Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 23, 2024 9:04 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Frankrijk en het circus
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 10:59 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Kijk, daar kunnen ze in Den Haag nog eens een voorbeeld aan nemen: in Frankrijk reist de minister van cultuur ruim duizend kilometer om een gloednieuw cultuurcentrum aangaande het circus te openen, compleet met permanent chapiteau:
http://www.culturecommunication.gouv.fr ... Circassien

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Frankrijk en het circus
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 7:19 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Bedenk wel dat het in Frankrijk (maar ook België) voornamelijk gaat om steun aan het "Cirque Nouveau". Traditionele circussen mogen niet mee-eten uit de staatsruif. Dit zou dan het eerste initiatief zijn waar ook circussen met dieren (paarden, want Zingaro is een paardentheater!) hun voordeel mee zouden kunnen doen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Frankrijk en het circus
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 1:07 pm 
Ik zie ook circussen met materiaal waarbij het kwijl uit je mond loopt, dus moeten die fransen toch nog meer van circus houden dan bv duitsers.
Verder heb ik begrepen dat er elk jaar voor de kerstperiode een hoop circussen op een kluitje staan aan de rand van parijs en daar elke dag busladingen vol met scholieren trekt, en de tenten stampvol zitten en soms 3 voorstellingen per dag gegeven worden, dus een uitkoop marathon
van jewelste, waarbij de circussen dus flink hun zakken kunnen vullen. Ik heb dan zoiets van, waarom doet men dat hier ook niet?
En dan niet persé met een hoop op een kluitje gaan staan, maar gewoon per circus in hun eigen regio waar de in de winter spelen, zelf de scholen benaderen om zo hun tenten vol te krijgen? En wat ik ook vreemd vind is dat dat allemaal vóór de kerstvakantie zich afspeelt, en er dus in de vakantie zelf geen circussen zijn, want vaak komen de artiesten die daar gewerkt hebben, nog op de valreep hier tijdens de kerstweken optreden.
Nou meen ik wel eens begrepen te hebben dat je hier niet zomaar naar scholen mag lopen om aldaar kortingskaarten of reclames uit te delen, omdat je kinderen hier niet met commercie mag bestoken, dus hoe zit dat? En mag je dan wel een school zelf benaderen om eens te kijken of er animo is om een georganiseerde schoolreis tegen gereduceerde prijzen naar het circus voor elkaar te krijgen?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.