tjerk schreef:
De filmpjes zijn heel kort, ik zie het probleem niet. Ik zou eerder zeggen dat ze "slechts" 12 MB zijn.
Wil je dan grotere/langere filmpjes zien? Een paar uur film lijkt mij een beetje onnodig om te laten zien hoe wij dieren aantreffen.
Citeer:
Die paarden zien er in het filmpje niet zo onverzorgd uit.
Zegt niets over hoe de psychische staat is van het dier. 1 van de paarden was druk bezig met stereotype gedrag. Helaas geen beelden daarvan. Dus we gaan daarvoor nog eens speciaal terug.
Citeer:
Ze hebben ruime boxen. Het gefilmde paard heeft geen zaagsel in de box, maar zo te zien heeft het paard ernaast het wel. Misschien is dit paard wel allergisch voor zaagsel, weet jij veel. Dan zou het mishandeling zijn om het hem wel te geven...
Belangrijkste is dat paarden een goede wei behoren te hebben waar ze lekker op rond kunnen lopen. Constant in die boxen staan is geen leven. Of vind jij van wel?
Citeer:
De paarden staan gezadeld in hun stal. Maar aan de muziek te horen, is de show bezig. Dat betekend dus dat de paarden zodadelijk moeten optreden. Natuurlijk moeten ze even van te voren gezadeld worden. Als je in je filmpje wilt laten zien dat ze de hele dag gezadeld staan, moet je de muziek er af halen
Wij gaan geen beelden manipuleren. We willen met de beelden en onze informatie mensen motiveren zelf eens te gaan kijken. En dan niet voor een paar minuten ofzo.. Nee gewoon wat langer. Laat mensen zelf maar eens observeren hoe de dieren behandeld worden. Wij kunnen alleen voor de prikkel zorgen.
De beelden waren geloof van een +/- uurtje voor de show.
Citeer:
Hoe ben je trouwens trouwens die stal in gekomen? Daar ligt toch zo'n valse waakhond voor?
Ik zal het even vragen aan degene die de beelden hebben gemaakt. Toen ik bij dat circus was heb ik geen hond gezien. Mijn ervaring met circushonden is dat ze erg aardig zijn. Toen bij groot russisch staatscircus was er een lieve hond die erg veel aandacht te kort had. Lag hele tijd aan ketting en sprong tegen iedereen op die kwam. Toen zei zo een circusgast nog dat we uit moesten kijken want anders stuurde die de hond op ons af. Kwam later die hond naar ons toe. Kreeg die gewoon wat aaitjes over zijn bol.
Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor honden hoor

Blaffende honden bijten niet