ronny button schreef:
Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren vindt het nieuwe kabinet super,jammer voor de circussen in nederland, die zijn nu de klos!
Wie heeft er nu gefaald in deze strijd om de wilde dieren in het circus,de cirussen zelf of de VNCO en CKC of ECA????????
Nou wat denken jullie zelf?
Er heeft (nog) niemand gefaald. Maar dit is het moment om de rijen te sluiten om falen te voorkomen.
Laat woordvoerders met kennis van zaken spreken en op andere manieren communiceren. Er zijn circussen die,nu het nog kan, hun zelfreinigend vermogen zullen moeten aanspreken. Er van uitgaand dat zij dit vermogen bezitten. Verder kunnen circusliefhebbers een rol spelen. Spreek circusdirecties aan wanneer dierenwelzijn onvoldoende geregeld is. Zet je eigen wensen en belangen opzij. Wat ik hiermede bedoel is te lezen in ander forum over jonge tijgertjes.
Verder is het van belang dat de goede roofdiermensen, die zijn er absoluut, hun werk en passie uitdragen en de publiciteit zoeken. Alleen maar optreden is niet genoeg.
Het circus met (wilde) dieren heeft een enorme positieve pr boost nodig.
Ik heb gelezen dat twee circussen reeds hun neus aan het venster hebben gedrukt. Het circus Herman Renz en het circus Renz International. Zonder voorkeur te willen hebben denk ik dat de heren Mathijs te Kiefte en Tom Dieck jr. Een prachtig voorbeeld zijn van hoe en door wie over deze materie gecommuniceerd dient te worden.
Circusvrienden laat de circussen waar het niet goed geregeld is links liggen. Bezoek ze niet meer en schrijf of spreek er niet over. Hiermede doel ik niet op circussen in ons land, maar op andere fora lees ik zeer negatieve zaken over circussen buiten onze landsgrenzen. Deze verhalen dienen regelmatig als negatief voorbeeld voor degene die tegen dieren in het circus zijn. Bovendien door uw bezoek draagt u bij aan het voortbestaan van deze circussen en indirect aan de wijze waarop zij met dieren om gaan.
Onderschat uw gezamenlijke invloed die u kunt uitoefenen niet!