Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 23, 2024 9:21 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Op circusbezoek in Duitsland
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Eerder lazen we nog wel eens dat forumleden circussen niet ver over de grens in Duitsland bezochten.
De laatste tijd is dat wat minder.
Mogelijkheden zijn er nog wel, een leuke afwisseling voordat hier de Kerst- en Wintercircussen losbarsten!

Heb je dit jaar Corteo van Cirque du Soleil in Amsterdam of Antwerpen gemist?
Naar mijn bescheiden mening de mooiste voorstelling die ze ooit maakten?
Dan kan dat nog tot 18 november in Düsseldorf, waar ze staan na terugkeer uit Zwitserland.
Daarna gaan ze naar respectievelijk Berlijn en Hamburg.

Voor de noorderlingen onder ons, toch best een heel groepje liefhebbers, staat van dinsdag 20 november tot en met zondag 9 december Circus Roncalli met de voorstelling Time is Honey op de Bürgerweide in Bremen.
Dat is erg makkelijk te bereiken, want pal aan de achterzijde van het hoofdstation.
Voorstellingen op maandag t/m zaterdag om 20.00 uur, op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag ook om 15.00 uur en op zondag om 14.00 en 18.00 uur.
Eerder schreef iemand al, bij Roncalli dit jaar geen echt opzienbarende veranderingen.
Maar voor de kenners vanwege hun streven naar perfectie toch altijd wel de moeite waard!
Grootste verandering is wel dat de familie Richter met de paarden teruggingen naar thuisland Hongarije, waar ze een eigen paardencircus begonnen.
Bij Roncalli kwam Karl Trunk met zijn edele viervoeters in hun plaats met onder meer dressuur en groot en klein.
Jammer, maar veel meer dieren zijn er niet.
Er was hier eerder al wel eens kritiek op de standpunten die directeur Paul inneemt ten aanzien van uitheemse diersoorten.
Terwijl ze vroeger bij hem wel welkom waren en bijdroegen aan zijn groei moet hij daar nu niets meer van weten.
Dat mag, een mens heeft nu eenmaal het recht om zaken anders te gaan zien.
Maar het is wel een beetje lullig (en ander woord weet ik er niet voor) om nu op de posters van bijvoorbeeld het Kerstcircus in Berlijn zoiets te zetten als: Bent u bang voor wilde dieren? Wij hebben ze niet!
Nog een (groot) geluk dat niet alle circussen er zo over denken!
Laatst stonden ze samen met Charles Knie in Hamburg en konden de mensen kiezen....

Maar Bremen, daar hadden we het over. Achter het station. Bereikbaar per vliegtuig, auto, trein of bus.
Met de trein vanuit Groningen naar Leer en daar overstappen. Over een poosje met nog meer verbindingen, maar daar hebben we nu nog niets aan.
Dan de bus, helemaal makkelijk, Groningen heeft een rechtstreekse busverbinding met Bremen, op- en uitstapplaatsen in beide gevallen het hoofdstation.
Door de weeks heen 8 diensten en in het weekend 5, terug vanuit Bremen ook 8 en 6.
Heel veel verschillende tarieven, nog erger dan in een circus. Verschillen per dag en per rit. Maar allemaal te zien op hun site: http://www.publicexpress.nl.
Alle combinaties zijn mogelijk, in de voorverkoop altijd goedkoper dan bij de chauffeur.
Helemaal mooi voor kinderen, en dan niet te kinderachtig, tot 16 jaar en voor bejaarden. Ook al niet te kinderachtig, want vanaf 60 jaar. Die groepen betalen ALTIJD het laagste tarief, en kunnen dus voor 15 Euro heen en weer naar Bremen!
Daar kun je dus niet voor gaan rijden! En voor een middagvoorstelling kun je makkelijk op en neer op 1 dag.

Goede reis en veel pezier!

De sites van de circussen er ook nog maar even bij, dat is makkelijk als je vooraf kaarten wilt bestellen.
http://www.cirquedusoleil.com
http://www.roncalli.de


Nou, nog maar een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eén van drie schatjes van Roncalli die u welkom heten en twee van de paarden van Trunk met Groot en Klein.
Een Shire, het grootste ras ter wereld met een Shetlander, niet het kleinste ras ter wereld. Maar klein genoeg.
In de dierentuin van Emmen hadden ze ooit precies dezelfde combinatie in de kinderboerderij, en die mocht zich in een grote populariteit verheugen.
De Shet liep regelmatig onder de Shire door, zonder dat hij of zij daarvoor geleerd had!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kijk ook altijd even op www.circus-gastspiele.de of circusdatenbank.info voordat je naar Bremen gaat , er zijn diverse circussen die in en rond bremen touren. De Reclame voor roncalli hing al goed rond tijdens mijn bezoek aan de Bremer Freimarkt op diezelfde bürgerweide.

