Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:47 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2009 10:13 pm 

Ben ik gek ofzo???
Iedereen is hier zo positief over de ''vernieuwingen''.
Het is en blijft gewoon een dikke tering zooi!! Ik snap niet waarom die mensen de rommel niet gewoon voor een paar centen van de hand doen, een huisje kopen en een baan in de supermarkt nemen!! Alsjeblieft zeg, postieve veranderingen en ''een sfeervol circus!!??( :? ) Dat met die tuinstoelen in de tent is helemaal erg. Het is net een bingoruimte!!! :|
Kom op zeg, ik vind het leuk dat wij met z'n allen zo met het circus bezig zijn, maar laat dat circus z'n spullen inpakken en wegwezen. Dit is toch absoluut geen reclame voo het circus in Nederland. :arrow: :!:

BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2009 10:40 pm 

Ik zit toch liever 2 uur op een tuinstoel dan op een houten plank met stalen rugleuning ;)

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 7:43 am 

Guidoos schreef:
Ik zit toch liever 2 uur op een tuinstoel dan op een houten plank met stalen rugleuning ;)

Niemand houd u tegen om een hogere prijsklasse te betalen he.... :lol:

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 8:20 am 

Guidoos schreef:

:mrgreen:

Dan hadden ze bij benelux nog luxere banken :clown

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 9:53 am 

Wat een amateurs ! De 1e poster die bij foto's staat, is inderdaad een kopie van circus Krone. Je ziet onder de leeuwenkop(die trouwens van een oude Martin Hanson poster komt nl programma circuskristallen) zie je nog een stukje jurk van mevrouw Christel Sembach Krone. Echt té erg...

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 10:30 am 
Site Admin

Code:
 Dat met die tuinstoelen in de tent is helemaal erg.

@Warren... hoe vaak kom jij in een circus en wat voor soort circus? In verreweg de meeste circussen staan tuinstoelen in de loge. Heel jouw reactie getuigt trouwens niet van doordenken. De mensen hier zijn blij dat dit circus een verfje krijgt maar over de kwaliteit kan niemand nog oordelen. De mensen doen in ieder geval hun best met weinig middelen (2e hands posters) er iets van te maken.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 11:50 am 

Het moet toch niet gekker worden, circus maken zou toch een serieuze zaak moeten zijn. Ze hoeven niet allemaal groot en geweldig te zijn, maar dit mag je toch niet serieus nemen. En wat betreft de 2e hands poster, als je steelt, doe het dan goed en niet zo amateuristisch als hier gebeurd. Warren heeft hier wat mij betreft helemaal gelijk. Maar commentaar wordt hier wel vaker niet op prijs gesteld.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 12:17 pm 

Citeer:
Het is en blijft gewoon een dikke tering zooi!! Ik snap niet waarom die mensen de rommel niet gewoon voor een paar centen van de hand doen, een huisje kopen en een baan in de supermarkt nemen!!

Ik vind het wel heel simpel gezocht om dit te zeggen. Iemand die jaren lang een vrij leven gewend is aan een huis kluisteren en in een supermarkt laten werken dat kan ik niet helemaal snappen als jezelf goed na denkt gaat dit niet werken. Hetzelfde als je een advocaat in een slacthuis laat werken. Schilder houd je bij je leest is hier het bezte gezegde.

Het blijft inderdaad geen geweldig bedrijf dat geef ik eerlijk toe en het programma zal oo niet veel anders zijn als de laatste jaren maar een likje verf doet vaak al goed op oud wagen matariaal en ik ben zelf van mening dat er in ieder geprobeerd word om er iets aan te doen en het niet verder te laten verloederen.

Wat betreft de posters geef ik je gelijk dadt die met die leeuwen kop slecht gejat is en slecht vermaakt is deze zouden ze ook niet meer moeten gerbuiken omdat er geen roofdieren meer zijn. De nieuwe plastic poster vind ik dan beter en die zullen over gekocht zijn van een ander circus ik vind dit beter als die met die leeuwenkop.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 1:55 pm 

De affiche die met knip en plakwerk gemaakt is stamt van voor 1991. http://www.aucirque.com/collections_agrandissement.php?classe=affiches&agrand=1746&let=B&cop=4

Toen was het GBC inderdaad een vrij groot circus met soms 2 olifantentroupes en tot 4 roofdierennummers. In 1991 bestond er nog geen photoshop. Als je in die tijd op die manier een creatieve affiche maakt vind ik dit eigenlijk nog wel plezant. Draagt toe aan de charme van dergelijk circus. Ik heb al vreselijkere affiches gezien. Ze zijn op de goede weg, zeker en vast, maar ze zijn er nog niet. Na het overlijden van Karin zal het niet simpel zijn om op dergelijke manier verder te gaan.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 3:30 pm 

Als je kijkt hoeveel circussen de clown gebruiken die renz ook op zijn wagenpark en oude posters heeft staan , kun je daar ook wel over gaan beginnen.
Zo "Leent" elk circus wel iets van elkaar.... is het geen poster dan is het wel muziek.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 4:20 pm 

Nou ik weet niet welk figuur heeft geprobeert er een orginele poster van te maken, je kunt jezelf toch niet serieus nemen als je een leeuwenkop over de tekening van mevrouw Krone plakt, maar de leeuwen kop is eigenlijk te klein, zodat je onder de leeuw nog een stukje blauwe jurk ziet! Misschien is dat in België acceptabel, maar ik vind het van niveau lik me vestje

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 4:49 pm 

anoniem schreef:
Nou ik weet niet welk figuur heeft geprobeert er een orginele poster van te maken, je kunt jezelf toch niet serieus nemen als je een leeuwenkop over de tekening van mevrouw Krone plakt, maar de leeuwen kop is eigenlijk te klein, zodat je onder de leeuw nog een stukje blauwe jurk ziet! Misschien is dat in België acceptabel, maar ik vind het van niveau lik me vestje

Soms vraag ik me wel eens af of personen zoals jij wel echte circusfans zijn.

circus is niet alleen krone,Renz etc.... maar ook een circus als Belgium is circus, op een andere manier wat voor families niks uitmaakt.... die hebben een leuk avondje/middagje circus gehad.!

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 5:46 pm 

Nou Martijn, ik denk dat mensen als jij niet beseffen dat dit soort prutcircussen het circus in het algemeen een slechte naam bezorgd. Bongo is ook geen groot circus, maar heeft volledig op eigen kracht gezorgd dat alles er keurig en mooi uit ziet en zo zijn er nog wel wat kleine zaken. Hoe moeten mensen die nog niet eens kunnen knippen en plakken een voorstelling in elkaar zetten ! Grootste circus van België, met zo'n tentje? Die hebben een spoedcursus 'hoe maak ik mezelf belachelijk' gevolgd.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 5:53 pm 

anoniem schreef:
Nou Martijn, ik denk dat mensen als jij niet beseffen dat dit soort prutcircussen het circus in het algemeen een slechte naam bezorgd. Bongo is ook geen groot circus, maar heeft volledig op eigen kracht gezorgd dat alles er keurig en mooi uit ziet en zo zijn er nog wel wat kleine zaken. Hoe moeten mensen die nog niet eens kunnen knippen en plakken een voorstelling in elkaar zetten ! Grootste circus van België, met zo'n tentje? Die hebben een spoedcursus 'hoe maak ik mezelf belachelijk' gevolgd.

Zo kan het welweer he ! Bied je hulp(geld) aan bij Benelux als je het allemaal zo goed weet !

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00