Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 16, 2024 7:54 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 7:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zo te zien zit je nu ZELF op de kast.

(ik herhaalde al samenvattend alleen maar je uitspraken die je eerder hebt gedaan op de fora van Circusweb, Circusleed en de NVV)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 11:15 pm 
Ook huisdieren worden weggegooid als men er genoeg van heeft. Of kittens en puppies worden levend in een plastic zak in een vuilcontainer gegooid.
Al mijn huisdieren heb ik gevonden op straat. Ik heb 3 kittens van 5 dagen oud met de fles opgevoed. Twee kittens van 3 weken oud gevonden, eentje uit een plastic zak opgenomen en 1 hond die ook gedumpt werd op straat.
Verder 2 egeltjes die uitgegraven waren en nog blind, 70 gram zwaar met succes met de fles en kruiken grootgebracht en weer vrijgelaten toen ze 500 gram waren. Ik heb een Roodborstje die uitgeput langs de weg zat, opgepakt en water gegeven en daarna vloog hij weer weg.

Verder leeuwen en tijgers die in hun kooi van 2 bij 2.5 meter zitten, kunnen zich nauwelijks omdraaien. Als iemand een grote hond in zo'n krappe behuizing zou zetten dan komt toch echt de dierenbescherming langs. En waarom wordt de mensheid zo hoog op een podium gezet??? Mensen zijn de wreedste diersoort die er bestaat. De meeste mensen die gedood worden, worden gedood door andere mensen en niet door dieren. Als een dier een mens aanvalt of doodt dan is het wereldnieuws en vaak verkoopt het dier dit door zelf gedood te worden.
Mensen martelen iets wat dieren niet doen. Ze martelen mensen, kinderen en dieren en ze lopen rond. Er worden per jaar misschien 5 mensen over de hele wereld gedood door een haai maar alleen al in Zuid Afrika worden er per jaar 30.000 mensen vermoord op straat. Het eerste is wereldnieuws, het laatste is een statistiek. En toch is men panisch voor een haai en niet voor een mens. Trouwens de meeste moorden worden gepleegd door iemand die het slachtoffer kent.

Verder de sterke verhalen dat dieren bloeddorstig zijn is ook gelogen.
Ik heb een keer een man in een wei in Nederland een koe met een stok zien slaan. Zijn kinderen keken toe. Toen ik hem tot orde riep zei hij dat dit een gevaarlijke stier was.....
Als het een stier was dan had hij dit niet na kunnen vertelen.
En dan is het heel leuk om in een dierentuin mensen te observeren....hilarisch en triest.
Iemand die als een gek tegen een kooi stond te trappen om een dier bang te maken en hij deed net alsof hij een held was. Had graag de kooi geopend om te kijken wat hij zou doen!Waarschijnlijk in zijn broek poepen.

En ik heb alleen onder een boom, midden in een nationaal park in Afrika met een verrekijker zitten kijken naar dieren. Ze deden niets, alleen toen een groep bavianen langs kwam, waren een paar jonge pubers mij aan het uitdagen maar die werden door hun moeders meegetrokken.
De game-ranger heeft alleen gezegd dat ik nooit en nooit moet wegrennen, wat er ook gebeurd want dan ben je een prooi.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 12:14 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Bovenstaande opsomming gaat dus meer over gestoorde en onwetende mensen dan over circusdieren. Het op een respectvolle manier in het circus werken met dieren kan hiertoe bijdragen. De tijd van mal uitgedoste apen, rolschaatsende beren en brandende hoepels ligt toch wel achter ons, al lopen sommige buitenlanden nog achter.

Dieren in dierentuinen en ook in circussen zouden een ambassadeur moeten zijn voor hun soort, zodat de bezoekers met een beetje meer respect de tent verlaten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 6:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
"respectvol" + samenwerken met dieren in het circus is een onmogelijke combinatie.

Je hebt al circusbaas geen respect voor de aard van het dier, de noden van het dier, het geluk van het dier, ... die heeft alleen respect voor het geld wat het dier opbrengt.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 6:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
"respectvol" + samenwerken met dieren in het circus is een onmogelijke combinatie.

