Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 7:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2007 10:57 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
We komen er niet uit hè?.

Zeker niet wanneer de helft maar gelezen wordt en of anders geciteert wordt dan bedoeld wordt. En of je wedervragen stelt of je te maken hebt met iemand met een iq van 49. Je blijft op deze manier op de verkeerde slakken zout leggen waardoor je niet meer ziet waar je eigenlijk voor staat. Je zoutbus is leeg voor je het weet hoor! En je doel waar je zegt voor te staan ben je dan voorbij gerent.

En er dan is altijd een slakje die je zout heeft overleeft. :D


Jammer A3ana, dat je het zo speelt. Je gaat totaal niet in op de inhoud, maar gaat het persoonlijk spelen.

Neem een voorbeeld aan wat anderen hier op het forum die wel op inhoud durfen in te gaan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2007 11:27 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
We komen er niet uit hè?.

Zeker niet wanneer de helft maar gelezen wordt en of anders geciteert wordt dan bedoeld wordt. En of je wedervragen stelt of je te maken hebt met iemand met een iq van 49. Je blijft op deze manier op de verkeerde slakken zout leggen waardoor je niet meer ziet waar je eigenlijk voor staat. Je zoutbus is leeg voor je het weet hoor! En je doel waar je zegt voor te staan ben je dan voorbij gerent.

En er dan is altijd een slakje die je zout heeft overleeft. :D


Jammer A3ana, dat je het zo speelt. Je gaat totaal niet in op de inhoud, maar gaat het persoonlijk spelen.

Neem een voorbeeld aan wat anderen hier op het forum die wel op inhoud durfen in te gaan.



Wanneer AVI3 doorlopen hebt op de basisschool zou je de vraag niet nog eens hebben gesteld waarom ik je vraag niet inhoudelijk beantwoord. Ik hoop dat ik het niet nog eens hoef uit te tikken. Ookal zou het wel het geval zijn ik ben het niet van plan dit te doen.

En ik speel helemaal niets persoonlijk, dat jij dit zo ervaart is geheel wat anders. En daar kan ik niets aan veranderen. Ik ben er van ovdertuigd dat wanneer je het gewoon nog eens leest en niet direct in de gordijnen vliegt het best zult lezen zo het er staat niet meer niet minder.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2007 1:27 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
:roll: Laat ik hier ook maar niet meer moeite voor doen....

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2007 1:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het gaat de tegenstanders van circusdieren toch alleen maar om het uiten van hun mening dat dieren niet in een circus horen.

Waarvan akte.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2007 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:
Het gaat de tegenstanders van circusdieren toch alleen maar om het uiten van hun mening dat dieren niet in een circus horen.

Waarvan akte.


Wat bedoel je daar nu weer mee?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2007 2:10 pm 
tieske schreef:
Ron Mikkenie schreef:
Het gaat de tegenstanders van circusdieren toch alleen maar om het uiten van hun mening dat dieren niet in een circus horen.

Waarvan akte.


Wat bedoel je daar nu weer mee?


Waarschijnlijk zoals het er staat, niets meer niets minder! :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2007 4:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
100 pro!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2007 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
tieske schreef:
Ron Mikkenie schreef:
Het gaat de tegenstanders van circusdieren toch alleen maar om het uiten van hun mening dat dieren niet in een circus horen.

Waarvan akte.


Wat bedoel je daar nu weer mee?


Dat hij denkt dat het ons alleen maar gaat om ons zelf en niet om de dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 1:40 am 
Nou ik geloof dat het voor jullie [circusleed en consorten] best wel om de dieren gaat, maar denk dan meteen...als je de huidige circusdieren in het wild zet (niet TERUGzet, want ze komen hier niet vandaan) is het voor hen meer LEED dan dat leven wat ze nu hebben. Wat jullie zouden MOETEN willen is een wetgeving voor anticonceptie (fokverbod) voor circusdieren, zodat er geen dieren IN en BIJ het circus meer geboren worden, en het leed dan automatisch eindigdt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 2:50 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Lisa schreef:
Nou ik geloof dat het voor jullie [circusleed en consorten] best wel om de dieren gaat, maar denk dan meteen...als je de huidige circusdieren in het wild zet (niet TERUGzet, want ze komen hier niet vandaan) is het voor hen meer LEED dan dat leven wat ze nu hebben. Wat jullie zouden MOETEN willen is een wetgeving voor anticonceptie (fokverbod) voor circusdieren, zodat er geen dieren IN en BIJ het circus meer geboren worden, en het leed dan automatisch eindigdt.


