Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: aanvulling
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 7:32 pm 

max schreef:
Circus Harlekino geeft morgen, donderdag 17 aug. een matineevoorstelling in Ruinen (achter de brandweerkazerne), deze voorstelling is ook openbaar. max.

Dankje voor de informatie Max, Ik ga er morgen heen

Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 2:45 am 
max schreef:
.......Dat kan ik ook heel goed begrijpen, dat de meeste circussen hun campingtournee, niet op het circusweb plaatsen en ook niet in de circusbladen, dit zal wel een afspraak zijn denk ik met de campinghouders, die dan heel wat mensen van buiten de camping over de vloer krijgen......, .... max.

Het is voor deze campinghouders toch alleen maar extra promotie om vreemde mensen over de vloer te krijgen. Dit zijn toch potentiele kopers of huurders van caravans, huisjes of chalets.

Berichtonderwerp: Vernieuwde website Harlekino
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2006 11:29 pm 
Site Admin

Zo, Circus Harlekino heeft nu een echte website http://www.circusharlekino.nl
Vers van de pers, moet hier en daar nog wat bijgeschaafd worden, en een fotopagina natuurlijk.
Met dank aan Jasper Bosch die nog ff gauw een paar foto's in Ruinen is wezen schieten voor me.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 1:03 pm 
Het zit er weer op voor dit jaar.
Helaas heeft Harlekino de laatste week in Assen flink verloren. Zeer lage bezoekersaantallen. Terwijl de publiciteit goed was, de recensies in de (kleine) lokale pers meer dan positief en die mensen die gekomen waren hun enthousiasme kenbaar maakten

http://www.asserjournaal.nl/pagina.php?pid=7061

Het viel te proberen (in 2001 ook al eens) maar met een programma zonder dieren, hoeveel makkelijker en relaxter het reizen zelf ook maakt, en het publiek dat eenmaal in de tent komt de dieren in het programma zelf ook echt niet mist, blijft erg moeilijk in het aantrekken van publiek. Omdat men niet weet hoe het circus te klassificeren. Met grote dierwagens buiten de tent weet men dit wel: Het is klassiek circus, geen circustheater ofzo, en men kan het ongeveer inschatten.
Zonder dieren ben je geheel van publiciteit en heel weinig van 'aanloop en rondhangen' afhankelijk, en daar moet een circus het toch van hebben. Dus in elk geval een kameel of paarden blijven m.i. onontbeerlijk om goed te kunnen draaien.

Wat zou helpen natuurlijk is als als al die types die zich zoveel bezighouden met circus als het om dieren gaat, het dan ook eens in positieve zin niet zouden laten afweten als een circus het zonder dieren probeert. Er waren toch zoveel dierenactivisten in Assen?
Was zeven euro voor een kaartje voor een acrobatische show (rode draad, de fiets) soms te duur? Op de Parade betaalde je hetzelfde voor tien minuten onzin!

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 4:59 pm 
Site Admin

Citeer:
Wat zou helpen natuurlijk is als als al die types die zich zoveel bezighouden met circus als het om dieren gaat, het dan ook eens in positieve zin niet zouden laten afweten als een circus het zonder dieren probeert. Er waren toch zoveel dierenactivisten in Assen?

Hier kan ik me wel bij aansluiten, een gemiste kans van het activistenvolk om een echt steekhoudend argument in handen te krijgen.
Ergens keihard op tegen zijn is dan ook makkelijker dan constructief bezig te zijn.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 8:10 pm 
spasega schreef:
Er waren toch zoveel dierenactivisten in Assen?

Nee, er waren zoveel dierenrechtenactivisten in het hele land, die allemaal naar Assen afgereisd zijn, dat betekent niet dat ze altijd in Assen verblijven. Maar mensen warm krijgen om ergens tegen te protesteren is altijd makkelijker dan ergens voor protesteren. En aangezien wij ook nog wel andere dingen te doen hebben ( er is nog veel te veel dierenleed waar we wat tegen willen doen!) hebben we geen tijd om een pro-demo te organiseren. Maar als ik in Assen zou wonen en ik zou toevallig niets te doen hebben gehad die dagen zou ik het best leuk hebben gevonden om een keer zo'n voorstelling bij te wonen.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 2:35 am 

spasega schreef:
Was zeven euro voor een kaartje voor een acrobatische show (rode draad, de fiets) soms te duur? Op de Parade betaalde je hetzelfde voor tien minuten onzin!

Zelf kon ik jammer genoeg niet afgelopen weken naar Assen toereizen. Anders had ik langs gekomen. Ik heb het bericht ook overigens doorgegeven aan mensen in Assen en omgeving die ik ken.

