Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 59 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: hart van Nederland
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 12:48 am 

Quirico schreef:
Het was onder andere vanavond ook te zien in Hart van Nederland. Maar ''circusleed'' als je hiermee verder gaat kan je elk huishouden wel langsgaan. Hoeveel huishoudens hebben nou geen huisdier?.... En een huisdier(en) houden is wel goed soms?..

Je mag gewoon Alex zeggen hoor.

Ik en andere strijden voor de rechten van het dier. Dat houdt in dat je op diverse fronten actief bent ter bevordering van welzijn/rechten van dieren. Dat betekent veel informatie verzamelen, inlezen en mensen informeren over een groot schala aan onderwerpen.

Een van de onderwerpen waar ik me nu op focus is circussen met dieren. Daarnaast ben ik ook gericht op dierproeven. Daarvoor ben ik momenteel ook een dossier over dierproeven aan het schrijven.
Maar goed.. dit zijn meer focusonderwerpen, daarnaast is alles waar dieren betrokken zijn punten van aandacht. En demonstreer ik mee tegen diverse dingen of voor diverse dingen :)

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 12:48 am 

zal wel eens jeugdjournaal gaan terugkijken :)

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 1:09 am 
Alex, Ik begrijp het ook en ben volkomen met je eens dat je dat doet voor dieren. Een dier heeft namelijk ook gevoelens. Maar nu stel ik jou een vraag wat me al een week door het hoofd rondvliegt.
: Een zwaluw waarvan de vleugel o.i.d. ontwricht is en niet meer te opereren is. Moet hij/zij worden ingeslapen of niet?.

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 1:51 am 

Quirico schreef:
Alex, Ik begrijp het ook en ben volkomen met je eens dat je dat doet voor dieren. Een dier heeft namelijk ook gevoelens.

Ik weet niet of je dat echt begrijpt. Naast gevoelens hebben dieren ook behoeften. Kan een circusomgeving het meeste van deze behoeften enzo voorzien? Nee. Alleen al doordat dieren die gebruikt wordne in totaal onnatuurlijke omgevingen zitten. En op zo een klein terrein dat het niet eens die richting op gaat. Als je het begrijpt zou je meevechten om dieren uit het circus te krijgen :)

Citeer:
Maar nu stel ik jou een vraag wat me al een week door het hoofd rondvliegt.
: Een zwaluw waarvan de vleugel o.i.d. ontwricht is en niet meer te opereren is. Moet hij/zij worden ingeslapen of niet?.

Een zeer lastige vraag is het. Ik zou met 2 gevoelens zitten.
Het ene gevoel zegt dat in de natuur dingen gebeuren waardoor dieren ook weleens lijden (natuur kan wreed zijn soms). En ik ben van mening dat je natuurlijke processen niet zo moet beinvloeden.
Het andere gevoel is dat je een lijdend wezen ziet. Welke waarschijnlijk door verwonding van nature al geen overlevingskans heeft en wellicht niet meer eet en gaat drinken, waardoor deze al snel dood zal gaan. Dan krijg je het gevoel dat je het lijden wilt verkorten. En dan zou je liever een spuitje ofzo geven aan het dier, waardoor het lijden niet langer duurt. Het is dus een aardig dilemma. Daarom moet je weten wat de vooruitzichten zijn voor het dier. En wat het beste is voor het dier.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 11:30 am 
Het was in een DIEREN-tv programma van de TROS. Een zwaluw was tegen een boom aangevlogen en kon niet meer normaal vliegen. Bij zwaluwen kan er niet ge-opereerd worden. Het is een erg spiermachtig wezel. In zulke gevallen is het dus raadzaam om een dier uit zijn lijden te helpen. Het was erg droevig om dit te zien. Het beestje was maar net een paar weken oud.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 11:52 pm 
Ga je nu niet een beetje off-topic Quirico? Voor zover ik weet zijn er namelijk nog geen circussen waar zwaluwen optreden. :lol:

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2005 2:59 am 
Nee, wel een beetje dierenleed. En vanmiddag was er in een programma van Martin Gaus over ezels die als werkdier worden gebruikt. Waar gaat de wereld naar toe?...

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2005 2:10 am 
Ja, het is wel dierenleed inderdaad, maar was het onderwerp van deze discussie niet "circusdieren"? En was het onderwerp van dit hele forum niet "Circus"? Dat zou jij als moderator toch zeker moeten weten! :roll:

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2005 11:24 am 
1 voordeel, hier ben ik geen moderator....

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 9:37 am 
Citeer:
Simpel hoor.. er is toch een nationale vereniging voor circusondernemers? Stel die richtlijnen enzo op. Anders is het toch nutteloos dat dat bestaat?
Goed voor dieren zal het niet worden... beter voor dieren wellicht.

