Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Zojuist terug van de voorstelling in veldhoven.

Het programma is weer prima in orde, de rode draad die elk jaar wordt gebruikt bij Hanson is ook weer heel duidelijk aanwezig.
Alles loopt prima in elkaar over.
Vorig jaar lagen de acts in de verre oosterse sferen, dit jaar ook oosters maar dan wat dichter bij huis.
De Rola Rola artiesten , Chinese Mast , Russische Barre en Springplank zijn stuk voor stuk topnummers.

Persoonlijk vond ik de clowns helemaal niks, beetje vreemd en de man vond ik zelfs eng overkomen met sommige gezichtsuitdrukkingen. Helaas zien we "Clown" Joffri niet als clown maar als proffessor.
Samen met Rafaël die nu al een topuitstraling als vingervlugge goochelaar heeft is hij de rode draad.

Dan blijft er nog over de dame aan de doeken met een beetje simpele act naar mijn mening, een opvallende figuur als jongleur die helaas vandaag niet erin slaagde met alle (8?) ballen te jongleren en dan nog 3 bezoekers die in de 2e helft van het programma mee mogen doen omdat zij het circusvirus dragen , later blijken dit studenten van een circusopleiding uit nederland te zijn.

Voor de dierennummers was wederom Rafaëla present, haar ezelnummer vond ik wel leuk.
De honden waren duidelijk nog niet gewend aan de circuspiste, maar dat zal gedurende het seizoen nog wel volgen hoop ik.

Foto's volgen later :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 7:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik was vergeten de loopeenden te noemen. De professor liet ze een paar rondjes door de piste lopen. Ze lijken verdacht veel op de eenden van Frenky, maar zullen wel andere zijn... Dezen deden in ieder geval de vermenigvuldigingsact niet midden in de piste. :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 7:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
Foto's volgen later :)

Mijn foto's moet ik nog eens opnieuw nabewerken, volgens mij is er iets niet goed gegaan met de verkleining.
Maar:.... druk..druk..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 7:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Toch wel terecht hoor, die vrees van meneer De Knegt (des Heren) en consorten! Kijk maar eens op de foto's van Sjaak: twee mensen op het podium binnen vier hekjes met nauwelijks uitloopmogelijkheden. Een duidelijk geval van mensenmishandeling, waar ze in Barneveld al voor vreesden!
En een mevrouw, die de liefde lijkt te willen bedrijven met zo'n grote witte hond! Reikhalzend strekt ze haar handen naar hem uit.... Later zelfs een dame die onverhoeds van achteren benaderd wordt door een ezel! Zijn eerste been heeft hij al over haar schouder geslagen! Waar dit allemaal niet toe kan leiden!?
En het ergste komt nog: een gezette man in vrouwskleren! Walgelijk, allemaal een doorn in het oog des Heren!

Dan heb je die vrouw in mannenkleren ook niet gezien zeker?
En dan het feit dat de circusdirecteur een vrouw is! Die hoort thuis achter het aanrecht te staan!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 7:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het optreden van mensch en dier in den circus is het werk van den duivel. Het heet niet voor niets diabolisch!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 7:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
owja, foto's maken geen probleem.
Had elk circus maar zulke goede belichting.

enkel het jongleursnummer was in gedimd licht en daardoor net even iets moeilijker op de foto te zetten.
Had niemand voor me zitten en zat op de 1e verhoogde rij en keek de artiesten zo in de ogen aan .... en zij mij door de lens :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 11:00 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wintercircus Martin Hanson 2011/2012

Foto's van het programma

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt nog een deel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 11:01 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Deel 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En enkele plaatjes van achter de schermen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 11:08 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Inderdaad genoeg licht om te fotograferen. Zelfs met een redelijk normale camera. Al blijft het een vreemde gewaarwording dat je op de eerste rijen door de pisterand heen moet kijken. Als je geen foto's maakt is dat geen enkel probleem. Maar op foto's stoort de aanwezigheid van de doorzichtige pisterand. Tenzij je close-ups maakt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 11:11 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ron_Mikkenie schreef:
Inderdaad genoeg licht om te fotograferen. Zelfs met een redelijk normale camera. Al blijft het een vreemde gewaarwording dat je op de eerste rijen door de pisterand heen moet kijken. Als je geen foto's maakt is dat geen enkel probleem. Maar op foto's stoort de aanwezigheid van de doorzichtige pisterand. Tenzij je close-ups maakt.