Onze regiocoordinator kon helaas er niet heen gaan vanwege gezondheidsredenen.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 11:19 am 
"leuk gevonden om een keer" zie je wel, dat is mijn hele punt. Je houdt je met een deelaspect van iets, een cultuur, bezig, dat je verder niks interesseert en je niks van af weet.
Ja, precies, het is makkelijker tegen iets te zijn dan voor iets te zijn, maar wat zet meer zoden aan de dijk? Wat komt positiever over op mensen? ik zeg niet dat al die dierenactivisten zelf zouden moeten gaan, maar als je zoveel sites heb waar je mensen op afbrandt omdat ze met dieren werken, en daar zoveel namen kunt noemen, kun je ook wel de moeite doen om echt circus (of dan:Variete) te onderscheiden van amateuristische rommel en aan te geven wat wel echt circus is. Zodat mensen wel hun keuze kunnen maken en niet op basis van dieren het circus inschatten. Ik geloof namelijk dat je daar over heen gelezen hebt.
En hef die postbus in Assen maar op.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 1:38 pm 

Wat vind je dan amateuristische rommel wat zich nu voordoet als circus?

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 4:43 pm 
Kleuterjuffen met gestreepte sokken aan en hoge stemmetjes die voor clown spelen en denken dat dat een beetje dom doen is met water.

Therapeutische types die jongleren met drie balletjes in een narrenpak en slappe truukjes met vuurpois

Zg parterreacrobatiek die meer lijkt op stammendansen door yogavrouwen met zulke cellulites dat het lijkt alsof ze de hele nacht op het grind gelegen hebben.

zg. circusparodie, dus slechte truukjes opdist in fluwelen jasjes en met aangeplakte snorren, omdat het camp is en kitch in is ofzo. Kortom, de VPRO, Parade, noem maar op.

Combinatie van bovenstaande rotzooi wordt meestal gesubsidieerd. Enige voordeel is dat het democratische collectieven enzo zijn die snel in ruzie uiteenvallen en dat als ze er mee ophouden er nog wel eens een beste tent te kopen is voor hen die wel echt iets brengen.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 1:24 am 
Gaan we weer.............circus is niet EEN circus maar alle circussen samen. Het is ook de beleving van het individuele publiek. Smaken verschillen zou ik zo zeggen. Dat er hier en daar circus tussn aanhaallingstekens gebracht wordt volgens één individu is ook een doorn in het oog van de goedwillende en wel cultuurvormende circussen. Vandaar deze reactie.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 1:34 am 
O ja, vergeet ik nog bijna te vermelden. Circussen hebben hun onkosten. Als je als dierenactivist zo voor je mening staat en dan een circus kunt bezoeken waar ze maar een loawsie 7 euro vragen voor de entee dan lijkt mij dit zekker billijk, maar mag je tevens verwachten dat je niet een 'van de ende musical' voorgeschoteld krijgt.Ga eens in op aanbiedingen van circussen die met dieren, die jullie graag uitnodigen om GRATIS de show te komen bezoeken.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 11:14 am 

Hans schreef:
Ga eens in op aanbiedingen van circussen die met dieren, die jullie graag uitnodigen om GRATIS de show te komen bezoeken.

Beste Hans,

Nogmaals, wij zijn nog geen 1 keer uitgenodigd door een circus. We willen best dan verschijnen.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 1:50 pm 

CircusLeed.NL schreef:
Wat vind je dan amateuristische rommel wat zich nu voordoet als circus?
circus Harlekino, dat is pas rommel. Een arme zielige autoboer die geen zak verstand heeft van circus! Mensen komen niet naar de show omdat er geen dieren zijn maar omdat het publiek geen geld meer wil uitgeven aan onzin, hou toch op mensen, waarom worden dit soort armzalige circussen door u circusvrienden zo hoog gewaardeerd! Lekkere reclame voor het circus, en dan allemaal zo verbaasd doen dat er niemand komt, doordat ze de kippen en geiten hebben thuis gelaten? Welnee, in 2006 laten mensen zich niet meer bedonderen.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 8:45 pm 
Site Admin

Citeer:
circus Harlekino, dat is pas rommel.

Het publiek bepaalt wat rommel is. Niet zomaar de eerste de beste "anoniem". Er is geen plaats voor alleen maar Althoffen, Soleils of Renzen. De doelgroep van dit circusje is niet niet het verwende circuspubliek, waar Anoniem ook bij lijkt te horen, maar eerder campingbezoekers op zoek naar vertier. En de kinderen zullen grotere pret hebben met de kunstjes van "geiten en kippen" dan een stel kunstige wielrijders.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00