Lisa, wij willen de dieren niet in het 'wild' terugzetten, want dat is niet goed (kans op degeneratie van de soort door slechte genen in de gefokte dieren, kans op overbrengen ziekten, kans op overleving slecht doordat ze niet 'overleven' gewend zijn etc.). Het is niet realistisch dus.

Wij willen een verbod op dieren in het circus. Men moet stoppen met de dieren. En de dieren die er nu zijn moeten een beter leven krijgen dan nu. Dat houdt in dat de dieren meer ruimte moeten krijgen in een omgeving die meer bij het diersoort past. Waar instincten tot uiting kunnen komen etc. Een soort semi-natuurlijke omgeving.

Dit is toch beter?
http://www.bbc.co.uk/guernsey/content/i ... ry.shtml?1

Ik had ook een mooi filmpje van een leeuw die enorm lang opgesloten had gezeten in een circus. Deze zat constant in een kooi, met metalen ondergrond e.d. Nog nooit had die echt 'grond' gevoeld. Prachtig om te zien toen die eindelijk echt grond onder zijn poten voelde... een enorme ervaring.. Ik zal eens zoeken of ik dat filmpje nog ergens heb.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 3:18 am 
CircusLeed.NL schreef:
Lisa schreef:
Nou ik geloof dat het voor jullie [circusleed en consorten] best wel om de dieren gaat, maar denk dan meteen...als je de huidige circusdieren in het wild zet (niet TERUGzet, want ze komen hier niet vandaan) is het voor hen meer LEED dan dat leven wat ze nu hebben. Wat jullie zouden MOETEN willen is een wetgeving voor anticonceptie (fokverbod) voor circusdieren, zodat er geen dieren IN en BIJ het circus meer geboren worden, en het leed dan automatisch eindigdt.


Lisa, wij willen de dieren niet in het 'wild' terugzetten, want dat is niet goed (kans op degeneratie van de soort door slechte genen in de gefokte dieren, kans op overbrengen ziekten, kans op overleving slecht doordat ze niet 'overleven' gewend zijn etc.). Het is niet realistisch dus.

Wij willen een verbod op dieren in het circus. Men moet stoppen met de dieren. En de dieren die er nu zijn moeten een beter leven krijgen dan nu.......................
Dit is toch beter?
http://www.bbc.co.uk/guernsey/content/i ... ry.shtml?1

Ik had ook een mooi filmpje van een leeuw die enorm lang opgesloten had gezeten in een circus. Deze zat constant in een kooi, met metalen ondergrond e.d. Nog nooit had die echt 'grond' gevoeld. Prachtig om te zien toen die eindelijk echt grond onder zijn poten voelde... een enorme ervaring.. Ik zal eens zoeken of ik dat filmpje nog ergens heb.


Dus niet de dieren uit hett circus, maar betere leefomstandigheden. Houd dus in... dat er altijd dieren in het circus zullen zijn, mits de omstandigheden, leefomstandigheden en diens meer maar goed geregeld zijn. Eventueel bij wetgeving.!!!!!!

Praten jullie dan met politieke partijen? Met circusverenigingen (VNCO) of met circusdirecties. Kijken jullie wel eens naar een optreden van circusdieren, maar ook naar de huisvesting? Is dit bij alle circussen hetzelfde.? Zijn er goede diervriendelijke circussen en dus ook slechte? Is cirus met dieren nu eenmaal jullie doelwit om succes te verkrijgen of zijn er ook circussen die het ' in jullie ogen' goed voorelkaar hebben?

Waarom dan zo'n menigte namaakdieren en toneelspelletjes voor de circustenten. Nog niet te noemen de dwangmatige uitdeling van folders en flyers en de hierbij uitlokkerige WANsfeer. Bedenk dat je hier een industrieel-erfgoed, die al vele jaren de burgers van nederland een dienst bewijst, danwel uitlaadklep biedt, kapot maakt.
Binnenkort mogen we ook al niet meer roken in een uitgaanscentrum. Nu al niet meer op stations en openbare gebouwen. I

Ik denk dat er een keuze vrijheid moet blijven voor de inwoner van Nederland. DEMOCRATIE....dat woord kennen jullie toch wel..


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 10:28 am 
Lisa schreef:
Dus niet de dieren uit hett circus, maar betere leefomstandigheden. Houd dus in... dat er altijd dieren in het circus zullen zijn, mits de omstandigheden, leefomstandigheden en diens meer maar goed geregeld zijn. Eventueel bij wetgeving.!!!!!!

