gera schreef:
Kijk maar eens naar dat zeer gekleurde filmpje over het "redden" van een Franse circusaap, waar eerst wordt gesproken met de circusdirecteur over medicamenten, terwijl even later wordt beweerd dat deze aap in geen 50 jaar een dokter heeft gezien. Het gemanipuleer en de leugens zijn al begonnen voordat de aap in Almere terecht kwam.
Jouw berichten zijn ook zeer gekleurd Gera, de pot en de ketel enzo. Medicamenten krijgen is namelijk niet hetzelfde als door een arts bezocht worden. Omdat stichting AAP WDDTU financiert trek je nu opeens alle goede bedoelingen van AAP in twijfel. Vind je dat zelf ook niet ontzettend kinderachtig? Of wil je serieus beweren dat AAP geen goed werk verricht met het opvangen van al die apen en andere exotische dieren die door onwetende mensen als huisdier zijn gehouden, alléén maar omdat ze ook stelling nemen tegen wilde dieren in het cicus en dit toevallig niet in jouw straatje past?
gera schreef:
Citeer:
We moeten deze mensen eerder dankbaar zijn omdat zij zorgen dat er meer en meer aandacht komt voor het wel en wee van circusdieren is. Ik zie hen dan ook niet als terroristen maar als idealisten.
Nou dat is wel heel erg naief gesteld van iemand die zijn profiel opsiert met een Renz plaatje, je zou bijna denken dat jij uit de Renz kringen komt, maar als dat zo is moeten ze je maar gauw even corrigerend gaan optreden richting jou.
Dus opmdat iemand aanhanger van Renz is moet hij meteen maar net zo ongenuanceerd gaan denken als jij? Is hij meteen naief? Een beetje respect voor je medemens zou je sieren Gera.
gera schreef:
Ik zie ook geen gillende actiegroepen bij bijvoorbeeld kraamafdelingen van ziekenhuizen om te protesteren tegen ouders die hun kinderen eventueel in de toekomst mishandelen.
Eventueel in de toekomst is wel wat anders dan dingen die nu, op dit moment dus, aan de gang zijn. Dat zijn namelijk feiten, en geen eventuele toekomstige gebeurtenissen die waarschijnlijk niet eens zullen gebeuren. Dat vind ik dan weer naief.
En al dat gezeur over oud materiaal... ik heb zelf diverse keren bij verschillende circussen gefotografeerd (ook om me zelf een objectief beeld te kunnen vormen van hoe slecht het nu werkelijk met die dieren gesteld was, ik neem namelijk echt niet zomaar alles klakkeloos aan van wat me verteld wordt), en de dingen waar WDDTU en CircusLeed demonstreren gebeuren nog steeds. Niks oud materiaal, gewoon recente foto's dus.
Citeer:
Nee, die activistjes van tegenwoordig zijn er eigenlijk niet voor dierenwelzijn, die vervelen zich rot en ik heb gehoord dat ze gewoon een aanwezigheidspremie krijgen om bij een circus te schreeuwen. Ze worden betaald.
Goh, ik ben heel benieuwd hoe je daar nu weer bij komt. "Ik heb gehoord dat", jaja, dat klinkt heel onderbouwd. Stemmingmakerij dus, niets meer of minder. Je bedoelt dat je gewoon ongefundeerd een raar idee de wereld inbrengt om de activisten maar weer in diskrediet te brengen. Activisten die daar uit idealistische motieven staan, en daar geen cent voor hoeven te hebben. En ook niet krijgen, dat slaat namelijk nergens op. Ik ben in ieder geval nooit betaald en ik ken ook niemand anders die is betaald voor zijn of haar aanwezigheid bij een demonstratie. En als jij denkt dat dat wel zo is zou ik daar graag bewijzen van zien (want dan heb ik nog een aardig zakcentje tegoed

).
gera schreef:
Laten ze daar maar eens een onderzoeksteam op zetten, waar al dat geld blijft wat van de gemeenschap is.
