Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 7:09 pm 

Iemand die lid is van de Club van Circusvrienden Nederland (www.circusvrienden.nl). Gezien de naam van die vereniging, die sinds 1949 bestaat, een definitie waar geen speld tussen te krijgen is. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 7:20 pm 

In mijn ogen is een circusvriend gewoon iemand die het circus een warm hart toedraagt, elk circus wat in de buurt komt probeert te bezoeken of het nu circus renz berlin of circus herman renz is.
Natuurlijk mag iedereen een favoriet hebben maar respecteer ook de mensen die graag elk circus bezoekt ipv bijvoorbeeld enkel Circus Herman Renz.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 7:20 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
Iemand die lid is van de Club van Circusvrienden Nederland (http://www.circusvrienden.nl). Gezien de naam van die vereniging, die sinds 1949 bestaat, een definitie waar geen speld tussen te krijgen is. :mrgreen:

Nou in dat geval ben ik dus wel een circusvriend!

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 7:23 pm 

magnum schreef:
Frenk schreef:
magnum schreef:
Ik heb geen naam genoemd hoor maar als je je aangesproken voelt...........Ongetwijfeld hebben de kinderen genoten. Het programma van het betreffende circus is ook goed, daar heb ik mij nooit negatief over uitgelaten. Het gaat echter om de manier waarop zoiets gebeurd. De betreffende "circusvriend" heeft zich in het bijzijn van meerdere mensen zeer positief uitgelaten over, in dit geval Renz Berlin, en zou een uitkoop in Rotterdam regelen. Het gaat dus om de manier waarop dit plaatsgevonden heeft. ongeacht de kwaliteit van welk circus dan ook. En echte circusvrienden weten van hun zelf wel of ze "vriend"zijn of niet.

Voel mij door jou nooit en nergens op aangesproken. Ja en keuzes worden nu eenmaal gemaakt. Soms voor de één en soms voor de ander. Dat heeft helemaal niets met vriendschap te maken. Dat is zakelijk en professioneel.

Je hebt helemaal gelijk maar het toont de ware aard van sommige mensen.

Ook dat is een conclusie van jou die nog steeds niets met de vraagstelling te maken heeft. Is het nou zo moeilijk Jan om hier constructief aan deel te nemen?

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 7:43 pm 

MartijnH schreef:
In mijn ogen is een circusvriend gewoon iemand die het circus een warm hart toedraagt, elk circus wat in de buurt komt probeert te bezoeken of het nu circus renz berlin of circus herman renz is.
Natuurlijk mag iedereen een favoriet hebben maar respecteer ook de mensen die graag elk circus bezoekt ipv bijvoorbeeld enkel Circus Herman Renz.

Helemaal mee eens!

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 7:55 pm 

Frenk schreef:
MartijnH schreef:

Helemaal mee eens!

Ik ben het ook met deze stelling eens als de circusvriend dan maar niet bij desbetreffend circus de koffiepot leegzuipt en over een bepaald circus negatieve uitlatingen doe om zo bij de directie in een goed straatje te komen en vervolgens bij een ander circus de koffiepot leeg zuipt en dan over het andere circus weer negatieve uitingen doe om ook hier weer bij de directie in een goed straatje te passen. En wat me stoort is dat circus vrienden het programma altijd geweldig vinden of mooi en de kritiek die ze hebben niet durven te zeggen tegen de desbetreffende directie. Daar heeft een directie ook niks aan wees eerlijk tegen ze als je bepaalde dingen niet zo mooi vind en dit hoeft niet te gebeuren door het circus te kwetsen kritiek kan ook opbouwend zijn.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 8:00 pm 

circus@achterhoek schreef:
Frenk schreef:
MartijnH schreef:

Helemaal mee eens!