Ik zit liever vooraan met een doorzichtige pisterand dat ik foto's kan maken dan op rij 8 met springende kinderen op een stoel voor me en dat ik de hele tijd me lens tussen 2 mensen door moet steken voor wat foto's.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het nog steeds niet meevallen, dat licht! Zo nu en dan gered door de volgspot. Kijk die rij hondjes: allemaal in het duister! Achter de schermen was beter licht!
Maar de waarheid is alweer verhuisd: het ene theater is nu eenmaal het andere niet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 7:24 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Uit mijn contacten met Rafaëla weet ik dat zij er om vraagt om de volgspot niet te veel op de dieren te richten. Ook andere artiesten vragen dit aan de lichttechnici. Daarom zijn dierennummers soms niet optimaal uitgelicht. Maar ook bij luchtnummers zie je vaak dat het licht niet op de gezichten schijnt.

Enkele jaren terug had Hanson een finale waarin met glittersnippers werd geschoten. En elke keer moesten die na de eerste voorstelling worden opgeraapt omdat anders de dieren van Wolfgang Lauenburger wel eens konden schrikken van de reflecties van nog op de grond liggende glitters. Toen de choreograaf tussen twee voorstellingen nog even de finale wilde repeteren werd er weer met glitters geschoten. Dat betekende nog een keer alles oprapen...

Voor de kijker valt het niet meteen op, maar op een foto zie je het wel degelijk.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2011 7:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik zal wel nooit een vakman worden!




Ik houd van (veel) licht, vooral als dat niet gezien wordt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 10:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Circusvrienden kring Breda organiseert in samenwerking met Wintercircus Martin Hanson een bijeenkomst.

Op Zondagmiddag 22 Januari 2012 in theater “De Bussel” aan het Torenplein 12 in Oosterhout, Noord-Brabant.

Wintercircus Martin Hanson geeft op deze dag haar laatste voorstellingen van het seizoen en geeft circusvrienden een speciale korting van 10 % op de toegangsprijs van € 20 voor de laatste voorstelling van 16.15 uur. In de pauze van de voorstelling is er een gratis drankje.

Het programma van deze middag zal er als volgt uitzien:

Vanaf 12 uur bent u welkom in de “Mood Room” van theater De Bussel deze ruimte is speciaal voor de circusvrienden gereserveerd. U zal bij de ingang van het theater worden opgevangen omdat er ook aanloop is voor de voorstelling van 13.00 uur.

Rond 12.30 uur beginnen we een vraaggesprek met Martin Hanson over het Wintercircus van toen tot nu. Ook kunnen er vragen gesteld worden aan Piet Hein Out die betrokken is bij de organisatie van het Wintercircus en natuurlijk ook bekend is van zijn circusfoto’s waar hij de hele wereld voor afreist.

Er zal een dvd getoond worden over Wintercircus Martin Hanson.

We krijgen een blik achter de schermen van het Wintercircus om te zien wat zich daar allemaal afspeelt.

We gaan de laatste voorstelling van het seizoen bijwonen en dat houd in dat we aanwezig zullen zijn bij de bekendmaking van de publieksprijs van dit seizoen.

Voor iedere bezoeker zullen er posters beschikbaar zijn en er volgt nog een verrassing.

Het is belangrijk om te weten hoeveel mensen er naar deze middag komen om genoeg plaatsen te kunnen reserveren in de zaal. De kosten voor het bijwonen van de voorstelling moeten worden voldaan bij ontvangst in de “Mood Room” , inclusief korting is dit dus € 18,- per persoon.

