Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 8:55 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 5:27 pm 
Ik vind dat Max met het aansnijden van dit onderwerp even provocerend als de reacties die hij hierop krijgt.
Hij vraagt hier immers naar de alom bekende weg. Zeker op dit forum. Op dit forum is het onderwerp dierenleed al uitgemolken tot en met. En we komen steeds op hetzelfde uit. Woorden en zinnen verdraaid, geen respect voor elkaar. En een paar dagen later staat er weer een onderwerp met een iets andere inslag maar wel vragen naar de bekende weg. Dit heeft toch geen nut zeker niet wanneer je in dit cirkeltje blijft hangen.

Zolang iedereen vind dat tie gelijk heeft zal je er nooit uitkomen!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 6:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Jij bent volgens mij het type dat zijn ogen sluit voor het dierenleed a3ana.

Je vind alles waar we voor opkomen overbodig of je kraakt het af, is het omdat er activisten bij betrokken zijn (dan is het maar dom tegenover de dieren) of hou je gewoon niet van dieren.

Vind je dan dat de mens dieren mag gebruiken en uitbuiten zolang en zoveel hij dat wil?

Waarom zou max's post provocerend zijn? tegenover wie dan wel? Ik denk dat alleen die mensen van de reclame daar zouden tegen protesteren, maar wij hier op dit forum, wij houden toch allemaal van dieren of niet a3ana? Wel waarom zouden wij het dan erg vinden als er over dierenleed en manieren om dat op te lossen worden gesproken?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Natuurlijk zet ik mij volledig in v.w.b. het behoud van circussen met dieren, als circusliefhebber. Maar aan de andere kant v.w.b. echt dierenleed, als ik dit aansnij op dit forum, wordt mij min of meer de mond gesnoerd en ben ik provocerend bezig. Hieruit maak ik op dat de personen die hierop gereageerd hebben in negatieve zin en dan bedoel ik hierbij de circusliefhebbers, dat ze er geen problemen mee hebben dat dieren ernstig mishandeld worden op veemarkten en misbruikt worden in commercials en vooral de schrijnende toestanden in de bontindustrie en de vivisectie, waar dieren echt moeten lijden.Maar dat wil maar niet tot jullie hersenen doordringen.Hierover ben ik diep teleurgesteld! :( :shock:

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 7:09 pm 
tieske schreef:
Jij bent volgens mij het type dat zijn ogen sluit voor het dierenleed a3ana.

Je vind alles waar we voor opkomen overbodig of je kraakt het af, is het omdat er activisten bij betrokken zijn (dan is het maar dom tegenover de dieren) of hou je gewoon niet van dieren.

Vind je dan dat de mens dieren mag gebruiken en uitbuiten zolang en zoveel hij dat wil?

Waarom zou max's post provocerend zijn? tegenover wie dan wel? Ik denk dat alleen die mensen van de reclame daar zouden tegen protesteren, maar wij hier op dit forum, wij houden toch allemaal van dieren of niet a3ana? Wel waarom zouden wij het dan erg vinden als er over dierenleed en manieren om dat op te lossen worden gesproken?


Dit is dus precies wat ik bedoel in mijn vorig schrijven zinnen verdraaien of delen van zinnen weglaten zodat er geheel iets anders komt te staan.

Zucht,..

En als jij denkt dat ik mijn ogen sluit voor dierenleed is dat toch lekker zo in jouw ogen. Want of ik nu weerleg of juist niet je weet het toch weer zo te draaien dat er weer geheel wat anders komt te staan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 7:11 pm 
max schreef:
Natuurlijk zet ik mij volledig in v.w.b. het behoud van circussen met dieren, als circusliefhebber. Maar aan de andere kant v.w.b. echt dierenleed, als ik dit aansnij op dit forum, wordt mij min of meer de mond gesnoerd en ben ik provocerend bezig. Hieruit maak ik op dat de personen die hierop gereageerd hebben in negatieve zin en dan bedoel ik hierbij de circusliefhebbers, dat ze er geen problemen mee hebben dat dieren ernstig mishandeld worden op veemarkten en misbruikt worden in commercials en vooral de schrijnende toestanden in de bontindustrie en de vivisectie, waar dieren echt moeten lijden.Maar dat wil maar niet tot jullie hersenen doordringen.Hierover ben ik diep teleurgesteld! :( :shock:


Max, misschien dringt het niet tot jouw door maar we zijn hier allemaal doordrongen van het dierenleed in de wereld. Niet alleen jij of circusleed.
En je zou het niet denken, ja ook ikke,..

