Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma apr 29, 2024 10:24 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Nieuw Programma Universal Renz
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 10:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Universal Renz 2011

Na het vertrek van o.a. de Carlos Camadi Troupe was het weer tijd voor een nieuw programma.
Dit jaar te zien bij Universal Renz

Duo Kovatchevi - Washingtontrapeze
Jack Bremlow - Jonglage
Duo Tagall - Netacrobatiek
Eliane Baranton - Antipode
Angela & Marco - Clownerie
Duo Urunov - Hoge School & Quick Change
Laura Urunov - Hunde
Daniel Renz - Tijgers & Olifant
Patricia Renz - Paarden
Daniel Renz jr -Olifanten, Exoten

Vraagje:

Welke olifanten worden hier gepresenteerd? zijn dit dezelfde die Billy Wilson Smart vorig jaar presenteerde? (Arena olifanten dacht ik?)
En dat betekend dus dat Renz hierdoor 4 olifanten heeft?

Afbeelding

bron: Rp-online


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
In november bezocht ik Universal Renz in Krefeld.

In de stal stonden 3 olifanten.
1.Aziaat Maya: al vele jaren de huisolifant, bekend van haar scheernummer
2. Afrikaan Mousi: herkenbaar aan haar stoottanden
3. Afrikaan Baby: geen zichtbare stoottanden

Laatst genoemde 2 staan er pas sinds enkele jaren.

Terwijl ik hoopte dat Billy Wilson Smart nog steeds een dressuur met dit trio zou tonen, zoals ook het programmaboek vermeldde, bleek toen ik er was dat deze reeds naar Scandinavie was vertrokken. Zodoende was er alleen het oude bekende scheernummer met Maya door Daniel Renz sr.

Navraag leverde op dat de Afrikanen de stal niet uit kwamen voor optreden omdat men geen dompteur meer in huis heeft. Terwijl Daniel Renz sr. met dieren als tijgers en beren werkt, is hij kennelijk geen olifantenman. De bedoeling was echter wel dat Daniel Renz jr.,na de 'stage' van de afgelopen jaren bij Billy Wilson Smart, het olifantennummer zou gaan overnemen.

Bovenstaande 3 olifanten voldoen aan het signalement wat ik 2 maanden geleden vaststelde. Daarnaast staat dit circus zeker niet bekend om vele veranderingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Dat de 2 Afrikanen van Arena zouden zijn heb ik ook gehoord, maar uit een andere bron heb ik begrepen dat ze van Karl Scholl zijn. (Net zoals de 2 Aziaten bij Belly Wien, waar zijn zoon Rene mee werkt.)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het enige wat ik nog weet van dit Circus dat zodra het Berennummer gepresenteerd werd er zeer strenge controle was op het maken van foto's. Gewoon uit de manege schreeuwen.... Foto! en opeens 6 mensen op elke hoek van de tribune 1.

ook van mensen die vorig jaar het circus bezochten hoorde ik dat ze niet zo blij waren met fotograferen en de heren dat nogal dreigend duidelijk gemaakt werd.

Het programma beloofd geen spektakel dus na mijn vorige ervaring daar bezoek ik liever eens een nieuw circus of ander duits circus zoals ik vandaag ook deed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 12:25 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
MartijnH schreef:
Het enige wat ik nog weet van dit Circus dat zodra het Berennummer gepresenteerd werd er zeer strenge controle was op het maken van foto's. Gewoon uit de manege schreeuwen.... Foto! en opeens 6 mensen op elke hoek van de tribune 1.

ook van mensen die vorig jaar het circus bezochten hoorde ik dat ze niet zo blij waren met fotograferen en de heren dat nogal dreigend duidelijk gemaakt werd.

Het programma beloofd geen spektakel dus na mijn vorige ervaring daar bezoek ik liever eens een nieuw circus of ander duits circus zoals ik vandaag ook deed.



Weet iemand de exacte reden hiervan?

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 10:08 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
MartijnH schreef:

Welke olifanten worden hier gepresenteerd? zijn dit dezelfde die Billy Wilson Smart vorig jaar presenteerde? (Arena olifanten dacht ik?)
En dat betekend dus dat Renz hierdoor 4 olifanten heeft?

Afbeelding

bron: Rp-online

hallo
es sind dieselben elefanten wie letztes jahr, die beiden afrikaner wurden von kalle scholl gekauft.
nach dem wilson-smart den circus verlassen hat, wird daniel renz junior, von manuel alcaraz beim training und vorführen der tiere unterstützt.
alcaraz ist ein schwager der scholl brüder.
das fotografier verbot wird bei uni renz während der ganzen vorstellung kontrolliert.
georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 1:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
@. Georg weet u waar de afrikanen (ik denk 3) van arena wel werken of werkten?

