Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma apr 29, 2024 8:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
MartijnH schreef:
circus@achterhoek schreef:
Circus Reinhardt Probst van 23 februari t/m 27 februari Bocholt


Vind het jammer dat die nog steeds ongeveer hetzelfde programma als 2 jaar terug hebben.
Nog steeds dezelfde cubanen, voorheen als ik de verschillende boekjes doorblader hadden ze toch afwisselendere programma's.
Maarja als die cubanen zich bij de directiedochters gaan voegen is het al snel een blijvertje :lol:

Ik voel me aanbevolen als je de speeltijden zou weten! :)


Speeltijden zijn donderdag 23 februari 16.00 uur
Vrijdag 24 en zaterdag 25 februari om 16.00 uur en 19.30 uur
Zondag 26 februari 11.00 uur en 16.30 uur

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 8:12 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circus@achterhoek schreef:
MartijnH schreef:
circus@achterhoek schreef:
Circus Reinhardt Probst van 23 februari t/m 27 februari Bocholt


Vind het jammer dat die nog steeds ongeveer hetzelfde programma als 2 jaar terug hebben.
Nog steeds dezelfde cubanen, voorheen als ik de verschillende boekjes doorblader hadden ze toch afwisselendere programma's.
Maarja als die cubanen zich bij de directiedochters gaan voegen is het al snel een blijvertje :lol:

Ik voel me aanbevolen als je de speeltijden zou weten! :)


Speeltijden zijn donderdag 23 februari 16.00 uur
Vrijdag 24 en zaterdag 25 februari om 16.00 uur en 19.30 uur
Zondag 26 februari 11.00 uur en 16.30 uur


Bedankt ,eens onthouden :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 6:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:19 pm
Berichten: 28
Locatie: Belgie
Tourneestart Zirkus Charles Knie in Prüm. Voorstellingen van vrijdag 02.03.12 t/m zondag 04.03.12. Bereikbaar voor Circusfans van Limburg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 10:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Max Renz zwerft ook ergens net over de grens rond.
Afgelopen weekend waren ze te zien in Goch hoorde ik van een bekende.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Hoeveel Renzen zijn er nu eigenlijk die met een voorstelling rondreizen??: ik weet er nou toch al zo 5.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 11:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mario Rutelli schreef:
Hoeveel Renzen zijn er nu eigenlijk die met een voorstelling rondreizen??: ik weet er nou toch al zo 5.


één van de grootste circusfamilies van europa, er zijn er in duitsland nog heel veel.
enkele die ik zo weet:
Universal Renz (D.Renz), Henry Renz Manege , Julius Renz, Circus Ernst Renz , Circus Max Renz en dan nog enkele die gewoon Circus Renz heten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 8:21 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Op http://www.circusdatenbank.info/index.php staan bij de "R" al dertien circussen met Renz in de naam. De Duitse Wikipedia komt niet verder dan negen circussen op http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_deut ... nternehmen Ze staan daarentegen wel in een eigen tabel onderin het artikel. Er mist er eentje, want op Wikipedia gaat het over "in Deutschland reisende Zirkusunternehmen". Van de dertien zijn er drie in Nederland, Herman Renz meegerekend...

De lijsten zijn waarschijnlijk niet compleet en/of juist, want ik mis ook bij andere namen het een en ander, en anders circussen staan er dubbel of nog vaker in. Zoals Kastello van de familie Kaselowski met alle mogelijke schrijfwijze van hun circusnaam.

Dat betekent dus heel eenvoudig: Zie je in een plaats vlak over de grens circusreclame? Ga kijken. Net als Martijn!

