Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma apr 29, 2024 7:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 2:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Daar zijn ze dan eindelijk! De officiële uitslagen van het 1e Circusfestival voor Jongeren, de New Generation, gehouden in Monte Carlo. Een week na het grote festival dus in het eerste weekend van februari. Wel een beetje laat dus. Daar waren een paar redenen voor. Persoonlijke wat mijzelf betreft maar ook wat de organisatie daar betreft.
Want wat je ook probeerde, de uitslag kwam niet op de officiële site van het festival te staan.

Dus maar even geschreven naar Monte Carlo. En een poosje gewacht. Maar toen kreeg ik dan ook keurig netjes antwoord. Van een Duitstalige perschef, die heeft een mooi baantje daar! Want echte Monegasken, zo heten de mensen daar, zijn er natuurlijk niet zoveel in zo een minilandje.
En dat antwoord kwam, let wel, van het Ministerie van Staat!
Natuurlijk ook wel wat anders dan in andere landen, want zo heel veel hebben ze daar nu ook weer niet te regeren! In de winter is het Circusfestival het allerbelangrijkste en tegen de zomer de Formule 1. En verder moet het verkeer nog een beetje geregeld worden en moeten ze zorgen dat er nog wat van die enorme jachten in de haven passen.
Ik fantaseer maar wat hoor, maar ik kreeg nog nooit eerder een brief van zo een hoge instantie.

Nou eerder zagen jullie al wel wat gegevens en foto's. Zo wisten jullie al dat Prinses Pauline Ducruet, de oudste dochter van Prinses Stéphanie, voorzitster van de jury was.
Er waren drie voorstellingen 2 op zaterdag en 1 op zondag. En meer dan 20 deelnemende acts.

Eerst nog maar even de poster daar krijg ik toch nooit genoeg van! Dan weet iedereen gelijk weer waar het over gaat.

Afbeelding

Er was maar één superwinnaar van een Gouden Clown, maar gelukkig bestond de winnaar wel uit heel wat artiesten. Het was de jeugd van de families Casselly uit Duitsland en Berdino uit Denemarken voor hun gezamelijke nummers.
Die kennen elkaar al jaren van het Deense Circus Arena. Over de nummers verderop wat meer.
Eerst komen de foto's van alle prijswinnaars tijdens de prijsuitreiking.

Afbeelding

Drie keer werd er een Zilveren Clown uitgereikt.
De eerste was voor Pranay Werner (Duitsland) voor zijn diabolo-act.

Afbeelding

De tweede voor André Stykan uit Tsjechoslovakije, een evenwichtskunstenaar.

Afbeelding

En de derde voor de Nationale Acrobatengroep van China uit Peking, acrobatiek dus.

Afbeelding

Dan de Bronzen Clowns, ook drie.
De eerste voor het Duo Istomini uit Rusland, twee hele leuke meisjes als evenwichtskunstenaressen.

Afbeelding

De volgende voor Valeryi & Yulia uit de Oekraïne, handstand.

Afbeelding

En de laatste was voor de jeugd van de Familie Ashton uit Australië, voor hun verschillende nummers.

Afbeelding

Tot zover de officiële prijzen.
Maar nog wel een belangrijke mededeling, ook nog nergens anders gelezen: onze eigen Rafaël Scholten uit Rotterdam, zie ook de eerdere foto's, viel nèt niet in de prijzen maar kreeg van de jury als enige wel een EERVOLLE VERMELDING!!!! Voorlopig dus maar even wel!

Op de foto, die je al eerder kon zien, wordt aan hem wel een prijs uitgereikt namelijk die van de Vereniging van Italiaanse Circusvrienden, want die won hij ook.
Want behalve de officiële clowns waren er nog maar liefst 23 andere prijzen te winnen.
Dat is in het grote festival al net zo zo niet sterker.
Wat betekent dat je wel een hele stuntelaar moet zijn wil je helemaal met lege handen naar huis gaan.