Je hebt al circusbaas geen respect voor de aard van het dier, de noden van het dier, het geluk van het dier, ... die heeft alleen respect voor het geld wat het dier opbrengt.


Te veel gekeken naar films als Dombo en Pinokkio zeker... :roll:
De slechte circusbazen mogen wat mij betreft ook uitsterven hoor. Dan bijven er nog genoeg goede over.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 6:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En als het alleen maar om de centen gaat dan moet je als circusdirecteur meteen alle grote circusnummers op staande voet ontslaan.

Een jongleur kan in zijn eentje 10 minuten of langer optreden.
Een groep artiesten kost meerdere salarissen tegelijk.
Een groep dieren vreet zich te pletter en heeft naast de presentator ook nog een verzorger en dus kost het veel voer en meerdere salarissen.

Dat geldt ook voor het transport, waarvoor de kosten ook door de circusdirectie worden betaald. Een alleenstaande jongleur of acrobaat heeft aan een personenauto met caravan genoeg. Een groepsnummer komt met meerdere auto's en caravans. Een dierennummer komt met de auto + caravan van de eigenaar, de auto + caravan van de stalknecht en dan nog een of meer vrachtauto's met de dieren en materialen.

Je bespaart dan veel loonkosten en transportkosten!

Tieske, het gaat dus niet om de centen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 7:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5544
Locatie: Belgie
tieske schreef:
"respectvol" + samenwerken met dieren in het circus is een onmogelijke combinatie.

Je hebt al circusbaas geen respect voor de aard van het dier, de noden van het dier, het geluk van het dier, ... die heeft alleen respect voor het geld wat het dier opbrengt.


Kan je wel beetje volgen, want dieren in de show levert zoiezo volgens mij meer bezoekers !!!

Zeker als je over tijgers,giraffe en dergerlijke spreekt.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 11:38 am 
Ik denk niet dat het circus alleen leeft van een show met dieren.
Na de drugs handel is de handel in dieren de grootste illegale handel.
En wat is makkelijker dan dit te doen als circus want een douane of politie zal niet gauw
een kooi met leeuwen of tijgers controleren.
En hoe wordt er een tag gedaan met deze dieren?
Zijn ze gechipt zodat men weet waar ze vandaan komen of heen gaan?

Ik ben alweer gewaarschuwd voor circusmensen, ze hebben mensen gedood die te dichtbij
kwamen en iets ontdekten.

Het draait wel om geld en je traint dieren sneller door angst dan door eindeloos geduld.
Wie heeft weleens een kat getraind, een hond is makkelijker omdat die een roedeldier is.

En als de kosten hoger zijn dan de opbrengst worden de dieren of achtergelaten of doorverkocht voor hun huid of botten, vooral China is hier gek op.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 11:46 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Als ik bovenstaande post van Alice lees, kom ik alleen maar meer tot de conclusie dat het met het circus in Nederland goed geregeld is, en dat de activisten gevoed worden door dit soort berichten uit het buitenland.
Kan het nog verder weg dan China?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 1:16 pm 
Statement on the Use of Elephants in Circuses

http://elephanttrust.org/node/414

Lees dit eerst Heuvels, vooral de olifanten moeten als eerste verboden worden in circussen.
Het is te walgelijk voor woorden wat er met de olifant gebeurd.
Verder gebeurd dit geweld ook in Nederlandse circussen anders kun je ze niet trainen.

En wat ik eerder schreef was gedrag van mensen in Nederland tegenover dieren.
Maar dit is universeel. Nederland is echt niet beter.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 1:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Websites als ADi en Elephanttrust zijn het werk van dieractivisten. Deze websites belichten de materie wel heel erg eenzijdig, waarbij men zich vooral baseert op incidenten en de eigen levensovertuiging. De foto's zijn NIET gefotoshopt maar van incidenten bij circussen die het slecht doen. Pak dan gericht dat ene circus aan en val de anderen er niet mee lastig. Je haalt toch ook niet alle auto's van de straat omdat er een enkeleing te hard rijdt of dronken achter het stuur plaatsneemt?

