Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma apr 29, 2024 11:19 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Mooie samenvatting, lijkt me wel een aanrader !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 7:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Is het ook , in Aachen ga ik in ieder geval proberen ook weer eens te gaan.
alleen Errani zou al de moeite zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 7:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dank voor de (vertraagde) recensie!
Ik was er ook (en ben geeneens circusvriend...) en vond het wel relaxed er niets over te hoeven schrijven.
Wat is Leer toch een leuk stadje, erg genoten. Nooit zo heel veel met Duitsers opgehad eigenlijk, maar kwa sfeer blijkt dat zij toch heel veel dingen hebben behouden die wij al lang overboord hebben gegooid!
En dan heb ik het over dingen buiten de circuswereld hoor!

Sfeer was er genoeg bij de door jou beschreven voorstelling!
Een paar kleine aanvullinkjes. Het circus heeft Leer als thuishaven (thuisbasis zo je wilt, maar voor een havenstad is thuishaven, zoals circusmeisje schreef, wel leuker) en toch stonden ze er maar drie dagen. Inderdaad, met regelmaat een tempotournee, die week zelfs drie speelplaatsen in een week, zonder ombouwdagen en met in totaal tien voorstellingen!
Dat vergt bij een circus van dit formaat heel wat organisatievermogen!
In de huidige speelperiode waar ze nu zijn -meer noordelijk richting Denemarken- komt het zelfs voor dat ze ergens maar twee dagen staan!
Maar een bewust gekozen formule, want naar ik hoor draaien ze uitsluitend uitverkochte voorstelligen, in totaal goed voor een half miljoen bezoekers per seizoen!

De autoshow. Was meer regionaal dan plaatselijk. En wel degelijk in samenwerking met BMW. Want de niet eens uit de circuswereld afkomstige redelijk jonge directeur (36) Sascha Melnjak, die het circus 'eenvoudig' zeven jaar geleden van Charles Knie kocht (inclusief uiteraard de goede naam!) rijdt zelf in een spiksplinternieuwe hagelwitte versie van de bolide die voor aanvang in de piste stond.
Melnjak begon zijn circuswerkzaamheden ooit als tourmanager, dus ook voor diverse vaste bezoekers van dit forum is er nog hoop!

En een extra eervolle vermelding verdienen volgens mij nog wel de schitterende danseressen van het showballet. Vooral en met name vanwege hun prachtige veelvuldig wisselende kostuums.
En vooraf hielpen ze het publiek naar de plaats.
Brengt me bij één van de weinige minpuntjes: de veel te nauwe doorgang tussen logestoelen en tribune (één persoon breed) waardoor de mensen in de pauze nog onderweg waren naar de foyer toen de eersten al weer terugkeerden! Denk niet dat de brandweer heel blij zal zijn met een vergelijkbare situatie in ons land!

Geheel waarheidsgetrouw had je best mogen vermelden dat een onwillige nandoe kort na binnenkomst in een wolk van veren crashte op de pisterand en onmiddelbaar verwijderd werd. Dat komt er nou van die Duitse regel dat alle meereizende dieren ook op moeten treden!
Maar verder: tranen in m'n ogen van de overweldigende openings-exotenshow!

Ha, nog wat. Terecht constateerde je dat André tijdens de opbouw van het vangnet wel wat al te lang in de piste vertoefde. Maar dat lag niet aan hem, maar aan de opbouwers van het net, die daar behoorlijk bij stuntelden. Net of ze het voor het eerst deden. Al gespannen kabels moesten diverse keren weer los om de zaak maar een beetje recht te krijgen. Wat in zijn geheel niet lukte, aan de linkerkant (gezien vanaf de publieksingang) stond de zaak behoorlijk scheef. De artiesten gingen er aarzelend mee accoord, in de wetenschap dat helemaal opnieuw installeren zeker nog een kwartier extra zou gaan kosten...

En 4 euro voor het bezoeken van de dierentuin (aangekondigd werden meer dan 100 dieren, als ik de kudde witte duiven die we niet terugzagen in de voorstelling meetel kwam ik op 73) was ook niet mis.
Dat doen ze bij Belly Wien toch leuker!

