Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:18 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:17 pm 

Ja RogerNL het is volgens Gera "streng verboden" je "eigen" mening te geven hier. Tenminste als ze niet overeenkomt met de hare! Ik vond uw recensie over Renaissance zeer interessant en duidelijk én uw eigen persoonlijke mening. Daarvoor dienen fora als deze. Enkel Gera kan het niet hebben als die mening maar iets afwijkt van de hare want dan ben je bezig circussen naar beneden te halen om andere circussen voor te trekken. Pff wat een onzin! De mensen op dit forum zijn allemaal circusvrienden (ik toch) die naar alle circussen gaan omdat ze open staan voor alle soorten circussen. Ik vergelijk het dikwijls met voetbal, een ploeg die een heel mooi stadion heeft kan een vreselijk slechte ploeg op het veld staan hebben. Smaken en meningen verschillen, vrije meningsuiting is een recht voor "iedereen"! Ik hoop nog af en toe recensies van u te lezen RogerNL want ze geven me een idee over een voorstelling en de omkadering. Ik hecht hier belang aan maar uiteindelijk beslis IK wat ik ervan vind, met alle respect voor de meningen van anderen. Resepect voor anderen... lijkt me hier nogal eens te ontbreken...

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:24 pm 

Beste Gert,

Het is helemaal niet streng verboden om je eigen mening te geven, hoe kom je erbij. Ik zit tenminste nooit aan de knoppen om iets achter de besloten fora te plaatsen, zoals andere moderators wel doen. Wat mij betreft kun je juist zeggen wat je wilt, zolang je er maar geen vreemde bedoelingen mee hebt, zoals het neersabelen van circussen en circusmedewerkers zonder echte grond. Met voorbedachte rade een soort van recensie plaatsen om andere circussen in een slecht daglicht te zetten, daar kan ik niet tegen. Hier lag het er zo dik bovenop, dat ik het gewoon niet op me kon laten zitten.
Ook kan ik er niet tegen als ik merk dat weerloze dieren slecht behandeld worden. Dan heb je me echt op de kast. Ik ben er juist voor dat iedereen zijn of haar mening geeft, zolang het maar met open vizier is.

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:27 pm 

Misschien moet je dan als moderator zelf wat minder partijdig zijn en zeker de mensen niet persoonlijk aanvallen, laat staan "Noorse activisten" noemen...

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:30 pm 

juridisch gezien heb ik hem geen Noorse activist genoemd. Ben benieuwd hoe ver hij daarmee komt.

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:34 pm 

Citeer:
je loopt als een Noorse activist in het rond te schieten

Sorry hoor Gera...maar hoe noem je mij juridisch gezien dan wel in bovenstaande quote? Ben benieuwd hoe ver je daar mee komt om dat uit te leggen... Een publiekelijk excuus aan mijn adres in dit forum zou meer dan op zijn plaats zijn en je sieren.

Nogmaals ik ben ONAFHANKELIJK en niet van welk circus dan ook!!!! Hoe vaak moet ik dat nog zeggen???

Gert: veel dank voor je bericht. Dacht even dat ik gek aan het worden was op dit forum van al die vreemde posts... Te bizar voor worden dit.

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:34 pm 

RogerNL schreef:
Beste Gera,

Ik ga kijken welke juridische stappen ik kan ondernemen, dit laat ik mij niet welgevallen.

Ben je nou serieus?

Ben benieuwd welk zelf respecterende advocaat er een zaak van wil maken omdat jij je beledigt voelt op een online openbaar forum.

Over de recensie: iedereen mag uiteraard zijn mening geven.
Al schrijf je er nou nog 3 dat heefd niemand je hier verboden.
Maar weet je wat het is met ''vrijheids van menings uiting''? die gaat 2 kanten op ( akelig he? )

Jij mag recensies schrijven over hoe slecht of hoe goed je iets vind.
Mensen mogen hier daarop dan weer reageren wat ze van jou recensie vinden.

Mensen die graag kritiek over alles geven maar zelf geen terug kunnen verdragen kunnen beter niet hun meningen openbaar maken.
Als je nou gewoon bij je standpunt van wat je geschreven heb blijft staan en er verder niet op ingaat dan kom je nog geloofwaardig over.
Maar de manier waarop je op alles zo vel toehapt laat doorschemeren dat je dingen vaker uit proportie blaast.

Voorbeeld nodig? Dreigen met ''juridische stappen'' op een simpel openbaar forum om een onschadelijke vergelijking. :roll:

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:40 pm 

Ik heb in mijn recensie niemand persoonlijk beledigd. Niemand.

Gera beledigd aan de lopende band en vergelijkt mij met de Noorse activist en dat is meer dan kwetsend en schandelijk te noemen.

Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat is pure belediging.

Kom met argumenten op mijn recensie maar niet met een dergelijke belediging.

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:49 pm 

RogerNL schreef:
Ik heb in mijn recensie niemand persoonlijk beledigd. Niemand.

Gera beledigd aan de lopende band en vergelijkt mij met de Noorse activist en dat is meer dan kwetsend en schandelijk te noemen.

Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat is pure belediging.

Kom met argumenten op mijn recensie maar niet met een dergelijke belediging.

