Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:59 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 610 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2019 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook in Genève is het weer eens minder mooi weer. Zo nu en dan een donkere lucht met een bui en een stevige wind.

Het hele terrein staat ondertussen ook al in de hekken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2019 6:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dat is het eerste dat gebeurde, 18 april werd gans het terrein met hekken afgesloten.
Morgen zal de tentwagen dan leeggemaakt worden, zodat de grandioze chapiteau Geneve mag gaan betoveren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2019 11:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Opbouw voorstellingstent:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2019 1:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk, daarvoor hoefden we dus niet vroeg op te staan!
Het uitrollen vanaf de trailer, heb je dat ook nog?

Beetje vreemd vind ik wel dat 'de rok' er op de eerste foto nog aanzit, en bij het omhooggaan niet meer......

De link nog maar even op deze nieuwe pagina: https://www.ghi.ch/webcam

De voortent is intussen ook opgebouwd.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kreeg een bericht van een kenner die meldde dat de Nederlander Jan Homan langere tijd tentmeester was van Cirque du Soleil en overal ter wereld verantwoordelijk was voor de opbouw. En afbouw, uiteraard.
Hij was afkomstig van Circus Herman Renz.

Ha, al gevonden! Interessant wel. Aad van Toor (van Bassie en Adriaan) kwam hem vorig jaar zomer tegen in Malaga toen dezelfde tent als in Genève (en dezelfde voorstelling Totem) daar stond.
Hij schrijft erover, met een foto:

Het circus is weer in de stad

In 1980 vroeg een jongeman of ik werk voor hem had in 'Circus Bassie en Adriaan'. Dat had ik. Zijn naam was Jan Homan en Jan wist wat werken was.
De meeste jongens hielden het zware werk in het circus na een paar weken voor gezien, maar Jan Homan werkte drie jaar lang bij 'Circus Bassie en Adriaan'.
Toen wij met het circus stopten, bleef Jan het circusleven trouw. Hij werkte jarenlang in diverse circussen over de hele wereld.

Ik heb Jan Homan vorige week, na 38 jaar, weer terug gezien in Malaga. Hij is nu Flyin' Senior Tent-Master van Cirque du Soleil.
Onder zijn leiding werd hier een enorme circustent opgebouwd met een middenlijn van meer dan 50 meter en 18 meter hoog.
Toen ik zijn werk zag staan was ik heel trots op de man die als 18-jarige bij 'Circus Bassie en Adriaan' begon aan zijn circus-carrière.

Donderdag gaan wij naar de circusshow.
Cirque du Soleil heeft 5 grote tenten en Jan Homan vliegt nu al 17 jaar de hele wereld over om die circustenten op en af te bouwen.
Ik kreeg gisteren van hem een mailtje uit Hong Kong.
Daar was hij alweer met de afbouw begonnen van een Cirque du Soleil-tent die hij volgende week in het zuiden China weer moet opbouwen.
En aan het einde van deze maand is hij weer terug in Malaga om Cirque du Soleil hier af te bouwen.


Afbeelding

Goh, die is ook geen steek veranderd, zullen de kenners nu vast roepen!

Erg leuke site trouwens van Bassie en Adriaan: https://www.adriaan-homepage.nl/
Actuele zaken vind je onder ´Nieuwtjes´.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zojuist ontving ik een foto van Jan Homan in actie bij Circus Herman Renz in Eemnes, maart 1991.
Z'n haarstijl is onveranderd in de loop der jaren, hij is herkenbaar aan zijn rode trui.

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op za mei 04, 2019 4:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2019 3:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Het rondzeil is er later in gehangen. De "rok" op de eerste foto is een zeil ter bescherming van het tentzeil als dit nog op de grond ligt. Dit hebben ze bij de voortent ook zo gedaan.

Ik had ook asfalt in de voortent laten leggen nu hebben ze het hoogteverschil eerst opgevuld met gravel daar weer een houten vloer over gelegd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
3 Foto's van tijdens opbouw foyer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 12:26 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Guido schreef:
Ik had ook asfalt in de voortent laten leggen nu hebben ze het hoogteverschil eerst opgevuld met gravel daar weer een houten vloer over gelegd.