Hieruit blijkt wel dat je niet zo heel goed weet waar je over praat.
Zoals ik het al kwalijk vind dat je op een forum 'iets wat je hebt gehoord over kinderen' met naam en toenaam een specifiek circus noemt, terwijl je geen enkel bewijs hebt -tjah hier blijkt wel de methode en denkwijze van de dierenrechtenactivist, zijn gelijk proberen te halen met halve waarheden omdat toch nooit iemand bewijs vraagt- is bovenstaande lachwekkend. Waarom komen er geen officieële richtlijnen waar circussen met dieren aan moeten voldoen om een vergunning te krijgen?
Topidee... Men was er met de dierenbescherming jaren geleden al uit wat die richtlijnen zouden moeten betekenen, alleen wie kwamen er roet in het eten gooien? Juist: Peta en consorten. Want afspraken daarover maken zou het legitimeren van diercircus zijn. Dus verzetten ze zich tegen maatregelen die het dierwelzijn zouden vergroten en de zaak voor iedereen verduidelijken. Lees: Dan hadden ze nl geen poot meer om op te staan gehad. Dus informeer je wat beter en kaart het aan bij je eigen vegacluppies, ja?

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 11:43 am 

spasega schreef:
Zoals ik het al kwalijk vind dat je op een forum 'iets wat je hebt gehoord over kinderen' met naam en toenaam een specifiek circus noemt, terwijl je geen enkel bewijs hebt -tjah hier blijkt wel de methode en denkwijze van de dierenrechtenactivist, zijn gelijk proberen te halen met halve waarheden omdat toch nooit iemand bewijs vraagt- is bovenstaande lachwekkend.

Nou.. ik noem het alleen, omdat ik dat vernomen heb van een bron bij circusweb.

Citeer:
Waarom komen er geen officieële richtlijnen waar circussen met dieren aan moeten voldoen om een vergunning te krijgen?
Topidee... Men was er met de dierenbescherming jaren geleden al uit wat die richtlijnen zouden moeten betekenen, alleen wie kwamen er roet in het eten gooien? Juist: Peta en consorten.

Ik denk dat eerder dat probleem ligt bij dierenbescherming zelf. Weet je wel hoe een chaos het is bij de DB? Daar heb je dus ook geen verstand van ;) Hoofdbestuur en afdelingen zijn het constant oneens. En het hoofdbestuur speelt op zeker. Een grote groep van de DB is namelijk voor verdwijnen van dieren uit het circus.

Citeer:
Want afspraken daarover maken zou het legitimeren van diercircus zijn. Dus verzetten ze zich tegen maatregelen die het dierwelzijn zouden vergroten en de zaak voor iedereen verduidelijken. Lees: Dan hadden ze nl geen poot meer om op te staan gehad. Dus informeer je wat beter en kaart het aan bij je eigen vegacluppies, ja?

Peta enzo hebben gelijk. Circussen moeten verdwijnen... en geen compromissen. Compromissen helpen dieren niet.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 12:18 pm 
CircusLeed.NL schreef:
spasega schreef:
Zoals ik het al kwalijk vind dat je op een forum 'iets wat je hebt gehoord over kinderen' met naam en toenaam een specifiek circus noemt, terwijl je geen enkel bewijs hebt -tjah hier blijkt wel de methode en denkwijze van de dierenrechtenactivist, zijn gelijk proberen te halen met halve waarheden omdat toch nooit iemand bewijs vraagt- is bovenstaande lachwekkend.

Nou.. ik noem het alleen, omdat ik dat vernomen heb van een bron bij circusweb.

Citeer:
Waarom komen er geen officieële richtlijnen waar circussen met dieren aan moeten voldoen om een vergunning te krijgen?
Topidee... Men was er met de dierenbescherming jaren geleden al uit wat die richtlijnen zouden moeten betekenen, alleen wie kwamen er roet in het eten gooien? Juist: Peta en consorten.

Ik denk dat eerder dat probleem ligt bij dierenbescherming zelf. Weet je wel hoe een chaos het is bij de DB? Daar heb je dus ook geen verstand van ;) Hoofdbestuur en afdelingen zijn het constant oneens. En het hoofdbestuur speelt op zeker. Een grote groep van de DB is namelijk voor verdwijnen van dieren uit het circus.

Citeer:
Want afspraken daarover maken zou het legitimeren van diercircus zijn. Dus verzetten ze zich tegen maatregelen die het dierwelzijn zouden vergroten en de zaak voor iedereen verduidelijken. Lees: Dan hadden ze nl geen poot meer om op te staan gehad. Dus informeer je wat beter en kaart het aan bij je eigen vegacluppies, ja?