Maar wat jij doet is vragen naar,... en olie op het vuur gooien!Wanneer je steeds met een omweg weer dit onderwerp aan snijdt. Nog geen een discussie is zinvol afgesloten. Maar wel wordt er steeds een geopend. Ik heb ook wel een suggestie hoor. "Voor of tegen chatten met pino"ik vind dat dus even zinloos als deze discussie. Er geen dier mee geholpen. En heeft dus niks met iemand de mondsnoeren te maken. Maar meer met de zin van,..


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 9:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
A3ana, deze discussies hebben toch wel degelijk iets opgeleverd. Een oprechte circusvriend als Max die geeft om traditioneel circus met dieren, is toch in gesprek gegaan met iemand die tegen dierenmisbruik is. Hij sluit zijn ogen niet voor het échte dierenleed,want hoe je het went of keert tussen de goede circussen zitten ook vreselijk veel rotte appels, veel circusvrienden/mensen verwerpen ál het commentaar van de anticircusdierengroeperingen, terwijl Max het wellicht niet met alles eens is, maar wel de disucssie aan durft te gaan. Dat is wel iets anders dan overal tegen aan schoppen. Communicatie is erg belangrijk in dit soort discussies, ook circussen zouden hier iets van kunnen leren. I.p.v demonstranten het terrein afslaan eens letterlijk om de tafel gaan zitten(zoals Max dus concreet heeft gedaan) Dus niet direct beslissen dat deze discussie nutteloos is A3ana, we kunnen niet allemaal jou wensen volgen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 10:03 pm 
Prima joh anoniem
Je gaat lekker zo he? :?

Je verwijten zijn goed, nu de feiten nog. :D


Laatst gewijzigd door A3ana op vr mar 16, 2007 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: do mar 15, 2007 11:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Anoniem, heel goed geschreven, laat men dat ook maar eens doen, ik heb v.w.b. echt dierenleed (bontkwestie en vooral de vivisectie) heel veel inside informatie mogen krijgen van ActiveRene en ook Kiwi, waarvoor ik ze dan ook zeer erkentelijk ben en ik weet dat ActiveRene, hier ook regelmatig voor op de barricaden staat, om te demonstreren tegen vooral de laboratoria, welke hun proeven verrichten op dieren en wat ik hierover gelezen en gehoord heb grenst werkelijk aan het bizarre. Dus dierenrechtenactivisten doen ook heus wel goede dingen, jegens echt dierenleed en daarom sta ik v.w.b. bovengenoemde kwesties, dan ook volledig achter ze.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 8:33 am 
max schreef:
Natuurlijk zet ik mij volledig in v.w.b. het behoud van circussen met dieren, als circusliefhebber. Maar aan de andere kant v.w.b. echt dierenleed, als ik dit aansnij op dit forum, wordt mij min of meer de mond gesnoerd en ben ik provocerend bezig. Hieruit maak ik op dat de personen die hierop gereageerd hebben in negatieve zin en dan bedoel ik hierbij de circusliefhebbers, dat ze er geen problemen mee hebben dat dieren ernstig mishandeld worden op veemarkten en misbruikt worden in commercials en vooral de schrijnende toestanden in de bontindustrie en de vivisectie, waar dieren echt moeten lijden.Maar dat wil maar niet tot jullie hersenen doordringen.Hierover ben ik diep teleurgesteld! :( :shock:

