De demonstraties van de activisten gaan (ook) gewoon door, dus dat kan vanmiddag nog gezellig worden bij de ponycarrousel!
Zelf melden ze daarover:
Krefeld: Frühjahrskirmes - Demo vor dem Ponykarussell
https://www.facebook.com/events/228382360920479/
Veranstalterin: Adrienne Kneis
fürs Navi: Sprödentalstraße, 47799 Krefeld
Der Sprödentalplatz und der Parkplatz der Kirmes liegen direkt nahe der Sprödentalstraße.
Sa, 13.05. von 15 - 18 Uhr
So, 14.05. von 15 - 18 Uhr
Sa, 20.05. von 15 - 18 Uhr
So, 21.05. von 15 - 18 Uhr
Die Anmeldung ist am 27.10.2016 bei der Polizei erfolgt.
Da die Stadt Krefeld im Rahmen der diesjährigen Kirmes meine Anfragen zunächst mehrmals ignorierte und erst beantwortete, nachdem ich mich an den Oberbürgermeister wandte, selbst dann jedoch nicht vollständig, sehe ich davon ab, erneut Versuche zu starten, eine Antwort zu erhalten, ob der Ponykarusselbetreiber an der Frühjahrskirmes erneut teilnehmen wird.
Ich gehe davon aus, dass er erneut teilnehmen wird, andernfalls können wir uns freuen und die VA kann dann als gegenstandslos betrachtet werden.
Goed, je kunt er niet vroeg genoeg bij wezen! Demonstratie aangemeld in oktober vorig jaar!
Dat ze daar tijd voor vinden tussen alle vega-brunches en vega-stammtischen door! O, en niet te vergeten de Kochkurs Vegan Einfach. De curcus Eenvoudig Veganistisch Koken. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Tussendoor ook nog een uitje naar Düsseldorf, want daar protesteren ze de 19e bij en tegen Circus Traber.
Citeer:
Der auf dem Sprödentalplatz gastierende Weihnachtscircus zieht auch regelmäßig Demonstranten an, die den Circusleuten Tierquälerei vorwerfen, da sie auch mit Tieren arbeiten und diese nicht artgerecht halten könnten.
Goed, dat is geen geheim want er komen altijd veel Nederlanders, dat betreft Circus Probst.
Doordat ik daar mensen ken, en dan bedoel ik niet direct een landgenoot, weet ik dat het circus een soortement band opbouwt met die activisten.
Geen goede band en ook niet een van begrip over en weer. Maar je ziet elkaar een paar jaar achtereen en dan leer je de andere partij toch kennen.
Daardoor wist genoemd circus in Leer met Pasen dat de handvol demonstranten recht tegenover de circuskassa (op de eerste dag) de harde kern uit Krefeld was. Op Paaszondag waren ze er weer, nu een paar man meer.
Zo'n clubje kiest dus een circus en volgt dat gewoon, waarschijnlijk wel binnen bepaalde grenzen wat de afstand betreft.
Waar ze stonden te schreeuwen -in een microfoon en versterkt door een flinke geluidsbox- mochten ze niet staan.
De plaatselijke overheid had een 'vak' toegewezen aan de zijkant, waar ze minder opvallen. Ondanks de aanwezigheid van een (1) agent met auto werden ze niet weggestuurd.
Zelf had ik het wel geweten: je mocht waar ze stonden parkeren en ik had een flinke circusbus voor hun neus gezet. Ook de mensen waar ze pal voor de deur stonden klaagden, het hielp niet.
Een vrouwelijke demonstrant kwam met haar smartphone mensen in de rij voor de kassa filmen als ware dat criminelen.
Helaas kon ik me geen nacht in een politiecel permitteren (dat gaat in Duitsland vaak heel gemakkelijk....) want anders was dat toestel of stukgegooid of in een put verdwenen....
Op aandrang van een circusmedewerker keerde ze terug naar de overkant van de straat.
Onder de demonstranten was ook ....... een baby in een klassieke kinderwagen! Typisch Peta, die inzet van kinderen. Maar zo jong zag ik ze nog niet eerder.
Dat ze maar oppassen vandaag in Krefeld, want als de kleine daar ook is en daar gebeurt iets mee zijn de rapen uiteraard zeer gaar!
