Ik heb ook al eens meegedaan aan een actie (die om het verbod van honden en katten in winkels te verkopen). Hier waren verschillende organisaties zoals Gaia, Animaux en péril, Bite Back, ... en Gaia had honden van het asiel laten komen om ze in de actie mee te laten doen. De honden kregen dan een plaatje om de nek met "wij zijn geen koopwaar"...
Sorry, maar wat zijn het dan wel? In dit geval: showbeesten?
Nee, zitten roepen dat je dieren niet op zo'n manier mag gebruiken, en het dan zelf doen, vind ik niet goed.
Ergste van al: het begon keifel te regenen en die van Gaia haalden mooi hun regenjasje (van Gaia of course) uit en bleven zo lekker droog... en de honden? Die werden kletsnat!
Ik had ook een hond vast ("afgepakt" van een ander die het niet kon verdragen dat hij nieuwsgierig was naar andere honden en dat hij trok, waardoor zij hem dus streng tot op 2 mm van haar been hield). Ik heb dan maar gezegd dat ik hem wel zou houden en dat ik het niet erg vond als ie wat trok.
Toen het begon te regenen had ikzelf geen regenjas (en als ik em wel had dan kreeg de hond die om!), maar ik ben wel met de hond onder een gevel gaan staan en zo bleven we allebei droog.
Na een kwartier goed doorregenen (en nadat de honden dus goed nat waren) besloot M. ze dan toch maar terug in te laden ... jah te laat!
Oeh nee ik was echt boos dat ze die dieren toen gebruikt hebben, maar zo is Gaia.
De gemiddelde mens denkt niet na van: "ja zij gebruiken de dieren toch ook zelf" en zien de dieren gewoon als zielig aan, storten dan nog wat meer geld aan Gaia, en zo maakt Gaia weer lekker makkelijk reclame he.
En met dat geld gaan ze dan een bureautje huren in DE sjiekste en duurste straat van Brussel