Als ik het goed gelezen heb dan heefd gera geschreven '' ALS een noorse activist ''
Als we dan nu toch alles zo lettertje voor letterje gaan nemen ( en jij er juridisch werk van wil laten maken ) moet je nu ook echt doorgrondig zijn en je realiseren dat je vergeleken bent met een noorse activist en dus niet regel recht een genoemd.

En precies wat je nu zegt doelde ik dus op.
Als je dit dus al als extreem kwetsend en schandelijk beschouwd zegt dat heel wat over je recensie die kunnen we dan dus ook nemen met een hele grote bult slagroom :clown

Persoonlijk vind ik hem creatief gevonden van gera maar ben het niet met haar eens.
Ik denk dat de term ''Dramaqueen/king'' beter op zijn plaats had geweesd.

Dramaqueen:

a person given to often excessively emotional performances or reactions

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 4:55 pm 

Lees ik het nou goed dat jij de vergelijking tussen mij en een Noorse activist een 'creatieve vondst' noemt???? Te ziek voor woorden.... laat jij jezelf, en neem Gera mee, eens nakijken.... Onvoorstelbaar.

Je bent het er niet mee eens maar schrijft het wel zo op... Zeker een vriendin van Gera??

Wat een bizar forum is dit en wat een bizarre verzameling mensen....

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 5:02 pm 

Maar goed: als alles hier toch kan onder het mom 'vrijheid van meningsuiting':

Voor Gera en Maeve:

RETARD
A person born with a mental condition and therefore has to work a million times harder to be able to do simple things (such as learn and communicate)

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 5:16 pm 

RogerNL schreef:
Lees ik het nou goed dat jij de vergelijking tussen mij en een Noorse activist een 'creatieve vondst' noemt???? Te ziek voor woorden.... laat jij jezelf, en neem Gera mee, eens nakijken.... Onvoorstelbaar.

Je bent het er niet mee eens maar schrijft het wel zo op... Zeker een vriendin van Gera??

Wat een bizar forum is dit en wat een bizarre verzameling mensen....

Als je gewacht had tot je iets rustiger was en was bijgekomen van de uiteraard grootste belediging van het vergeleken worden met een.. wat was het? ''noorse terrorist'' voor dat je mijn reactie gelezen had had je kunnen zien dat ik het er niet mee eens was dat je vergeleken werd met een noorse terrorist maar dat ik dramaqueen een beter passende vond.
Ik heb zelfs nog de definitie van het woord toegevoegd aan mijn reactie.

Ik vind het niet erg wat voor recensie je geschreven heb.
Ik ben pas gaan reageren nadat de tranen van de lach me in de ogen sprongen toen er met advocaten gedreigt ging worden.

Misschien ben ik hier te jong voor.
Wat zeggen ze nou toch altijd?
''De jeugd heefd geen respect...?'' misschien heefd de jeugd iets kortere tenen? want ik zie niet in waarom je zo uit je vel gesprongen bent

Maar ik wens u een prettige dag en laat deze ervaring met een verzameling ''bizarre mensen'' u vooral niet de circus pret ontnemen.

Ik zal het label RETARD met trots dragen.
Wist je dat in mijn leeftijds klasse dat helemaal niet zo'n belediging is? :clown
En Gera is een vlotte dame die laat haar advocaat ook wel thuis

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 5:30 pm 

Maeve: fijn dat je trots bent op je label Retard want je verdient 'em dubbel en dwars! De Retard van de week! Want je schrijft zelf:

Citeer:
Persoonlijk vind ik hem creatief gevonden van gera maar ben het niet met haar eens

Waarop ik schrijf:

Citeer:
Lees ik het nou goed dat jij de vergelijking tussen mij en een Noorse activist een 'creatieve vondst' noemt???? Te ziek voor woorden.... laat jij jezelf, en neem Gera mee, eens nakijken.... Onvoorstelbaar. Je bent het er niet mee eens maar schrijft het wel zo op... Zeker een vriendin van Gera??

Dus ik lees jou schrijfsels heus wel, Maeve... Jij de mijne kennelijk niet.

Maak er verder maar een grapje van en probeer je er maar uit te lullen maar dat lukt niet meer!

Iemand die niet begrijpt waarom iemand boos wordt om een dergelijke vergelijking/belediging draagt inderdaad met recht het label Retard.

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 5:38 pm 

gera schreef:
Beste Roger,
Het gaat erom wat voor een kritiek, je loopt als een Noorse activist in het rond te schieten met al je opmerkingen .....

Gera ik vind dit soort opmerkingen echt te gek voor woorden. Dat hoort dus niet op een forum als dit thuis. Tuurlijk lees ik ook berichten van mensen die het ene circus afkraken in de hoop dat zij naar het andere circus gaan. Daar heb je gelijk in. Maar in plaats van er boven staan doe je met dit soort opmerkingen hier gewoon aan mee. Vind ik erg jammer!

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 5:42 pm 

Beste Hugo: en nogmaals: ik ben van geen enkel circus dus ook die vermoedens/beschuldiging vanuit Gera richting mij gaan nu eens een keer niet op.

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 5:49 pm 

Beste Roger,

Ik ben het inhoudelijk in elk geval niet met je eens maar een ieder zijn mening. Ik zelf heb de voorstelling van Renaissance in Leidscheveen gezien. Heb een leuke avond gehad al was er ook wel wat op en aan te merken. Ga als zij van Texel terugkomen weer eens kijken of de voorstelling verder verbeterd is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00