Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:18 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 10:22 am 

Hans schreef:
Nog een [over]denking...........wij leven en strijden NU. Straks zijn wij er niet meer, maar wordt de 'strijd' nog steeds gestreden. Dit gaat al eeuwen zo en zal zo nog eeuwen doorgaan.

Als het aan mij ligt zal er over een tijd geen strijd zijn. Dan zijn de dieren uit de circussen :)

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 2:34 pm 
Citeer:
CircusLeed.NL schreef:
Het is overigens inderdaad zo dat gemeenten vaak niet eens weten dat ze die taken hebben. Wanneer ze wel uiteindelijk daar meer op gaan richten, dan vragen zij de expertise aan externen.

ja, en bij de laatste bij wie ze moeten aankloppen is jij en je
clubje bevooroordeelde circushaters.

Citeer:
Circussen kiezen toch waar ze willen staan. Als je geen goed terrein kan vinden en geen groot terrrein, waarom gaat men dan daar willen staan?

nope, een circus heeft het heel niet voor het kiezen.

Citeer:
Het gaat alleen maar om geld te verdienen.

ja gek he? daar hangt de hele wereld van aan elkaar, dus doe
nou niet alsof dat een schande is.

Citeer:
Dus gaan ze sowieso gewoon daar aanvragen. Gemeenten bieden gewoon terreinen aan die ze beschikbaar hebben daarvoor.

Ja natuurlijk vragen ze toch maar aan, want als je moet gaan zitten afwachten komt er geen brood op de plank

Citeer:
Je kan moeilijk verwachten dat ze voor het circus dan maar even een terrein laten aanleggen welke circussen goed vinden.

ja, ik verwacht juist wel dat er terreinen aangelegt worden,
want daar betalen de circussen al dik 100 jaar voor.

circussen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijke staanplaats
als kermissen, markten en braderiën, dus ga niet over iets
liggen soebatten waar je geen kaas gegeten van hebt.

Citeer:
Heb je wel een van huisjesmelkers gehoord?
Dat is je zakken vullen door huizen te verhuren
en geen bal aan het onderhoud doen, en dat doen de
gemeentes nu al 100 jaar met de circusterreinen.

Citeer:
Niet te vergelijken.

echt wel.

Citeer:
Die experts van jou, weten helemaal geen ene moer af van
circusdieren, want daarvoor moet je minimaal 20 jaar in een circus
gewerkt hebben, dus snap ik niet waar die figuren het lef vandaan
halen om zich expert te noemen.

Je kent de experts niet eens en dan wil je daar over oordelen al... lekker makkelijk he... Overigens hebben wij ook contacten met ex-circusmensen/trainers.
Trouwens circusdieren zijn nog steeds dieren en hebben gelijke behoeften als wilde soortgenoten. (soorteigen gedrag). Hoeveel kennis hebben circusmensen nou van die dieren?
Citeer:
Ik denk een heel stuk minder.

tussen denken en zeker weten zit een heel groot verschil.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 2:38 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Hans schreef:
Nog een [over]denking...........wij leven en strijden NU. Straks zijn wij er niet meer, maar wordt de 'strijd' nog steeds gestreden. Dit gaat al eeuwen zo en zal zo nog eeuwen doorgaan.

Citeer:
Als het aan mij ligt zal er over een tijd geen strijd zijn. Dan zijn de dieren uit de circussen :)

ken je supertramp? die hebben een toepasselijk nummer voor
je geschreven.

Dreamer,
you stupid little dreamer,
So now you put your head in your hands, oh no.......

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 3:02 pm 

circusfan schreef:
ja, en bij de laatste bij wie ze moeten aankloppen is jij en je clubje bevooroordeelde circushaters.

Wij zijn geen circushaters. We houden van circus, maar dan wel zonder dieren. Daarnaast zijn wij ook een partij waarop de gemeente zich kan beroepen om advies te krijgen. Wij willen ze maar al te graag voorlichting geven. Binnenkort zal ik inderdaad ook voorlichting ergens geven.
Echter gemeente zal beide partijen moeten horen willen ze een goede afweging kunnen maken.