Afbeelding

Gross und klein :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 7:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mit oder ohne Tiere??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
MartijnH schreef:
Kijk ook altijd even op http://www.circus-gastspiele.de


Dat is erg handig Martijn, die site! En ook nog in het Nederlands en een speciale Nederlandse pagina, waar je in 1 oogopslag kunt zien waar alle circusssen in ons land staan!
Met zelfs een plattegrond erbij!

Zelfs Circus Hans Klok ontbreekt niet, hoewel dat een theatertournee is. Maar dat is het Wintercircus Martin Hanson uiteindelijk ook.

Ha, in verband met Hans Klok.
Schreef je laatst niet dat je gehoord had of dacht dat ook Breda een wintercircus kreeg?
Nou, dat klopt!
Circus Hans Klok staat daar van voor de Kerst tot na Oud en Nieuw.
Niet op het Chasséveld weliswaar, maar op een steenworp afstand in het Chassé Theater.
Wel zo warm!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 9:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusmeisje schreef:
MartijnH schreef:
Kijk ook altijd even op http://www.circus-gastspiele.de


Dat is erg handig Martijn, die site! En ook nog in het Nederlands en een speciale Nederlandse pagina, waar je in 1 oogopslag kunt zien waar alle circusssen in ons land staan!
Met zelfs een plattegrond erbij!



Je broer heeft je nooit de tip gegeven? hij voert daar de data van de Nederlandse circussen in zover ik ooit via mailcontact van hem begreep.

ik vind het een geweldige site, zo heb ik al regelmatig een klein familiecircus net over de duitse grens bezocht bijvoorbeeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ik weet wel veel maar niet alles!
Weet je wat ook erg makkelijk is? Dat achter de naam van het circus vaak een tentje staat dat de link is naar de site van dat circus!
Heb je gelijk alle, nou ja, in ieder geval meer informatie!

En laat nu uitgerekend dat tentje het bij het circus waar jij iets mee te maken hebt het niet doen!
Waarschijnlijk hebben ze nooit het nieuwe adres ingevoerd toen dat eerder dit jaar veranderde.

Je hoeft er zelf niets aan te doen hoor, het is al gemeld en wordt verbeterd!
Onze familieservice staat voor niets!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusmeisje schreef:
Ik weet wel veel maar niet alles!
Weet je wat ook erg makkelijk is? Dat achter de naam van het circus vaak een tentje staat dat de link is naar de site van dat circus!
Heb je gelijk alle, nou ja, in ieder geval meer informatie!

En laat nu uitgerekend dat tentje het bij het circus waar jij iets mee te maken hebt het niet doen!
Waarschijnlijk hebben ze nooit het nieuwe adres ingevoerd toen dat eerder dit jaar veranderde.

Je hoeft er zelf niets aan te doen hoor, het is al gemeld en wordt verbeterd!
Onze familieservice staat voor niets!


Ik heb het nooit ingevuld daar en ook nooit op het tentje geklikt... dus ik wist het ook niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Logisch, want jij wist de weg....

Maar nu weet je het dus wel!

Doei!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Volgens mij had Martijn het daar laatst ook al over, Kerstcircussen in Duitsland.
Wij kunnen daar iets van, maar onze Oosterburen ook!
Ik zag een site met alle tot nu toe gemelde Kerst- of Wintercircussen, nou die zijn er daar heel wat!

