Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:50 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 12:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Kinderen die dierenrechtendemonstranten tegenkomen bij circussen lopen ongelofelijke trauma's op. Ze kunnen er niet eens meer van slapen.
Misschien wordt het eens tijd dat er mensenrechtenactivisten een beschermend cordon gaan vormen als die minder apetijtelijke types gaan inbeuken op de circusbezoekers?

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/zw ... ubliek.ece

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 6:17 pm 
Welk extremisme je ook steunt of aanhangt er komen hoe dan ook nachtmerries en andere ongemakken en trauma's van.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 6:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Juist wijze vrouw, meestal krijgen ze de trauma's zelf, als ze ooit aan een echte baan of carriere in t bedrijfsleven willen, of erger nog, de politiek. Forget it! Je staat altijd wel in de picture, laf masker voor of niet. Je ergste vijanden zijn je vrienden!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik heb thans fijntjes een baan in het onderwijs gekregen, tot mei.

Tiens tiens, en thans toch ben ik in jouw ogen zo'n extremist... vreemd dat ze me dan toch in dienst nemen he?!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 2:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
En ten andere: liever dat een kind eens een nachtje niet kan slapen (ochgottekes toch!) dat at dieren levenslang opgesloten zitten, slecht behandeld worden en als "product" aanschouwd worden. En dit is van toepassing voor alle acties en voor ieder soort dierenleed.

Kan het mij schelen dat een kind jankt bij het zien van beelden van de bio-industrie. Het is de waarheid en hij/zij maakt zich daar (onrechtstreeks) ook aan schuldig.
Als het genoeg geschokt is dan stopt het met vlees eten, en dat vind ik veel belangrijker.

Snap nou toch dat je leed (dierenleed, maar ook mensenleed, slavernij, kinderarbeid, slechte werkomstandigheden, ...) niet de wereld uithelpt door het lief te vragen!
Er zullen altijd "slachtoffers" vallen, maar dat is dan voor "het grotere doel".
En als dat leed dan ophoudt, dan is het aantal "gevallen slachtoffers" nog altijd kleiner dan wanneer het leed zou doorgaan.

Het leven is nou eenmaal geen rozegeur en manneschijn. Lief vragen = niets bereiken.
Mensen de ogen openen, beelmateriaal tonen (= hard maar de realiteit), volharding, toewijding en doorzettingsvermogen (bvb in de winter week na week bij een bontwinkel op de stoep staan), daar bereik je wél iets mee.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: bewijzen
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 5:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ties,
Je praat als een kip zonder kop. Ga diergeneeskunde studeren, wordt dierenarts bij een circus, dan weet je waar je over praat. Jij praat zonder nadenken allerlei vage organisaties na, streeft doelen na waarvan je niet eens weet waar de oorsprong vandaan komt. En eh, geef mij eens het adres van jouw school, want dan zal ik die lui wel even aan de tand voelen, ik hoop niet dat mijn kinderen er op zitten. Lijkt me pedagogisch zwaar onverantwoord.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Inderdaad wat een geleuter en dat moet voor een klas staan je zou bijna medelijden met de kinderen krijgen.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 9:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
als kind zou ik echt een trauma krijgen met zo'n juf....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 2:30 am 
tieske schreef:
En ten andere: liever dat een kind eens een nachtje niet kan slapen (ochgottekes toch!) dat at dieren levenslang opgesloten zitten, slecht behandeld worden en als "product" aanschouwd worden. En dit is van toepassing voor alle acties en voor ieder soort dierenleed


Ochgottekes is waarschijklijk och gut, kindje heeft niet geslapen vannacht in het nederlands

.......Kan het mij schelen dat een kind jankt bij het zien van beelden van de bio-industrie. Het is de waarheid en hij/zij maakt zich daar (onrechtstreeks) ook aan schuldig.
Als het genoeg geschokt is dan stopt het met vlees eten, en dat vind ik veel belangrijker.....

Kinderen die janken bij het zien van beelden van de bio-industrie. Een nieuwe versie op de klassieker Bambi. als deze kinderen al gaan janken dan doen ze dat niet uit eigen wil, maar omdat hun meekijkende ouder huilt.
Is het overigens wel verstandig om je leven in te delen zonder het eten van vlees of vis.??

.......Snap nou toch dat je leed (dierenleed, maar ook mensenleed, slavernij, kinderarbeid, slechte werkomstandigheden, ...) niet de wereld uithelpt door het lief te vragen!
Er zullen altijd "slachtoffers" vallen, maar dat is dan voor "het grotere doel".
En als dat leed dan ophoudt, dan is het aantal "gevallen slachtoffers" nog altijd kleiner dan wanneer het leed zou doorgaan......