Citeer:

Jawel hoor. Ze doen aanvragen. En soms krijgen ze een vergunning en soms niet. De keuze waar ze aanvragen doen ze toch zelf. En als je een gemeente zeer slecht vind qua standplaats, dan ga je er toch volgende keer toch niet staan. Kan me voorstellen dat ze sowieso ergens willen staan (vanwege het geld wat ze binnen moeten krijgen).

Citeer:

Niet gek hoor. Zeg ik ook niet. Maar geld is juist reden altijd om dieren uit te buiten. Dat is wat wij zeggen.

Citeer:
Ja natuurlijk vragen ze toch maar aan, want als je moet gaan zitten afwachten komt er geen brood op de plank

daarom ook. Ze doen het voor geld enzo.. terwijl als een plek niet goed is vanwege weinig ruimte voor dieren, dan zullen ze sowieso er gaan staan..
Op zich maakt het ook niet uit waar ze staan.. als er veel grond is gebruiken ze dat toch niet.

Citeer:

Ze betalen voor gebruik van huidige gronden. Niet voor investering in nieuwe gronden. Hier staan ze altijd op parkeerplaatsen van voetbalverenigingen. Dat geld gaat denk vooral naar investering in behoud van de voetbalterreinen en onderhoud.

En zoveel geld krijgen ze ook weer niet binnen uit verhuur van terrein voor circussen.

Citeer:
Circussen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijke staanplaats

Zelfde geld voor kermissen, markten enzo. Die kunnen moeilijk eisen omdat ze geld geven als huur dat ze maar even grote stukken grond moeten plaatsen voor hun.

Citeer:

In deze zin niet. Maar ik weet niet hoe jij het wil lezen.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 3:12 pm 

circusfan schreef:
ken je supertramp? die hebben een toepasselijk nummer voor
je geschreven.

Dreamer,
you stupid little dreamer,
So now you put your head in your hands, oh no.......

Ken ze niet...

Zoals Gandhi zei:
- First they ignore you, (al gehad)
- then they laugh at you, (deze fase ook voorbij)
- then they fight you, (deze fase is nu een beetje begonnen van circuskant)
- then you win (opkomende fase :) )

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 4:05 pm 
Site Admin

Circusleed schreef:
Citeer:
then you win (opkomende fase )

Volgens mij gebruiken ze daar in India nog volop olifanten hoor... alleen de koeien hebben het daar gewonnen, ze zijn heilig verklaard.
:roll:

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 4:48 pm 

heuvels schreef:
Circusleed schreef:
Citeer:
then you win (opkomende fase )

Volgens mij gebruiken ze daar in India nog volop olifanten hoor... alleen de koeien hebben het daar gewonnen, ze zijn heilig verklaard.
:roll:

hehehe lol, maar het die quote ging niet zo zeer over india, maar meer over bewegingen in het algemeen.
Mensen zitten je eerst gek aan te kijken en dan beseffen ze dat je wellicht een probleem kan vormen en gaan ze je tegenwerken/bevechten. En daarna win je van ze. Kwestie van tijd natuurlijk.

Als je in het verleden ziet, dan is het met alle bewegingen die opkwamen voor bepaalde rechten zo gegaan. En het koste tijd en offers, maar ze hebben wel wat bereikt. Opkomen voor dieren is in het verlengde van de groeperingen die opkwamen voor vrouwen, voor slaven, voor zwarte mensen, voor mensenrechten, etc. Uit die bewegingen zijn juist organisaties ontstaan die opkomen voor dieren. Overigens hoorde ik gisteren zelfs dat in de VS een organisatie opkomende voor kinderen is ontstaan uit de dierenbescherming. Geweldig. Dus zoals wel wordt geroepen: Animal Freedom, Human Rights, one struggle, one fight! ;)

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 6:14 pm 
CircusLeed.NL schreef:
circusfan schreef:
ja, en bij de laatste bij wie ze moeten aankloppen is jij en je clubje bevooroordeelde circushaters.

Citeer:
Wij zijn geen circushaters. We houden van circus, maar dan wel zonder dieren.

ja dat deuntje kennen we nou wel.

Citeer:
Daarnaast zijn wij ook een partij waarop de gemeente zich kan beroepen om advies te krijgen

advies van een stelletje ondeskundigen? soort zoekt soort?

Citeer:
Wij willen ze maar al te graag voorlichting geven.

ja, dat weten we maar al te best.