De illegale handel in beschermde diersoorten is iets dat keihard mag worden aangepakt. Helaas voor Alice is het voor circussen in West Europa onbegonnen werk om met smokkelwaar op reis te gaan. De controleur zal weliswaar niet een kooi met tijgers betreden, maar als de CITES papieren en eigendomsvergunningen niet in orde zijn dan heeft de circusdirecteur toch echt een probleem. Er volgt dan direct inbeslagname van de dieren en een dagvaarding voor de rechtbank. Als je denkt dat je met de papieren kunt sjoemelen door een document voor meerdere dieren te gebruiken dan gaat het vroeger of later toch fout. Het dier dient toch echt overeen te komen met de afbeelding/tekening op het document.

Bij elke passage van de EU-buitengrenzen wordt er gecontroleerd. Binnen de EU is er geen grenscontrole. Maar in elk land zijn de autoriteiten weldegelijk bevoegd om te controleren. In Nederland is dat de AID. Die controles vinden ook geregeld plaats. Daarbij wordt zowel gelet op de juistheid van de CITES documenten als op de aanwezigheid van alle benodigde vergunningen. Alleen een CITES doc maar geen vergunning? Inbeslagname. Alleen een vergunning maar een (verkeerd of correct) CITES document? Ook inbeslagname...

Dan het waarmerken van de dieren: Dat gebeurt weldegelijk. Dieren mogen een oormerk of brandmerk of chip. Zo'n gele flap aan het oor is geen gezicht. Dus kiest men voor de chip die door een dierenarts op eenvoudige wijze wordt ingebracht.

Dat het in China, India of ander land anders is dan in Nederland, daar hebben we hier geen boodschap aan. Ga dan in het betreffende land je strijd voeren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 3:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Hmm het is niet altijd waar dat oude dieren afgedankt worden.
Bij Rafaël hebben ze bvb 1 oude tijgerin van 14 en 3 jonge tijgers.
De oude mogen ze houden (of ze mag op pensioen), en de 3 jonge tijgers zijn nog maar in opleiding.
Geen shows met tijgers dus, waar de 4 worden wel gretig tentoon gesteld. Mensen denken dan dat ze tijgers te zien krijgen, maar niets is minder waar. De dieren worden overal meegesleurd voor niets op de koop toe.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2008 11:57 am 
Sorry Ron maar als jij mensen die dierengedrag bestuderen afschildert als dierenactivisten dan moet je de hele amnesty international afschilderen als mensenrechten activisten.
Dieren die zoals olifanten, de hele dag met hun kop zwaaien dan zijn die dieren getraumatiseerd.
Het is niet alleen de afmetingen van de kooien en het juiste voedsel maar ook de geestelijke behandeling. En olifanten moeten geestelijk gebroken worden anders zullen ze echt niet op een krukje gaan zitten.

De ADI is een organisatie die over de hele wereld een strijd voert tegen dierenleed dus ook in Nederland. Als jij het normaal vind dat een Chimp op een fietsje zit dan is er wel iets fout aan je observatie over dieren. Het is geen liefde maar een soort macht van "dieren staan ter beschikking tot het vermaak van mensen". Vijftig jaar geleden stonden er op kermissen ook mensen met een bochel of met een andere afwijking tot het vermaak van het "hoog geeerd publiek". Gelukkig zijn die tijden voorbij, helaas nog niet voor dieren.
Zonder organisaties zoals de ADI en AAP of WNF zouden de "mensheid" nog niet bewust zijn over dierenleed. En dit is voor de show en niet eens voor voedsel. En door deze organisaties zijn veel situaties veel verbeterd dus als je van circus dieren houdt, wees ze dankbaar om een sluier op te lichten want zonder hen wist je dit ook niet.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2008 12:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
heb jij dan nog onlangs zo'n "Chimp op een fietsje" gezien?

Ik in ieder geval niet.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2008 1:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
ik wel, op een zwart-wit filmpje van activisten....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.