Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 03, 2024 2:30 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 16, 2010 10:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 02, 2010 8:17 am
Berichten: 24
Vanmiddag de 1e voorstelling: een goed gevuld chapiteau, een enthousiast publiek, een prachtige belichting, een swingend orkest van 9 musici en een mooie opening met alle artiesten in een kleurrijke vlaggenparade... de sfeer zit er meteen goed in.

Als verrassende openingsact een van de vele 'Dorios Troupe'. Eerst 2 rijders, 1 erbij en dan met z'n vieren. Drie in het het midden en 1 onder in, die na enige tijd na boven rijdt. Hierbij raakt hij een andere rijder en beide vallen naar onder en worden bedolven onder hun motoren.

Het publiek schrikt en houdt de adem in. De rijders blijven roerloos liggen.
Vrij snel wordt daarna de globe met de onfortuinlijke moterrijders naar buiten gereden; immers 'the show must go on' en deze gaat vervolgens verder met een vrolijke, muzikale reprise van clown Totti.

Ondanks dat ik veel respect en bewondering heb voor de wijze waarop de andere artiesten onder deze moeilijke omstandigheden de show voortzetten, was de voorstelling voor mijn gevoel kwalitatief toch minder sterk dan voorafgaande jaren. oa. roofdieren van Heiko Olf met slechts 1 leeuw en 2 leeuwinnen.

In de finale vertelde organisator en spreekstalmmeester 'thierry feery' dat 1 braziliaanse moterrijder in het ziekenhuis was opgenomen met verwondingen aan het gelaat en aan 1 been en het naar omstandigheden goed maakte.

Een luid applaus volgt; ook dat is circus...


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 16, 2010 11:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 05, 2007 10:00 pm
Berichten: 52
Locatie: BELGIUM
Het risico van het vak... Wel vervelend dat dit tijdens de premiere gebeurt.

Ik vind het wel vreemd dat ze de globe-act als openingsact zetten. Kon je nog genieten van de rest van de show met al die uitlaatgassen?
Ik was deze zomer bij het Franse Maximum; Daar stond het globe-nummer net na de pauze geprogrameerd. Het was al haast 30°C in de tent, en dan die uitlaatgassen erbij...iedereen verliet de chapiteau met bonzende hoofdpijn!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 9:57 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een motorglobe is vanwege de uitlaatgassen inderdaad beter als afsluiting van de voorstelling. Bij een andere circusvoorstelling heb ik eens een illusionist gezien die een apparaat dat was omwikkeld met plasticfolie (PVC!) in brand stak. Hoewel het vuur meteen met koolzuurblussers werd gedoofd, en dus hooguit twee seconden duurde, hing de stank er nog zeker een half uur. En bij het verbranden van PVC komt allerlei troep vrij. Resultaat: duizelig en met hoofdpijn na afloop naar huis... Laten we maar zwijgen over de gevolgen voor de knappe assistente die uit het apparaat tevoorschijn kwam.

Wat mij in 2009 opviel bij mijn bezoek aan het Grand Fête Lilloise de Cirque: Er kwamen louter topnummers voorbij. Nummers die normaal vlak vóór de pauze of als finale in een programma staan. Dan ben je als geroutineerde circusbezoeker echt de tel kwijt en denk je dat het elk moment pauze of einde is... Voor 2010 staan er weer veel goede artiesten op het programma.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.