Dieren zullen in een circus NOOIT goede leefomstandigheden hebben. Ze hebben er te weinig ruimte, worden regelmatig vervoerd, wat veel stress oplevert, en worden daarnaast gedwongen kunstjes te vertonen in een omgeving die de dieren ook veel stress oplevert.

Citeer:
Kijken jullie wel eens naar een optreden van circusdieren, maar ook naar de huisvesting? Is dit bij alle circussen hetzelfde.?

Het is bij geen enkel circus goed genoeg.

Citeer:
Ik denk dat er een keuze vrijheid moet blijven voor de inwoner van Nederland. DEMOCRATIE....dat woord kennen jullie toch wel..

Dat woord kennen we, en daarom proberen we ook om via wettelijke wegen circusdieren te verbieden. Ik ben ook helemaal vóór keuzevrijheid, maar niet als dit ten koste gaat van andere levende wezens. Of vind jij dat pedofielen ook maar hun gang moeten kunnen gaan omdat ze keuzevrijheid moeten hebben? Dat denk ik niet. Je kiest er dan toch voor om dingen te verbieden om de zwakkere wezens die niet voor zichzelf kunnen opkomen tegen die mensen te beschermen. En zo komen wij op voor de dieren die dat zelf niet kunnen, om hen tegen circusmensen te beschermen (en nu niet zeggen dat die circusmensen het beste met hun dieren voor hebben; pedofielen beweren ook vaak dat er sprake is van wederzijdse liefde, en dat het kind het zelf toch echt ook heel erg fijn vindt...).
En misschien vind je het soft dat we opkomen voor dieren. In het verleden werd het ook soft gevonden dat mensen opkwamen voor vrouwen, kinderen, slaven. Die werden namelijk ook niet als gelijkwaardige wezens gezien, maar als mindere wezens aan wie je je wil mocht opleggen. Strijders voor gelijkheid van rechten van het kind, de vrouw en de slaven hebben in het begin ook een hoop kritiek en hoon over zich heen gekregen. Maar uiteindelijk is iedereen het erover eens dat het niet meer dan vanzelfsprekend is dat vrouwen en negers net zoveel waard zijn als blanke mannen. Nu is het tijd om mensen ervan te overtuigen dat dieren ook autonome wezens zijn die rechten hebben, en dat je die niet als slaaf kunt behandelen. En daar willen wij ons voor inzetten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 11:08 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Citeer:
En misschien vind je het soft dat we opkomen voor dieren. In het verleden werd het ook soft gevonden dat mensen opkwamen voor vrouwen, kinderen, slaven. Die werden namelijk ook niet als gelijkwaardige wezens gezien, maar als mindere wezens aan wie je je wil mocht opleggen. Strijders voor gelijkheid van rechten van het kind, de vrouw en de slaven hebben in het begin ook een hoop kritiek en hoon over zich heen gekregen. Maar uiteindelijk is iedereen het erover eens dat het niet meer dan vanzelfsprekend is dat vrouwen en negers net zoveel waard zijn als blanke mannen. Nu is het tijd om mensen ervan te overtuigen dat dieren ook autonome wezens zijn die rechten hebben, en dat je die niet als slaaf kunt behandelen. En daar willen wij ons voor inzetten.

Dit klinkt alsof er in de maatschappij geen plaats is voor dieren, tussen de regels lees ik een pleidooi voor een soort "apartheit". Niet voor niet-blanken maar voor dieren/mensen dus. Nogal lastig te realiseren.
Zou Kiwi ons willen beschrijven hoe de ideale wereld er volgens haar uit moet zien? Welke plaats hebben de dieren dan op deze wereld? En wat blijft er voor de mensheid over? (of andersom voor mijn part)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 1:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
heuvels schreef:
Dit klinkt alsof er in de maatschappij geen plaats is voor dieren


Jij doet het klinken alsof het voor de dieren een voorrecht is om voor de mensen te werken. Alsof de dieren echt in circussen, labo's, boerderijen, slachthuizen en dergelijke willen vertoeven...

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 1:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Citeer:
Jij doet het klinken alsof het voor de dieren een voorrecht is om voor de mensen te werken

in veel gevallen vind ik het inderdaad een win-win situatie. Maar leg jij dan eens uit hoe jouw ideale wereld er uit ziet...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.