Peta enzo hebben gelijk. Circussen moeten verdwijnen... en geen compromissen. Compromissen helpen dieren niet.

1) Je hoort iets van 'een bron' ergens en dan ga je dat maar gelijk insinuerend doorkwaken. Zegt heel wat over je betrouwbaarheid.

2) Nu ligt het ineens aan de Dierenbescherming en insinueer je nog wat voort, maar dan ben je ineens van mening veranderd op iets wat je eerst Zélf suggereerde: Ja vroeg je af waarom er geen richtlijnen waren, dan verneem je dat dat dat aan je eigen omgeving ligt, en dan ben je het daar ineens mee eens. Wat een gewieber.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 12:34 pm 

spasega schreef:
1) Je hoort iets van 'een bron' ergens en dan ga je dat maar gelijk insinuerend doorkwaken. Zegt heel wat over je betrouwbaarheid.

Nee, hoor. Ik geef alleen maar door wat ik hoor van een bron 'hier'. Moet ik de mensen van circusweb ook niet vertrouwen nu? :)

Citeer:
2) Nu ligt het ineens aan de Dierenbescherming en insinueer je nog wat voort, maar dan ben je ineens van mening veranderd op iets wat je eerst Zélf suggereerde: Ja vroeg je af waarom er geen richtlijnen waren, dan verneem je dat dat dat aan je eigen omgeving ligt, en dan ben je het daar ineens mee eens. Wat een gewieber.

Nou wees gerust mijn mening is nog steeds hetzelfde hoor. Waar de regels opgezet moeten worden is bij de regering.
Ik begon alleen met de vraag waarom circusorganisatie dat niet opstellen meer omdat ik weet dat die dat gewoon niet doen. Uit mijn reactie kon je dat wel afleiden. Je kan neem ik aan toch wel een bepaalde toon uit die reactie halen?

En ik zeg toch echt niet dat het aan mijn eigen omgeving ligt.... dierenbescherming vind ik persoonlijk meer dierenwelzijn.. terwijl mijn gebied meer dierenrechten is. Men kan wel samenwerken dan hoor. Maar dierenwelzijnsorganisatie gaan meestal eerder allerlei compromissen sluiten. Dit vinden dierenrechtenorganisaties dus niet ok, omdat je daarmee het een beetje goed praat. Ik heb alleen een hekel aan die top van de DB. Maar dat hebben er meerderen. En ik was het ermee eens dat de DB dat niet actief doorvoer omdat er iets anders aan de hand zou zijn. Ik zou in ieder geval achter peta enzo staan.

Daarnaast.... eigen initiatief van circussen blijft zoals ik zei uit. Dat vind ik ook heel wat zeggen over het circus zelf. Als ze echt voor dierenwelzijn gaan, dan zou er toch al heel wat moeten gebeuren, maar dat gebeurd niet. Daarom ben ik er ook gewoon. Lobbywerk en actie voeren :)

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 12:40 pm 
Dat is dus onzin. Een convenant, opgesteld van circuszijde zelf, wás er dus. Bij mijn weten houdt iedereen zich daar ook aan.
E.e.a was getoetst door representanten van de dierenbescherming, wat jij daar ook van vindt.
Alleen toen was eerst het gerommel bij de overheid.
Kun jij mij zeggen welk ministerie 'circus' onder valt?
Niet onder OC&W want circus is geen cultuur.
Gedeeltelijk, maar alleen waar het bepaalde dieren betreft, LNV
Binnenlandse Zaken en Economische Zaken.
Nou daar waren ze bijna uit.
E.e.a. was betekent geweest, ware het niet dat toen JOU soort opkwam en amok begon te maken, dit nog onder paars, en betoogde dat de overheid nooit dit soort richtlijnen zou moeten fiatteren omdat....vul zelf maar in. Het diercircus zou legitimeren.
Dus aan wie ligt het nou als er geen officieel gemaakte regels zijn?

Gelukkig dat het zelfreinigend vermogen van het circus zo groot is.
Bovendien zijn er gewoon regels waar elke burger zich aan dient te houden tav dierenwelzijn. Maar ja, dierenwelzijn en dierenrechten is een enorm verschil. Aan de criteria zoals jullie die stellen voor dierenrechten valt in de moderne wereld natuurlijk nimmer meer te voldoen. Het zou ook goed zijn als jullie dát er eerlijk bij zouden vertellen.