Wat Arie zegt; je reageert alsof dat geld van jou persoonlijk gestolen is. Doe effe normaal zeg, dat geld is van Stichting AAP, dat hebben ze gewoon eerlijk gekregen van mensen die hun doelstellingen onderschrijven. Dat jij het nu niet of neit helemaal met die doelstellingen eens bent wil niet zeggen dat ze dat geld onrechtmatig verkregen hebben of dat dat geld aan 'de gemeenschap' toebehoort.
Citeer:
Nee, dieren worden er niet beter op dankzij actiegroepen, dat komt van binnenuit, van de trainers en dierendresseurs zelf...
Als er geen aandacht op de situatie van circusdieren gevestigd zou zijn door die activisten zou er nog helemaal niets verbeterd zijn.
Citeer:
Die dierenactivisten dreigen, gebruiken geweld, gedragen zich als pure criminelen, zij willen bepalen hoe het zou moeten gaan in Nederland, en dat soort zaken zou zeer streng moeten worden aangepakt. Want iets bepalen in Nederland, dat doe je door middel van gebruikmaking van de democratie. Stem dan maar massaal op de Partij voor de Dieren.
Onderdeel van onze democratische rechtstaat is het recht op demonstreren. Dus de activisten maken gewoon gebruik van dat recht, en dus van de democratie. Circuslui reageren hier gewelddadig op, vallen vreedzaam demonstrerende activisten aan. Hiervan zijn genoeg voorbeelen te vinden in de pers en in de politiedossiers. Je kunt hier nu je wel vooroordelen en allerlei leugens opschrijven in de hoop medestanders te vinden in je hetze tegen activisten, maar de feiten spreken voor zich.
gera schreef:
En zoek gewoon een baantje, er zijn er zat!
Weer zo'n vooroordeel. De meeste activisten werken of volgen een opleiding. Ik snap niet hoe je er bij komt dat ze niet zouden werken, ook dit is weer zo'n ongefundeerde uitspraak. Leugens, leugens, leugens.
gera schreef:
En wat de bio industrie betreft is het nog slechter gesteld. Er is geen mens die zich wat aantrekt van hoe dieren aan hun eind komen, of hoe dieren hun leven leiden en lijden voor consumptie. Je zou het zo makkelijk kunnen bepalen door je koopgedrag.
Dat jij je er nu niets van aantrekt hoe slecht dieren in de bio-industrie het hebben wil niet zeggen dat niemand dat doet. En dat dieren in de bio-industrie het slecht hebben wil niet zeggen dat we onze ogen maar moeten sluiten voor het leed bij circusdieren.
Ron Mikkenie schreef:
De huidige activisten zien de wereld zwartwit: Alle dieren moeten worden verbannen uit mensenhanden.
Je scheert hier alle dierenactivisten over 1 kam. Er staat vandaag een artikel in de Pers, waarin ook het verschil tussen WDDTU en Respect voor Dieren (CircusLeed) nog een keer uitgelegd wordt. WDDTU is niet tegen bijvoorbeeld paarden in een circus, maar tegen 'wilde dieren', de niet van oudsher gedomesticeerde dieren dus (en nee, meneer Bergema van Renz die in dat artikel geciteerd wordt, niet alleen roofdieren; ook tegen lama's, kamelen, giraffen e.d. Dat verschil begrijpt hij blijkbaar niet).
Verder vind ik de reacties van Arie verfrissend op dit forum. Eindelijk een circusliefhebber die behoorlijk wat respectvoller en genuanceerder is dan wat ik hier over het algemeen lees. Hij heeft niet de behoefte om de mensen die zich uit idealistische en onbaatzuchtige motieven druk maken over en in hun vrije tijd inzetten voor een beter leven voor dieren af te schilderen als criminelen, terroristen of werkeloos tuig, maar heeft gewoon zijn eigen standpunt waarbij hij niet te beroerd is om ook objectief naar de standpunten van anderen te kijken. Klasse Arie!