Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:22 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 513 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 5:12 pm 

Toch moeten ook wij reageren op artikelen in de krant activisten wijzen elkaar op het artikel en reageren er massaal op,zo heb je binnen de kortse keren altijd veel reacties op zo'n stuk waarbij de tegenstanders dan de boventoon voeren en 85% het dan eens is met de stelling wij circusvrienden moeten tegenwicht bieden en ook massaal reageren.

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 5:29 pm 

Absoluut!
Maar we moeten ook sterk nadenken over andere manieren van reageren. En niet altijd maar dezelfde (soort) reacties.
Lobbyen is heel belangrijk bijvoorbeeld.
Met politici op allerlei niveau, zeker ook plaatselijk of regionaal.
Ongeacht of dat nu jouw partij betreft of een andere.
En dat rustig zelf ook proberen, met de juiste argumenten.
Want je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Ken zelf een PvdA-er op provinciaal niveau met redelijk veel invloed die circussen, ook met dieren, (terecht) als cultureel erfgoed ziet.
Dat soort mensen zijn er wel, en overal.
Was het niet de PvdA die vorig jaar in de gemeenteraad van Leiden pleitte voor de terugkeer van circussen in die stad?
Eerder dit jaar kwam Renaissance en binnenkort Belly Wien!

Dat lobbyen lijkt me ook iets dat je best aan die voorzitter van de VNCO kan toevertrouwen.
Alleen jammer dan weer dat hij niet voor de hele Nederlandse circuswereld spreekt.
Want, dat schreef ik al eerder en lijkt me nu helemaal de hoogste tijd, we moeten eens zien alle (circus)neuzen dezelfde kant op te krijgen!

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 5:48 pm 

circus meisje

Ik houd er zelf ook niet van om via andere dingen naar beneden te drukken je eigen standpunt omhoog te krikken. Maar met subtiele inhoudelijke argumenten kun je deze extremisten niet meer overhalen. want als het over de inhoud gaat weet toch iedereen wie er gelijk heeft. En als je de moeite even neemt om ook de andere reacties bij eht artikel te bekijken zie je dat er iemand over cirque du soleil begint. en daar haak ik op in.

Kevin

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 5:56 pm 

Dat laatste kon ik hier uiteraard niet, die verwijzing lezen!
Dat verandert de zaak wel, ook al ben ik het er inhoudelijk niet mee eens.
Maar daar zijn jullie al aardig aan gewend....

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 6:52 pm 

Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren vindt het nieuwe kabinet super,jammer voor de circussen in nederland, die zijn nu de klos!
Wie heeft er nu gefaald in deze strijd om de wilde dieren in het circus,de cirussen zelf of de VNCO en CKC of ECA????????
Nou wat denken jullie zelf?

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 6:56 pm 
Site Admin

ronny button schreef:
Wie heeft er nu gefaald in deze strijd om de wilde dieren in het circus,de cirussen zelf of de VNCO en CKC of ECA????????
het is nog te vroeg om schuldigen aan te wijzen. het komt er nu op aan één front te vormen.

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 7:22 pm 

nou er zijn meer roofdieren opvangen in de wereld,en dat er in nederland maar een is klopt niet,nederland heeft er namelijk, twee.
stichting pantera en stichting leeuw,beiden hebben roofdieren in hun bestand.
www.pantera.nl en www.stichtingleeuw.nl

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 8:50 pm 

ronny button schreef:
Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren vindt het nieuwe kabinet super,jammer voor de circussen in nederland, die zijn nu de klos!

Er heeft (nog) niemand gefaald. Maar dit is het moment om de rijen te sluiten om falen te voorkomen.
Laat woordvoerders met kennis van zaken spreken en op andere manieren communiceren. Er zijn circussen die,nu het nog kan, hun zelfreinigend vermogen zullen moeten aanspreken. Er van uitgaand dat zij dit vermogen bezitten. Verder kunnen circusliefhebbers een rol spelen. Spreek circusdirecties aan wanneer dierenwelzijn onvoldoende geregeld is. Zet je eigen wensen en belangen opzij. Wat ik hiermede bedoel is te lezen in ander forum over jonge tijgertjes.
Verder is het van belang dat de goede roofdiermensen, die zijn er absoluut, hun werk en passie uitdragen en de publiciteit zoeken. Alleen maar optreden is niet genoeg.
Het circus met (wilde) dieren heeft een enorme positieve pr boost nodig.
Ik heb gelezen dat twee circussen reeds hun neus aan het venster hebben gedrukt. Het circus Herman Renz en het circus Renz International. Zonder voorkeur te willen hebben denk ik dat de heren Mathijs te Kiefte en Tom Dieck jr. Een prachtig voorbeeld zijn van hoe en door wie over deze materie gecommuniceerd dient te worden.
Circusvrienden laat de circussen waar het niet goed geregeld is links liggen. Bezoek ze niet meer en schrijf of spreek er niet over. Hiermede doel ik niet op circussen in ons land, maar op andere fora lees ik zeer negatieve zaken over circussen buiten onze landsgrenzen. Deze verhalen dienen regelmatig als negatief voorbeeld voor degene die tegen dieren in het circus zijn. Bovendien door uw bezoek draagt u bij aan het voortbestaan van deze circussen en indirect aan de wijze waarop zij met dieren om gaan.
Onderschat uw gezamenlijke invloed die u kunt uitoefenen niet!

