Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:47 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Zieke tijger Belly Wien
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 11:43 pm 

Zelfs het pownednews besteed er aandacht aan, alleen dan de minder vriendelijke manier richting circus

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 11:45 pm 

Dan weet je dus dat je EN niet bij Powned EN niet bij de VARA moet zijn. Voor wie daar nog lid van is: meteen opzeggen. Er zijn gelukkig nog genoeg andere omroepen in Nederland!

BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 4:53 pm 

Als moderator heb ik het nieuwe onderwerp over ditzelfde onderwerp verwijderd.
Hieronder leest u zo ongeveer de tekst die forumlid "circus oke" in het nieuwe onderwerp had geplaatst:

Voor wie het allemaal nog volgt: vanavond om 22.50 uur komt tijgerwelp Sanny op Nederland 3.

BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 4:54 pm 

en voor wie het even opzoekt op de website van de omroep: Dat is PowNews van 22.50 tot 23.10 uur op Nederland 3. De zender die het de vorige keer ook al bont maakte door zich in de uitzending geheel anti circus op te stellen. U weet dus wat u kunt verwachten (of wat u [niet] mist)

Voor wie het item op 7 oktober heeft gemist: http://player.omroep.nl/?aflID=11507767 en doorspoelen naar 13:14.

"Dieren zijn lief. Jonge dieren zijn helemaal schattig. En leuke meisjes met jonge dieren, dat is Bingo! Zeker wanneer het gaat om een jong tijgertje. Haar naam: Sanny. Het dier werd door een Oostenrijks circus bij het vuil gezet omdat blinde tijgertjes nu eenmaal niet door een hoepel springen. Heel Nederland in rep en roer. Om een lang verhaal kort te maken: Sanny is vanavond geopereerd [1] en met een beetje geluk botst ze straks nergens meer tegenaan. onze Jojanneke praat de kleine Sanny moed in".

[1] op 7 oktober is Sanny NIET geopereerd. Er is onderzoek verricht naar de mogelijkheid om het dier te opereren.

Gelukkig is de dierenarts die daarna een beeld komt professioneel in plaats van populistisch. Nou alleen nog die Jojanneke wegdenken...

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 8:42 am 

Ron je weet het weer heel mooi te vertellen maar ook hier merk ik wel weer dat jij ook niet weet hoe de vork in de steel zit als deze dierenartsen dit probleem niet op zich hadden genomen was de kleine Sanny allang DOOD geweest!!!!!!! Het circus zelf heeft niet zoveel gedaan aan het helpen van dit beestje de hulp die het beestje nu krijgt is niet door het circus maar door iemand die daar veel tijd doorbrengt geregeld. Waarom komt Roman zelf niet in beeld en laat hij Ronald het woord doen? Het is toch zijn tijgertje? Kleine Sanny krijgt nu alles wat zij nodig heeft en dat allemaal van vrijwilligers laat dat ook even weten, iedereen die er nu bij betrokken is doet dit geheel kostenloos en daar mag dit mooie circus best wel dankbaar voor zijn. Zonder al deze volgens jou ophef en populistisch gedoe zou Sanny nooit geholpen worden!

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 9:46 am 
Site Admin

Waarom zou het circus niet dankbaar zijn? Zij zullen met verbazing hebben gekeken naar wat dit mediacircus teweeg heeft gebracht. Zonder al deze tamtam zou het tijgertje inderdaad hebben moeten inslapen, domweg omdat het circus de mogelijkheden niet heeft die dankzij deze aandacht wel vrij kwamen.

Wat zou er nu moeten gebeuren als er weer in een circus een dier een ogenschijnlijk ongeneeslijke kwaal krijgt? Direct de Telegraaf bellen of zij misschien weer een campagne op poten willen zetten? Of gewoon hun eigen dierenarts raadplegen?

In ieder geval is het tijgertje nog steeds blind.

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 12:23 pm 

En laat een ding duidelijk zijn.In de vrij natuur was hij al doodgemaakt door zijn soortgenoten.Wat dat betreft heeft de tijgerwelp van Belly Wien mazzel.