(wellicht ook weer eens met een groep vanuit het forum samen een circus bezoeken in Duitsland of België, maar dan niet meer het Gran Circo Universal :wink: want de stukjes die Martijn daarna plaatst laten toch vaak zien dat zijn reis over de grens de moeite waard was)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou ja, wel wat jammer dat het over veel verschillende dingen gaat hier. Een poos geleden had ik het over Circus Charles Knie dat onder meer in Leer kwam. Rol maar een beetje terug en je vind het wel.
Wij in het noorden zijn wel een stuk beter af dan die arme Limburgers, want dat is nog best een heel eindje rijden naar Prüm. Maar je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk. Hier komen ze niet zo ver over de grens in wel vijf verschillende plaatsen dus kun je kiezen. Wel opvallend dat zo een redelijk groot circus in van die niet al te grote plaatsen komt. Dat zullen ze wel bewust doen. Wel een beetje omgekeerd als waar sommigen zich hier bij ons druk over maken!
Toen eerst melde ik dat vanaf eind februari ook on-line kaarten gekocht konden worden. Dat stond er al een paar dagen op maar werkte niet. Gisteren wel, dus kaarten gekocht voor Leer. Het ging eigenlijk best goed. Je hebt 15 minuten om het af te ronden. Dat is mooi ruim. Je kiest een rang en ziet welke plaatsen je krijgt. Vind je dat niet zulke goede plaatsen dan ga je gewoon een stap terug en kiest opnieuw, ook in dezelfde rang. Dan krijg je iedere keer hele andere plaatsen, dus net zo lang tot je zit waar het je oke lijkt.
Betalen ging ook vlotjes dat kan vanaf zo ongeveer iedere bank in de wereld. En wel keurige mensen bij dit circus want de extra kosten zijn maar 1,43, dat is hier soms wel eens anders. Ja nog wel een probleempje. De e-card krijg je gratis toegestuurd, kost bij Carré 4 euro, maar die is er nog niet. Maar wie weet komt het goed ik hou jullie wel op de hoogte.
Verder had ik het over met de trein naar Leer dat kan makkelijk vooral voor de middagvoorstellingen. Want de laatste trein terug gaat om 20.20 en op zondag zelfs om 22.20.
En Leer is een hele leuke stad. Met een behoorlijk groot centrum met winkels. Aan het begin tegenover het station is een parkeergarage en die was een paar jaar geleden gratis! Dat zie je hier nooit! Nu daar misschien ook wel niet meer dat weet ik niet. En verder hebben ze daar een heel leuk historisch centrum ook met horeca en zo. En de plek waar het circus komt ken ik ook wel, dat is echt midden in de stad. Niet zoiets als de grote markt of zo maar een soort groot plein haast speciaal voor circussen en markten en zo. Moest je hier ook meer zien, hier wordt alles volgebouwd want dat levert meer geld op.
En het is een oude havenstad, dat kun je nog wel zien. Met prachtige huizen aan een soort binnenzee, daar wou ik wel wonen zo mooi. En de oude brug daar over het water is wel lachen, wel lang en maar 1 auto breed. En toch 2 richtings verkeer.

Ha gaat iemand wel met de trein dan moet je geen gewoon kaartje kopen maar even naar de info van Arriva gaan zoals in de hal van het Hoofdstation in Groningen. Daar hebben ze speciale kaartjes retour Leer voor 17.50. En dat is goedkoper dan bijvoorbeeld uit de automaat zelfs voor mensen met reductie zoals ouderen.

Omdat het al een poos geleden is nog maar even de website: http://www.zirkus-charles-knie.de

En misschien vraagt iemand zich af waarom ik er weer ben want ik was toch weg. Nou omdat ik van iemand die jullie ook wel kennen in ieder geval de dingen waar ik toen mee bezig was af moest maken. Daar heeft hij wel gelijk in vind ik ook.
Dus dat zien jullie verder dan wel. Ten minste zolang die kereltjes weer niet te vervelend gaan doen.
Doeg.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 8:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 02, 2010 8:17 am
Berichten: 24
Circusmeisje schreef: "Wij in het noorden zijn wel een stuk beter af dan die arme Limburgers, want dat is nog best een heel eindje rijden naar Prüm"

van limburg naar Prum is ruim 100 km en van Prum naar Euskirchen is 65 km. Hier staat van 1 tm 4 mrt circus probst
twee vliegen in een klap! Hoezo arme Limburgers....

en afgelopen zondag reden wij met veel plezier 230 km naar Noordwijk voor de gezellige en bovenal goed georganiseerde bijeenkomst van de kring 'Duin- en Bollenstreek'.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2012 9:05 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Max Renz
Friedenplatz (Thielenstrasse) - Goch

02-03 t/m 05-03

Vrijdag - 15.30
Zaterdag - 15.30
Zondag - 15.00
Maandag - 15.30


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2012 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog een recent en actueel nieuwtje over Zirkus Charles Knie, dat nu nog net in Prüm staat, vandaag voor het laatst.