Gelukkig zijn er mensen als Max die inzien dat wij er niet alleen maar op uit zijn om te provoceren, maar dat we er vanuit ons hart en onze overtuiging alles aan willen doen om te voorkomen dat dieren misbruikt worden. Voor welk doel dan ook.
@Max: net als anoniem vind ik het dapper en goed van je dat je echt de discussie met ons bent aangegaan, en ook durft toe te geven dat dieren vaak zeer slecht behandeld worden door mensen, en onze argumenten niet van tafel veegt door te stellen dat het overdreven emotionele reacties van een stelletje dierenrechtenactivisten zijn die je verder toch niet serieus hoeft te nemen. De meeste circusfans hier willen namelijk helemaal niet naar onze argumenten luisteren en staan totaal niet open voor echte communicatie. Jij hebt inmiddels ondervonden dat we voor weerloze wezend willen opkomen, en dat we dat zeker niet ongefundeerd doen, maar dat daar heel wat kennis en achtergrondinformatie aan ten grondslag ligt. De meeste dierenrechtenactivisten hebben meer kennis van wat er speelt op het gebied van dierenleed dan circusfans die alles wat er in circussen gebeurt met dieren goedpraten alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en alsof het helemaal niet zo erg is voor die dieren.
Maar ik snap ook wel dat A3ana zo reageert, het is natuurlijk heel erg bedreigend voor je eigen gemoedsrust als iemand die het op het gebied van circusdieren altijd met je eens was opeens ook goede kanten in de argumenten van de tegenpartij ziet...

A3ana schreef:
anoniem of te wel Ricardo!

Waarom denk je dat?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 8:46 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
A3ana ik verdraai jouw zinnen niet, althans niet express.

Dat ik zeg dat je je ogen sluit voor "echt, ander" dierenleed en dat t je niet zo kan deren, leidt ik af uit een voorgaande discussie, nl die over bont.

Je was toen boos omdat ik zei dat Mc Gregor en Gaastra internationaal bontvrij gingen. Je gaf aan dat je liever zelf besliste wat wel en wat niet te dragen.
Daaruit leidt ik af dat je dus niet blij was met het feit dat die winkels bontvrij gingen.... terwijl de bontindustrie toch wel echt gruwelijk is he?! (dat geeft iedereen hier toe).

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 9:54 am 
tieske schreef:
A3ana ik verdraai jouw zinnen niet, althans niet express.

Dat ik zeg dat je je ogen sluit voor "echt, ander" dierenleed en dat t je niet zo kan deren, leidt ik af uit een voorgaande discussie, nl die over bont.

Je was toen boos omdat ik zei dat Mc Gregor en Gaastra internationaal bontvrij gingen. Je gaf aan dat je liever zelf besliste wat wel en wat niet te dragen.
Daaruit leidt ik af dat je dus niet blij was met het feit dat die winkels bontvrij gingen.... terwijl de bontindustrie toch wel echt gruwelijk is he?! (dat geeft iedereen hier toe).


Of de bont industrie nu wel of niet gruwelijk is neemt niets af van mijn mening dat ieder vrij is in zijn of haar keuze bont te dragen.
Hiermee heb ik nergens aan gegeven dat ik voor of tegen bont ben. Alleen dat ik voor een eigen keus ben hierin. Ik ontken helemaal niets.
Dit is was ik al die tijd bedoel met, lezen wat er staat. Zonder zinnen uit zijn verband te trekken.
En als jij vind dat ik boos of wat ook ben, allemaal goed.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 10:03 am 
Citeer:
Maar ik snap ook wel dat A3ana zo reageert, het is natuurlijk heel erg bedreigend voor je eigen gemoedsrust als iemand die het op het gebied van circusdieren altijd met je eens was opeens ook goede kanten in de argumenten van de tegenpartij ziet...






Ik vind het nu meer dan genoeg geweest ,..

Ik vraag me af of jullie dat wel hebben een gemoedsrust,..


Jullie doen met zijn alle of ik de grote boeman zelf ben.
En niets begrijp! Me ogen sluit voor het leed in de wereld. Wanneer je werkelijk zou lezen wat ik schrijf zou je deze minderwaardige opmerkingen niet schrijven. En ze dus voor je houden.