Joop

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 7:57 pm 

Als Roman aan meerdere dierenartsen vraagt of het dier eventueel te helpen is en die dierenartsen allemaal verkondigen "dat laten inslapen" de enige mogelijkheid is die zij zien dan kan ik mij heel goed voorstellen dat Roman uiteindelijk op advies van dierenartsen - die je toch als deskundig mag betitelen - aan die optie denkt.

Uit oogpunt van dierwelzijn is "laten inslapen" misschien nog wel de beste optie. In de vrije natuur was dit dier, zoals Joop reeds schrijft, al lang gedood. Puur omdat daar geen dierenartsen zijn en een blinde tijger reddeloos verloren is in de wildernis. Of Sanny na de operatie inderdaad geneest is nog steeds onzeker. Als het dier na de operatie irritatie in het oog voelt en daardoor aan het oog gaat krabben dan is de operatie alsnog voor niets geweest. Vraag dat maar aan de behandelend arts in het Deventer Ziekenhuis!

Puur omdat het een circusdier betreft wordt er een heel mediacircus omheen gebouwd, waar sommige mensen die in het circus werken ook nog eens een schepje bovenop doen.

En als "circus oke" het allemaal zo goed weet: komt u dan zelf op voor de dieren in het circus. In plaats van allerlei onzinnige discussies uit te lokken. Of bent u toch anto-circusdieren ondanks dat uw naam anders suggereert?

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 11:11 pm 

Begrijp me niet verkeerd ik hou van dieren en ik vind het mooi dat dit tijgertje hulp kreeg ( de vraag is nog maar of het baat gehad heeft. )
Maar ik vind dit heel erg selectief over komen van die ''reddende zielen'' die zich zo met het welzijn van dieren bezighouden.

Waarom is dit tijgertje belangrijker dan bijvoorbeeld een hond?
Het is altijd een moeilijke keuze: een dier in laten slapen? of heeft het dier in kwestie nog baat bij behandeling?
Het is een vraag en situatie die dagelijks voorkomt bij vele dieren in Nederland.

Verschillende dingen spelen een rol in het besluit van een dierenarts.
Wat de kansen op genezing zijn, Kan het dier nog een waardig leven leiden na eventuele behandeling?,Wat voor zorg zal het dier nodig hebben?
En natuurlijk of die zorg het dier geboden kan worden en het benodigde geld er voor is.

In Nederland worden er honderden dieren per jaar ingeslapen terwijl er misschien nog wel een mogelijkheid geweest was om ze te behandelen maar niemand die zich daar om bekommerd en gratis hulp bied.

Waarom word hier zo'n ophef van gemaakt? alleen omdat dit een ''unieke'' ( tv waardige ) situatie is?
Nu word er ineens gratis hulp geboden van alle kanten en laten ze het overkomen alsof dit circus niet vanaf het begin het beste met
het tijgertje voor had terwijl die alleen maar uitgingen van het advies wat een deskundige ze geboden had.

Ik begrijp heel goed dat er zekere dierenartsen zijn die als advies zouden geven om het tijgertje in te laten slapen.
Zelfs PETA laat honderden ''geredde'' dieren inslapen omdat het na hun mening geen goed onderkomen meer zou kunnen vinden en beter dood af zou zijn
dan het hebben van een ''slecht'' bestaan.

Daarom denk ik dat dit hele gedoe meer te doen heeft met het circus in een slecht daglicht stellen dan dat het te doen was om dierenwelzijn
En dat vind ik heel erg zonde.

Ik hoop dat het tijgertje geneest want als het dat niet doet heb je kans dat we toch bij het begin uitkomen en het uiteindelijk ingeslapen moet laten worden.
En dan is al deze ophef en moeite tevergeefs geweest en heeft het diertje voor niets extra onnodige stress gehad.

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 10:42 am 

Ron_Mikkenie schreef:
Als Roman aan meerdere dierenartsen vraagt of het dier eventueel te helpen is en die dierenartsen allemaal verkondigen "dat laten inslapen" de enige mogelijkheid is die zij zien dan kan ik mij heel goed voorstellen dat Roman uiteindelijk op advies van dierenartsen - die je toch als deskundig mag betitelen - aan die optie denkt.

