Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:14 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 11:24 am 

Taalkundig gezien hoef je bij afkortingen geen puntjes meer tussen de letter te doen, als er genoeg naamsbekendheid is voor een afkorting. Voorbeeld is Hema, PvdA Aids enz.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 12:05 pm 

Ik zie hier eindelijk eens een vruchtbare discussie.

Als elk circus nou eens ervoor zorgt dat het in alle communicatie orde op zaken stelt dan zou een groot deel van de onderliggende problematiek vanzelf verdwijnen. En daarvoor hoef je niet meteen alle wagens over te schilderen of alle "oude" affiches weg te gooien.

Nou valt het met de wagenparken gelukkig wel mee. Bij Herman Renz staat op alle wagens (behalve de houten pakwagen) de volledige naam "Circus Herman Renz" met of zonder Nederlands Nationaal er voor. Bij Renz-Berlin staat overal "Renz Berlin" op de wagens. Bij Renz-Internationaal staat er sinds de splitsing nog steeds "Renz Berlin". Maar omdat dit circus vrijwel meteen na de splitsing Nederland verliet was er geen noodzaak om dat te veranderen. Maar bij een volgende schilderbeurt zou het wel netjes staan om het aan te passen. In het verlengde van het wagenpark vinden de de tent. Bij Herman Renz wordt de tekst boven de tent dit seizoen aangepast. Er staat daar binnenkort "Herman Renz" zoals het al vanaf het begin boven de kassa stond.

Voor posters is er een voor de hand liggende oplossing. Elk circus plakt er toch altijd al datumstroken overheen. Zet daar dan niet alleen de plaatsnaam, data en tijden op maar ook de volledige naam van het circus en de URL van de website.

Waar het voorgaande geld kost (schilderwerken en lichtreclames zijn kostbaar) daar is er nog iets dat geheel zonder kosten kan worden gedaan:

Waar ik de pijnpunten bespeur is in de persberichten en wat de kranten daar op hun beurt weer van maken. Waarbij ik overigens met Bas moet constateren dat de persberichten van Renz-Internationaal correct zijn opgesteld en dat ze ook zo in de kranten komen. Maar als een klunzige krantenmedewerker, ik durf zo iemand niet eens journalist te noemen, er toch weer iets anders van maakt dan moet die op de vingers getikt worden. Bij Renz-Berlin zie ik helaas in meerdere steden toch duidelijk sneer in de richting van Herman Renz in de kranten staan. Ik kan me niet voorstellen dat medewerkers bij verschillende kranten precies dezelfde fouten maken. Daar valt dus nog iets te verbeteren.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 3:16 pm 
ik heb hier vanmorgen een stukje geschreven. Wie heeft dit verwijderd??

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 3:38 pm 
Site Admin

alfons schreef:
ik heb hier vanmorgen een stukje geschreven. Wie heeft dit verwijderd??

er heeft niemand iets van jou verwijderd vandaag. wel heb ik een renzendiscussie losgeweekt van het Herman Renz programma. heb je het al teruggevonden?

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 5:28 pm 
Nee. ik heb even gezocht in andere onderwerpen. Nou ja, geeft niet, het is hobby, geen broodvoorziening.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 9:01 pm 

wanneer ben je bij international geweest ron?
want sinds ze gescheiden zijn hebben ze gewoon onder renz berlin gerezen in scandinavie
sinds afgelopen jaar hebben ze zo snel mogelijk alles aangepast op de wagens

BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 9:44 pm 

Is dit de ultieme poging om de tent vol te krijgen? ....of toch een fout?

Begint bij: 1:46
http://www.youtube.com/watch?v=bHRrN_5DKeY

En volgens mij wordt het programma ook niet ieder jaar vernieuwd.

Begint bij:1:08
http://www.youtube.com/watch?v=jwukdtDeSFI

En hier spreken ze zelfs van de grootste circustent van Nederland: http://www.deweekkrant.nl/agenda/2011/m ... r_enschede

BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 9:55 pm 

circus NL schreef:
Is dit de ultieme poging om de tent vol te krijgen? ....of toch een fout?