Landgenoten die van plan zijn naar een voorstelling in één van de komende tourplaatsen te gaan raad ik dan ook dringend aan niet op de bonnefooi daar naar toe te reizen.
Of de internetreservering werkt kan ik ook nog niet zeggen want ik heb nog steeds geen E-tickets ontvangen... Dus dat kan ik ook nog niet adviseren.

In ieder geval nu het nieuws: kennelijk zijn er zoveel Limburgers afgereisd naar Prüm dat alle voorstellingen daar totaal uitverkocht geraakten!
Ik heb hier nu pas geleerd dat ik dan niet mag spreken van een groot succes. En ik heb ook al geen foto als bewijs.
Maar de mensen van het circus verveelden zich toch maar een beetje en geven daarom vanavond, op zondagavond, om 19.00 uur een extra-voorstelling. Hoogstongebruikelijk, denk ik.
Dus als alle Limburgers nu onmiddellijk in de auto springen kunnen ze dat nog met gemak halen ook! Nou allemaal passen ze natuurlijk ook weer niet in die tent...

Wel een lekkere seizoenstart natuurlijk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2012 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog een kleine aanvulling. Alle eerdere voorstellingen waren in devoorverkoop al uitverkocht! En vanavond worden daarom uitsluitend kaarten aan de kassa verkocht. Kortingsbonnen en zo voor andere voorstellingen zijn nu ook geldig. Wat een heisa!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 3:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
circusmeisje schreef:
Ja nog wel een probleempje. De e-card krijg je gratis toegestuurd, kost bij Carré 4 euro, maar die is er nog niet. Maar wie weet komt het goed ik hou jullie wel op de hoogte.

Ha gaat iemand wel met de trein dan moet je geen gewoon kaartje kopen maar even naar de info van Arriva gaan zoals in de hal van het Hoofdstation in Groningen. Daar hebben ze speciale kaartjes retour Leer voor 17.50. En dat is goedkoper dan bijvoorbeeld uit de automaat zelfs voor mensen met reductie zoals ouderen.

Omdat het al een poos geleden is nog maar even de website: http://www.zirkus-charles-knie.de


Al weer een heel poosje geleden. Dacht dat toch niemand dit had gelezen tot ik nu zelfs een mail kreeg hoe het afgelopen was met die e-card omdat hij zelf ook kaarten wilde kopen via internet.

Dus dan nu toch maar even hoe het verder ging.

Niet goed dus, de card kwam nooit! Na een dag of tien een mail gestuurd naar het circus in mijn beste steenkolenduits. Kreeg direkt antwoord dat ze blij waren dat ik me melde, want de eerste zes internetboekers waren de mist ingegaan.
Nou, daar had ik wel begrip voor, dat kan natuurlijk gebeuren met zo een nieuwe systeem.
Ze boden me aan om het geld terug te storten of de kaarten zonder verdere kosten klaar te leggen in de kassa.

(Achteraf hadden ze ook gewoon onze gegevens en hun banknummer in kunnen vullen en hadden we de e-cards alsnog gewoon gekregen.
Of de kaarten per post kunnen sturen, maar dat vonden ze te duur.)

Maar ze stortten het geld terug en dat stond binnen 10 dagen weer op de rekening.
En toen hebben we het opnieuw geprobeerd, weer via internet. En nu ging het geweldig!
De e-cards kreeg je al in beeld op hun website, terwijl ze ook nog een keer naar je e-mailadres werden gestuurd. Dubbelop dus!
Niet dat je dan twee kaarten hebt, want iedere kaart heeft een andere streepjescode en die kun je maar 1 keer gebruiken om binnen te komen. Dat is nogal logisch.

