En intussen reisde de razende reporter verder....... Pasen, ha, dat kon wel eens drie circussen betekenen!
De eerste twee staan intussen op de site
http://www.circus-online.de .
Het eerste is Circus Carl Althoff dat hij bezocht in Wiesbaden, het tweede het kleinere maar knusse Circus Mirage in Troisdorf.
Want je weet het: wie het kleine niet eert is het grote niet weert!
Niet om te bewijzen dat ik het grote waard ben -afgelopen weekend was ik tot tweemaal toe bij Circus Probst-, maar zelf zag ik Mirage vorig jaar twee keer.
Niet geheel toevallig in dezelfde Duitse stad waar nu Probst stond....
Circus Carl Althoff, dat kennen wij Nederlandse circusliefhebbers allemaal. Ik zie al wat wenkbrauwen fronzen....
Ja hoor, dat kennen we allemaal onder de vorige naam: Circus Alberti. Want zo reisde het een jaar geleden door ons land.
Er is afgelopen winter nog een aardige poos nagedacht over een hernieuwde komst deze kant uit. Maar na lang wikken en wegen is in ieder geval voor 2017 gekozen voor bovenvermelde naamswijziging en een tour door Duitsland.
Een andere reden om in eigen land te blijven is de spectaculaire uitbreiding van het programma, maar dat ziet u zo wel.....
Na een boedelscheiding waren daar lange tijd -in uitstekend overleg- twee circussen met de naam Alberti. Waarbij de ene het noordelijk deel voor zijn rekening nam en de ander het zuidelijke.
Doordat aan die verdeling een eind ging komen is voor de nieuwe naam gekozen teneinde verwarring te voorkomen.
Beide reizen nu dus dichter bij elkaar in de buurt. Wiesbaden ligt in midden-Duitsland, ter hoogte van Frankfort.
Uitgesloten dat dit leuke circus -en dan mogelijk onder de nieuwe naam- na verloop van tijd weer terugkeert in ons land is het niet: men bewaart uitstekende herinneringen aan de tournee van vorig jaar.
De foto's van Circus Carl Althoff vindt u hier:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... c2cFZYYkZ3Maar waar we voor kwamen zijn uiteraard de (fraaie) plaatjes. Een selectie:

y
De fotoselectie van Circus Mirage volgt morgen.....