Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 10:57 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: vr dec 13, 2019 10:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Na een korte winter tour vertrekt de familie Togni begin februari voor 7 maanden naar Moskou.

Ben benieuwd of de 2 over gebleven olifanten van Jones meegaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2019 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Er is al een Circus Togni in Rusland, compleet met onder andere olifanten.
Niet uitgesloten is dat nog een Togni -er zijn er meer- die kant uit zal gaan.
Het betreft tenslotte een circusland op hoog niveau!

Het door mij bedoelde Circus Togni kreeg eerder dit jaar zelfs de Russische dierenactivisten in beweging na een reis van in totaal 16.000 km!
Dat is inderdaad iets verder dan we in Nederland gewend zijn, hier protesteren ze al bij een verplaatsing van 16 km!

Het verhaal met heel veel foto's: https://siberiantimes.com/other/others/ ... s-journey/

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2019 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kreeg net een bericht van een insider dat het om het American Circus van Flavio Togni gaat.
Het betreft een tijdelijke onderbreking van de Italiaanse tournee.
Naar we mogen aannemen met de huidige voorstelling The Dreamer (zelfs in Italië slaat de verengelsing toe....).
En daarin is inderdaad plaats voor de olifanten.

Mooie promotiefilm: https://www.facebook.com/Americancircus ... 198828069/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2019 6:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste is inmiddels gewijzigd. Geloof het of niet, daar is zelfs een telefoontje naar Italië aan te pas gekomen!
In het Engels (o toeval) door iemand die ik geen Dromer zou willen noemen.....

Het resultaat in kort bestek.
Er gaat geen compleet circus naar Rusland, maar uitsluitend mensen, tijgers en paarden, de olifanten blijven thuis.
Opgetreden zal worden in daar aanwezige accommodaties.

En zo kreeg de gestelde vraag een passend antwoord.
Kostte wat moeite, kostte een paar centen, maar de enige echte waarheid is dat waard!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2019 12:21 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Dit is nog eens gedegen onderzoek!

Nog leuker dan speculeren. Olifanten niet meenemen lijkt me verstandig. Ga je er mee de EU uit, probeer ze er dan maar weer eens in te krijgen. De reden dat Casselly niet voor Ringling koos.

Goed nieuws in die zin dat de 2 olifanten van Jones dus waarschijnlijk nog enigszins ‘in de buurt’ blijven. Ik ben benieuwd waar ze komend seizoen te zien zullen zijn. Ik gok op circus Eotvos in Hongarije, waar ze afgelopen seizoen ook waren.

Die 2 olifanten met die hoeden op die wel al een tijd in Rusland zitten zijn nog van circus Il Florilegio van Darius Togni. In 2015 waren die nog bij het Slowaakse circus Metropol te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2019 11:49 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De Togni's zitten straks in het nieuwe programma van het Nikulin Circus, dat wordt geregisseerd door de door de gerenommeerde circusregisseur Antonia Giarola, die trouwens op dit moment in Nederland aan het werk is.. De show van Nikulin wordt trouwens echt Italiaans circus, met oa ook clown Davis Vasallo.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2019 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
De reden dat Casselly niet voor Ringling koos.


Dat zie ik toch geheel anders......
Heb je de schitterende documentaire The Circus Dynasty nooit gezien?
Die mag je als olifanten- en circusliefhebber echt niet missen!
Haalde de Nederlandse bioscopen helaas niet en ook tv-uitzending bij mijn weten niet.
Schande.....!

De zeer indrukwekkende film is nog altijd te koop bij de productiemaatschappij, die hem voor plm.
15 euro thuis stuurt!
Indien interesse zal ik op zoek gaan naar het adres.

Dit schreef ik er (o.a.) over in 2014: viewtopic.php?f=19&t=5654#p45147

Afbeelding

De prijs is inmiddels 139 Deense kronen, dat is € 18,60.
Maar dan heb je ook wat! Een documentaire op speelfilmlengte met (ook) zeer veel historisch materiaal er in verwerkt!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2019 10:15 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
De tip dat de docu The Circus Dynasty bijzonder het kijken waard is wekte mijn nieuwsgierigheid. Hierdoor beland op de website van de productiemaatschappij (https://www.hansenogpedersen.dk/product ... s-dynasty/) waar hij voor de door Didier genoemde prijs te bestellen is. Er is nog een aantrekkelijk alternatief om de film online te kijken met de Video dienst Vimeo. Kosten EUR 1,99 om één keer te bekijken (48 uur beschikbaar) of permanent voor EUR 5,99.

https://vimeo.com/ondemand/thecircusdynasty

Recentelijk keek ik trouwens de film The Greatest Showman, waar ik veel van verwachtte. Dat werd echter een teleurstelling. Naar mijn smaak erg Amerikaans. Oppervlakkig (te simpele verhaallijn) en te gelikt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: do dec 19, 2019 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Haha, je moet hier toch wat vaker meelezen!
Want beide films kwamen ruim aan bod op het moment van verschijnen.

Meningen verschillen uiteraard, er waren lezers die onmiddellijk nogmaals in de bios naar The Greatest Showman gingen!
Ach, en technisch is er op de film weinig af te dingen. Wanneer je hem aanschaft krijg je er een indrukwekkende documentaire van 'the making of' bij cadeau!
Soms nog mooier om te zien dan het eindresultaat....