Uit oogpunt van dierwelzijn is "laten inslapen" misschien nog wel de beste optie. In de vrije natuur was dit dier, zoals Joop reeds schrijft, al lang gedood. Puur omdat daar geen dierenartsen zijn en een blinde tijger reddeloos verloren is in de wildernis. Of Sanny na de operatie inderdaad geneest is nog steeds onzeker. Als het dier na de operatie irritatie in het oog voelt en daardoor aan het oog gaat krabben dan is de operatie alsnog voor niets geweest. Vraag dat maar aan de behandelend arts in het Deventer Ziekenhuis!

Puur omdat het een circusdier betreft wordt er een heel mediacircus omheen gebouwd, waar sommige mensen die in het circus werken ook nog eens een schepje bovenop doen.

En als "circus oke" het allemaal zo goed weet: komt u dan zelf op voor de dieren in het circus. In plaats van allerlei onzinnige discussies uit te lokken. Of bent u toch anto-circusdieren ondanks dat uw naam anders suggereert?

Roman heeft aan meerdere dierenartsen gevraagt of het tijgertje te helpen is????
Ik kom al jaren op voor dieren in het circus en ben zeker niet anti circusdieren maar ik vindt wel dat als je dieren houdt of dat nou in een circus is of waar dan ook dat je de verantwoording neemt voor je dieren en er ook goed voor moet zorgen! Ik zal echt niet zeggen dat Belly niet goed voor de dieren zorgt maar wat betreft het tijgertje heb ik zo mijn vraagtekens. Al deze heisa was niet nodig geweest als er eerder actie was ondernomen. Voorlopig ziet Sanny nog steeds slecht ze is zeker niet blind en ik hoop dat het goed komt met haar. En als dat niet zo is zal het zeker beter zijn om haar in te laten slapen, ik hoop dat het niet zo ver komt.

Wat betreft het uitlokken van onzinnige discussies moet je misschien ook even bij je zelf te raden gaan.

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 6:12 pm 

Ja, Roman heeft aan meerdere dierenartsen advies gevraagd.

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 7:49 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
Ja, Roman heeft aan meerdere dierenartsen advies gevraagd.

was jij daarbij? ik heb ook zo mijn contacten en die zeggen toch heel wat anders!
deze discussie is wat mij betreft bij deze gesloten want Ron weet het toch altijd het beste.
Sanny gaat geholpen worden en dat is het enige wat ik belangrijk vindt.

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 8:55 pm 

Laten we het er maar ophouden dat Ron contacten heeft, Jij contacten heb en dat Joost van 3 straten verderop ook contacten heeft die allemaal wat anders zeggen.

Deze discussie haalt inderdaad niks uit aangezien ''het kwaad al is geschied''
De meeste Nederlanders geven aan dit nieuws geen 2de gedachte en gaan echt niet opzoek naar wat de waarheid is.
Ze lezen wat er in zo'n blad staat ze zien wat er op tv gezegd word en als dat programma neutraal over het onderwerp is of overduidelijk een ''kant'' kiest daar leggen ze zich dan bij neer.
En iedereen weet hoe gemakkelijk het is om een slechte naam te krijgen en hoe moeilijk het is om zoiets weer recht te zetten.

Maar of Sanny ook daadwerkelijk geholpen word dat is dus nog maar te bezien.
Er is niets dat garandeert dat Sanny zal genezen.
En als het tijgertje niet geneest wat zal er dan moeten gebeuren?
Uitzetten in een reservaat zal het antwoord zijn wat velen geven maar een blinde tijger kan zelfs onder toezicht in een reservaat NIET overleven.
Dan zijn we terug bij af en dan moet het diertje ingeslapen laten worden.

En zelfs als het tijgertje wel geneest heeft het al cruciale tijd met de moeder gemist door al deze heisa.
Er is een kans dat de moeder het tijgertje niet meer volledig als haar eigen jong accepteert en Sanny is inmiddels te oud om nog te proberen haar een ''pleegmoeder'' te geven.

Ik hoop dat alles goed komt voor het tijgertje maar heb er niet veel vertrouwen in..

BerichtGeplaatst: vr okt 15, 2010 9:35 am 
Site Admin

We weten snel meer
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... et-mes.htm

Ben het verder helemaal eens met Maeve.

BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 10:43 am 

Radio Gelderland heeft zo juist gemeld Sanny overleden aan epelipische aanval!!!!!1

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00