Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 05, 2024 2:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 7:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek biedt sinds gisterenavond onderdak aan een 5 jaar oude mannetjesleeuw. Dat maakte Sil Janssen van het Natuurhulpcentrum bekend. De politie had het dier in beslag genomen bij een Frans circus. Intussen is het al de vijfde leeuw die het Natuurhulpcentrum opvangt.

"Een organisatie die bekommerd is om het welzijn van dieren, wist dat we ervaring hadden met de opvang van leeuwen", vertelde Sil Janssen.

Te kleine kooi, mishandeld en gebroken kaak
De leeuw zat in het circus in een veel te kleine kooi. "Na de nodige verdoving kon onze dierenarts Brutus onderzoeken. Het dier is gezond, maar zijn kaak stond wel scheef. Vermoedelijk het resultaat van een slecht genezen breuk. De leeuw werd vermoedelijk ook geschopt of geslagen. De klauwen van zijn voorste poten waren uitgetrokken", aldus nog Janssen.

"In onze grote leeuwenkooi krijgt Brutus een behoorlijke opvang en verzorging. We hebben al ervaring met de herplaatsing van leeuwen. Misschien verhuist Brutus net als deze dieren naar een wildpark in Afrika." (belga/edp)

Bron : Het Laatste Nieuws 25/03/2009

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 7:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Nog een filmpje van TV-Limburg.

http://www.tvl.be/nl/nieuws/2009-03-25/ ... lpcentrum/

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 7:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5454
Locatie: Belgie
Spijitge zaak, maar goed dat men dit dier nu opvangt !! :)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2009 9:21 am 
In mijn ogen wordt het eens tijd dat de circuswereld zich openlijk distantieert van dit soort toestanden. In België zijn er grote problemen met circussen als Zavatta , Franco-Canadien,... die systematisch het dierenwelzijn links laten liggen en hun dieren in onwaardige omstandigheden houden.

Ik weet dat vele mensen uit de Belgische circuswereld deze circussen liever kwijt dan rijk zijn, maar niemand reageert. Ze hebben allemaal schrik voor represailles, het zijn gevaarlijke personen.

Ook de circuswebsites hebben de ballen niet om hierover te berichten.

Zolang dit niet zal gebeuren, gaan dat soort circussen het blijven verpesten en zal de circuswereld steeds een slechte naam blijven hebben bij een groot deel van de bevolking.
Ik kan echt niet begrijpen dat men dit niet snapt...


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2009 1:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Goed dat die leeuw daar is weggehaald; maar ik vraag me af hoe het nu verder met dat circus zit.
Voor hetzelfde geld schaffen ze gewoon een nieuwe aan.

Khoop dat op zijn minst iedereen het ermee eens is, dat dit circus gewoon een verbod op dieren moet krijgen. Niets 2de kans. Je kunt het eens mis aanpakken, maar er dan proberen wat aan te doen. Zien dat het mis gaat en het zo laten, sorry maar daar moet dan gewoon een verbod voor gegeven worden!

Hopelijk kan die leeuw nu nog gelukkig worden, ik kan me niet inbeelden hoe pijnlijk het moet geweest zijn toen zijn klauwen eruit getrokken werden :roll:
En ik vraag me af of dit ook gedaan wordt bij de circussen die jullie zo loven. Kheb er nog nooit op gelet eerlijk gezegd.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2009 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Inderdaad Tieske, de "rotte appels", die in vrijwel ieder land aanwezig zijn, moeten een verbod krijgen om op te treden met dieren. Vaak is dit niet genoeg want, houden ze zich ook niet aan de regels als het gaat om belastingen, verzekeringen, veiligheidseisen etc. etc.
Zo'n soort zaken zorgen ervoor dat het CIRCUS een slecht imago krijgt en bij een aantal mensen al heeft.
Ik zie de toekomst voor circussen met dieren zonnig te gemoet, als er straks landelijke en europese regels worden opgesteld en de rotte appels eruit gevist worden, kunnen we weer in volle rust naar een kassa toe lopen ipv. in de weg gelopen te worden door leugenverkondigers.

