Anton Werkman schreef:
Die mensen recht in de ogen kijken zal denk ik niet zo snel lukken. De meeste dierenactivisten zijn van die slichte figuren.
Jij hebt dus echt niet een beeld van dierenactivisten he
Stereotype beelden die men heeft klopt niet altijd he..
Citeer:
Soms lopen ze ook heel sneaky bij ons over het terrein om fotos en videomateriaal te maken van onze dieren om die later op internet te zetten.
Nee hoor, doen we niet sneaky.
Citeer:
Dat zijn meestal van die hele zielige fotos van een aapje die achter tralies zit.
Tuurlijk ook. Maar die aapjes zijn ook zielig.
Citeer:
Fotos die van heel dichtbij zijn gemaakt zodat je alleen het aapje en het trallies ziet.
Staat vaak genoeg info over hoe groot de verblijven zijn en foto's zijn daarin ook duidelijk genoeg. En als mensen dat vinden.. dan zeg ik dat ze zelf maar moeten kijken.
Citeer:
Al eeuwen treden er dieren op in het circus, het circus is zelfs ontstaan door dieren! Namelijk het paardenspul van Phillip Astley. Circus zonder dieren? Dat is geen circus maar variete of theater.
Natuurlijk geen reden als het 'eeuwen' gebeurd. Er gebeuren zoveel dingen al eeuwen zoals slavernij, ongelijkheid, moorden, etc. Moeten we dit dan ook 'normaal' vinden? Denk het niet.
Een circus zonder dieren is een circus wat mij betreft. Waar jullie niet op in gaan is dat wat ik al eerder zei. Dat jullie zonder dieren een circus niets vinden en geen circus. En je daarmee vind dat alle andere acts niet noemenswaardig zijn en het niet tot circus maken. Dat vind ik wel heel jammer, want die andere acts (die zonder dieren) zijn vaak juist erg goed, mooi, en vermakend. Maar blijkbaar vinden jullie dat niet en is de enige act bij een circus die het circus tot circus bestempeld de dierenacts.
Erg jammer vind ik, daarmee denigreer je alle andere acts. Leuk voor je collega's in het vak...en voor je zelf..