Ik zal een voorbeeld geven van wat ik arrogantie vind van dierenrechtenzijde en een van die dingen waar ik me bij jullie ontzettend aan erger.
Vorig jaar was ik iemand opzoeken in het ziekenhuis in Zwolle toen Krone daar stond. Wie schetst mijn verbazing dat op de borden IN het ziekenhuis, die bestemd zijn voor patientengroepen- en bijeenkomsten te maken met ziekten ed, posters hingen van Gaia -die met die olifant- tegen dierenleed in het circus.
Waarom denken jullie toch altijd dat omdat jullie voor de beestjes opkomen je elke fatsoensregels aan je laars kunt lappen?
Jullie kunnen toch zelf wel eens bedenken dat het ziekenhuis niet de plaats is om met dit soort dingen aan te komen zetten?
Als jullie dat mogen, dan mag iedereen met een mening over iets dat wel, politieke partijen dat ook, of racistische clubjes, en ga zo maar door.
Een ziekenhuis is een neutrale plaats. ER hangen daar ook geen posters van Krone, dus hoort dit er ook niet thuis.
HEt is maar een voorbeeld maar het tekent zo jullie mentaliteit.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 2:09 pm 

spasega schreef:
Dat is dus onzin. Een convenant, opgesteld van circuszijde zelf, wás er dus.

Je doelt op de richtlijnen (zover die duidelijk zijn) genoemd op de website van de VNCO?

Citeer:
Kun jij mij zeggen welk ministerie 'circus' onder valt?
Niet onder OC&W want circus is geen cultuur.
Gedeeltelijk, maar alleen waar het bepaalde dieren betreft, LNV
Binnenlandse Zaken en Economische Zaken.
Nou daar waren ze bijna uit.

Nou.. het nederlands centrum van volkscultuur gesponsord door de OCW heeft 2006 uitgeroepen tot jaar van het circus. Dus blijkbaar vinden ze dat ook cultuur. LNV gaat over de dieren. Voor beleid met dieren moet je dus daar zijn. Minister Veerman moet dus beslissingen nemen betreffende dieren. Echter van hem hoef ik/wij niet veel te verwachten.

Citeer:
E.e.a. was betekent geweest, ware het niet dat toen JOU soort opkwam en amok begon te maken, dit nog onder paars, en betoogde dat de overheid nooit dit soort richtlijnen zou moeten fiatteren omdat....vul zelf maar in. Het diercircus zou legitimeren. Dus aan wie ligt het nou als er geen officieel gemaakte regels zijn?

Nou.. vooral aan de regering.. het is dan wel een eerste keer geweest dat ze dan naar peta en zo zouden luisteren... :D
De regering heeft wel vaker van die proefwetjes. En die dan niet aangenomen worden. Dan kan er nog wel zoveel opgesteld zijn enzo, maar dan komt dat er niet.

Citeer:
Gelukkig dat het zelfreinigend vermogen van het circus zo groot is.
Bovendien zijn er gewoon regels waar elke burger zich aan dient te houden tav dierenwelzijn. Maar ja, dierenwelzijn en dierenrechten is een enorm verschil. Aan de criteria zoals jullie die stellen voor dierenrechten valt in de moderne wereld natuurlijk nimmer meer te voldoen. Het zou ook goed zijn als jullie dát er eerlijk bij zouden vertellen.

Dat is alleen maar een mening van je. Dierenrechten is gewoon simpel. Dieren hebben het niet goed en zouden niet uitgebuit moeten worden door mensen, want in de omgevingen die de mensen geven kan een dier zich gewoon niet zo uiten en gedragen als in natuur.

Citeer:
Waarom denken jullie toch altijd dat omdat jullie voor de beestjes opkomen je elke fatsoensregels aan je laars kunt lappen?

Nou.. ik hou me gewoon aan regels. Degene die dat daar opgehangen heeft werkt wellicht in het ziekenhuis. Ik ken namelijk veel activisten die in de zorgsector werken. Wellicht dat die dat daar geplaatst heeft. Maar dat heb je niet nagevraagd zeker?

Citeer:
Jullie kunnen toch zelf wel eens bedenken dat het ziekenhuis niet de plaats is om met dit soort dingen aan te komen zetten?

Zie bovengaande.

Citeer:
Als jullie dat mogen, dan mag iedereen met een mening over iets dat wel, politieke partijen dat ook, of racistische clubjes, en ga zo maar door. Een ziekenhuis is een neutrale plaats. ER hangen daar ook geen posters van Krone, dus hoort dit er ook niet thuis. HEt is maar een voorbeeld maar het tekent zo jullie mentaliteit.

Iedereen met een mening mag dat natuurlijk uiten. Er zijn echter wel bepaalde dingen wat maatschappelijk gezien niet kan. Racistische dingen dus niet. En illegaal iets ergens plakken ofzo ook niet.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 59 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00