Citeer:
Binnenkort zal ik inderdaad ook voorlichting ergens geven.

en dan hoop ik maar dat ze snel door jou geleuter heenprikken
en in de gaten krijgen dat het een hoop geloel is.

Citeer:

Jawel hoor. Ze doen aanvragen. En soms krijgen ze een vergunning en soms niet. De keuze waar ze aanvragen doen ze toch zelf. En als je een gemeente zeer slecht vind qua standplaats, dan ga je er toch volgende keer toch niet staan. Kan me voorstellen dat ze sowieso ergens willen staan (vanwege het geld wat ze binnen moeten krijgen).

Waar haal je die lulkoek in godsnaam vandaan? Man, wat klets
je weer uit je nek! hou alsjeblieft op met dit soort dom gelul
uit te kramen, want je weet heel niet hoe dat zit.

Citeer:

Citeer:
Niet gek hoor. Zeg ik ook niet. Maar geld is juist reden altijd om dieren uit te buiten. Dat is wat wij zeggen.

ja , jullie zeggen wel meer stomme dingen, en daarbij
verval je geregeld nog in herhaling ook.

Citeer:

Citeer:
daarom ook. Ze doen het voor geld enzo.. terwijl als een plek niet goed is vanwege weinig ruimte voor dieren, dan zullen ze sowieso er gaan staan..

yep, want er moet wel vreten op de plank blijven komen,
en dat gaat niet als je op een lamlendig verschijnsel dat
men ook wel amtenaren noemt moet wachten.

Citeer:
Op zich maakt het ook niet uit waar ze staan.. als er veel grond is gebruiken ze dat toch niet.

een circus wordt steeds vaker in een klein hoekje weggemoffeld,
en dat moet maar eens afgelopen zijn, want voor een kermis
zetten ze een heel stadscentrum af, en dan zeg ik niet dat dat
voor een circus ook moet, maar wel een beetje op een zichtlokatie
en dan graag een verhard terrein met voorzieneingen al water stroom
en een afvoerput.

Citeer:

Citeer:
Ze betalen voor gebruik van huidige gronden. Niet voor investering in nieuwe gronden. Hier staan ze altijd op parkeerplaatsen van voetbalverenigingen. Dat geld gaat denk vooral naar investering in behoud van de voetbalterreinen en onderhoud.

wat is dit nou weer voor dom geleuter? ze staan altijd op parkeerterreinen van voetbalvelden?????
Waar haal je die kleskoek nou weer vandaan?

Citeer:
En zoveel geld krijgen ze ook weer niet binnen uit verhuur van terrein voor circussen.

Ook hier loop je weer een potje in de ruimte te lullen,
en heb je weer geen idee van hoe het werkelijk zit.

Citeer:
Circussen hebben net zoveel recht op een fatsoenlijke staanplaats

Citeer:
Zelfde geld voor kermissen, markten enzo. Die kunnen moeilijk eisen omdat ze geld geven als huur dat ze maar even grote stukken grond moeten plaatsen voor hun.

ja hoor, zie vorig antwoord.

Citeer:

Citeer:
In deze zin niet. Maar ik weet niet hoe jij het wil lezen.

ik weet wel wat ik hier lees, en dat is een hoop uit je duim gezogen
gezwam van de bovenste plank.

ik zou zeggen, bedenk je voortaan 2x voordat je weer met dergelijjke
kletskoek jezelf voor loel zet, want dit bericht is een lachertje.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 7:58 pm 

circusfan schreef:
advies van een stelletje ondeskundigen? soort zoekt soort?

Je kan heel leuk gaan roepen dat we een stel ondeskundigen zijn. Maar wie ken jij nou van onze actiegroep? Ik (Alex) ben de enige die als publiek woordvoerder optreed. Jij kent de mensen achter de actiegroep niet eens. Je weet niet wie er achter zit. Dus ga niet zomaar wat zitten roepen.

Je zal zien dat je in de toekomst terug kijkt en denkt... had ik ze maar niet zo onderschat.

Citeer:
en dan hoop ik maar dat ze snel door jou geleuter heenprikken en in de gaten krijgen dat het een hoop geloel is.

Je zal het allemaal horen binnenkort...