En natuurlijk weer een persoonlijke schaduwzijde: door een naast me zittend Duits jongetje na de pauze vol in mijn oog getroffen door zo'n k..-knipperlichtding.
Nee, ik zoek zoiets niet zelf op, maar het overkomt me gewoon! Vier dagen behoorlijk last van gehad, rooddoorlopen oog en aanzienlijke oogpijn.
Zoals ik al eerder schreef: verbieden die handel!
(En dit is echt niet persoonlijk bedoeld aan het adres van mensen die hier in handelen hoor!)

(Het volgende hoort hier absoluut niet thuis, maar ik kan het niet laten: het is één van kanten van Cirque du Soleil die, in dit geval, Corteo tot zo'n geweldige ervaring maakte. Daar hebben ze ze godzijdank niet!
En het resultaat is meetbaar in de kinderen in mijn omgeving, steevast mijn graadmeter. Bij Charles Knie zat schuin voor me een meisje dat absoluut niets, maar dan ook echt helemaal niets, van de voorstelling heeft gezien en alleen maar dwars op de stoel naar haar zwaaiende lichtding zal te kijken.
Bij Cirque du Soleil zat een ADHD-jongetje van ongeveer dezelfde leeftijd naast me, waarvan de moeder zich vooraf ernstig zorgen maakte hoe hij de voorstelling zou ondergaan. En dat ging perfect! Hij droomde weg en werd de voorstelling ingezogen! Sterker nog, hij applaudiseerde spontaan wanneer hij iets mooi vond!
En geloof me of niet, het jong kwam uit het noorden van het land, en daar zijn ze doorgaans niet zo spontaan klapperig....)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Is Aachen de dichtste tourneeplaats voor Belgische fans?
Wanneer staat men hier? Valt me niet op in de tournee op hun site.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 9:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
En Joop van der Lei laat ons de foto's zien die hij gemaakt heeft in Leer:

http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 10:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 02, 2010 8:17 am
Berichten: 24
AACHEN – BENDPLATZ
Van 17 juli t/m 22 juli 2012

Dinsdag 17 juli: 16.00 u en 20.00 u
Woensdag 18 juli: 16.00 u en 20.00 u
Donderdag 19 juli: 16.00 u en 20.00 u
Vrijdag 20 juli: 16.00 u en 20.00 u
Zaterdag 21 juli: 16.00 u en 20.00 u
Zondag 22 juli: 11.00 u en 16.00 u


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 10:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Dank je, ga ik zeker bijhouden ! :) op voorhand reserveren noodzakelijk?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Absoluut!
Zoals je boven kon lezen draaien ze hoegenaamd uitverkochte voorstellingen. Dat komt onder meer door hun naamsbekendheid en de zeer vele voorverkoopadressen, iets wat we in ons land steeds minder zien.
Maar een pagina of wat terug kon je ook lezen dat ze een nieuw reserveringssysteem op hun site hebben. Na geringe aanloopproblemen werkt dat nu perfect, wat Nederlandse bezoekers in Leer al hebben ondervonden!

En nog een correctie op mijn eerdere grotere aanvulling: Charles Knie verkocht zijn circus niet zeven maar vijf jaar geleden, in 2007 dus.

En dat parkeren van overtollig materiaal in Leer was natuurlijk helemaal geen probllem: daar is hun winterverblijf gevestigd!

Moet me nog iets van het hart en dat is de ruimere opvattingen van de Duitsers aangaande de (zogenaamde) zondagsrust. In het overwegend Lutherse Duitsland zijn de opvattingen aanzienlijk ruimer dan in ons eigen Calvinistische landje: in Leer is een zondagochtendvoorstelling om 11.00 uur doodnormaal, ondanks dat het circusterrein zich tussen drie (monumentale en in gebruik zijnde) kerkgebouwen bevond.
Hoef je hier zelfs in de rimboe niet over te denken!

En de plaats waar ze daar stonden, de Grosse Bleiche (de grote bleek, het grote bleekveld...) was vroeger (behalve een veld om de was te drogen) ook de plaatselijke paardenmarkt, zoals de aanpalende straatnaam aangeeft.
In ons land waren vroeger in heel wat (historische) centra van steden ook dergelijke open ruimtes. Maar hier dacht men alleen in guldens en werden die of volgebouwd of ingericht als parkeerterrein. Met veel bomen, zodat een circustent daar nooit meer zou kunnen staan. Voorbeeldje? De Paardenmarkt in Delft, ga maar eens kijken!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.