Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:45 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2020 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Na ampele overwegingen is het dan toch zo ver: het fameuze Franse Cirque Arlette Gruss hervat binnenkort de tournee!

Met de voorstelling Excentrik, met onderstaande opvallende poster:

Afbeelding

Ervan uitgaande dat we geen tweede lockdown krijgen publiceren ze direct maar de hele tour t/m 24 mei volgend jaar!
De volgende plaatsen staan daartoe op het programma:

AIX LES BAINS - 23 sept. - 27 sept.
GRENOBLE -1 oct. - 4 oct.
ANNECY - 8 oct. - 11 oct.
NANCY - 16 oct. - 1 nov.
AMIENS - 5 nov. - 8 nov.
VILLENEUVE D'ASCQ - 12 nov. - 15 nov.
TROYES - 19 nov. - 22 nov.
PARIS - 27 nov. - 13 déc.
BORDEAUX - 18 déc. - 17 janv. 2021
LA ROCHELLE - 11 févr. - 14 févr. 2021
ROUEN - 19 févr. - 28 févr. 2021
ARRAS - 3 mars - 7 mars 2021
LILLE - 11 mars - 21 mars 2021
BOULOGNE SUR MER - 25 mars - 28 mars 2021
DUNKERQUE - 1 avril - 5 avril 2021
THIONVILLE - 8 avril - 11 avril 2021
STRASBOURG - 15 avril - 25 avril 2021
COLMAR - 28 avril - 5 mai 2021
MULHOUSE - 8 mai - 16 mai 2021
REIMS - 20 mai - 24 mai 2021


Meer gegevens op hun site: https://www.cirque-gruss.com/

Promofilmpje: https://www.facebook.com/CirqueArletteG ... =2&theater

Met onder meer -dat kan niet anders als de show zo heet!- een grote exotenparade!

Afbeelding

En nu dus maar allemaal:

Afbeelding


.... allemaal naar het circus - want niets hiervan is mogelijk zonder u!

Zo is het maar net.......

Nog een mooie video: https://www.facebook.com/CirqueArletteG ... =2&theater


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op de site melden ze:

‼ ️ Vanaf vrijdag 30 oktober en dit naar aanleiding van de aankondigingen van de regering onderbreken we tijdelijk onze tour om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

De sessies in Nancy van 30 oktober tot 1 november, alle sessies voor ons verblijf in Amiens, Villeneuve-d'Ascq en Troyes worden geannuleerd.

Voor klanten in het bezit van tickets die gereserveerd hebben voor een van deze sessies, nodigen wij u uit om naar het verkooppunt te komen waar u uw aankoop heeft gedaan.

Het beantwoorden van uw vragen blijft uiteraard onze prioriteit. Dus we doen ons best om de vele telefoontjes en e-mails af te handelen.

Wij danken u voor uw begrip. Zorg voor uzelf en uw dierbaren ❤️


(Voor ons verblijf in Parijs en Bordeaux -die momenteel niet betrokken zijn bij de aankondigingen-, zullen we in een tweede stap communiceren.

Bedankt voor uw geduld.)


En inderdaad, vreemd genoeg gaat de voorverkoop voor deze steden 'gewoon'' door!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2020 1:20 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Ook het circus te Parijs werd inmiddels geschrapt,
waar men normaal van 27/11 t.e.m 13/12 te gast was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 7:33 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Vandaag raakte bekend dat door de coronacrisis,
de voorstellingen in Bordeaux alvast niet doorgaan!

Deze gingen van 15 januari t.e.m 14 februari '21 plaatsvinden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2021 7:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Het circus gaat herstarten!
Morgen begint men aan de opbouw te Ville d'Aix-les-Bains.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2021 3:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Let wel: de data in het eerste bericht hier zijn van vorig jaar!

Nu komt het cirrus

Van 07 t/m 10 oktober op de
Esplanade du Lac - Boulevard Robert Barrier - 73100 Aix les Bains


De hele tournee 2021 - 2022:

AIX LES BAINS - 7 oct. - 10 oct.
ANNECY - 15 oct. - 17 oct.
NANCY - 22 oct. - 7 nov.
AMIENS - 12 nov. - 21 nov.
VILLENEUVE D'ASCQ - 25 nov. - 28 nov.
PARIS - 3 déc. - 12 déc.
BORDEAUX - 17 déc. - 30 janv. 2022
LA ROCHELLE - 4 févr. - 6 févr. 2022
ROUEN - 11 févr. - 20 févr. 2022
ARRAS - 25 févr. - 2 mars 2022
LILLE - 5 mars - 20 mars 2022
BOULOGNE SUR MER - 25 mars - 3 avril 2022
DUNKERQUE - 8 avril - 18 avril 2022
COLMAR - 23 avril - 1 mai 2022
MULHOUSE - 6 mai - 15 mai 2022
STRASBOURG - 20 mai - 29 mai 2022


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2021 12:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Afbeelding

Afbeelding
De eerste opbouw na een lange coronapauze!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2021 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Wat kijk ik er naar uit om dit circus opnieuw te bezoeken. Arlette Gruss is toch altijd een feest en met de nieuwe tent kan het alleen maar beter worden! :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Promo-filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Dho6H-Gz93E

Inderdaad: wonderschoon!

