Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:33 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 5:45 pm 

Ik ben er nog niet geweest , en mag / kan er dus nog niet veel over oordelen.
Maar als ik op foto's zie hoe het Circus erbij staat , zorgt het zelf naar mijn mening voor anti reclame.
Jammer , want het programma lijkt me aan de foto's te zien juist heel goed en wel uitnodigend.

BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 6:13 pm 

Benjamin schreef:
Maar als ik op foto's zie hoe het Circus erbij staat , zorgt het zelf naar mijn mening voor anti reclame.
Jammer , want het programma lijkt me aan de foto's te zien juist heel goed en wel uitnodigend.

waaraan kun je zien dan dat renaissance zelf voor anti reclame zorgt?
joshua :mrgreen: :clown

BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 6:48 pm 

Komt het door de containerunits? Want Circus Renaissance heeft inderdaad geen nostalgische wagens als Roncalli en Bongo of modernere maar toch traditioneel uitziende circuswagens als Belly-Wien, Renz-Berlin of Renz-International. Bij Renaissance tref je ook geen 100 wagens aan (waarvan de meesten slechts als decoratie dienen) of glimmende trucks en woontrailers ter waarde van enkele miljoenen Euro's in de buitenste rij van de opstelling.

Gebroken wit met een oranje rand is niet een voor de hand liggende kleurcombinatie voor een circus. Zou dat het zijn? En enkele nog niet zo lang geleden overgenomen gesloten opleggers zijn nog niet helemaal (of helemaal niet?) overgeschilderd zodat de kenmerken van vorige eigenaar nog duidelijk zichtbaar zijn. Maar dan mag je verf kopen en lekker mee gaan schilderen. En dan zul je merken dat verf tegenwoordig schreeuwend duur is en wagens schilderen toch meer tijd kost dan je zelf had verwacht...

BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 7:43 pm 

joshua slappendel schreef:
Benjamin schreef:

waaraan kun je zien dan dat renaissance zelf voor anti reclame zorgt?

Zoals ik al zei oordeel ik na het bekijken van de foto's.
Het ziet er zoals al eerder is gezegd niet echt uitnodigend uit.

Naar mijn mening komt dit door het kleur verschil , verschillende namen die nog te zien zijn en ook het verschil in wagens.
De hele voorkant van het Circus er alvast goed uit te laten zien lijkt me een kleine moeite. Oude namen verwijderen , en enkele containers overschilderen was denk ik mooier geweest i.p.v. dure vlaggen plaatsen , zodat er nog meer namen te zien zijn.

-- ik ben beschikbaar.

BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 8:45 pm 

natuurlijk kan je na het kijken van de foto's andere gedachten hebben. of ziet het er nog niet top uit , maar echt oordelen zou ik pas doen na een bezoek. of je dat gaat doen is nog een raadsel want je vond het er niet zo uitnodigend uitzien.

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 11:32 am 

Anti reclame is een groot woord, maar zoals het circus qua materiaal opgesteld stond in Leidschenveen nodigde het niet uit voor een bezoek. Ik ben overigens zelf even wezen kijken.

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 12:44 pm 
Site Admin

Kamelendrijver schreef:
Ik ben overigens zelf even wezen kijken.

Naar de show? Want daar is het allemaal om te doen. Een circus is natuurlijk niet in de eerste plaats een soort rijdend museum waar iedereen gratis kwijlend naar kan kijken. Om een circus mooi te maken aan de buitenkant zijn inkomsten voor nodig. Kaartverkoop dus. En vrijwilligers zoals Benjamin.

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 12:51 pm 

heuvels schreef:
Kamelendrijver schreef:

Naar de show? Want daar is het allemaal om te doen. Een circus is natuurlijk niet in de eerste plaats een soort rijdend museum waar iedereen gratis kwijlend naar kan kijken. Om een circus mooi te maken aan de buitenkant zijn inkomsten voor nodig. Kaartverkoop dus. En vrijwilligers zoals Benjamin.

Nee ik reed toevallig op zaterdag avond er langs, de voorstelling was al bezig. Dus alleen aan de buitenkant gekeken maar het gaf mij geen verzorgde indruk. Natuurlijk is de voorstelling het belngrijkst maar de eerste indruk kan je maar 1 keer doen.