Nog een foutje uit mijn eerdere verhaal, of zij hebben dat verandert, dat kan ook.
Voor tribuneplaatsen maakt het niet uit waar je zit, die zijn niet genummerd. Dus wil je goed zitten moet je gewoon op tijd de tent in!

En wat hierboven staat over de prijs van die treinkaartjes klopt wel. Maar niet voor kinderen en mensen boven de 60 die normaal met korting reizen.
Die moeten gewoon met hun persoonlijke ov-chipkaart inchecken bij een Arrivapaal, want Arriva rijdt naar Leer.
Dus niet bij de NS, let op, in Groningen staan ze allebei door elkaar.
En ook geen kaartje uit de NS-automaat. Want zelfs al geef je aan dat je recht heb op korting dan geldt dat alleen binnen Nederland en betaal je meer als 17,50 euro.
Als je in en uitcheckt bij Arriva betaal je dan iets van maar 14 euro retour. En die staan ook in Leer op het station.
Maar dat geldt dus alleen voor kinderen t/m 11 jaar en boven de 60.
Voor alle anderen is die 17,50 het goedkoopste.

Niet te lang wachten want het circus werkt met heel veel voorverkoopadressen.
En Leer is hun thuishaven, daar komen ze vandaan, dus daar zal het wel extra druk worden.
Leuk woord hè, thuishaven voor een havenstad?

Veel plezier als je gaat!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 10:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
(recensie van Arnold Balk, helaas iets verlaat maar nog steeds actueel)

Circus CHARLES KNIE maakt in het Duitse Oost-Friesland een tempo toernee met 2 plaatsen per week.

Zaterdagmiddag 24/03 om 15.30 uur hebben we de uitverkochte voorstelling in Leer bezocht van dit circus. Het roodwitte chapiteau met ruime voortent, de staltenten, caravans en noodzakelijke wagens stonden op een plein tegen het centrum van dit stadje opgesteld, het overige materiaal was elders geparkeerd. Voor de façade een autoshow van een plaatselijke garage. In de voortent een fraaie restauratiewagen, waarin ook souvenirs verkrijgbaar waren en diverse standjes met eet- en drinkwaren. Voorafgaande aan de voorstelling konden de kinderen pony rijden en stond erin de piste ook een fraaie auto voor de reclame. Boven de vernieuwde artiesteningang speelde het orkest al tijdens de einlass. Ook gingen er een clown met een konijntje en een Mickey Mouse figuur langs de bezoekersrangen voor het maken van foto’s. Met 2 fotografen en iemand erbij om af te rekenen, dat betekende dat gelijk kassa!

Precies 15.30 uur speelde het orkest de openingstune en heette André Sperrlich de bezoekers welkom. Daarna werd de piste overgenomen door 5 haremdanseressen als introductie voor het grote exotentableau wat werd gepresenteerd door Marek Jama met een geelblauwe ara op zijn schouder. We zagen eerst een vrijheid van 5 kamelen en 5 zebra’s, dan kwamen er 1 Hongaars stepperund, 1 Schots hooglandrund en 2 Watoessi runderen binnen. Deze namen plaats op postamenten waar de kamelen en zebra’s tussendoor liepen, dan gingen de zebra’s af en liepen 3 Z.- Am. nandoes een rondje. Vervolgens gingen de runderen af en verlieten de kamelen één voor één de piste na een pirouette. Onder vele “Ah’s en Oh’s “ sprong er een rode reuzenkangoeroe over een vlag, draaiden 5 lama’s rondjes en sprong er tot slot een guanaco over een hoog gehouden vlag de piste uit.
Marek Jama zagen we later terug met een vrijheid van 6 Friese hengsten , welke mede door het ballet en de walsmuziek in ¾ maat voor Weense sferen in de tent zorgden. Ook een vrijheid van 6 wat grotere pony’s die o.a. tegelijk steigerden zorgde voor een mooi beeld, en tenslotte enige steigerpaarden. Na de pauze liet hij geïntroduceerd door een maritiem ballet vanaf de tribunes 2 zeeleeuwen een aantal leuke kunstjes doen. Als openingsnummer van het 2e gedeelte van het programma reed hij een hogeschool in naar onze smaak “ Western-stijl “ , omringd door 5 Can- Can danseressen, hetgeen een aardige combinatie vormde.