Nu ook met Diner Shows! https://www.youtube.com/watch?v=5_cRXzAb4HY

Met aangepast programma!

Afbeelding

Het programma:

EXCENTRIK HET PROGRAMMA

Deel I

- Dankzij Jack en onder toezicht van Mr Loyal biedt de groep Excentrik u een "Een tijdloze reis" aan .
- "Miniatuurpony's en groot talent", Alexis Gruss-Biasini presenteert zijn Falabella's.
- Met geweldige pedaalslagen; de clown André "maakt de wattage los"
- Met Team Street Workout "speelt het circus het grote spel".
- "Hij tekent de entree", de clown César Dias.
- Linda Biasini Gruss & Laura-Maria Gruss presenteren u hun “paardendromen”.
- "Deze twee hebben geen gebrek aan lucht..." , André en César Dias op de fluit.
- Met de antennebanden zijn Julia Friedrich & Kevin Gruss in "luchtosmose"
- Het duo Supka biedt je "een nieuwe dimensie in jongleren", Zdenek & Nathalie Supka.
- Op hun acrobatische fietsen presenteren Alexis, Eros & het LYD-duo “Un quatuor en or”.
- "Een moment om te eten" met André, Valentina Gruss en hun verrassingsgast ...

20 MINUTEN PAUZE

Deel II

- "We beginnen met een knal!", met Mr Loyal, de dansers en het orkest Arlette Gruss.
- Ga op "een exotische reis" met Sarah Houcke en haar dromedarissen.
- “André duikt in het diepe ”.
- “Meer dan één snaar op onze boog! », Collectieve demonstratie touwspringen.
- Het Duo Rolling Wheel -"gebonden voeten en pongs"- , aan het Duitse wiel.
- Met César Dias "lopen de zaken zoals gewoonlijk uit de hand... "
- "Een nummer rijk aan wendingen" op de Russische bars Campania Havana.
- "Duivels indrukwekkend!" , jongleren met de diabolo, Pierre Marchand.
- “Excentrically yours” , de grote finale van Arlette Gruss.


Visualisatie nieuwe kathedraal: https://nl-nl.facebook.com/CirqueArlett ... 09032/?t=1


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Arlette Gruss weet ook hoe je promotie moet voeren hé. De gekende borden, maar ook een prachtig promofilmpje. Ik vind nog steeds dat er te weinig circussen zijn die dit doen. Barones heeft er ook al een aantal jaren eentje. Het bewijs dat het ook voor 'kleinere' circussen haalbaar is. Zo'n mooi filmpje is in mijn ogen echt prachtige reclame.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2021 10:11 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
apirama schreef:
Ik vind nog steeds dat er te weinig circussen zijn die dit doen. Barones heeft er ook al een aantal jaren eentje. Het bewijs dat het ook voor 'kleinere' circussen haalbaar is. Zo'n mooi filmpje is in mijn ogen echt prachtige reclame.


Dat is waar inderdaad, en je kan er zoveel meer mensen mee bereiken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2021 11:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Enkele maanden geleden besloot ik een tripje naar Parijs te boeken met als hoofddoel een weerzien met Arlette Gruss. Vanzelfsprekend vanwege hun nieuwe programma “Excentrik”, maar daarnaast ook uit nieuwsgierigheid hoe het de familie vergaat die mijn favoriete circus (om meerdere redenen) runt. In de afgelopen 15 jaar, sinds de eerste kennismaking, zat er niet eerder zoveel tijd tussen twee bezoeken. Ik had dan ook kaartjes gekocht voor twee (opeenvolgende) avondvoorstellingen om de schade in te halen. Een tweede keer geeft bovendien de kans om meer details waar te nemen, wat aangenaam is. Tot op het laatst was het enigszins spannend of de Franse evenknie van Hugo de Jonge nog roet in het eten zou gooien, maar inmiddels een week geleden liep ik uiteindelijk het Pelouse de Reuilly op voor een eerste kennismaking met het nieuwe chapiteau.

