 februari.
Daarna wordt de kans om ze te zien wel heel aanzienlijk kleiner, want na Hamburg verhuizen ze naar ........ Brazilië!
Allicht een beetje warmer weer dan hier.....
En Braziliaans Carnaval in het verschiet, maar dat lijkt me dan weer een beetje té warm....

BerichtGeplaatst: vr jan 18, 2013 7:06 pm 

Citeer:
Niet naar een Messe zoeken, zoals de gegevens op de site vermelden, want die hebben ze daar (denk ik) niet.
Maar in de buurt van het stadion een grote tent, dat moet te vinden zijn!

Het terrein heet Messegelande Nordpark, zoals het op de kortingsbon/internetsite staat zo staat het ook op het bordje wat op de poort hangt van het terrein. Een groot asfaltterrein.
De Gladbacher Strasse afrijden en je komt voorbij het circus, om de hoek bij de Aldi en Edeka supermarkt

BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 7:52 pm 

Tip van Atze Lubach:

Kult Circus Renz / Karl-Heinz Renz

Bottrop
Kirohheilener Str. / Nähe MarienHospital

Vrijdag 15 Februari t/m Zondag 24 Februari.

Dagelijks om 15:30 uur
Zonag om 11:00 en 15:30 uur

Di 19.2 + Wo. 20.2 Geen Voorstellingen

BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 7:42 pm 

Circus Krone komt van 12.-18.07. naar Aachen op de Bendplatz
Dit is tevens de enigste plaats in de buurt van de Nederlandse Grens!

Tevens aan iedereen de tip om in één van de eerste plaatsen het Circus Roncalli te bezoeken, in de tweede helft van het jaar zal het circus zich vooral in Zuid-Duitsland bevinden.

BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 5:51 pm 

Circus Universal Renz, van Daniël Renz, staat de komende weken (weer) dicht bij de Nederlandse grens.
Van 4 t/m 7 april in Nordhorn op de Neumarkt aan de Seeuferstrasse.
Voorstellingen dagelijks om 15.30 en 19.30 uur en op zondag om 11.00 en 15.30 uur.
Een week later, van 11 t/m 14 april, staan ze in Meppen op de Festplatz am Hallenbad aan de Nagelshof.
Hier dezelfde aanvangstijden als in Nordhorn.

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 4:43 pm 

Met name voor de noorderlingen die niet te ver over de grens een circus willen zien dat ze wellicht nog niet kennen: vanaf morgen, donderdag 20 juni, tot en met zondag 30 juni staat in Oldenburg aan de Holler Landstrasse het Duitse Circus Belly van Klaus Köhler senior.
Een wat groter dan gemiddeld circus, met een aardig programma met het nodige spektakel, al weer een heel poosje onder de titel 'Stars of Cinema'.
De direkteur tekent persoonlijk voor de meeste dierennummers, met onder meer leeuwen en tijgers, maar hij doet ook de paarden.
En, wanneer hij nog leeft of niet in beslag genomen is, een grote brave gorilla.
Naast veel andere dieren spreken met name de GROTE krokodillen tot de verbeelding, al is het maar omdat je die niet iedere week ziet!
De dompteur deinst er niet voor terug zijn hoofd in de bek van zo'n dier te steken.
Maar kennelijk zijn ze braver dan verwacht, want ze sjouwen ook soms gewoon los rond over het circusterrein.
Zie als bewijs de foto's op hun site http://www.circus-belly.de !
Het zal aan mij liggen, maar ik kom ze toch maar liever niet tegen....

Voorstellingen in Oldenburg zijn er op donderdagen en vrijdagen om 17.00 en op zaterdagen en zondagen om 15.00 uur.
Maar vier per week dus, want van maandag t/m woensdag zijn er geen voorstellingen.
En dus ook niet 's avonds.

BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 12:33 am 

Citeer:
Circus Universal Renz, van Daniël Renz, staat de komende weken (weer) dicht bij de Nederlandse grens.

Mooi, kun je meteen even kijken hoe het gaat met de olifanten.

BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 3:47 pm 

Citeer:
Mooi, kun je meteen even kijken hoe het gaat met de olifanten.

Fijn hoor, dat u reageert mevrouw De Leeuw!
Alleen doet u dat op een bericht van mij van 2 april. Erg actueel dus!
Waar het verder op slaat blijft voor mij een grote vraag, en ongetwijfeld ook voor andere lezers.
Dat het voor verwarring zorgt blijkt uit de reactie van Tijger, die verder niet citeert, geen naam van een circus noemt, en op 'uw' olifanten inhaakt!
Zoals gezegd, erg verwarrend.....

Op de site van Circus Belly kom je de aap al tegen op de tweede foto wanneer je op Bilder klikt. En later ook in de voorstelling.

