Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 10:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 6:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
meer foto's op
http://samstegers.nl/mijngallery3/index ... gen-deel-2

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 2:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Inzake de krokodillen: de dieren in de show waren volgens mij niet langer dan 3 meter en behoren daarmee tot een soort die geen mensen eet. Net zomin als bijvoorbeeld een haringhaai mensen zal aanvallen, zullen de reptielen van artiest Torrez dat snel doen. Ik was bij zijn act aanwezig, en voelde me geen moment in gevaar, al sprongen enkele andere gasten wel 10 meter achteruit en bleven daar staan (met een hand voor hun mond).

Had vriend Torrez echter een act opgvoerd met zee- of nijlkrokodillen (die meer dan 6 meter kunnen worden), dan had ik ook gerend voor mijn leven. Die beesten eten wel degelijk mensen. Tegelijkertijd maakt ze dat voor het circus waarschijnlijk wat minder populair. Ook al hebben opgegeten bezoekers reeds betaald - voor de mond-tot-mond-reclame zijn dergelijke situaties toch wat minder.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 2:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Mag ik vragen met wat voor een camera de foto's van de voorstelling zijn gemaakt? Die zijn echt prachtig!

Dankzij de foto's zag ik dat de kerstshow duidelijk een verrijking is van het 'reguliere' programma dat ik in september in Tilburg zag. Die show was ook mooi, maar had nog geen exoten en ruiteract. Volgens mij is het circus een paar treden hoger gaan staan, waarvoor mijn complimenten. Ben zeer jaloers op de inwoners van Vlissingen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Beste Cedric en andere toehoorders,

Het gaat er bij dit soort diertjes niet alleen om wat ze eten (mens of niet) maar wat ze kúnnen! En geloof me: deze mini's kunnen, als ze het op de heupen krijgen, heel makkelijk een armpje van een jongere bezoeker afdraaien! En die vette wurgslangen kunnen echt ook nog steeds wurgen als de beste!

Het is een beetje hetzelfde verhaal als bij tijgers en zeker bij leeuwen. Die eten bij voorkeur ook geen mensen, met al die in de weg zittende kleding aan. Of ze moeten heel veel honger hebben, dan nemen ze die verpakking voor lief.
Maar....ze kunnen wel eens een slechte bui hebben. Of juist helemaal niet, en erg vrolijk zijn en eens lekker met dat mensje willen spelen. Gewoon voor de lol!
Dat zit nu eenmaal in hun aard en is er niet (nooit) uit te krijgen, hoeveel kusjes en knuffels ze van jongsafaan ook hebben gekregen.
Net als mijn deeltijdpoesje (ja, ja, erg modern, niet veel thuis, dus ook nog erg handig...)(Het is overigens geen poesje maar een meneertje en heet Pepsie -Pepje voor intimi- Jansen, en doet elke morgen tijdens zijn plakje vlees op commando een schitterende Tom Dieck-houding -rechtop zittend met de voorpootjes in de lucht- heel natuurlijk dus....) zo nu en dan nog steeds (helaas...) wel eens een jong vogeltje te grazen neemt. En niks opeten, want niks honger, gewoon om lekker leuk mee te spelen. Of als cadeautje voor het baasje, maar dat zijn dan meestal muizen....

Dus, wat ik maar zeggen wil: helemaal ongevaarlijk is het echt nooit!



Ik houd van circus, vooral als het een beetje spannend is....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Beste Didier,

Jouw punt snap ik. Als die dieren enthousiast of boos worden, dan is er zeker een risico. Ik neem ze wel degelijk serieus en zou ze nooit provoceren. Niet alleen gezien hun kracht, maar ook gezien de hoeveelheid bacteriën in hun bek (één beet kan de nodige complicaties opleveren). Tegelijkertijd zullen die dieren bij het zien van toeschouwers niet meteen denken: "Jippie, de lunch is geserveerd! Zij klappen en wij happen." Ik moet het uitzoeken, maar ik denk dat mensen echt een factor 2 of 3 te groot zijn voor Torrez' krokodillen.

Mij schiet ineens iets te binnen: bij een leeuwen- of tijgernummer worden er altijd hekken rond de piste geplaatst. Bij het krokodillennummer gebeurde dit niet. Wisten de artiesten iets waar het publiek niet volledig van op de hoogte was?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het spijt me, maar je laatste vraag begrijp ik (echt) niet....
Bedoel je soms dat ze vertraagd reageren of zo? Nou, zo'n hele suffige indruk maken ze lang niet altijd hoor, soms sjouwen ze in rap tempo door de piste....
En van die lunch had ik al uitgelegd. Maar ze kunnen wel denken: dat is even een leuk speelgoedje....


En van die bacterieën klopt ook wel, daardoor is bijvoorbeeld een varaan (heb de soort even niet bij de hand, maar wil het best opzoeken....) het dodelijkste dier ter wereld. Niet omdat hij je graag opvreet, maar omdat hij in alles bijt dat ie tegenkomt.
Terug naar mijn poesje, daar geldt dat trouwens ook al bij ten opzichte van vogeltjes, die dodelijke bacterieën in zijn speeksel... Soms overlijdt een vogel al ondanks dat die maar een klein knauwtje heeft gekregen en niet eens essentiële delen zijn geraakt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Eerst maar even de varaansoort : komodovaraan. Kwam er onderweg op, maar zou het vast met een c hebben geschreven. Gelukkig wist onze kapitein Sjaak (die, zoals bekend, alle wereldzeeën heeft bevaren) het wel uit zijn ontblote hoofd, dus dat behoedde mij voor een vergis....
Toch even verder gekeken en daardoor een correctie op gisteren: sinds 2009, dus nog niet al te lang, weten onderzoekers dat die dodelijke gevolgen niet aan bacterieën in het speeksel liggen maar dat hij (of zij) wel degelijk hele kleine superdodelijke gifklieren heeft. Erg opgepast dus allemaal, mocht je er één tegenkomen in het circus!!
In Zeeland was dat andere diertje geen varaan, maar een leguaan, een heel stuk vriendelijker! Kijk hem op de foto's maar eens lekker op zijn standaard in de spotlights liggen te genieten!