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 9:12 pm 

Op basis van reeds genoemde zaken omtrent (nog niet perfecte) uitstraling ging ik gisteren met lage verwachtingen naar binnen voor de show.

Binnenkant zag er verzorgd uit! De (hier reeds besproken)show viel ook mij zeker niet tegen. Althoff heeft eigenlijk altijd ook wel voor kwalitatieve shows gezorgd.

Vooral de zeer veelzijdige en goede clowns (afkomstig van het staatscircus van Moskou) brengen momenteel de show op niveau.

Hoop wel dat de paarden er bij komen!

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 7:45 am 

Kamelendrijver schreef:
heuvels schreef:
Kamelendrijver schreef:

Nee ik reed toevallig op zaterdag avond er langs, de voorstelling was al bezig. Dus alleen aan de buitenkant gekeken maar het gaf mij geen verzorgde indruk. Natuurlijk is de voorstelling het belngrijkst maar de eerste indruk kan je maar 1 keer doen.

Zaterdagavond? Was dat niet toevallig de voorlaatste speeldag op dat terrein?

Circussen met een beperkt aantal personeelsleden en een beperkt aantal transportmiddelen beginnen vaak al op zaterdagmiddag allerlei materialen in te pakken en gereed te maken voor transport. Renaissance heeft (van horen zeggen) slechts vier trekkers waarmee alle transporten moeten worden overgereden. Als ik op mijn eigen waarnemingen (op een vrijdag) moet afgaan dan heeft dit circus zelfs NUL trekkers. Want ik heb er geen enkele kunnen zien...

In 2010 had Alberto Althoff slechts twee trekkers en de eerste transporten ging toen al op vrijdagavond na de voorstelling rijden. Je leest het goed: Op vrijdagavond. Terwijl er nog twee voorstellingen op zaterdag en een voorstelling op zondag op het plan staan...

Het eerste wat verdwijnt is spul dat niet bij de voorstelling nodig is. Hekken, lichtsnoeren en andere aankleding...

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 9:09 am 

het is al eerder genoemd door meerdere mensen
dus ron helaas is het niet anders
de show perfect
uitstraling verdiend aandacht

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 11:26 am 

Heb slechts 1 trekker gezien, een witte daf.

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 12:47 pm 

Als ze dan al op vrijdag beginnen te rijden, is mijn vraag: Wat steekt er dan in die trailers dat zonodig meegesleurd dient te worden ? Laat dat dan gewoon thuis. Trouwens binnenkort zullen ze met de stijgende dieselprijzen sowieso verplicht zijn een beetje economischer tewerk te gaan.

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 10:57 pm 

stars schreef:
Heb slechts 1 trekker gezien, een witte daf.

Inderdaad, die was er in overschie ook.
Ben in Overschie gisteren ook gaan kijken, het materiaal is flink in onderhoud.
De containers zijn van wit/oranje al allemaal getransformeerd naar creme/rood , de hekjes zijn nu deels geschuurd en klaar om te verven.
enkel de tent nog wat strakker opspannen , als je binnenzit zie je kreukels in het doek zitten en dat is volgens mij alleen maar paar keer strakker spannen.

de show bespreek ik later nog maar vond ik prima in orde.

BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 9:56 am 

Gisterenmiddag in Rotterdam Overschie foto´s gemaakt op het terrein van circus Renaissance. Wat ik daar gezien heb is een circus dat in deze zeer moeilijke tijden " Het hoofd boven water probeert te houden". Ik ben van mening dat je daar alle respect voor moet hebben. Ondanks het slechte weer (regen) vond ik het geen trieste uitstraling hebben, maar eerder van een circus in opbouw. Waar met man en macht aan gewerkt wordt. Na een kort gesprek met Alberto besloten om de avond voorstelling te gaan bekijken.
De voorstelling is prima en het publiek krijgt waar het voor komt een echte circus voorstelling. Ondanks het feit dat er niet veel publiek was gekomen, was toch de circussfeer aanwezig. De nummers zijn leuk en slaan allemaal aan bij het publiek.
Van de voortent tot in de piste de circussfeer is volledig aanwezig. Ik vind dat men respect mag hebben voor de kracht en het doorzettingsvermogen van Alberto Althoff om met een circus te blijven reizen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00