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 1:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 31, 2008 6:55 pm
Berichten: 81
henk onstenk schreef:
@. Georg weet u waar de afrikanen (ik denk 3) van arena wel werken of werkten?


Sarah, Junglar en Jenny zijn de drie Afrikaanse olifanten van het Circus Arena. Ze kregen deze van het italiaanse Circo Deros. Bij arena hebben ze een heel nieuw winterverblijf gebouwt voor de olifanten en deze kwamen onder het oog van Tim Delbosq. In 2008 bleven de olifanten in het winterquartier en werden verder getrained door Tim Delbosq. In 2009 en 2010 waren deze olifanten te zien in Circus Maximum in zweden gepresenteerd door hun huistrainer Anton Frank (die voordien olifanten van Togni presenteerde). Winter 2009/2010 was Anton Frank met deze olifanten in Nederland bij het Kerstcircus te Eindhoven.

Thomas


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 3:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
MartijnH schreef:
Het enige wat ik nog weet van dit Circus dat zodra het Berennummer gepresenteerd werd er zeer strenge controle was op het maken van foto's. Gewoon uit de manege schreeuwen.... Foto! en opeens 6 mensen op elke hoek van de tribune 1.

ook van mensen die vorig jaar het circus bezochten hoorde ik dat ze niet zo blij waren met fotograferen en de heren dat nogal dreigend duidelijk gemaakt werd.

Het programma beloofd geen spektakel dus na mijn vorige ervaring daar bezoek ik liever eens een nieuw circus of ander duits circus zoals ik vandaag ook deed.

@. Martijn, ik ben al 5/6 jaar niet meer bij deze zaak geweest en de laatste keer waren er geen beren in het programma. Daarvoor altijd wel, de beren waren toen aangelijnd en gemuilkorft. Is dat nog steeds zo? Of ze inmiddels in een kooi voortgebracht?

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
henk onstenk schreef:
@. Georg weet u waar de afrikanen (ik denk 3) van arena wel werken of werkten?


hallo
die elefanten arbeiteten zuletzt mit billy wilson smart im dez/januar beim ulmer weihnachtscircus. vorher waren sie auf galas mit der "imperialshow" in frankreich unterwegs.
georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 6:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
henk onstenk schreef:
MartijnH schreef:
Het enige wat ik nog weet van dit Circus dat zodra het Berennummer gepresenteerd werd er zeer strenge controle was op het maken van foto's. Gewoon uit de manege schreeuwen.... Foto! en opeens 6 mensen op elke hoek van de tribune 1.

ook van mensen die vorig jaar het circus bezochten hoorde ik dat ze niet zo blij waren met fotograferen en de heren dat nogal dreigend duidelijk gemaakt werd.

Het programma beloofd geen spektakel dus na mijn vorige ervaring daar bezoek ik liever eens een nieuw circus of ander duits circus zoals ik vandaag ook deed.

@. Martijn, ik ben al 5/6 jaar niet meer bij deze zaak geweest en de laatste keer waren er geen beren in het programma. Daarvoor altijd wel, de beren waren toen aangelijnd en gemuilkorft. Is dat nog steeds zo? Of ze inmiddels in een kooi voortgebracht?


wenn die bären arbeiten, dann immer nur ohne käfig. seit dem ausbruch und tod des einen bären in kassel arbeten die tiere nur noch sehr selten
georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Citeer:
wenn die bären arbeiten, dann immer nur ohne käfig. seit dem ausbruch und tod des einen bären in kassel arbeten die tiere nur noch sehr selten
georg


Beer Nena is daarbij door de politie doodgeschoten, omdat zij een politieman in zijn been beet.
Ook heeft de directie een boete moeten betalen van € 1000,-
Maar wat hier ook gebeurt: een uitbraak werd aangegrepen om circusdieren in het algemeen te verbieden:
Nach dem Vorfall waren nicht nur Vorwürfe gegen Zirkusdirektor Daniel Renz laut geworden. Auch die Frage, ob Bären überhaupt in einen Zirkus gehören, wurde diskutiert. Die Tierschutzbeauftragte des Landes Hessen, Madeleine Martin, forderte ein Verbot verschiedener Wildtiere im Zirkus - darunter Bären, Elefanten und Affen.
Beren en apen horen ook helemaal niet in een circus thuis, maar veel extreme activisten grijpen dit soort voorvallen aan om ook paarden en honden te weren uit de tent.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.