Je kunt je opgeven bij Toon Genefaas op telefoonnummer 0765870505 of via mail bij Guido van Meeteren op GuidovanMeeteren@hotmail.nl of via een persoonlijk berichtje op het forum. Vermeld duidelijk je naam en met hoeveel personen je wilt deelnemen.

Wij en Wintercircus Martin Hanson hopen op een grote internationale opkomst.

Met vriendelijke groet,

Toon en Guido


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ondanks ziek, zwak en misselijk (maar vooral snotterig) kon ik het zondag eind van de middag toch niet laten om met lichte verhoging even achter de Martinihal - Martiniplaza in Groningen te gaan kijken. Zag kort daarvoor bij de centrale bibliotheek een schitterende wit-beige hond, en vroeg zijn bazinnetje of het soms een Zwitserse herder was. Nou mooi mis, maar van bergen had hij wel verstand: het was een jonge Pyrenese berghond. En al een reus, met wat meer vacht dan de hondjes bij het Wintercircus. En aardig braaf dankzij het nog steeds volgen van gehoorzaamheidscursussen, iets wat vooral bij dit soort reuzen erg praktisch is. Maar in feite verplicht zou moeten zijn voor iedere hondeneigenaar!
Parkeerterrein Martinihal: wat een caravans! En iedere dag verplaatsen, weer of geen weer! De voorstelling was (denk ik) al afgelopen, geen mens gezien. Maar in de caravans brandde licht en stonden de tv-schermen aan. Er werd waarschijnlijk welverdiend gegeten.
Maar het welkom was er niet minder om! Ik wilde natuurlijk die spierwitte herders zien en werd op mijn wenken bediend. Ze stonden in hun kennel recht tegenover de ingang van het parkeerterrein en hadden onmiddellijk in de smiezen dat ik 'een vreemdeling' was! Want het koor ging werkelijk waanzinnig te keer, sommigen probeerden zelfs over de toch bepaald niet lage hekken te springen! En dus oppassen geblazen, je weet immers nooit wat voor kunstjes die circushonden allemaal beheersen! En waar ik normaal gesproken toch redelijk snel contact maak met dieren faalde ik hier volledig! Slechts een enkele hond ging even rustig liggen, maar werd al gauw weer aangewakkerd door de anderen om vooral veel kabaal te maken. Vreemd overigens dat er niemand vanuit een caravan -die daar ook dichtbij stonden- kwam kijken wat er aan de hand was. Waarschijnlijk zijn ze dat geblaf dus wel gewend! Eén ding is zeker: wanneer deze honden uitgediend zijn in het circus wacht ze nog een mooie toekomst als waakhond!
Naast de honden stond een (tweede) trailer, niet die mooie nieuwe die we op de foto's zagen, maar een stalwagen met een zeil met reclame voor het Wintercircus aan de buitenkant. De laadklep aan de achterkant was omlaag en wie zag ik daar: de loopeenden, keurig gescheiden in twee vakken. Wit bij wit en zwart bij zwart (of in ieder geval donker), geen gerommel dat tot nieuwe kleurstellingen kan leiden! Wat, zoals ik las, dus kennelijk weleens in de piste plaats vindt! Ik had hun namen van buiten geleerd (zie ook een reactie onder Festival Carnivale, waarvan het verhaal halverwege spontaan vervolgt over de bassist van het Wintercircus) en moet me al sterk vergist hebben, maar bij het noemen van verschillende namen reageerde er wel degelijk een eend! Ja,ja, zelf nog groot geworden in de tijd van ErnstJan en Snabbeltje!
En wat zag ik daar, via de ramen in de trailer? Allemaal ara's (papegaaien) en andere vogels in volières! Nog niemand over gehoord, treden die ook op? Of reizen die alleen maar mee voor de gezelligheid en omdat ze toch (goed) verzorgd moeten worden?
Ik ben benieuwd....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.