Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:36 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 513 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 2:02 pm 

denk dat we verder komen als we eens een keer samenwerken ongeacht buitenlands of niet buitenlands. ieder buitenlands circus dat een verwijzing naar de petitie op de site zet is in dit geval even een positieve ontwikkeling. hoe meer deelnemers hoe beter.

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 2:04 pm 

1 geluk dat er geen nederlandse circussen zijn met eigen roofdieren
de nederlandse circussen maken gebruik van ingehuurde nummers
dus zowel voor nederlandse als buitenlandse zaken geen vuiltje aan de lucht als je het zo bekijkt

kom op zeg circus mensen wees nu eens wijs en maak gezamelijk een vuist

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 2:05 pm 

Dit is het bericht wat ingsproken staat op de voicemail van mark Rutte Hier even een kort berichtje van Milko Steijvers. U weet wel, de directeur                                   van Circus Herman Renz... Ik heb u na 12 september –toen u mij dringend om steun vroeg, door op u te stemmen- niet meer gesproken, en het werd weer eens tijd.
Ik wil u om uitleg vragen. Over de ‘wilde dieren’ in het circus, die in uw nieuw regeerakkoord met Diederik Samson beschreven staan. U spreekt over een verbod op het gebruik van ‘wilde dieren’ in circussen, maar waar komt dat zo ineens vandaan?
De afgelopen jaren hebben we ons samen met de branchevereniging van Nederlandse circusondernemingen actief ingezet om de regels op papier te krijgen, waarin de voorwaarden voor het welzijn van dieren in het circus worden beschreven.... Tot op dit moment ontbraken die regels namelijk! En omdat die regels ontbraken stelden we zelf in 2007 Richtlijnen voor het houden en laten optreden van dieren in circussen op...om te laten zien dat we waarde hechten aan dierenwelzijn.
Uiteraard doe ik als directeur van Nederlands Nationaal Circus Herman Renz mijn uiterste best om de beste dierenacts te contracteren voor de shows die wij maken. Gepresenteerd door mensen die verstand van zaken hebben met alle aandacht voor dieren.
Zo ben ik er nu apetrots op, dat Engelsman Tom Dieck Jr. in onze show te zien is, met twee witte leeuwen, twee ligers en vijf tijgers. Hij is de derde generatie roofdierendresseurs binnen zijn familie, heeft prijzen gewonnen met zijn unieke act en kent een niet aflatende inzet voor de omgang, huisvesting en verzorging van zijn dieren.
Laat ik daarbij duidelijk stellen; Tegenwoordig is het niet alleen belangrijk dat je in de piste een mooie act laat zien, maar moet alles achter de schermen ook kloppen. Zo beschikt Tom ondermeer over ruime binnen-en buitenverblijven voor zijn dieren. Het publiek kan dat dagelijks met eigen ogen aanschouwen, omdat we een open circus zijn en graag laten zien dat dierenwelzijn hoog op de prioriteitenlijst staat.
Vorig jaar ontvingen wij tijdens een werkbezoek Staatssecretaris Henk Bleker. Ook hij heeft met eigen ogen kunnen zien hoe de dierenverblijven eruit zien, hoe de trainers met hun dieren werken en hoe de dagelijkse verzorging er aan toe gaat.
Hij was zeer tevreden, en verzocht ons om samen met de branchevereniging VNCO de eerder opgestelde publicatie ‘Welzijn circusdieren’ met daarin de richtlijnen- te herzien. Deze publicatie was niet voldoende om een breed draagvlak te scheppen voor het houden en laten optreden van dieren in circussen. Dat zijn we ons bewust en we verlenen daar ook alle medewerking aan, tot op de dag vandaag.
Wij zien namelijk liever een stelselmatig -consequent- toezicht op de handhaving van regels voor dierenwelzijn, waarbij de werkwijze van onze Duitse buren een goed voorbeeld is. Regels.... we schreeuwen er om! Maar in plaats van regels die duidelijkheid scheppen, stelt u maar gelijk een verbod in... Heet dat nou ‘bruggen slaan?’
Ik hoor graag van u! Welterusten alvast, vriendelijke groet, Milko Steijvers van Nederlands Nationaal Circus Herman Renz.

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 2:12 pm 

Ik wist niet dat er al een verbod is. Heeft de nieuwe wet dan al in de Staatscourant gestaan? Heb ik iets gemist?

BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 2:42 pm 

Naar mijn idee heeft Kevin in deze het gelijk aan zijn zijde. Het wordt tijd dat alle circusdirecties de koppen bij elkaar steken en gezamelijk een standpunt innemen. Oude vetes en onenigheden moeten nu even in de spreekwoordelijke ijskast geplaatst worden. Ieder circus met een verwijzing naar de petitie van de CKC is positief aan de slag. Om zoveel mogelijk steun te verwerven tegen de plannen van dit kabinet m.b.t. het mogelijke toekomstige verbod op wilde dieren in het circus.
Er ligt tevens een mooie kans voor alle kerstcircussen in ons land om bij te dragen aan het zoveel mogelijk laten ondertekenen van de petitie.
Het zou mooi zijn wanneer ieder circus en kerstcircus hun publiek op de hoogte brengen van de plannen van het kabinet hieromtrent. Zoek met zijn allen zoveel mogelijk positieve publiciteit. Dat moet voor alle circussen mogelijk zijn.
Een circus in per definitie erg creatief in de al eeuwen lange strijd om hun bestaansrecht.
Mijn steun hebben ze allemaal!!!!!

BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 6:17 pm 

WDDTU verkoopt de huid al voordat de beer geschoten is. Zie http://www.dichtbij.nl/almere/regionaal ... rcus-.aspx en breng uw stem uit.

BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2012 9:38 pm 

RETWEET ACTIE!

RETWEET het bericht op www.twitter.com/kermiskermis8

en zorgt dat TAMME (door actiegroepen vertaald wilde) dieren blijven!

BerichtGeplaatst: za nov 03, 2012 12:15 am 

Circus Mondini schreef:
RETWEET ACTIE!

RETWEET het bericht op http://www.twitter.com/kermiskermis8

en zorgt dat TAMME (door actiegroepen vertaald wilde) dieren blijven!

Wat moeten we retweeten dan ik zie er niks over staan

BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 12:50 pm 

Gaat lekker zo!
Over een jaar hebben we geen een circus meer hier!

Maar, een vriendin van me is bezig met handtekeningen verzamelen voor de circussen. Weet iemand waar zij die naar toe kan sturen?

BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 12:58 pm 

zou zeggen
commissie klassiek circus

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2012 10:59 pm 

Veel circusvrienden lezen niet wat Comissie Klassiek Circus o.a. op social media schrijft, naar mijn mening heeft ron het duidelijk uitgelegd dat één zin nog geen verbod maakt en dat daar nog diverse handelingen over moeten gaan voordat het doorgevoegd kan worden.

Natuurlijk moeten de circussen actief blijven in het laten zien hoe goed de circusdieren het hebben , elkaar ondersteunen e.d. maar ga als circusvriend niet iedereen berichtjes sturen dat het verbod al ingegaan is als je niet weet waar je over praat.
Ook zijn er "vage" initiatieven van jeugdige circusvrienden die niet uit willen geven wie ze zijn... of je van zulke dingen vrolijk wordt?

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2012 11:33 pm 

Er wordt op Facebook door (waarschijnlijk jeugdige) circusliefhebbers opgeroepen om de petitie te tekenen voor het behoud van "wilde dieren" in circussen. De Commissie Klassiek Circus maakt geen onderscheid tussen wilde of andere dieren. Een dier is een dier. Voor het publiek kan een hond zelfs gevaarlijker zijn dan een leeuw of tijger. En huisdier nummer één - de hond - is toch ook ontstaan door een "wild dier" (wolf!) te vangen en daarmee te gaan fokken en selecteren. Wat met een wolf kan, kan ook met een leeuw, tijger of olifant!

De petitie is voor het behoud van het circus met dieren. Zo staat het er al vele jaren. Want voor wie het nog niet in de gaten heeft, je kunt de naam van wddtu ook lezen als "wil de dieren de tent uit". En dan blijft er bitter weinig over. Zeker als een bioloog ook niet anders kan stellen dan dat "homo sapiens" ook maar een diersoort is...

BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 9:55 pm 

Hans Hopster laat tenminste ook weer eens van zich horen op http://resource.wur.nl/wetenschap/detai ... lpolitiek/

BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 9:41 am 

Wij ontvingen vandaag dit lachwekkende e-mailbericht

Citeer:
Geachte Franz,

Ik hoop dat u zich ook houdt aan het regeerakkoord vanaf 1 januari. Dus ook in Den Bosch. Zoniet dan zal ik direct aangifte doen bij de plaatselijke politie. Dit verbod had er 100 jaar geleden al moeten zijn!

Wij wensen deze meneer veel succes met aangifte doen

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *

BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 10:04 am 

Heeft u gegevens van deze "mailer"?

Een regel in een regeerakkoord maakt nog lang geen verbod. Dit soort e-mails mogen worden beschouwd als een bedreiging. Daarvoor kunt u aangifte doen bij de politie. De KLPD heeft hier zelfs een speciale werkgroep voor, die uw aanklacht graag in behandeling neemt. Het circus hoeft zich niet te laten bedreigen. Niet door dierenrechtenactivisten en ook niet door hun - vaak eenzijdige geïnformeerde - volgelingen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 513 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00