Citeer:
Waar haal je die lulkoek in godsnaam vandaan? Man, wat klets
je weer uit je nek! hou alsjeblieft op met dit soort dom gelul
uit te kramen, want je weet heel niet hoe dat zit.

Nou vertel eens circusfan... vertel eens hoe het volgens jou zit..

Neem nou circus bavaria. Doet een aanvraag in Driebergen. Deze staat als eerste op de lijst. Echter ook andere circussen zoals Belly Wien en Holiday-Moskou dienen een aanvraag in daar. Wie het eerste is wie het eerste maalt.

Citeer:
ja , jullie zeggen wel meer stomme dingen, en daarbij
verval je geregeld nog in herhaling ook.

herhaling alleen omdat jij in herhaling treed :)

Citeer:
een circus wordt steeds vaker in een klein hoekje weggemoffeld,
en dat moet maar eens afgelopen zijn, want voor een kermis
zetten ze een heel stadscentrum af, en dan zeg ik niet dat dat
voor een circus ook moet, maar wel een beetje op een zichtlokatie
en dan graag een verhard terrein met voorzieneingen al water stroom
en een afvoerput.

Op kermis lopen geen grote dieren rond en geen wilde dieren. In mijn gemeente staat kermis op zelfde plaats als circussen meestal.

Citeer:
Citeer:

wat is dit nou weer voor dom geleuter? ze staan altijd op parkeerterreinen van voetbalvelden????? Waar haal je die kleskoek nou weer vandaan?

Lezen beste man. Hier (als in mijn gemeente) staan ze altijd op de parkeerterreinen van de voetbalclubs in de dorpen. En dat zie ik wel vaker dat ze daar staan in dorpen. In steden meestal aparte terreinen.

Citeer:
Ook hier loop je weer een potje in de ruimte te lullen,
en heb je weer geen idee van hoe het werkelijk zit.

Tik de website van gemeente in. Zoek naar de lijsten van de tarieven voor circussen enzo. Dat is echt niet veel geld hoor. Je doet alsof de gemeente per jaar miljoenen binnen krijgt door het evenemententerrein te verhuren, maar dat is echt niet zo een groot bedrag hoor.

Citeer:
ik weet wel wat ik hier lees, en dat is een hoop uit je duim gezogen gezwam van de bovenste plank.

ik zou zeggen, bedenk je voortaan 2x voordat je weer met dergelijjke
kletskoek jezelf voor loel zet, want dit bericht is een lachertje.

Dat mag je als lacherig ervaren. Ik verwijs je nu wel door naar de quote van Gandhi.

Berichtonderwerp: circusdieren
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 8:49 pm 

Oh, alex..... wat sla je toch een taal uit voor een jongen die denkt dat hij mensen die van circus houden aan de kant kan duwen!!!! :x Jij moet weg van deze site!!!! De eindeloze disscussie is niet van toepassing op deze site!!! Ga met je ''eigen mensen'' om. Ik heb vandaag ALLES gelzen wat jij allemaal geschreven hebt, nou....... JE MOEST JE SCHAMEN!!!!!!!! Wat wil jij nou bereiken met jou gezijk. Vertel mij dat nou is zonder het geijk van: Zielig tijgertje hier, zielig olifantje daar. Het onsportief en ik vind het ontzettend onbeschofd dat jij op deze site zo te keer gaat. EN ZEG MIJ EENS DAT IK ONGELIJK HEB!!!! En niemand maakt mij wijs dat mensen van de circuskant deze disscussie leuk vind!!!! Het is voor de circusmensen echt wel duidelijk dat jij een tegenstander bent, dus wat doe je hier!!!! Hou je reactie's tot op de grenzen van jou eigen site!!!! Ga hier weg!!!!(Erg onsportief dat je laats een hele instructie OP DE SITE VAN HET CIRCUSJAAR(!!!!!!!!!!!!) over circusdieren en zelfs in het fotoalbum een foto van jou zette :twisted: !!!!!!) Het zou mooi zijn als circus mensen op jou site zo iritant zijn, oh nee dat kan niet want jij hebt geen gastenboek!!!! :twisted: :x :evil: :!:

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 8:58 pm 
Voorlopig ga je zelf harder tekeer dan CircusLeed.NL hier ooit gedaan heeft hoor, en ben je dus minstens net zo onbeschoft! De pot verwijt de ketel... :roll:

Berichtonderwerp: Re: circusdieren
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 9:17 pm 

Warren schreef:
(Erg onsportief dat je laats een hele instructie OP DE SITE VAN HET CIRCUSJAAR(!!!!!!!!!!!!) over circusdieren en zelfs in het fotoalbum een foto van jou zette :twisted: !!!!!!)