Alsof ik hier een dictator met een snorretje hoor redeneren. Maar recentelijk waren ze er ook zonder snorretje.

.........Het leven is nou eenmaal geen rozegeur en manneschijn. Lief vragen = niets bereiken.
Mensen de ogen openen, beelmateriaal tonen (= hard maar de realiteit), volharding, toewijding en doorzettingsvermogen (bvb in de winter week na week bij een bontwinkel op de stoep staan), daar bereik je wél iets mee.,,,,,,,,,,

Het leven is idd geen rozengeur en maneschijn, geen prinssen op het witte paard, geen sprookje met kastelen. Mensen moeten soms de ogen ge-opend worden voor misstanden. Doe dit dan wel op een eerlijke basis, namelijk via hoor en wederhoor. Durf ook te luisteren naar de tegenparty en geef eens toe als deze een punt heeft.
zoals ik het tot nu toe kan inschatten ben jij een dictator voor de klas, die kinderen een wil/levenswijze probeert aan te leren. Dat is volgens mij de verkeerde instelling.
een traditie nemen kinderen over van hun ouders/leraren e.d. maar dan moeten die ouders/leraren wel rekening houden met het kind in ontwikkeling en plus en min kunnen vertellen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 8:30 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Ik heb thans fijntjes een baan in het onderwijs gekregen, tot mei.

Tiens tiens, en thans toch ben ik in jouw ogen zo'n extremist... vreemd dat ze me dan toch in dienst nemen he?!



Dan heb je waarschijnlijk wél je opleiding en stage-ervaring in je C.V. vermeld, maar niet je lidmaatschappen van dierenrechtenbeweging en je actie-ervaring. Als je werkgever in de aanloopfase naar je baan had gegoogeld op "Tieske" was er mogelijk een heel andere beslissing genomen.

Je kunt de betrokkenheid met diverse organisaties ook op een heel mooie wijze presenteren. Of gewoon weglaten uit je C.V. Dan krijg je er bij een sollicitatie ook geen vragen over. Gewoon een lekker neutraal C.V. insturen. :lol:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 10:43 am 
Lisa schreef:
Kinderen die janken bij het zien van beelden van de bio-industrie. Een nieuwe versie op de klassieker Bambi. als deze kinderen al gaan janken dan doen ze dat niet uit eigen wil, maar omdat hun meekijkende ouder huilt.
Is het overigens wel verstandig om je leven in te delen zonder het eten van vlees of vis.??

Niet alle ouders huilen bij het zien van Bambi, dus kinderen kunnen ook zelf emoties ontwikkelen, zònder dat hun ouders hen daarin sturen. Door dit te ontkennen geef je aan dat je wel een heel beperkt beeld hebt van de verstandelijke vermogens of het empathisch gevoel van kinderen. Of was jij zelf vroeger zo'n kind wat eerst altijd naar haar vader of moeder keek om te weten hoe je moest reageren, wat geen eigen mening had? Dan is het niet zo gek dat je koste wat kost andere meningen blijft buitensluiten, die zijn waarschijnlijk te bedreigend voor je wereldbeeld. Ik ken genoeg kinderen die los van hun ouders hebben besloten om vegetariër te worden. Bijvoorbeeld nadat ze beseften dat dat stukje vlees op hu bord vroeger zo'n lieve koe was die ze op de kinderboerderij aaien en verzorgen. Juist omdat kinderen veel meer om dieren geven dan volwassenen, en niet snappen hoe de volwassenen dieren niet als levende wezens beschouwen, maar alleen als leverancier van vlees. Dieren worden als productiemachines gezien, in plaats van als de sentiënte wezens die het zijn.
Geen vlees en vis eten is overigens bijzonder verstandig. Het is niet alleen beter voor de dieren, maar ook voor je eigen gezondheid, het milieu, de wereldvoedselverdeling enzovoort. Als je je er een beetje in verdiept zou hebben zou je deze vraag niet stellen, maar weten dat een vegetarisch dieet veel en veel gezonder is dan de overmatige vleesconsumptie zoals die in Westerse landen gebruikelijk is.

Lisa schreef:
Alsof ik hier een dictator met een snorretje hoor redeneren.

Ken je Godwin's Law? Die zegt dat de eerste die de de oorlog noemt in een discussie die discussie verloren heeft. Door te refereren aan Hitler maak je jezelf dus alleen maar belachelijk en ongeloofwaardig.