Die nieuwe aanwinst mag met zo’n 1300 zitplaatsen iets kleiner zijn dan de voorganger, zowel de afwerking (nieuwe tribune met klapstoelen en balkons) als de beenruimte is er op vooruitgegaan. Dankzij een doordachte moderne constructie, waarbij de grote masten zich aan de buitenzijde bevinden, is er rondom 360 graden vrij zicht op de piste en wordt bovendien de benodigde tijd voor op- en afbouw bekort. Hoewel dat niet in Parijs gebeurde, wordt de tribune in andere plaatsen op bepaalde speeldagen omgebouwd naar een dinerzaal. Lokale cateraars, waar de familie Gruss een deal mee sluit, verzorgen dan een driegangen menu. Onder het genot van een hapje en een drankje krijgen in die setting maximaal 600 toeschouwers een aangepast programma te zien. Behalve artistieke talenten, bewijst de familie Gruss over een goed zakelijk inzicht te beschikken. Een zekere mate van wendbaarheid zal nu ook meer dan tevoren een voorwaarde zijn om overeind te blijven.

Dan nu over de voorstelling, want overeind bleef ik zelf niet. In een tot op de laatste stoel uitverkochte tent, werd het publiek op diverse momenten opgetild door de hele beleving. “Excentrik” blijkt een vrolijk programma te zijn, waarbij de acts (waarvan enkele van echt heel hoog niveau) worden ingeluid met dans en muziek. Een orkest van zo’n 8 man is aanwezig, waaronder trouwens 1 Nederlander: trompettist Jan Willem te Kiefte. De kostuums zijn indrukwekkend en fantasierijk. Een grote rol in het programma is weggelegd voor de tienjarige dochter Alexis, waarvan je zonder overdrijven kunt stellen dat zij een natuurtalent is gezien de moeilijkheidsgraad van de balanceer act die zij onderneemt op de fietsjes tezamen met haar oudere broer en een stel (waarvan de man hun mentor is). De inbreng van dieren beperkt zich tot een fraai dromedarisnummer (door Sarah Houcke, die voorheen de tijgers en leeuwen temde), een uitgebreid paardennummer en een grappige/vertederende act met pony’s door diezelfde Alexis. De op bijna poëtische wijze gebrachte intermezzo's van de charismatische monsieur loyal (spreekstalmeester) Kevin Sagau, vormen een belangrijk element in het programma dat afgesloten wordt met een spectaculaire diabolo act. Hierbij komt de licht en geluidsinstallatie (van een studiokwaliteit die de concurrentie doet verbleken) nog eens goed tot zijn recht. Bijgaand enkele sfeerbeelden om een indruk te geven van de show, waarvan ik hier slechts een selectie heb aangehaald (zie voor het volledige programma de bijdrage van Didier hierboven met een naar het Nederlands vertaalde opsomming) Of ik nog een derde keer zou willen gaan? Jazeker, want helaas bleek Kevin Gruss zich verwond te hebben (met een gespalkte duim tot gevolg) waardoor het luchtnummer met zijn vrouw voor nu helaas uit het programma was gehaald. Echter het oprechte plezier, de trots die dit artiestengezelschap uitstraalt en de enorme drive om te presteren, zorgt er alleen al voor dat ik ze het liefste morgen alweer aan de slag zou zien! Een bezoek aan Arlette Gruss is een groot lichtbaken en een natuurlijke energiepil in de huidige barre tijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tip: een regelmatig (internationaal) treinreiziger zal zoiets vast weten, maar intijds een retourtje boeken met de Thalys loont behoorlijk. Zo kon ik vanaf mijn woonplaats voor EUR 108 heen en terug naar Parijs, terwijl een retourtje voor hetzelfde traject ook 3 keer duurder kan uitpakken.


Laatst gewijzigd door Lodewijk op zo dec 19, 2021 3:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2021 1:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Grandioos, zeer bedankt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2021 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Voor een visualisatie van hetgeen "Excentrik" te bieden heeft, kan ik de recent uitgekomen trailer van de nieuwe voorstelling tot slot nog aanbevelen. Het is Arlette Gruss weer gelukt om daar wat moois van te maken:

https://www.youtube.com/watch?v=U4Oxf6dU_ho

Vanaf afgelopen vrijdag tot eind januari staat het circus opgesteld in Bordeaux en van 5 tot 20 maart is de speelplaats het meest dicht in onze buurt: Lille (Rijsel). Ik sluit niet uit dat ik ze daar zelf ook nog eens opzoek trouwens.

Iets om aan vast te houden voor circusminded Nederland in een voor ons (kerst)circusloze winterperiode.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2021 7:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Bedankt voor je verslag!
Ik ben ook grote fan van dit circus. Bij mij staat Duinkerke jaarlijks op het programma. Het is nu al aftellen.
Ik ben vooral positief over de extra beenruimte, want die was op de vorige tribune echt abominabel.
Is er trouwens iemand die weet of er veel verschil zit tussen de gewone show en de dinershow?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.