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 9:05 pm 

ieder circus moet een doorverwijzing naar de petitie van de KcK op de homepage zetten. Ik heb het ook al gedaan: www.circusharlekino.nl

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 9:08 pm 

kevin schreef:
ieder circus moet een doorverwijzing naar de petitie van de KcK op de homepage zetten. Ik heb het ook al gedaan: http://www.circusharlekino.nl

voor Renz International zijn de posters al uitgeprint en petitiekaartjes die ter plaatse ingevuld kunnen worden.
Daarnaast komt er ook bij Renz Inter. een vermelding op de website.

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 9:18 pm 

super

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 8:29 am 

http://www.wereldnatuurbestrijdingsfonds.nl/

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 9:05 am 
Site Admin

Ron_Mikkenie schreef:
http://www.wereldnatuurbestrijdingsfonds.nl/
Ontzettend leuke site als je de humor er van in kunt zien. Ik had er nog nooit van gehoord.

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 1:33 pm 
Site Admin

PERSBERICHT van de CKC:

Regeerakkoord kiezersbedrog
Den Haag, 1 november 2012

De formatie van "Rutte-2" met VVD en PvdA is in volle gang. In een voor de laatste jaren zeer hoog tempo is de informatie afgerond en de formatie op volle toeren. Op 29 oktober 2012 is onder de titel "Bruggen Slaan" het regeerakkoord gepubliceerd.

Op bladzijde 41 van het regeerakkoord, in de paragraaf "bestuur" komen ook enkele punten op het werkterrein van "dierenwelzijn" aan de orde. Naast enkele onderbouwde uitspraken lezen we hier ook "Er komt een verbod op het gebruik van wilde dieren in circussen". Zonder enige onderbouwing, toelichting of uitleg.

Een regel tekst die zomaar uit de lucht komt vallen. Zeker omdat onder het vorige kabinet was besloten om te werken met de uitkomsten van het onderzoek naar het welzijn van dieren in circussen, dat in 2008 door Wageningen Universiteit in opdracht van de minister is uitgevoerd. Kennelijk heeft formateur Mark Rutte zich laten informeren door de PvdA, een partij die in principe tegen elk dier in een circus is.

Voor ons betekent dit dat we met de nieuwe leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal in onderhandeling zullen gaan. Samen met de brancheorganisatie (VNCO) en alle andere circussen die op dit moment in Nederland reizen. Want een ding moge duidelijk zijn: Mark Rutte heeft zich door de linkse collega's en groeperingen als "wilde dieren de tent uit" laten misleiden. Er is geen enkele reden voor een verbod op dieren in circussen. Ook niet de "wilde dieren", die volgens tegenstanders van circusdieren in circussen zouden leven.

Alle publiciteit voor het regeerakkoord heeft voor ons toch een bijkomend voordeel: Nog nooit namen zoveel mensen de moeite om onze petitie, voor het behoud van het circus met dieren, te tekenen op onze website www.klassiekcircus.nl !

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 1:58 pm 

Lees op verschillende internet sites van buitenlandse circussen die in Nederland reizen dat ze problemen hebben met het verbod op roofdieren maar dat verbod geld voor nederlandse circussen maar ik weet niet waar hun probleem ligt ze komen uit het buitenland maar ze reizen in Nederland en in het land waar ze van dan komen is hellemaal geen verbod op roofdieren dus voor de buitenlandse circussen is der geen vuiltje aan de lucht zo makkelijk als ze de grens zijn over gegaan kunnen ze ook weer terug en gelijk weer de draad op paken en verder reizen maar als je het hebt over de Nederlandse circussen die met roofdieren werken die kunnen geen kant op die kunnen niet even de grens over wippen en daar een heel toernee gaan doen de problemen zijn toch echt voor circussen van Nederlandse eigenaren en daar kom je met je kamer van koophandel nummertje niet ver mee

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 513 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00