De baby kreeg zelfs de borst, en dat is uiteraard volkomen verwerpelijk vanuit veganistisch oogpunt. Want moedermelk is vanzelfsprekend een uitermate dierlijk product!
Vraag me overigens af hoe je baby's zonder toepassing van melk groot kunt brengen. Gestampte doperwten misschien?
Zo zie je maar, zo einfach is dat vegan-kochen nu ook weer niet!
Toen ze er een paar dagen later weer waren zag ik verschillende keren mensen, waaronder Nederlanders, met hen in discussie gaan.
Op zich volkomen zinloos. Of dacht je echt dat je zo'n vega-gekkie van het tegendeel kon overtuigen? Kom nou, dit is voor hen een nieuw soort geloof en dat geloof is rotsvast.
Volslagen negeren, is in mijn optiek het beste. Dan erger je jezelf niet en zij hebben er geen plezier aan.
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de (dure) advertenties die Circus Krone plaatste teneinde het eigen gelijk -Dieren horen in het Circus- te bewijzen. Volledig weggegooid geld!
De activisten zijn er zelfs blij mee, hoe vaker iemand over die dieren aan het denken wordt gezet hoe groter de kans op nieuw gezonnen zieltjes! En daar hebben ze ook nog eens gelijk in!
In feite maakt Krone dus gratis reclame voor de activisten!
Dat ze alles wat ze doen in anonimiteit verrichten is ook al niet meer waar. Steevast werd er ontkend dat zij posters vernielden of overplakten. Om zodoende geen claims aan de broek te krijgen.
In Leer plakten ze stickers -als balkjes- over de gezichten van de circusartiesten op de grote reclamedoeken rond het terrein. Criminaliseren heet dat.
Geen anonieme stickers zoals eerder, maar compleet met het internetadres er op! Van de door mij verwijderde exemplaren ligt er een voor me.....
Het ontvangstcomité in Krefeld (actuele foto) is er klaar voor:

Dit keer geen baby maar wel een hondje ingezet:

Nog een opmerking naar aanleiding van het eerste bericht hierboven. Daarin staat onder meer
Citeer:
Over dat laatste zijn de meningen verdeeld
en dat begrijp ik niet goed.
Want ik kan me niet voorstellen dat iemand die voor dieren in het circus is tegen dieren op de kermis is.
Uiteraard uitgaande van optimale behandeling, dat geldt in beide gevallen.
Geheel toevallig heb ik zelf een paar keer overwogen een dergelijke attractie in Nederland te gaan realiseren. Het is er nooit van gekomen.....
Van pony's weet ik wel iets af. En ook hoe leuk ze het vinden om met een kind op de rug te lopen.
Als voorbeeld noem ik een rasecht shetlandhengstje van me waar ik veel mee wandelde, vooral door het bos. Het 'Oh meneer, wat heeft u een grote hond', was na verloop van tijd niet meer te tellen....
Regelmatig gingen er kinderen mee of kwamen we die tegen. Uiteraard wilden die vaak maar al te graag een stukje op zijn rug zitten.
Zonder daarvoor opgeleid te zijn -beleerd heet dat in peerdekringen- gebeurde dat dan ook dikwijls.
Altijd eerst aan hem vragen of hij het goed vond: hij ging er klaar voor staan!
Zijn hele houding veranderde, en met een kind op zijn rug liep hij trots als een pauw met zeven staarten!
En dan te bedenken dat er aan de Universiteit Utrecht een docent de Nederlandse studenten leert dat een paard niet gemaakt en gebouwd is om op te zitten!
De beste man krijgt bovendien met enige regelmaat een podium in kwaliteitskranten als Trouw en de NRC.
Met onderwerpen als: 'Een dier heeft geen behoefte aan menselijke liefde' en meer van die onzin.
Hij staat mede aan de basis van de waanzin op het gebied van dieren in het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Dieren.
Zoals dierentuinen sluiten, kinderboerderijen dicht en dat soort onzin.
Zo iemand doceert dus aan een universiteit op kosten van de gemeenschap. Waarmee hij een nieuwe generatie studenten op onze kosten indoctrineert.
Dáár zou wel eens tegen gedemonstreerd mogen worden.....!!