Afbeelding

Tot zover maar even, in een apart bericht kom ik nog wel terug met actiefoto's die we hier nog niet eerder zagen.
O en voor de bezorgden onder ons: toen ik ze schreef heb ik gelijk ook toestemming gevraagd om de foto's te mogen gebruiken.
Maar alle rechten zijn wel het eigendom van Monte Carlo Festivals.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
DEEL 2

Met de actiefoto's uit Monte Carlo. Nu gaan we in omgekeerde volgorde, van Brons naar Goud. Van de jeugd van de Ashton Family heb ik geen geschikte actiefoto, dus dat begint gelijk al lekker.
Dan de volgende Brons winnaars maar, Valeryi & Yulia.

Afbeelding

Dan die leuke meisjes van het Duo Istomini, echt superlenig, later nog een paar keer te zien.

Afbeelding

Over naar de Zilveren winnaars, eerst die Acrobatengroep uit China.
Wel een beetje maffe pakjes vind ik met van die nep zakjes er op. Maar misschien was wat ze deden wel heel goed.

Afbeelding

Ook Zilver voor André Stykan. Mmmmm. Wel zo lekker om te zien dat ik er gelijk maar twee plaatjes van plaats.
De toekomstige opvolger van die bekende Bulgaar van Circus Roncalli? Ziet er wel net zo stoer uit.

Afbeelding

Afbeelding

En de derde Zilver winnaar was Pranay Werner. En daarvan stond geen actiefoto op de site. Vergeten te maken zeker, beetje slordig. Dus hier dan maar een promotiefoto van hemzelf.
Want behalve Zilver won hij misschien wel de belangrijkste prijs van het festival. En die heet dan ook de Prijs van het Internationale Circus Festival van Monte Carlo. En houdt in een uitnodiging voor een van de komende afleveringen van het grote festival. Ja, dat zouden ze allemaal wel willen winnen!

Afbeelding

En dan de Gouden winnaars!
Zoals gezegd gewonnen met de verschilende nummers. Hier eerst de Spaanse rijschool met, als je goed kijkt, de latere Mowgli te paard! Twee mooie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een andere deelnemer tussendoor, de piepjonge Timur Goncharov die de leeuwen van zijn vader presenteerde zonder opgegeten te worden. Op zich een hele prestatie maar hij viel er niet mee in de prijzen. Oke, hij won wel een van de troostprijzen.
Vraag me wel af of dit echt verstandig is, kleine kinderen iets met roofdieren te laten doen. Maar goed, ik heb de verantwoording daar niet voor.
(afb 23 en 24)
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Goudwinnende Mowgli, we zagen hem eerder ergens anders al een banaantje eten met een olifant en een handstand maken op de verstrengelde slurfen, weten jullie nog wel? Dat laatste was te mooi om waar te zijn maar ik ga toch maar geen foto's 2 x plaatsen. Met onze eigen Rafaël als enige uitzondering.
Na of voor het eten van die banaan liet hij de olifanten eerst de gebruikelijke oefeningen doen.

Afbeelding

En daarna, voor die handstand op de slurfen, nog even een spagaatje. Ook al gewaagd want iemand reageerde met de opmerking dat die beestjes nooit heel lang stil staan.

Afbeelding

Een staande ovatie viel hem ten deel, en terecht natuurlijk! Dat hij de harten van het publiek won bleek wel doordat hij later ook de Publieksprijs in ontvangst mocht nemen. En ook nog de prijs van de Wereld Circus Federatie.

Afbeelding

Dan 2 plaatjes van de Finale, die spreken verder voor zich.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot nog wat algemene zaken. Die leuke clowns van de poster waren er ook in het echt. En wel in de maten S t/m XXL!
Hier zie je ze op wat promotiefoto's, samen met de Prinsessen Stéphanie en Pauline en enkele deelnemers, het Duo Istomini en een paard van de Spaanse rijschool met een meisje van Berdino.
Let op de 2e foto eens op de manen en de staart van het prachtige paard.

Afbeelding

Afbeelding

Leuke reclameautootjes hadden ze daar ook wel. Een goed idee voor een normaal circus. Kost wel een stuiver of wat maar dat kun je dan wel dagenlang overal rond laten rijden om reclame te maken!
(afb 35)
Afbeelding

En als laatste, dat kon ik niet laten, een foto van mede-goudwinnaar Mowgli, de absolute ster van Monte Carlo
(en een week eerder zijn vader ook al dus voor hen kon het niet meer stuk) samen met zijn beste vriend.
We zullen vast nog heel veel van hem horen in de toekomst!

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.