Lisa schreef:
Het leven is idd geen rozengeur en maneschijn, geen prinssen op het witte paard, geen sprookje met kastelen. Mensen moeten soms de ogen ge-opend worden voor misstanden. Doe dit dan wel op een eerlijke basis, namelijk via hoor en wederhoor. Durf ook te luisteren naar de tegenparty en geef eens toe als deze een punt heeft.

Wat voor punt heeft de bio-industrie dan? Dat vlees zo 'lekker' is, en dat men vooral maar niet teveel wil betalen voor vlees, zelfs niet als het leven van dieren daarmee drastisch verbeterd zou worden? De bio-industrie heeft geen enkele valide reden om de dieren te behandelen zoals nu gebeurt. En als niemand daar tegenin gaat zal er dus ook niets veranderen aan de leefomstandigheden van die miljarden koeien, varkens, kippen etc.
Lisa schreef:
een traditie nemen kinderen over van hun ouders/leraren e.d. maar dan moeten die ouders/leraren wel rekening houden met het kind in ontwikkeling en plus en min kunnen vertellen.

Vaak is het beter als kinderen breken met de tradities van hun ouders. Die ouders denken niet meer na over hun keuzes, omdat ze er al van jongs af aan mee geïndoctrineerd zijn geweest. Het is een goede zaak als kinderen zelf leren denken, zelf tot conclusies komen en niet klakkeloos de denkbeelden van hun ouders overnemen. Alleen zo kunnen kinderen opgroeien tot zelfstandig denkende volwassenen.

Ron_Mikkenie schreef:
Je kunt de betrokkenheid met diverse organisaties ook op een heel mooie wijze presenteren. Of gewoon weglaten uit je C.V. Dan krijg je er bij een sollicitatie ook geen vragen over. Gewoon een lekker neutraal C.V. insturen. :lol:

Hoe Tieske het gedaan heeft weet ik niet, maar mijn werkgever is in ieder geval volledig op de hoogte van alle organisaties waar ik me voor inzet. Wij moeten onze nevenfuncties namelijk opgeven, vooral om belangenverstrengeling te voorkomen. Dit heeft me geen enkel probleem opgeleverd. De meeste werkgevers vinden het namelijk alleen maar positief als hun werknemers blijk geven van maatschappelijke betrokkenheid.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 1:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Met die baan in het onderwijs reageerde ik vooral hierop:
"meestal krijgen ze de trauma's zelf, als ze ooit aan een echte baan of carriere in t bedrijfsleven willen, of erger nog, de politiek. Forget it! Je staat altijd wel in de picture, laf masker voor of niet. Je ergste vijanden zijn je vrienden!
Juist wijze vrouw, meestal krijgen ze de trauma's zelf, als ze ooit aan een echte baan of carriere in t bedrijfsleven willen, of erger nog, de politiek. Forget it! Je staat altijd wel in de picture, laf masker voor of niet. Je ergste vijanden zijn je vrienden!"



Ik sta dus nergens "in the picture". Ik doe mee aan legale en aangevraagde acties. Ik heb niets op mijn strafblad staan en ik heb een getuigschrijft van goed gedrag en zeden (2 weken geleden nog afgehaald op de gemeente).

Ik sta dus nergens geregistreerd als iemand die ook maar iéts fouts doet. Ik houdt er een andere mening op na dan anderen en velen noemen dat dus "extremisme" en van zodra dat woord eruit is, en van zodra iemand als "extremist" bestempeld wordt, wordt hij/zij aanzien als een "gevaar" voor de maatschappij, bijna als terrorist.
Dit is gewoon bullshit. Ik ben ik jullie ogen een extremist, maar ik doe niets illegaals of niets waarvoor eender welke instantie het recht heeft om ook maar iets op mijn strafblad te vermelden.

Ik zie dan ook niet in waarom ik dit perse aan iedere werkgever moet melden als er niet naar gevraagd wordt. Gaan jullie ook melden dat jullie circusfans zijn en dat jullie minstens één keer per week/maand naar een voorstelling gaan ... en weet ik veel wat allemaal?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lisa schreef:
zoals ik het tot nu toe kan inschatten ben jij een dictator voor de klas, die kinderen een wil/levenswijze probeert aan te leren.


Ik vraag me af waaruit jij (en anderen hier) kunnen uit afleiden dat ik die kinderen een levenswijze probeer aan te leren?!
Bij mijn weten bestaan er (nog) geen dierenrechtenlessen. Anders was ik er wel als eerste bij.