Dacht onderweg ook nog langer na (deed een klein beetje zeer) over die bacterieën en kwam zodoende ook op een hond als voorbeeld. Tenslotte is het normaal gesproken uiterst belangrijk om na een hondenbeet een tetanusinjectie te gaan halen. Ik ben er wel eens stoer mee doorgelopen, oké, ik heb het gered. Maar mijn huisdokster vertelde me later wel dat het voor hetzelfde geld (of nog goedkoper) ook mijn been had kunnen kosten. En toevallig ken ik iemand die dat wel is overkomen en nu al weer redelijk aardig met een kunstbeen verdermarcheert. Maar geen lolletje, dat kun je begrijpen...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 6:12 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een familielid is invalide geworden na de beet van een klein rothondje. (sorry voor die aanduiding). De eigenaar van dat hondje had al vaker waarschuwingen gehad van de politie, maar liet het dier toch nog altijd aan een te lange lijn aan de benen van andere mensen komen. Met de desastreuze gevolgen van nooit meer kunnen lopen ondanks een snelle en heel goede behandeling bij huisarts en ziekenhuis op een kerstavond...

De bekende woorden van de eigenaar van de hond: "Dat doet ie normaal nooit". Maar dus wel bekend bij de politie in de tijd dat AnimalCops nog moest worden uitgevonden en de pvv ook nog niet bestond.

Gifklieren kunnen worden verwijderd. Dat wordt dan ook altijd gedaan bij slangen. Hopelijk ook bij die varaan. Maar met lichaamsvreemde bacteriën is het altijd oppassen. Veel bekende dompteurs kunnen daarover meepraten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Groot Kerstcircus Zeeland
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Welke varaan? Die was (gelukkig) niet in een circus te zien hoor! De betreffende gifkliertjes waren bovendien superklein (want nooit eerder ontdekt...) en het beest is vervaarlijk sterk. Dus die plombeer je maar niet zo....
Niet bij alle gifslangen kun je de giftandjes verwijderen, er zijn soorten die dan dood gaan.

En wurgslangen blijven ook altijd gevaarlijk. De dompteur (maar ook bijvoorbeeld een buikdanseres met zo'n dier) weet precies waar hij of zij op moet letten (maar goed ook...) en houdt strak in de gaten hoe de slang zich beweegt.
(In het tv-verslag van het Wintercircus van Bouglione was hij er eentje kwijt, de camaraman (of -vrouw) zag hem wel en filmde door toen hij de rand van de piste naderde...).
Ze zullen er altijd voor zorgen dat hij zich niet om een keel of hals kan draaien, want dan heeft de mens geen weerwoord meer. Ze zijn zo sterk dat ze mens en dier niet alleen kunnen wurgen maar verbrijzelen in één kneep je strottenhoofd. Einde mensje, dan.

Dierenliefhebbers opgelet: de van eerdere programma's bekende en populaire bioloog Freek Vonk, onder andere te zien geweest bij De Wereld Draait Door en Klokhuis en te horen bij (circusdirecteur...) Giel Beelen en bekend staand om zijn niet aflatende enthousiasme is vanaf vandaag (dinsdag 10 januari) op dinsdag- en donderdagmiddag om 16.30 te zien op Nederland 3. In het programma 'Freek op Safari' beleeft hij allerlei avonturen in Zambia tijdens zijn zoektocht naar 'wilde dieren'. Daarbij kwam hij tot de ontdekking (wat wij al wisten) dat stropers gevaarlijker zijn dan in het wild levende dieren. Toch waarschuuwt hij ook: 'Met wilde dieren zit een ongelukje in een klein hoekje.' Hij maakt een vergelijking met autocoureurs: 'Die doe je ook maar niet zo even na. Daar komt echt meer bij kijken.'

Wat in ons land in de natuur levende dieren betreft noemt hij de adder als meest gevaarlijk. En toch zijn er in 150 jaar maar drie doden door gevallen. Je kunt ze zien liggen op zandpaden op de hei wanneer ze opwarmen in het zonnetje. 'Voldoende afstand houden, minstens twee meter', raadt de gepassioneerde verteller ons aan.
De uitzendingen duren overigens steeds maar een minuut of tien.


En ja hoor, de PVV en Animal Cops (The A-Team) gaan alles oplossen! Waar in het verleden de Politie, de LID, AID en nWA niet in slaagden! Die arresteren zo'n hondenbezitter al voor hij de deur uitgaat! Met een heel peloton liggen ze dag en nacht tegenover het huis van de man op de loer! Je gelooft het toch zelf niet, wel?
Hoe graag ik zou willen, ik geloof niet meer in sprookjes.... Van mij mag er best een nieuwe Pistolen Paultje opstaan! Dan heb ik nog wel een lijstje voor hem!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.