Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 8:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: bericht naar circusleed
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 12:04 am 
goeiedag circusleed

als je van dat vage volk mee moet nemen naar een demonstratie neem dan in ieder geval wat mee die andere mensen niet afschriken.

Want dat maatschapijverkra*** vriendloze tuig wat daar stond in Emmen leken wel zwervers en ik zag eigelijk maar 2 mensen die wat deden en de rest stond er voor het uitzicht. Ik ben allang blij dat de camera julie hoofden overleefd heeft.

Ons een beetje filmen en foto's maken van ons. Maar als we julie op de foto willen zeten dan krijgen ze een paniek aanval. Julie hadden mutsen en doeken voor de mond etc ,alles om julie gezicht af te dekken. Er was zelfs zo'n vaag figuur die begon bijna spontaan te huilen toen ik zei dat hij op de foto kwam.

Gezien zijn gezicht nadat hij alles van zijn hoofd deed snap ik het achteraf ook wel een beetje. En daarom vind ik het eigelijk raar dat er geen kliniek ofzo voor julie mensen is, want als ik in julie positie zou zitten zou ik ook wel een beetje rare dingen gaan doen zoals circus mensen uit dagen want dat is eigelijk het enigste wat julie doen.

Kortom als je een keer met normale mensen komt ,wat mij dus onmogelijk lijkt want normale mensen worden geen dieren activist anders waren er wel meer ,maar dan zou je misschien nog wat over kunnen brengen. Maar werkelijkwaar zoals julie in emmen stonden zag het eruit als een stel zwervers die hun daklozenmegazine wouden verkopen voor wat geld voor een beetje eten. In plaats van flyers uitdelen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 8:21 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als je zelf goed op het internet hebt rondgekeken dan had je kunnen weten dat Circusleed een heel kleine groepering is. Waarschijnlijk slechts 2 personen: De woordvoerder en websitebouwer: Alex en ActiveRene, die het postbusadres in Assen beheert. Alle overige namen zijn "volgers" die je bij meerdere groeperingen tegenkomt. En dan vooral op internetfora.

Ze hebben oproepen geplaatst, om te gaan demonstreren bij circussen, op hun eigen website, op de site van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme en op Indynieuws.nl Die laatste oproep kan resulteren in het verschijnen van allerlei personen die verder geen associatie hebben met circusleed of (circus)dieren. Precies zoals je het zelf als zegt: ze staan er voor het uitzicht. In de omroepwereld zou men zeggen: als zaalvulling en klapvee...

In 2005 stonden er leden van het fascistische "Voorpost" bij het circus in Ahoy te protesteren. In Emmen zal er ook wel niemand van de kerngroep van circusleet bij zijn geweest. Zodat men ook niet kan weten wat er zich bij het circus werkelijk heeft afgespeeld.

Als je de agenda op de website van circusleed bekijkt dan zie je dat zowat alle acties van deze groep zijn afgelast. Alleen Respect voor Dieren frequenteert Carré in Amsterdam en er waren acties aangekondigd bij het MECC (doorgegaan), Groningen (onbekend) en Enschede (onbekend). Of de acties in Haarlem doorgang vinden is ook nog niet bekend. De overige acties zijn "wegens persoonlijke omstandigheden afgelast".

Wellicht is het gepast om Alex g beterschap te wensen. :D

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 11:12 am 
nou als ze flyers in de hand hebben dan hoor je er wel bij hoor dat mij je mij de kat niet wijs.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
In Emmen zal er ook wel niemand van de kerngroep van circusleet bij zijn geweest. Zodat men ook niet kan weten wat er zich bij het circus werkelijk heeft afgespeeld.


Ik was er in Emmen zelf bij. Dus weet wat daar is gebeurd.

Citeer:
Enschede (onbekend).

Is gewoon doorgegaan.

Citeer:
Of de acties in Haarlem doorgang vinden is ook nog niet bekend.

Dat is even afwachten he ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
omikron schreef:
nou als ze flyers in de hand hebben dan hoor je er wel bij hoor dat mij je mij de kat niet wijs.


op http://www.circusleed.nl/shop.php kan iedereen, maar dan ook werkelijk iedereen de bekende flyers bestellen in veelvouden van 50 stuks. Dus als je die flyers uitdeelt hoef je er nog niet bij te horen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: foto's van activisten
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Sinds april 2006 staan er al foto's van dierenrechtenactivisten op het internet.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:12 pm 
ja lekker duidelijke foto's ....NOT


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De originele bestanden zijn 2MB en flink hoge resolutie.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:14 pm 
vind ik het toch raar dat ze er dan zo bang voor waren , kan je dat ook uitleggen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ach,

Als je niks te verbergen hebt dan ben je niet bang voor camera's. Of dat nou beveiligingscamera's in uitgaansgebieden zijn (waar velen tegen protesteren) of gewoon het lekker ouderwetse fototoestel.

Maar deze mensen dragen veelal maskers. Deze foto's zijn met telelens gemaakt. Mister Megafoon Himself staat er ook op. Je weet wel...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:20 pm 
ja idd maar 1 ding is zeker op de foto wouden ze niet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... zegt dus genoeg 8)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:48 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Hoe kan ik hier foto's plaatsen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
omikron schreef:
nou als ze flyers in de hand hebben dan hoor je er wel bij hoor dat mij je mij de kat niet wijs.


He Russell ben jij dit?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 7:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dit is de 8MP foto... die is toch iets duidelijker hoop ik :)

Je ziet ook duidelijk de uit de Verenigde Staten afkomstige demonstratieborden. Met bovenin een foto (zoals de olifantenpoot met ketting) en onderin een engelstalige tekst.

Welgeteld 12 demonstranten (en 1 kind) terwijl er zeker 30.000 mensen op de been waren voor de parade en het circusfestival in Utrecht...

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.