hier circusmeisje: een intervieuw met Verena Nock. vrouw van Franz Ncok: tweedegrootste Zwitserse circus.
lees vooral het blokje waar ze de vraag stellen: circusromantiek bestaat dat nog??
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1922_n.jpgLaat het me moest er iemand niet goed Duits verstaan me het even bvertalen wat ze antwoord op die vraag:
We zitten niet als een grote happy family rondom het kampvuur en zingen.Maar voor het publiek is het belangrijk dat ze het klischee van het avontuurlijke te zien en te horen krijgen.
Maar dagdagelijks loopt het toch ietsje anders. Het valt best wel eens voor dat er een Romantisch aspekt voor bijkomt: zoals een zonsondergang voor de tent of als je naar een standplaats reist waar je bijzonder naar uitkijkt, maar bovenal is het circus toch een bussines zoals elk ander! Dat bekijk ik redelijk pragmatisch.
Verder zegt ze nog over het reizen: wat voor anderen buitengewoon is is voor ons inmiddels redelijk doodgewoon geworden.
hmmmmmm klink me allemaal bekend in de oren, en het is eerder per toeval dat ik dit intervieuw vandaag aantrof hoor.
klaarblijkelijk ben ik dan toch niet de enige die het woord show-bizz zo bekijkt.