Zo is dat, men zal denken, die vloer hebben we toch. Kunnen het beter zo oplossen.
Iets minder werk bij verwijderen asfalt na afloop.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2019 12:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Kreeg een bericht van een kenner die meldde dat de Nederlander Jan Homan langere tijd tentmeester was van Cirque du Soleil en overal ter wereld verantwoordelijk was voor de opbouw. En afbouw, uiteraard.


Amai, dat is ook een pittig werk. Telkens de wereld rond naar al die tenten.
Intussen doet iemand anders het dus?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 2:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik herhaal maar even, want de bijbehorende foto bleek het niet te doen:

Citeer:
Zojuist ontving ik een foto van Jan Homan in actie bij Circus Herman Renz in Eemnes, maart 1991.
Z'n haarstijl is onveranderd in de loop der jaren, hij is herkenbaar aan zijn rode trui.


Bijlage:
Jan Homan  Eemnes 1991.jpg
Jan Homan Eemnes 1991.jpg [ 206.92 KiB | 8258 keer bekeken ]


Te vergroten door er op te klikken.......


Citeer:
Amai, dat is ook een pittig werk. Telkens de wereld rond naar al die tenten.
Intussen doet iemand anders het dus?


Nee hoor, uit latere berichten bleek hij dat nog steeds te doen.
En pittig werk? Net wat je gewend bent!
Hij reist (= vliegt) als een vorst de wereld rond, slaapt vast niet op de camping en geeft, denk ik, alleen maar aanwijzingen.
Daar ben je supervisor voor!
Niet iets om bij getrouwd te zijn met een gezinnetje, lijkt me. Maar je weet maar nooit.......

Citeer:
Ik had ook asfalt in de voortent laten leggen nu hebben ze het hoogteverschil eerst opgevuld met gravel daar weer een houten vloer over gelegd.


In de wetenschap dat daar toch een houten vloer over komt te liggen is waarschijnlijk een kostenafweging gemaakt.
Want zoals bekend reiken de gouden bomen van CdS niet altijd meer tot in de hemel, en wordt wel degelijk naar het prijskaartje gekeken.
Dit soort gravel kost gemiddeld € 1.000,- per 20 ton. Waar de opbrengst na verwijdering weer afgaat.
Asfalteren (zonder voorbereidingskosten als een speciale ondergrond!) kost al snel € 15,- per vierkante meter. Dat is dus al € 1.500,- voor een stukje van 10 x 10 meter! Plus dat je opnieuw dient te betalen voor het verwijderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 07, 2019 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hèhè, na lang kijken heb ik eindelijk zo'n zwarte trekker in beeld!
Wanneer je snel kijkt, hij wringt zich helemaal linksonder tussen twee trailers door waarvan er waarschijnlijk een verplaatst moet worden.....

Het is gelukt, zal een spiegeltje gekost hebben..... Staat nu weer duidelijker vooraan in beeld.

Hoe langer ik kijk hoe meer ik aan een mierennest moet denken, waarbij je ook niet weet waarom een bepaalde mier doet wat hij doet.
Hij of zij zal het zelf vast wel weten.......

Ha, die mooi beschilderde (of bestickerde....) trailer is nu aangekoppeld en moet verplekt worden.......


Laatst gewijzigd door Didier op wo mei 08, 2019 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2019 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, cadeautje, alweer een zwarte trekker onder in beeld!
Ziet er allemaal nog niet al te sfeervol uit, moet nog vast het nodige gebeuren op dat gebied.
Het is al net als met de opening van een nieuw bedrijf: ze mogen wel opschieten want morgen is de première!
Maar ze hebben het vaker gedaan, dus het zal allemaal wel goed komen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 15, 2019 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Morgen is het de laatste dag met voorstellingen in Geneve,
hierbij een foto van het tentencomplex:
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2019 10:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Op de achtergrond zie je trouwens de bekende fontein boven de stad uitsteken, het ding schijnt 140 meter de lucht in te spuiten..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fontein_van_Gen%C3%A8ve

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 17, 2019 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Over en uit is het weer: de afbouw is in volle gang!

https://www.ghi.ch/webcam

Op naar Gran Canaria, de opening daar is op 5 juli.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jun 18, 2019 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Voor wie de afbouw niet kon bekijken, of deels wil herbekijken:

Afbeelding
Afgelopen zondagavond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dadelijk meer!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 610 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.