Een hoogtepunt op dressuurgebied en pauzenummer was het olifantennummer van Elvis Errani, die met assistentie van zuster Priscilla en moeder Guendalina Biasini 3 grote Indische dikhuiden voorbracht. Dezen werkten op stem en handgebaren een aantal tricks af, met als hoogtepunt één van de dieren die voorzichtig over de 2 op de bodem liggende dames liep, terwijl Elvis hem vanaf de tribune commandeerde.

Na vanuit een spinnenweb in de piste te zijn beland liet Spiderwoman Priscilla een temporijk sexy hoela hoep nummer zien op moderne bandmuziek ( dit laatste naar het scheen tijdelijk ).
De Tsjechische Rola Rola artiest Paolo Kaiser werkte op een piëdestal met 2 rola rola’s achter elkaar liggend. Zijn nummer moest het voornamelijk hebben van een achterwaartse salto van plank naar plank, hetgeen al of niet bewust na 3 pogingen slaagde. Opvallend hierbij was de assistentie van de klassieke chef rekwisiteur papa Huesca.
Na een Tango intro lieten Yves & Ambra ( Nicols ) aan de doeken aardige oefeningen zien, waarbij zij hem vaak droeg! Na de pauze jongleerde Yves met o.a.5 grote ballen, liet boemerangs en hoeden rondvliegen, en jongleerde in hoog tempo met 3 keulen waarbij hij de 3e tot onder de nok gooide ,een salto maakte en hem weer opving. Dit alles met charmante assistentie van miss Ambra en in Spaanse sferen.
Dat zij over een goed evenwichtsgevoel beschikken liet het Frans- CubaanseDuo Solsys zien in hun handstand acrobatiek nummer. Zowel hij alleen op de stokken, hij met zijn partner als ondervrouw en zij in zijn nek. Als slottrick maakte hij een kopstand op een kleine Eifeltoren welke zij in een ongemakkelijke houding achterover liggend op haar buik balanceerde.
Bekend uit eerdere Charles Knie programma’s was de Italiaanse buikspreker Kenneth Huesca. Na een saxofoonsolo presenteerde hij zijn komische sprekende draak Luigi en zijn vriendjes, speelde xylofoon, en deed met 3 opgetuigde vrijwilligers een crosstalk.
Ook voor de lach in het programma zorgde evenals vorig jaar de Zwitserse clown André met zijn gedode vlieg die vanonder een bewegende grafsteen alsnog wegvliegt, zijn vlieger welke de bezoekers de lucht in moeten blazen, hetgeen ook na assistentie van een jongetje alsnog verkeerd gaat en zijn gevecht met de haai in de badkuip.
Tijdens de opbouw van het net voor het vliegende trapeze nummer was André met zijn bezem en hoed bij de bezoekers en zijn opera parodie naar onze mening iets te lang in de piste aanwezig.
Maar na een Samba intro van het ballet brachten de Flying Costa ( 3 heren, 1 dame ) weer tempo in de show met hun dubbele salto’s en schroeven, passage en 3 dubbele salto. Ee goede uitsmijter.
Na ruim 2 uren show en een pauze met stalbezoek namende artiesten in een eenvoudige finale rond 18.00 uur afscheid van de enthousiaste bezoekers.
Opvallend deze zaterdagmiddag was het grote aantal noordelijke circusvrienden die hier aanwezig waren in Leer en ook van het programma hadden genoten. Het leek bijna wel een kringbijeenkomst Noord Nederland.

Arnold Balk

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 6:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De spreekstalmeester heet naar mijn weten André Riedesel


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.