Beste Warren,

Ik heb die foto niet op die site gezet. Dat heeft een circusfan gedaan die dacht leuk te zijn. Ik heb mail gestuurd naar NCV en deze hebben de foto verwijderd. Men kon zo kijken door middel van mijn ip te vergelijken met het ip van uploader om duidelijk te zien dat ik het niet was.
Ik heb er geen enkel belang bij om mijn eigen foto neer te zetten. Ik ben liever niet iemand die in de schijnwerper staat, maar soms moet dat alleen voor de dieren alleen.

met vriendelijke groet,

Alex

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 9:21 pm 

Beste Warren,
Grote klasse wat jij hier allemaal zegt over Circusleed en dan metg name over Alex, een irritant ventje. Ik sta volledig achter jou, want ik heb ze via Circusweb ook al bestookt met ware feiten, ook Kiwi. Lees ook maar even de berichten in het gastenboek van mij onder de noemer dyslexie,
dan wordt je nog meer duidelijk, dan kun je ook lezen dat ik in Assen woon en je weet uiteraard al dat Circusleed in Assen het postadres heeft.
Ze praten gewoon tegen beter weten in. Wij en vele andere circusfans met ons, zullen er wel voor zorgendat de circussen met dieren blijven bestaan, ik gas als ze komen demonstreren bij de circussen die in Assen komen, zeker een felle discussie met hun niet uit de weg en ik hoop dat Alex dn ook van de partij is. Ze moeten niet aan het circus komen.
Max.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 9:30 pm 
Site Admin

Warren schreef:
Citeer:
Oh, alex..... wat sla je toch een taal uit voor een jongen die denkt dat hij mensen die van circus houden aan de kant kan duwen!!!! Jij moet weg van deze site!!!! De eindeloze disscussie is niet van toepassing op deze site!!! Ga met je ''eigen mensen'' om. Ik heb vandaag ALLES gelzen wat jij allemaal geschreven hebt, nou....... JE MOEST JE SCHAMEN!!!!!!!! Wat wil jij nou bereiken met jou gezijk. Vertel mij dat nou is zonder het geijk van: Zielig tijgertje hier, zielig olifantje daar. Het onsportief en ik vind het ontzettend onbeschofd dat jij op deze site zo te keer gaat. EN ZEG MIJ EENS DAT IK ONGELIJK HEB!!!! En niemand maakt mij wijs dat mensen van de circuskant deze disscussie leuk vind!!!! Het is voor de circusmensen echt wel duidelijk dat jij een tegenstander bent, dus wat doe je hier!!!! Hou je reactie's tot op de grenzen van jou eigen site!!!! Ga hier weg!!!!(Erg onsportief dat je laats een hele instructie OP DE SITE VAN HET CIRCUSJAAR(!!!!!!!!!!!!) over circusdieren en zelfs in het fotoalbum een foto van jou zette !!!!!!) Het zou mooi zijn als circus mensen op jou site zo iritant zijn, oh nee dat kan niet want jij hebt geen gastenboek!!!!

beste Warren,
Iedereen die zich aan de gedrachtsregels houdt, kan in dit forum zijn/haar mening plaatsen. En je kunt zeggen wat je wilt van Alex en zijn geestverwanten: ze blijven netjes al hoef je het niet met hen eens te zijn.
Dus ik vind niet dat Alex hier tekeer gaat, weliswaar heeft hij met STIP de meeste reacties in ons forum gezet, maar het zijn toch voornamelijk herhalingen waar hij steeds in vervalt. Eigenlijk volhardt hij maar in één standpunt: als het aan hem ligt komt nog geen vlieg meer het circus in.... Discussieren heeft niet zoveel zin, circusmensen willen in principe wel luisteren naar argumenten die het welzijn van de circusdieren ten goede komen, maar alle dieren afdanken is natuurlijk onbespreekbaar.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00