Ik ben het ook met deze stelling eens als de circusvriend dan maar niet bij desbetreffend circus de koffiepot leegzuipt en over een bepaald circus negatieve uitlatingen doe om zo bij de directie in een goed straatje te komen en vervolgens bij een ander circus de koffiepot leeg zuipt en dan over het andere circus weer negatieve uitingen doe om ook hier weer bij de directie in een goed straatje te passen. En wat me stoort is dat circus vrienden het programma altijd geweldig vinden of mooi en de kritiek die ze hebben niet durven te zeggen tegen de desbetreffende directie. Daar heeft een directie ook niks aan wees eerlijk tegen ze als je bepaalde dingen niet zo mooi vind en dit hoeft niet te gebeuren door het circus te kwetsen kritiek kan ook opbouwend zijn.

Je komt tot de kern van de vraagstelling denk ik zo.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 9:21 pm 
ben blij dat ik geen circusvriend ben

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 9:27 pm 

goeswest schreef:

respect voor eerlijkheid moet er ook zijn, bij deze

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 9:48 pm 

:D IK ga me circusliefhebber noemen naar aanleiding van deze discussie ipv circusvriend/fan :clown
Ik wil gewoon van de voorstellingen genieten :roll:

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 10:20 pm 

circus@achterhoek schreef:
goeswest schreef:

respect voor eerlijkheid moet er ook zijn, bij deze

dit is een mooie uiting van respect voor anderen, wel of geen circusvriend.

BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 2:30 am 
volgens mijn defenitie:
Een circusvriend is iemand die van het circus in het algemeen houdt,Regelmatig voorstellingen bezoekt, zijn/haar hulp vrijwillig aan biedt als het gelegen komt, de koffiepot tegen 'personeelsprijst' leegzuipt, en zich via diverse media pro circus uitlaat. Een nog grotere circusvriend/in [een met echte ballen] gaat ook nog eens in de rij staan bij de kassa om een kaartje te kopen met of zonder korting.

O ja, durf als circusvriend ook OPBOUWEND kritisch te zijn naar artiesten of directie. Een echte circusvriend mag een mening hebben!!

BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 9:32 am 

Met Hans zijn stelling ben ik het ook eens dat de echte circus liefhebber een kaartje koopt aan de kassa. Wat mij erg stoort is dat er bestuursleden c.q. redactieleden van de diverse bladen doen alsof ze alles zijn ( kontenkruipers ) en bij de directies slijmen en zo gratis na binnen mogen en ook de koffiepot voor niks leeg zuipen. Ik vind dit ook misbruik maken van het feit dat je redactielid bent of bestuurslid. Sommige gaan zo na binnen zonder dan ook maar iets gevraagd te hebben bij de directie met als kenteken "ze kennen me toch " er zijn natuurlijk hierin ook weer uitzonderingen nagelaten.

BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 9:43 am 

MartijnH schreef:

Ik denk dat er weinig circusvrienden/fans zijn die alleen CHR bezoeken, men wil toch ook zien hoe het bij andere zaken is :P

Laatst gewijzigd door henk onstenk op za jan 15, 2011 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 9:54 am 

De enige die kan en mag beslissen of iemand gratis of met korting naar binnen mag is de directie of de persoon die in de kassa zit. Met welk circusblaadje je ook voor de kassa staat te zwaaien. Hetzelfde geldt voor de koffiepot.

Sommige verenigingen geven een pasje aan hun leden waarop uitdrukkelijk staat vermeld dat het pasje geen recht tot toegang geeft tot plaatsen die niet voor het normale publiek toegankelijk zijn. Of dat het lidmaatschap geen extra rechten geeft. En dat je dus gewoon een kaartje moet kopen. Maar eigenlijk is zo'n opmerking op een lidmaatschapspasje overbodig. Met het betalen van de contributie ben je lid van een vereniging. En dat geeft alleen "recht" op de dingen die door de vereniging worden aangeboden. Zoals een blad, een bijeenkomst en uiteraard de ALV. Anders dan zou ik wel lid worden van een clubje van vliegtuigfans en dan elke dag gratis met het vliegtuig op reis gaan :clown Of een autoblaadje en dan gratis autorijden :clown :clown

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00