spasega schreef:
Een megafoon niet opdringerig????
Niet opdringerig. Ligt ook wel aan hoe je het gebruikt. Het kan natuurlijk ook op een opdringerige wijze gebeuren.
Citeer:
Je hinkt op twee gedachten. Jij vindt beesten houden sowieso mishandeling.
Nee. Ik vind het houden van dieren ethisch niet goed. Dieren horen niet te leven voor de mens. Verder zijn daar meningen over verdeeld.
Het ontnemen van vrijheden, beperkte ruimte geven e.d. en ook fysieke mishandeling (naast de geestelijke) vind ik mishandeling.
Citeer:
Want als je je tot je werkelijke redenen zou beperken, zou het publiek absoluut niet naar jullie luisteren, voor zover ze dat nu wel doen en de gemeenten al helemaal niet, want niemand is het met jullie eens wat dat betreft.
De werkelijke redenen noemen wij ook in onze flyer en op onze site. En in de discussies.
En of ze luisteren? Ja zeker. Dat merken wij zeer goed. De mailtjes die we krijgen van mensen die daar nog nooit over nagedacht hadden en nu niet meer naar dierencircussen gaan etc. En mensen die nu eens langer bij de dieren kijken en zien dat ze inderdaad lange tijd vastgeketend staan of op stal of te weinig ruimte etc. en nu die circussen niet meer bezoeken. En veel gemeenten/politieke partijen geven al aan dat ze wel willen verbieden, maar er zijn wat redenen waarom ze het niet (kunnen) doen. Het is even afwachten, maar je zal zien, dat circussen binnenkort moeilijk gaan krijgen. De gewelddadige uitspattingen bij de circussen geven al aan dat circussen het benauwd krijgen.
Citeer:
Alleen concreet dierenleed interesseert de mensen, niet jullie utopieën. Dus ik blijf erbij dat je in je 'publieksvoorlichting' oneigenlijke argumenten gebruikt.
Mensen kijken vaak vooral naar wonden etc. wat ze echt dierenleed of mishandeling vinden. Het probleem zit in het denken. Soms hoor je mensen, die bij olifanten kijken, zeggen dat de olifanten aan het dansen zijn. Deze mensen snappen nog niet dat het 'dansen' afwijkend gedrag is wat komt door o.a. beperking in ruimte e.d.
Je mag vinden wat je wil, maar onze argumentatie is gewoon goed onderbouwd. Zoals ik zeg moeten wij mensen leren om op een andere manier naar de dieren in het circus te kijken. Dus kritischer dus.
Ben je het niet eens met onze argumentatie. Kom dan maar met tegenbewering. Waarschijnlijk zal je argumentatie of tegenreactie van stereotype gedrag wel blijven hangen op 'in het wild lopen ze ook weleens heen en weer' oid.