Vorige week was ik in Rusland.
In St Petersburg was ik bij een reizend Dolfinarium.
In het plaatselijke zwembad is een maand lang een zeeleeuw en dolfijnen show.
In een show van 1 en half uur kwamen achtereenvolgens een zeeleeuw, 2 beloega's , een dolfijn en een walrus die hun kunsten vertoonde.
Deze dieren zijn een maand hier en gaan dan weer naar een nieuw zwembad.

Ook was er een circusshow in St Petersburg, maar een bezoekje daar liet het reisschema helaas niet to.
In Moskow heb ik reclames gezien van wel 6 verschillende circusshows, waarvan 2 in grote hotels, 1 op ijs, 1 van een reizend tentcircusje en 2 in grote vaste gebouwen.
Ook hier liet het reisschema geen tijd om circus te zien.
Maar in Nizhny Novgorod had ik gelukkig wel de kans de voorstelling te bezoeken.
http://www.circus.r52.ru/Dit circus bestaat dit jaat 125 jaar en heeft daarom door het jaar heen enkele gala voostellingen geprogrammeerd.
Eers in een houten gebouw, daar na in een stenen, en sinds 2 jaar in dit amphi-theater met 2000 stoelen.

De voorstelling die ik heb gezien hete "Vlaggen van de wereld".
Verschillende artiesten uit verschillende landen.
o.a. een jongleurs familie uit de Oekraine.
een "slappe koord" artieste uit Cuba
Rekstok/trampoline artiesten uit Belarus ,die een prijs hadden gewonnen op het festival van Moskou.
Een komische wiplank-nummer rondom een brandweer auto .
Een honden nummer met poedels en st bernards.
Slangenmeisjes uit China
Kenia Boys.
Een echte russische beer in een speels nummer, waarbij de beer uiteindelijk de trainer "de baas" was.
Drie heren uir Rusland met de Barre Russe
Russische clowns (die zelfs mijn russische vriendin niet grappig vondt)
En na de pauze een nummer met 3 tijgers,2 zwarte panters, en een jachtluipaard van Familie Shirokalova.
Het hele nummer was opgezet in Grieks/Romeinse stijl en duurde ruim 45 minuten.
Helaas mocht er tijdens de show niet gefotografeert worden.

Maar het was een mooie show.
Nu speelt er in het zelfde circusgebouw een show met Dansende Nijlpaarden.
En met de kerst staat er weer een nieuwe show, waarmee dit circusgebouw 9 verschillende producties in een jaar heeft gehad.