Je Vimeotip daarentegen vind ik dan weer niet zo geweldig.
Mogelijk verdient de sympathieke maker -ik sprak hem uitvoerig in Amsterdam- daar nog een paar stuiver aan, maar zeker minder dan wanneer je de film koopt.
Het zal wel ouderwets zijn, volgens deze boomer werkt teveel downloaden toekomstige producties op dit hoge kwaliteitsniveau bepaald niet in de hand....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: do dec 19, 2019 9:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Het is een soort van gewetensvraag, de fysieke beelddrager bestellen óf downloaden bij Vimeo. Eerstgenoemde resulteert in eventuele bezorgschaamte, terwijl je met het alternatief de maker dreigt te benadelen. Best lastig deze moderne tijden...

Boomer of niet, jij bent doorgaans uitstekend bij de tijd en zeer onderhoudend ten aanzien van hetgeen waar het hier om draait, het door ons allen geliefde circus, waarvoor dank Didier!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 2:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kusje terug........


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 8:14 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Het moet gezegd dat een onderhoudende tekst schrijven je beter af gaat dan op een gepaste manier een compliment in ontvangst nemen, maar het is je vergeven.

Intussen verkneukel ik mij op het kijken van The Circus Dynasty rond de kerstdagen. Tezamen met twee bezoeken aan het Wereldkerstcircus in Carré is dat al met al geen gek vooruitzicht.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 2:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
........op een gepaste manier een compliment in ontvangst nemen.......


Zie je wel, je leest (mij) hier te weinig! Want dan kende je na zoveel jaar mijn (licht) sarcastische manier van reageren wel!
Niet iedereen heeft daar evenveel begrip voor (getoond), maar gelukkig varieert de betekenis van sarcasme van bijtende spot en hoon tot een vorm van humor!
Aan de lezer dus de keuze.......
Fijn dat je de juiste kerstgedachte hanteert en mij vergiffenis schenkt!

Hoop dat je een versie te zien krijgt met Engelse ondertitels, want ook die bestaat.
Hoewel in de film veel Duits wordt gesproken, toch wel de eerste taal in de West-Europese circuswereld.
En uiteraard vanwege de Duitse artiestenfamilie die een hoofdrol speelt.
Maar Deens is voor velen wat minder begrijpelijk.
Neemt niet weg dat er nauwelijks een betere documentaire -die je beleeft als speelfilm- op dit gebied bestaat.
Jammer dan ook dat die (nog altijd) de Nederlandse bioscopen niet haalde en evenmin de tv.

Wanneer je toch in Amsterdam bent mag je eigenlijk Zanzara niet missen!
Een heel persoonlijk advies hoor, maar voor mij jaarlijks het hoogtepunt van deze periode.
Want indrukwekkende acts kun je met enige moeite gedurende het hele jaar wel ergens zien, maar Zanzara is beperkt tot het kerstcircus in Amsterdam, helaas!
En dat bovendien voor die prijs!
Kids en Boomers kunnen al riant op de tribune plaatsnemen (maar kom op tijd, want bijna alle voorstellingen zijn mudjevol...) voor slechts € 12.- en andersoortige mensen voor € 17,-!
Kom daar ergens anders maar eens om....!
Om vervolgens ook nog eens een vaak hilarische voorstelling te zien met onvergelijkbare live muziek en vaak dezelfde acts als in Carré maar dan op geringere hoogte......
Plus: met een echt verhaal, waardoor het een mix van circus en toneel wordt.
Denk niet dat iemand daar spijt van zal krijgen.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2020 2:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Geholpen door weercode rood startte ik uiteindelijk gisteravond de filmdocu The Circus Dynasty. Dat bleek een uitstekende keuze voor de oudejaarsavond. Al met al een zowel indrukwekkende als indringende kijk op het leven in het circus. De maker moet enorm veel vertrouwen gewonnen hebben bij de artiesten om zo intiem te mogen filmen. Zonder het te weten betreft Merrylu, één van beide hoofdrolspelers, de huidige echtgenote van Josef Richter. Het verhaal sprak extra tot de verbeelding omdat ik haar in in Boedapest, Amsterdam, Rotterdam en ook ver daarvoor in het najaar van 2006 in mijn eigen stad Leeuwarden gezien moet hebben toen Cirkus Arena hier voor het laatst was.

Vanuit economisch oogpunt kan Merrylu wel eens de betere keuze gemaakt hebben door te trouwen met Richter, wiens circus lijkt te floreren. Arena van Bernardino lijkt er tegenwoordig minder voor te staan. Wellicht niet heel romantisch gedacht van mij, maar ik sluit niet uit dat Merrylu dit al doorzag destijds aangezien zij direct plan B inzette om naar Boedapest te vertrekken, de habitat van de Richters.

De aanmelding bij Vimeo verliep eenvoudig: inloggen met mijn google (gmail) account gevolgd door een eenmalige betaling per credit card ad. EUR 1,99. Vervolgens binnen 48u te kijken en te casten naar de televisie met behulp van de Vimeo app (m.b.v. een Google Chromecast in mijn geval). Omdat bij het casten vanuit de app de (Engelse)ondertiteling verloren ging, moest ik trouwens mijn hele telefoonscherm casten om die op mijn tv te kunnen zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Familie Togni naar Moskou
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2020 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Fijn dat je genoten hebt!
Het resultaat is inderdaad indrukwekkend, ook al door de hoeveelheid historisch materiaal dat er in verwerkt is.
Wanneer je nagaat dat de maker (en zijn hele filmploeg) de circusmensen gedurende twee jaar op de lip hebben gezeten verdient dat inderdaad groot respect!
Uiteraard was zij er bij toen Arena in Leeuwarden (en Groningen) stond.
Of zij verantwoordelijk was voor de uiteindelijke beslissing om naar Hongarije te gaan meen ik echter te moeten betwijfelen.
Haar vader kreeg daar een aanbieding die hij accepteerde -ten koste van onder meer een reis naar het minder gewisse Amerika- en zij mocht mee!
Met de bekende gevolgen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.