@ Alice: wat vind je er zo erg aan als men je de naam "dierenrechtenactivist" opplakt?
Er zijn vele gradaties in activisten hoor en ze zijn zeker niet allemaal geweldadig of whatever.
Dierenactivist zijn houdt (als ik het poepsimpel houd) in dat je je inzet voor de rechten van dieren. Jij zet je in voor de rechten van circusdieren, en dat is heel mooi. Niets mis met dat naamkaartje dus

Je hoeft jezelf zo uiteraard niet te noemen, maar ik vind het jammer dat die naam je afschrikt.
Ikzelf ben ook activist, maar ik voldoe zeker niet aan plaatjes als:
- geweldadig
- bezig zijn met illegale dingen
- in het bos rondlopen op blote voeten met takjes in men haar
- "alternatieve" kledingsstijl
- ...
Ik doe af en toe mee met acties ivm vegetarisme/veganisme (mensen informeren a.d.h.v. een stand, fotopanelen, ...) en dit op een vreedzame manier. Onze acties worden zelfs aangevraagd en goedgekeurd door de gemeente/politie.
In de winter doe ik weer mee aan anti-bontacties waarbij er ook mensen informatie krijgen, geconfronteerd worden met de gruwelen van deze industrie, soms kruip ik in een pak of speel ik een rolletje zodat het ook een ludieke (doch krachtige) actie is. Vorige winter kregen we Scapa en Mc Gregor bontvrij, dus als dat geen pluim verdient

En af en toe zit er een circusactie bij. We staan dan ook met borden voor de ingang van het circus, roepen slogans etc. Op deze manier bereiken we de consument.
Bij het circus, de bio-industrie, de bontindustrie, ... gaan aankloppen en vragen of ze aub willen stoppen met hun "activiteiten" zal niet helpen. Je kan het best de consument informeren en sensibiliseren omdat dat de meest doeltreffende manier is om iets te bereiken.
Maar soit, we gaan gigantisch off topic
Ik wilde gewoon weten waarom je het zo erg vind dat men je activist noemt.