Begint bij: 1:46
http://www.youtube.com/watch?v=bHRrN_5DKeY

Waarom wordt er in hemelsnaam het programma van Circus Herman Renz genoemd? Lekker bezig weer... nu kom je als bezoeker echt bedrogen uit.

BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 10:00 pm 

Alleen is het de vraag: Was het persbericht van Renz-Berlin correct en heeft de journalist de plank volledig misgeslagen of worden er helaas misleidende persberichten verstuurd?

Beide mogelijkheden staan open. De zin "met een traditie van meer dan 100 jaar" lees je namelijk in zowat elk artikel over Renz-Berlin, en die is een regelrechte verwijzing naar het huidige programma van Circus Herman Renz. Maar het zal niet de eerste journalist zijn die de toestroom aan Renzen niet meer uit elkaar weet te houden.

Alleen de journalist en de oorspronkelijke tekst van het persbericht kunnen de vraag beantwoorden...

Maar het is wel een fatale misser!

BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 10:46 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
Alleen is het de vraag: Was het persbericht van Renz-Berlin correct en heeft de journalist de plank volledig misgeslagen of worden er helaas misleidende persberichten verstuurd?

Beide mogelijkheden staan open. De zin "met een traditie van meer dan 100 jaar" lees je namelijk in zowat elk artikel over Renz-Berlin, en die is een regelrechte verwijzing naar het huidige programma van Circus Herman Renz. Maar het zal niet de eerste journalist zijn die de toestroom aan Renzen niet meer uit elkaar weet te houden.

Alleen de journalist en de oorspronkelijke tekst van het persbericht kunnen de vraag beantwoorden...

Maar het is wel een fatale misser!

Laat duidelijk zijn dat dit absoluut niet bij het circus vandaan komt!!!

BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 10:54 pm 
Site Admin

klachten kunnen geponeerd worden op info@tvenschedefm.nl

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 1:12 am 

Volgens mij ligt er hier een grote taak voor de opleiders van de school voor de journalistiek. Deze zouden toch aan hun leerlingen moeten kunnen leren dat een bedrijfsnaam in een artikel dubbel gecheckt moet worden, en zeker volledig moet zijn.
De bedrijven op hun beurt dienen bij interviews en in persberichten ook duidelijk kenbaar te maken wat de volledige naamsvoering is. Voor zover mijn reikwijdte breed is zie ik dat CHR daar alles aan doet, maar de journalisten toch nog in de fout gaan.

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 7:37 am 

hadeja schreef:
Volgens mij ligt er hier een grote taak voor de opleiders van de school voor de journalistiek. Deze zouden toch aan hun leerlingen moeten kunnen leren dat een bedrijfsnaam in een artikel dubbel gecheckt moet worden, en zeker volledig moet zijn.
De bedrijven op hun beurt dienen bij interviews en in persberichten ook duidelijk kenbaar te maken wat de volledige naamsvoering is. Voor zover mijn reikwijdte breed is zie ik dat CHR daar alles aan doet, maar de journalisten toch nog in de fout gaan.

Zeker waar maar, in ieder geval één van, de Duitse circussen zou zelf ook eens zorgvuldig met zijn naam om moeten gaan.
Zolang zij op een deel van hun rijdend materiaal slechts de naam RENZ hebben staan. Werk je bewust mee aan de naamsverwarring. Ik kan dit niet anders zien dan een bewuste aktie van dit bedrijf. Een bedrijf dat zijn volledige eigen naam niet voert komt niet profesioneel over en neemt zijn publiek ook niet serieus!

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:27 am 
Site Admin

Ik heb de indruk dat de Duitse Renzen hun materiaal langzaam maar zeker voorzien van hun volledige naam. Het heeft ook best lang geduurd voordat Herman bovenop de tent bij Renz werd gevoegd.

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:32 am 
ik kan niet anders zeggen dat van de week in yprnburg de volledige naam op winkel posters en het kaartje stond
ik heb dit onderwerp net gelezen en volgens mij ligt het grootste gedeelte aan de media
wel vind ik het jammer dat ik deze discussie kan zien
dit lijkt me meer iets voor een eventueel afgesloten gedeelte

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00