Ik ben die speculaties van jullie kant nu echt meer dan zat,..


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie bontkwestie Volkskrant
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 11:06 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Vandaag staat in de Volkskrant een artikel over de zeehondenjacht in Canada. Hierin staat o.a. dat naast Belgie ook Nederland (Tweede Kamer) heeft besloten voor een algeheel importverbod op zeehondenproducten, ook Duitsland, Groot-Brittanie en Italie zetten stappen in dezelfde richting en ook in Europees verband wordt gewerkt aan een algeheel verbod. Prima nieuws, dit zijn prima zetten in de goede richting, lees voor het volledige artikel de site van de Volkskrant of de papieren krant van vandaag.
De kop van het artikel luidt; Jullie eten koeien, wij zeehonden.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 1:29 pm 
max schreef:
Natuurlijk zet ik mij volledig in v.w.b. het behoud van circussen met dieren, als circusliefhebber. Maar aan de andere kant v.w.b. echt dierenleed, als ik dit aansnij op dit forum, wordt mij min of meer de mond gesnoerd en ben ik provocerend bezig.


Dit is een circusforum, en daar dien je de belangen van het circus
te bespreken, en niet een afdeling te beginnen met onderwerpen
die niks meer met circus te maken hebben.
Als je dan zo graag de problemen buiten het circus wil aanpakken
moet je lid worden van circusleed z'n clubje, en op hun site
je ongenoegen uitspreken, en niet hier, want hier is al ruzie genoeg
over (circus)dieren, en dan ga jij er nog eens een schepje bovenop
lopen doen door met dit soort onderwerpen aan te komen?

Citeer:
Hieruit maak ik op dat de personen die hierop gereageerd hebben in negatieve zin en dan bedoel ik hierbij de circusliefhebbers, dat ze er geen problemen mee hebben dat dieren ernstig mishandeld worden op veemarkten en misbruikt worden in commercials en vooral de schrijnende toestanden in de bontindustrie en de vivisectie, waar dieren echt moeten lijden.Maar dat wil maar niet tot jullie hersenen doordringen.Hierover ben ik diep teleurgesteld! :( :shock:


Nou nou, het lijkt wel of een dierenactivist aan het woord is zeg!
Wat is er aan de hand Max? Ben je soms bekeerd na dat persoonlijke gesprekje met circusleed, of heb je te lang in het voorjaarszonnetje
gezeten en een klein zonnesteekje opgelopen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 16, 2007 2:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ a3ana, ik begrijp iets niet goed, ben je nu voor of tegen bont?

Als je er tegen bent, dan kan ik niet begrijpen dat je vind dat mensen de vrijheid en de keuze moeten hebben om bont te dragen.
Als je tegen slavernij bent kun je bv zelf geen slaaf aanschaffen, maar dan ben je normaal gezien toch ook tegen het feit dat anderen wel slaven gebruiken?

Dus als je bont niet goed keurt, waarom vind je het dan wel goed dat anderen het dragen?

@ circusfan, je hebt ergens wel gelijk dat dit een circusforum is, maar het moet toch niet alleen maar over circussen en dergelijke gaan. Trouwens je bent niet verplicht topics te lezen die je niet leuk vind.

En nog een laatste ding: in één van je posts zeg je dat er "ruzie" is. Nou voor mij betekent ruzie dat je sowieso een andere mening hebt dan anderen én dat je wrok en haatgevoelens hebt voor die persoon / personen.

In dat geval klopt dit bij mij niet hoor, ik discussier hier, maar ik maak geen ruzie, en no hard feelings tegenover anderen hier. Het is niet omdat ik het met iemand niet eens ben op gebied van dieren, dat ik deze persoon daarom verdoem ofzo he.

En circusfan, waarom antwoord je niet op een vraag die ik je stelde? Waarom moeten circusdieren "beschermd" worden tegen activisten?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.