spasega schreef:
Dat is dus onzin. Een convenant, opgesteld van circuszijde zelf, wás er dus.
Je doelt op de richtlijnen (zover die duidelijk zijn) genoemd op de website van de VNCO?
Citeer:
Kun jij mij zeggen welk ministerie 'circus' onder valt?
Niet onder OC&W want circus is geen cultuur.
Gedeeltelijk, maar alleen waar het bepaalde dieren betreft, LNV
Binnenlandse Zaken en Economische Zaken.
Nou daar waren ze bijna uit.
Nou.. het nederlands centrum van volkscultuur gesponsord door de OCW heeft 2006 uitgeroepen tot jaar van het circus. Dus blijkbaar vinden ze dat ook cultuur. LNV gaat over de dieren. Voor beleid met dieren moet je dus daar zijn. Minister Veerman moet dus beslissingen nemen betreffende dieren. Echter van hem hoef ik/wij niet veel te verwachten.
Citeer:
E.e.a. was betekent geweest, ware het niet dat toen JOU soort opkwam en amok begon te maken, dit nog onder paars, en betoogde dat de overheid nooit dit soort richtlijnen zou moeten fiatteren omdat....vul zelf maar in. Het diercircus zou legitimeren. Dus aan wie ligt het nou als er geen officieel gemaakte regels zijn?
Nou.. vooral aan de regering.. het is dan wel een eerste keer geweest dat ze dan naar peta en zo zouden luisteren...
De regering heeft wel vaker van die proefwetjes. En die dan niet aangenomen worden. Dan kan er nog wel zoveel opgesteld zijn enzo, maar dan komt dat er niet.
Citeer:
Gelukkig dat het zelfreinigend vermogen van het circus zo groot is.
Bovendien zijn er gewoon regels waar elke burger zich aan dient te houden tav dierenwelzijn. Maar ja, dierenwelzijn en dierenrechten is een enorm verschil. Aan de criteria zoals jullie die stellen voor dierenrechten valt in de moderne wereld natuurlijk nimmer meer te voldoen. Het zou ook goed zijn als jullie dát er eerlijk bij zouden vertellen.
Dat is alleen maar een mening van je. Dierenrechten is gewoon simpel. Dieren hebben het niet goed en zouden niet uitgebuit moeten worden door mensen, want in de omgevingen die de mensen geven kan een dier zich gewoon niet zo uiten en gedragen als in natuur.
Citeer:
Waarom denken jullie toch altijd dat omdat jullie voor de beestjes opkomen je elke fatsoensregels aan je laars kunt lappen?
Nou.. ik hou me gewoon aan regels. Degene die dat daar opgehangen heeft werkt wellicht in het ziekenhuis. Ik ken namelijk veel activisten die in de zorgsector werken. Wellicht dat die dat daar geplaatst heeft. Maar dat heb je niet nagevraagd zeker?
Citeer:
Jullie kunnen toch zelf wel eens bedenken dat het ziekenhuis niet de plaats is om met dit soort dingen aan te komen zetten?
Zie bovengaande.
Citeer:
Als jullie dat mogen, dan mag iedereen met een mening over iets dat wel, politieke partijen dat ook, of racistische clubjes, en ga zo maar door. Een ziekenhuis is een neutrale plaats. ER hangen daar ook geen posters van Krone, dus hoort dit er ook niet thuis. HEt is maar een voorbeeld maar het tekent zo jullie mentaliteit.
Iedereen met een mening mag dat natuurlijk uiten. Er zijn echter wel bepaalde dingen wat maatschappelijk gezien niet kan. Racistische dingen dus niet. En illegaal iets ergens plakken ofzo ook niet.