Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma apr 29, 2024 9:36 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 3:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Vorig weekend, 4 en 5 februari, een week na het grote festival was dus het 1e New Generation, het eerste circusfestival voor de jeugd in Monte Carlo. Op dezelfde plaats.
Dat jeugd moet je meer zien als jongeren, een leeftijdsgrens heb ik niet kunnen vinden. Sommigen leken al best oud, het was dus 18 of 21. Dat laatste denk ik.

De hele week gewacht op de officiële uitslag, vooral ook omdat Rafaël Scholten uit Rotterdam meedeed. Die van de winter te zien was in het Wintercircus van Martin Hanson. Voor niks gewacht, want ik heb hem nog steeds niet. Niet te vinden op de site van het festival. Dus gemaild en geen antwoord tot nu.

Wel veel foto's gezien. En ze hadden inderdaad gouden, zilveren en bronzen clowns maar dan op zo een jeugdclowntje net als op die prachtige poster. Die laat ik ook nog wel even zien.

Afbeelding

De juryvoorzitter was de oudste dochter van Prinses Stéphanie, Pauline Ducruet. En die reikte ook de prijzen uit.
Uit de foto's kan ik afleiden dat Rafaël wel in de prijzen is gevallen, daarvan is ook een foto, maar niet in de hoofdprijzen. Geen clowntje dus. En prijzen hebben ze daar altijd zoveel dat je wel een hele stuntelaar moet zijn wil je niks winnen. Hier bedoel ik niets slechts mee over Rafaël hoor, die had ik het juist gegund.

Afbeelding

Dus hierbij nog geen hele uitslag, misschien komt die later nog wel.
Wel een paar opvallende fotootjes. Van een heel bijzondere aanspanning in de piste. Ik weet wel hoe ze heet maar dan verraad ik de oplossing van de volgende prijsvraag: welke circusnaam staat er op de circuswagen die wordt getrokken?
Martijn mag niet meedoen want die weet het antwoord met zijn ogen dicht!

Afbeelding

Verder een paar foto's van de nog wel piepjonge René Casselly (met twee ll-en heb ik nu ontdekt) die als Mowgli een schitterende show gaf met de olifanten van zijn vader. Hij kreeg dan ook een hele lange staande ovatie na afloop en viel wel in de prijzen.
Want heel bijzoner is het wel. Zagen jullie ooit die kinderpostzegel van een meisje van 7 die er van droomde een handstand te doen op de rug van een olifant?

Afbeelding

Toen dachten we dat dat niet kon. Maar deze jongen kan nog veel meer! Niet alleen allerlei acrobatiek op de rug van de olifanten, maar als toppunt een handstand op de in elkaar gedraaide slurfen!! Dat is tenminste nog eens wat! Bravo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 9:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Martijn mag niet meedoen want die weet het antwoord met zijn ogen dicht!



Dat ga ik eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken .... :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De foto's zijn er dus eindelijk. Maar dat was mijn schuld hoor. Wel waren het er een paar meer, ook van het optreden van Rafaël. Dus klopt de tekst hier en daar niet meer met de foto's. Maar ik denk dat jullie het wel zullen begrijpen. Op die foto van die vier personen staat dat prinsesje die voorzitter van de jury was helemaal rechts. Wel leuk, zo houden ze natuurlijk wel een band met die daar de baas zijn. Weet zo gauw niet hoe die heten, de hoogste heet een Prins. Nou ja, met die sprookjesfiguren dus. Want dat vinden wel veel mensen.

Gaaf hè, dat jonge jong met die handstand op de slurfen? Echt nog nooit gezien, laat staan van gedroomd! Zie je maar weer dat in het circus de stoutste dromen uitkomen. Vraag me wel af hoe hij naar beneden kwam maar misschien hielpen de olifanten hem daar wel bij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 11:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
op de olifant is echt knap
weet toevallig dat het zeer moeilijk is


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 12:09 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Bas-Roest schreef:
op de olifant is echt knap
weet toevallig dat het zeer moeilijk is


Inderdaad, ze maken nogal veel onverwachte bewegingen waardoor het erg lastig gemaakt wordt voor degene die de handstand wil maken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 12:41 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Goh dat gaat ook echt geen mens kunnen raden dat dat Probst is dat daar op dat wagentje staat. En het is blauw met wit dus is het Ost.
Heb ik nou een wasmachine of een mixer gewonnen?

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, het was misschien eerlijker geweest als ik gezegd had dat iedereen die het weet niet mee mag doen.
Want voor iemand die niet maar bij alle circussen over de vloer komt was het wel even puzzelen.
En Martijn kende ze zeker, vandaar zijn uitsluiting. Maar wel weer fijn dat er nog meer wijsneuzen op het forum zijn.
Dat bedoel ik niet als scheldwoord maar als compliment.
De hoofdprijs, gossie, helemaal vergeten te noemen! Dat was een voetreis naar de 2e editie van New Generation in Monte Carlo, volgende winter. Zou je net kunnen halen na je wintercircus in Boom! Wanneer je het haalt betaal ik wel je kaartje, zo ben ik dan ook wel weer.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.