In Maart heb ik mij niet zo subtiel uitgelaten over de kwaliteiten van Milko en had ik, ik denk wat andere wel terechte kritiek op circus Herman Renz. Dit betrof de te late update van de website en de naamsvermelding op vakantieveilingen waar niets aan gedaan werd. Ik heb tijdens een voorstelling in Oss een alleraardigst gesprek gehad met Milko hierover. Ik moet erkennen dat hij het zeer sportief oppakte en zich alleen al daarmee onderscheidde van tal van andere directies die bijna nooit tegen kritiek kunnen. Maar Milko had gelijk in ons gesprek. Hij zei waarom zet je dat op het forum en mail je niet naar mij. Hij heeft 100% gelijk. Waarom ik dit wel op het forum zet ? Ik heb uiteraard de voorstelling bezocht en deze was weer puik. Misschien niet helemaal het niveau van enkele jaren geleden maar wel een circusshow waar de Nederlandse circusbezoeker puur waar voor zijn geld krijgt. Uiteraard ben ik na het gesprek met Milko, dat voor de voorstelling plaats vond en later in de pauze zich voortzette, eens kritisch naar hem gaan kijken en ontdekte een toch groot talent in hem: Zijn reprisis zijn altijd verzorgd en hij doet elk jaar wat anders. In ons gesprek noemde hij mij enkele terechte argumenten ten opzichte van diverse andere zaken en op de terugweg naar huis ben ik goed gaan nadenken. Circus Herman Renz is het enige Nederlandse circus van kwaliteit en niet voor 1 of 2 jaar maar voor lange tijd. Kwaliteit op alle vlakken: PR, Programma, uitstraling en techniek. Samen met Rob Ronday (ik denk dat hij het grote zakelijke brein is) weten deze families al jarenlang hun hoofd op eerlijke wijze boven water te houden en het publiek steeds weer te verrassen met echt circus. Nu de tijden wat slechter zijn valt het ook voor dit circus niet mee maar toch hebben zij hun nek dit jaar weer uitgestoken. Ik snap dat zij niet zitten te wachten op slappe kritiek van deze circushobbyist en biedt daarvoor mijn excuses aan. Ben ik nu een draaikont? Ik denk van niet. Ik ben geen politicus die bang is voor kamervragen en voet bij stuk moet houden ook al heeft hij duidelijk ongelijk. Ik hoop dat circus Herman Renz nog jarenlang blijft behoren tot de grote tien van Europa.
|