Eén die er wat het programma betreft met kop en schouders bovenuit steekt is het 20e WeltWeihnachtsCircus.
Jammer dat het niet naast de deur is, namelijk in Stuttgart.
Maar onderweg naar de wintersport is dat maar een klein eindje om...
Er wordt gespeeld in een grote tent, die staat aan de Cannstatter Wasen.
En niet alleen met de Kerst ofzo, nee hoor, meer dan een maand lang!
Vanaf vandaag, 6 december, t/m zondag 6 januari.
Voorstellingstijden te vinden op hun site: http://www.weltweihnachtscircus.de.
Ze noemen zichzelf het Kerstcircus no 1 van Duitsland, en dat is niet echt overdreven.
Bovendien kunnen wij daar ook nog trots op zijn!
Want het is nog altijd een (Nederlandse) Stardust-productie, zeker wat de programmering aangaat.
Dat is al jaren zo.
Een programmering die klinkt als een klok, met dit jaar een wel zeer hoog Monte Carlo-gehalte!
Er zijn daar altijd wel artiesten die vorig jaar bij ons in Carré te zien waren, of misschien volgend jaar hier naartoe komen.
Dat is natuurlijk aantrekkelijk contracteren, wanneer je meerdere topevenementen aan kunt bieden.
Daarnaast hebben ze ook een aantal wereldpremières, dus uniek is het programma wel.

Te zien zijn ondermeer:
Bello Nock
Eshimbekov, kozakken te paard
The Gian Brothers, hoofd-op-hoofd acrobatiek uit Vietnam
Géraldine Knie, paardendressuur van wereldklasse
Valérie Inertie uit Canada
Maycol en Wioris Errani met....een dubbele Hongaarse post met in totaal 16 paarden!
The Flying Girls, met een 4-voudige salto
Martin Lacey, net als vorig jaar bij ons, met 16 leeuwen

Vooaral een must voor paardenliefhebbers, niet minder dan drie nummers!
En de een nog indrukwekkender dan de andere!

Na een poosje geduld komen er hier een paar plaatjes bij.

Eén van Géraldine Knie, hier met paarden en zebra's.
Opvallend dat paarden, wanneer zij in de buurt is (en ik heb meerdere foto's van haar) op slag verliefd gaan kijken!
Ja heus, dat kan ik wel zien aan een paard! Geeft aan hoe haar band met die dieren is en hoe zij ze behandelt!

De andere foto kon ik niet laten: een pr-plaat van Martin Lacey.
Geen fokker van, maar grossier in witte leeuwenwelpen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Dat programma in Stuttgart was mij ook al opgevallen, belooft veel moois en een te verwachten topvoorstelling.
Overigens is het Weihnachtscircus in Stuttgart een nederlandse produktie met ook nederlandse circustenten.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2012 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Tijger schreef:
Dat programma in Stuttgart was mij ook al opgevallen, belooft veel moois en een te verwachten topvoorstelling.
Overigens is het Weihnachtscircus in Stuttgart een nederlandse produktie met ook nederlandse circustenten.


Van die productie schreef ik al, van die tenten wist ik niet....
Blijft jammer dat het niet wat dichterbij is....

Bij deze de beloofde foto's!
Door de sneeuwval waren de postduiven die ze brachten denk ik een beetje gedesoriënteerd geraakt!
Voor de bijschriften moet je nu wel een paar berichten hoger kijken....

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Denken we wel eens dat wij in het Kerst- en Wintercircusparadijs leven, nou, in Duitsland kunnen ze er ook wat van!
Op zich is dat geen nieuws, maar het lijkt er wel op dat het aantal van dat soort circussen daar toeneemt!
Kijk maar eens op http://www.circus-gastspiele.de, daar staan er nu al een stuk of 60, en er komen er nog steeds bij!
En dat zijn nog niet eens alle circussen die er zijn, sommigen willen helemaal geen informatie geven.

Wanneer je toch kijkt: ook zo goed als alle Nederlandse wintercircussen kun je daar in één oogopslag vinden.
Ik hoorde dat ook daar nog gewerkt wordt aan toevoegingen en correcties.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5510
Locatie: Belgie
Ja dat is inderdaad indrukwekkend hoeveel circussen daar te zien zijn komende periode !!
Site was overigens hier bekend sinds 8 november via Martijn.
Maar het mag zeker nog eens vermeld worden ! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circusboy schreef:
Ja dat is inderdaad indrukwekkend hoeveel circussen daar te zien zijn komende periode !!
Site was overigens hier bekend sinds 8 november via Martijn.
Maar het mag zeker nog eens vermeld worden ! :clown


Ik vermelde Circus-online.de die ook een mooi overzicht hebben met kerstcircussen die ook een website/facebook hebben met informatie e.d.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2012 10:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5510
Locatie: Belgie
Het is degene die ik zei hoor, scroll maar naar boven. ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.