Ik geef gewoon les Frans en economie, en ik heb leerplannen waarin staat welke lesonderwerpen ik moet zijn in welk jaar en in welke richting. Kun je nagaan op de website van de vvkso (voor katholiek onderwijs).
Of dacht je dat iedereen zomaar vrij mag onderwijzen wat ie wil?

En verder wil ik inderdaad een positieve bijdrage hebben in de ontwikkeling van de waarden en normen van jongeren. Hiermee bedoel ik dat ik hun o.a. volgende dingen wil bijbrengen: respect hebben voor anderen, beleefd zijn in de klas, je "plaats" kennen en dus ook de leerkrachten, directie en alle andere personen die ze tegen komen in hun leven op de juiste en correcte manier aanspreken (tegen vrienden zeg je "jow, hoe is tie?", maar onbekenden bvb iemand aan het loket, spreek je aan met "meneer" of "mevrouw", ...), leren opruimen en hun afval zoveel mogelijk te beperken (boterhamdozen ipv alluminium), hun aanleren waarom scholing zo belangrijk is, ...

En verder wil ik er zijn (aanspreekpunt - groene leerkracht) voor jongeren die het thuis moeilijk hebben (fysieke en mentale mishandeling). Ze spenderen doorgaans zo'n 8 uur in school, een groot deel van de dag dus. Deze jongeren zien het vaak niet meer zitten, en ik wil dan toch dat ze het fijn vinden op school, hun een reden geven om door te bijten, hun laten zien dat het leven ook mooi kan zijn en dat ze gewoon nog een aantal jaren moeten doorbijten. Hun leren dat ze steeds de "goede" weg moeten kiezen, ook al is het makkelijker om op het slechte pad terecht te komen (verdriet wegdrinken, drugs nemen, ...) en dat het uiteindelijk allemaal in orde komt. Dat ze "boven" hun ouders moeten staan en dit moeten bewijzen door beter als hun te worden, door zelf niet zo'n beulen te worden etc.

DAT is wat ik in school ga doen.

En van daaruit (dus respect bijbrengen, op het goede pad blijven, ...) leren die jongeren dus wat goed is en wat niet. Ik leer hun kritisch nadenken, en vanuit al die dingen hoop ik(uiteraard) dat ik een bepaalde attitude in hun kan aanwakkeren, nl niet alleen respect hebben voor hun medemens en deze - ongeacht diens gedrag - geen kwaad te berokkenen, maar ook naar dieren toe.

Maar er les over geven? Neen dat doe ik niet.
Als leerlingen nieuwsgierig zijn over bepaalde dingen in mijn privéleven, dan zal ik (afhankelijk van het onderwerp) daar wel of niet op ingaan.
Dit wel alleen als ze bvb goed gewerkt hebben (en als we dus goed op het schema van het jaarplan zitten, of zelf voor op dat schema liggen). Dit kan bvb de laatste 5 min van een les.
Dingen als dierenrechten, die wil ik best bespreken, maar ook andere "soortgelijke" onderwerpen, zoals racisme, homoseksualiteit, godsdiensten, ...

Denk je dat de gemiddelde leerkracht zo'n ingesteldheid heeft? Forget it. De meesten staan daar al lang met tegenzin. Misschien gaven ze in het begin graag les, maar velen hoor ik al voor de les klagen van "eh bah nu weer die vervelende klas" etc. Ze hebben de kinderen al opgegeven voordat ze de klas binnen gaan.
Rotte appels zijn het die enkel en alleen nog lesgeven uit gemakszucht, voor de centen, de vakanties, ... maar die er niet meer staan voor de jongeren zelf.
Het zijn van die types die nooit ergens aan meewerken, vaak niet aanwezig zijn op vergaderingen e.d. en die zelfs hun eigen afval niet eens opruimen.

Gelukkig zijn er leerkachten - zoals ik - die hun werk wel nog met hart en ziel uitvoeren.

Voila, dat is (in het lang en in het breed) waarom ik voor de klas sta en altijd zal proberen te staan, en hoe dat ik dat ga doen (buiten het lesgeven).
Denk dat - in tegenstelling tot hoe jullie me afschilderen - de leerlingen maar wat graag meer van zulke leerkrachten zouden hebben.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
moet je geen schriften nakijken dan i.p.v ons te vervelen met deze lappen tekst?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 11:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Schriften nakijken? Euhm, ik geef wel geen les in de lagere school ofzo he... leerlingen van 12-13 jaar en ouder dienen hun schriften niet meer in om na te kijken.
Hoe lang is het geleden dat jij nog op de schoolbanken zat? :lol:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.