En laten we niet al te schijnheilig doen. En bepaalde diersoorten veroordelen in de hoop andere te mogen behouden.
Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat heel wat mensen thuis apen hielden en ze gewoon in de dierenwinkel te koop waren. En men in dierentuinen deze dieren bepaalde verrichtingen liet doen. Dat laatste gebeurt nog wel, maar niet voor het oog van het publiek. Want het is vrij logisch dat verzorgers een band met hun dieren opbouwen en daar houdt dit verband mee.
Daarmee vel ik geen waardeoordeel.
Zoals met regelmaat tegenwoordig (gelukkig) te lezen gebeuren er in die prachtige natuur (helaas) wel ergere dingen....

BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 9:23 pm 

Circus Universal Renz is op het moment in lange zomerpause en de rest van het jaar worden de tenten voor het Horror Circus van Fischer-Riedesel gebruikt.

BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 9:31 pm 
Site Admin

berichten van Tijger op zijn verzoek verwijderd....

BerichtGeplaatst: vr jun 28, 2013 4:15 pm 

Citeer:
berichten van Tijger op zijn verzoek verwijderd....

...en daardoor werd mijn reactie behoorlijk onbegrijpelijk. Dus enige uitleg.
Doordat mevrouw de Leeuw reageerde op een bericht van 2 april ontstond de nodige verwarring.
Tijger reageerde weer op haar bericht, zonder echter een naam van een circus te noemen. Dat maakte de verwarring alleen maar groter.....
Zijn opmerkingen konden daardoor op beide circussen slaan. En in minstens één geval waren die dan onterecht.
Mijn opmerkingen over die aap waren een reactie op iets dat hij daarover schreef.

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 7:12 pm 

Deze week dus meerdere mogelijkheden voor met name inwoners van de noordelijke provincies. Elders las ik dat al eerder, maar ook dat bericht is spoorloos...
Zoals te lezen is bij de tourinfo van Renz International (op dit forum!) staan die deze week in het Oostfriese Norden, bovenin aan de kust.
Voor mensen die nooit genoeg van dit circus krijgen best te doen. Jammer dat we nergens juiste informatie over data en aanvangstijden kunnen vinden.

Ga je naar Norden, dan kom je langs Emden, dat kan niet missen.
Ook dat was eerder te lezen maar is weer verdwenen, daar staat dit weekend Circus Voyage. En dus kun je een 'dubbel' maken!
Voyage is kwa grootte een bovengemiddeld Duits circus. Informatie over programma en meer http://www.circus-voyage.de.
Het programma zoals dat op de site staat aangekondigd lijkt leuk 'verpakt'.
Ze hebben rond de 80 dieren, waaronder diverse niet-alledaagse.
In Emden staan ze op de Schützenplatz. Voorstellingen op zaterdag 6 juli om 16.00 en 19.30, op zondag om 11.00 en 15.00 en op maandag 8 juli om 15.00 uur.
Geen idee waarom op maandag, kan het niet vinden als feestdag. Maar misschien wel plaatselijk of regionaal.
Na Emden gaan ze naar het verderweg gelegen Wittmund, maar daarna komen ze naar Aurich, ook niet al te ver over de grens.
Van donderdag 18 t/m zondag 21 juli, om precies te zijn.

Er werd in het verdwenen bericht geadviseerd op de fiets te gaan, nou, dat is wat overdreven. Tenzij voor een geoefende fietser. Maar dan kan een geoefende wandelaar ook gaan lopen!
Wanneer je pal aan de grens woont in Nieuweschans is het naar Emden ongeveer 30 km, en naar Norden de dubbele afstand.

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 8:49 pm 

Citeer:
Ook in Duitsland heb je blijkbaar voor elke vierkante meter een circus. Groningers kunnen het overigens op de fiets af, twee prachtige circussen net over de grens.
. Het staat op Circusweb... de andere site... en het nieuws staat er al even.
Zelfs mijn 86-jarige ouders fietsen nog 60 km per dag, zij het op een fiets met elektrische hulpmotor.

Wellicht is het handig als ik speciaal voor jou wat uitleg van de manier waarop Circusweb werkt. Het meest actuele nieuws staat op de homepage. Omdat ik de homepage niet al te lang wil maken verdwijnt het nieuws al na enkele dagen van de voorpagina en is dan te vinden op de pagina "laatste nieuws". En als die te lang is, dan verdwijnt het in het nieuwsarchief, allemaal met 1 klik op te sporen door onze bezoekers. Als je dan nog verder graaft, dan zie je het nieuws van de vorige jaren ook weer terug.
Als ik zo jouw commentaren lees, door al die zure opmerkingen heen, dan kan ik alleen maar constateren dat het je niet mee heeft gezeten in jouw leven. Je bent ergens op 14 jarige leeftijd ongeveer blijven steken in je ontwikkeling. Ik zou zeggen grow-up, en geef niet de rest van de wereld de schuld van jouw miezerige leven. Wellicht wordt het op dit forum dan ook weer een beetje leefbaar en stijgt het niveau.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00