dierentrainerjr schreef:
oke je wil dus eerst wilde dieren eruit hebben,
maar ik wilde dus inderdad die fasering eventjes na bootsen.
Wij willen alle dieren eruit hebben. Maar als dat in fases gaat, dan zien wij dat niet als probleem.
Citeer:
maar wilde dieren hebben negen van de tien keer een baas in het wild een alfa mannetje of vrouwtje. denk jij dat een mens dat niet kan vervangen ?
In het circus is niet zo een verhouding.
Citeer:
olifanten lopen in afrika vele kilometers naar water plaatsen, als er op een plek genoeg voedsel en water is dan zetten zij echt geen onnodige stappen.
Waarom denk je dat olifantenexperts (de 'olifantenexperts' van de wereld) roepen dat olifanten uit het circus zouden moeten?
Ga daar maar eens over nadenken.
Citeer:
ik ken vele dompteurs en heb deze zien trainen zonder dat zij wisten dat ik er was.
Ik heb ook wel dompteurs zien trainen met hun dieren. Maar dat zijn niet de trainingen die de meeste zien. Die dieren zijn al getraind/afgericht.
Citeer:
mijn moeder heeft de boeken van monty roberts en traint opstandige paarden volgens een joinup. dit is een natuurlijke methode die de alfa merrie ook gebruikt in het wild.
Het gaat er niet alleen om hoe de trainingen verlopen. Ik heb het idee dat je denkt dat wij denken dat elke getraind dier met geweld etc is getraind.
Het gaat naast training om hoe een dier leeft etc. De stress die deze ervaart door het reizen en een paard die 95% van de dag op stal staat. Sommige gewoon met touw vastgebonden voor lange tijd. Dat zijn aantal punten waar wij op beoordelen of het goed is voor een dier om in het circus te zijn.
Citeer:
ik ben tegen bepaalde dieren in het circus zoals BEREN en APEN
maar apen gelden alleen als deze in de show gebruikt worden.
want als deze constant in hun ruime wagen zitten (zoals belly wien )
en goede voeding krijgen is er geen probleem denk ik.
Misschien moet je eens met apenexperts gaan praten, want die oordelen dat die dieren daar echt uit moeten. Daarnaast heeft een aap laatst een meisje verwond/gebeten. Een aap die voor niets blijkbaar ingeent was. Die wellicht ziekten zou kunnen hebben.
Daarnaast vertonen die apen gewoon stereotype gedrag. Erg apathisch vaak.