Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 7:54 pm 

Ook voor Amsterdam zijn vrijkaarten uitgedeeld. Wie op zaterdag 29 mei bij Roncalli was kreeg ook kaarten voor dinsdag 2 juni in de hand gedrukt. Het zou "Grock Tag" zijn. Het waren overigens echte vrijkaarten. Dus zonder verrassing bij de kassa. Voor Rang B. De tribune aan de zijkant dus. Omdat circus toch rond is zijn dat dus ook goede plaatsen.

En "spontaan" verlengen zit er voor Roncalli niet in. Dan zouden ze de gereserveerde dienstregelingpaden voor hun trein missen. Dat betekent: nieuwe dienstregelingpaden aanvragen bij Prorail en DB-Netz. Kassa! En zoals Georg al schrijft: Roncalli haalt die publiciteitsstunt in elke plaats uit. Wie de tourneeschema's bestudeert kan het altijd voorspellen. Een week uitval is normaal bij Roncalli om te kunnen reizen. Maar meer?

BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 11:37 am 

In Dortmund verleden jaar kreeg iedereen die in de eerste speelweek naar een voorstelling ging, 25% korting. Je had geen bon nodig.

BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 2:01 pm 

henk onstenk schreef:
In Dortmund verleden jaar kreeg iedereen die in de eerste speelweek naar een voorstelling ging, 25% korting. Je had geen bon nodig.

dat was destijds in aachen ook :)
Ik kreeg trouwens tijdens mijn bezoek een hele mooie card in me hand gedrukt voor 25% korting op een 2e bezoek.
natuurlijk niet gebruikt maar mooi in de verzameling toegevoegd.

BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 2:11 pm 

Het is normaal bij Roncalli dat je in de premiere week op bepaalde plaatsen 25 procent korting krijgt.In Duitsland is het ook gebruikelijk dat je een familiekaart kunt kopen voor 4 personen met een behoorlijke korting.Dat zouden trouwens meer circussen moeten doen.Ik heb het idee dat de toegansprijzen voor veel mensen een struikelblok zijn.Roncalli heeft in al zijn wijsheid ook nog de toegansprijzen in Nederland verhoogd volgens mij niet slim van Roncalli.

Joop

BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:20 pm 

Twee vragen:

1. Bij welk treinstation staat het circus en hoelang is dat lopen?
2. Is het betaald of gratis parkeren daar (overdag en 's avonds)?

BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:24 pm 

Station Amstel zuid dacht ik ,dat is 5 min lopen.
Parkeren is overdag betaald dat weet ik zeker maar tot hoe laat weet ik niet.

zaterdagavond is sowieso gratis parkeren dat kan ik je wel vertellen

BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 10:00 pm 

Het is vlak bij station RAI, bij de grote hotels rechts, vijf minuten lopen. Heb het zelf gedaan.

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 8:24 pm 

Vorige week Roncalli bezocht. Qua uiterlijk doet het mij sterk aan Bongo denken. Ook Bongo heeft antieke wagens en ook Bongo heeft tent en wagens in het blauw/ wit en ook steeds minder dieren in het programma.

Roncalli heeft wagens in plaats van dieren. Heb je de wagens bewonderd en gefotografeerd dan heb je als circusvriend buiten de show vind ik niet zoveel reden meer om 'rond te blijven hangen'. Er is namelijk, met alleen pony's, geen zoo!

Showtime! Wat een kwaliteitsorkest! Op de een of andere manier hoor ik bij een circustent altijd van buiten al het verschil of er een orkest of een bandje speelt. Opvallend dat wanneer tijdens het nummer met het touw, waarbij er met bandmuziek wordt gewerkt, alle orkestleden voor enige tijd vertrekken!

Wat een goed ballet!

Op het moment dat men voor het pony nummer met een spandoek met de tekst 'paarden zijn ook mensen' binnenkomt, heb ik even het idee dat activisten bezit van de piste hebben genomen.'

Qua show doet mij de (theatrale) stijl een beetje aan Arlette Gruss denken. Het lijkt mij erg Cirque du Soleil geinspireerd. De artiesten (en clown!) hebben allemaal kwaliteit. Meer dieren en een vliegende trapeze zouden naar mijn smaak absoluut meer circussfeer geven.

Mooi, zo'n uitgebreide souvenirshop. Dat zou elk circus moeten hebben.

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 9:39 pm 

sylvio schreef:
Vorige week Roncalli bezocht. Qua uiterlijk doet het mij sterk aan Bongo denken. Ook Bongo heeft antieke wagens en ook Bongo heeft tent en wagens in het blauw/ wit en ook steeds minder dieren in het programma.
Qua show doet mij de (theatrale) stijl een beetje aan Arlette Gruss denken. Het lijkt mij erg Cirque du Soleil geinspireerd.
[/b]

Even wel duidelijk stellen Roncalli is in 1976 gestart in Wenen. Bernhard Paul en Andre Heller hebben het initiatief hiertoe genomen. Heller trok zich terug en in 1980 heeft Bernard Paul in Keulen een doorstart gemaakt. Antieke wagens passen in de filosofie van Paul. Circus Bongo, met alle respect, heeft dit idee overgenomen. Is niets mis mee.
Cirque de Soleil is ook van na Roncalli en dat geldt ook voor Arlette Gruss. Dus met andere woorden de invloed van Roncalli op veel goede circussen is heel groot geweest en ik vind het dan ook onjuist dat je stelt dat Roncalli geinspireerd is op anderen. Overigens hoe goed deze anderen ook zijn.

BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2010 12:12 am 

Is het Roncalli-orkest nog steeds onder leiding van Georg Pommer?

BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2010 12:38 am 

hermanrenzorkestfan schreef:
Is het Roncalli-orkest nog steeds onder leiding van Georg Pommer?

Volgens het boekje wel.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7

Alle tijden zijn UTC+02:00