En wat betreft die nagels uittrekken, ik denk dat dit bij geen een circus in Nederland het geval is. Een dier moet er zo natuurlijk mogelijk uitzien, en niet een leeuw met uitgetrokken nagels en groengespoten manen (bv :p).

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2009 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Gelukkig is deze leeuw weggehaald hier en ik hoop dat de instantie wat tegen dit circus \ullen ondernemen. Dit is een flinke rotte appel die verbannen moet worden de mensen die op deze manier circus maken moeten voor het gerecht gedaagd worden.

Tieske als je dan wat bij een circus wil ondernemen ga dan hierna toe en zorg dat deze verboden worden te reizen met dieren. Maar pas wel op dat je niet zo behandeld word als deze leeuw.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2009 5:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Goed dat die leeuw daar is weggehaald; maar ik vraag me af hoe het nu verder met dat circus zit.
Voor hetzelfde geld schaffen ze gewoon een nieuwe aan.

Khoop dat op zijn minst iedereen het ermee eens is, dat dit circus gewoon een verbod op dieren moet krijgen. Niets 2de kans. Je kunt het eens mis aanpakken, maar er dan proberen wat aan te doen. Zien dat het mis gaat en het zo laten, sorry maar daar moet dan gewoon een verbod voor gegeven worden!

Hopelijk kan die leeuw nu nog gelukkig worden, ik kan me niet inbeelden hoe pijnlijk het moet geweest zijn toen zijn klauwen eruit getrokken werden :roll:
En ik vraag me af of dit ook gedaan wordt bij de circussen die jullie zo loven. Kheb er nog nooit op gelet eerlijk gezegd.


volgens mij wordt dit ook vrij veel bij huiskatten gedaan. althans in het verleden weet ik het zeker, maar waarschijnlijk gebeurt het nog wel.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2009 6:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zelf let ik op de aanwezigheid van de klauwen van roofdieren. Die horen er echt aan te blijven. Ook in het circus. Dit circus is nou zo'n voorbeeld dat ik in een ander onderwerp noemde. Dit circus mag best worden aangepakt. Zoals Tieske schrijft: een verbod op dieren is voor dit circus de enige juiste maatregel. En dan niet alleen een verbod op leeuwen, maar op alle dieren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 2:55 am 
Gelukkig zijn er instellingen die verwaarloosde en mishandelde dieren liefdevol kunnen opvangen. Deze instellingen zouden eigenlijk overbodig dienen te zijn als een ieder die met dieren werkt deze op een humane [lees menselijke/liefdevolle] respecteert.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 21, 2010 9:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Brutus aangekomen in Zuid-Afrika

Leeuw Brutus is goed aangekomen in leeuwenpark Drakenstein in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad. De leeuw uit het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek moest nog even wennen aan de omgeving. Toen de Afrikaanse verzorgers zijn kooi openden, bleef hij liefst 3,5 uur stil op zijn buik liggen. Maar toen greep de honger hem bij de keel, stormde hij naar buiten en verorberde drie kippen. Circusleeuw Brutus, die in 2009 in beslag werd genomen bij een Frans circus en een tijdelijke thuis vond in Opglabbeek, zal nooit nog de oude worden. Doordat hij zo mishandeld werd, moet hij verder door het leven met een misvormde kaak.

De medewerkers van het Drakenstein Lion Park zullen er wel alles aan doen om de resterende levensjaren van Brutus zo aangenaam mogelijk te maken. 'Onze vriend Brutus is ongehavend aangekomen, we wensen hem nog een goed en lang leven', zegt zijn verzorger en vriend Sil Janssen uit het Natuurhulpcentrum.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GRA2NQDSF

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.