Fijn dat je Roncalli leuk vond:
ook nog effe rondgelopen.
En nou moet ik jouw een keer gelijk geven:
daar hebben ze prima kwaliteit en word er ook achter de schermen als er geen publiek of geen circusvrienden op het terrein rondlopen
erg professioneel gewerkt.
En nee iets serieus nemen van mij dat hoef je niet:
de dag dat clowns serieus genomen worden das het einde van de wereld geloof ik.
Maar ik merk alleen op dat er een hoop contradicties in je reacties staan
en dat je alles meteen terugkaatst en erg kortzichtig bent.
( zelfs iets waar ondertussen circusmeisje niet meer mee bezig is: die doet nou ook haar best om constructief bij te dragen)
Maar jij verward tussen een mening en een feit. Jouw mening is iets wat jij vind en dat kan ook wel eens veranderen: een feit is iets dat ontegensprekelijk vaststaat en wat met geen stokken te vernaderen is
Zo hou jij bij hoog en bij laag vol dat ik vasthou aan mijn tradities ( als je dan eens wist wat ik precies deed dan had je recht van spreken maar helaas sla je maar een slag in het duister):
jouw beweringen zijn dan het beste bewijs dat je echt niet weet over wat je het hebt.
De eerste die wat anders wil proberen en het eens niet volgens de voorgekauwde tradities wil doen vind je hier hoor.
Tenslotte ben ik dan wel pro de klassieke clownerie en vooral om de mooie zaken instand te houden:
maar daar vind ik de filosofie van Bernhard Paul geweldig: je neemt het beste en het mooiste uit het verleden en wekt een nostalgisch gevoel op maar mengt dat met de allernieuwste dingen ook.
En ik heb ook niet het probleem dat ik de lijn van een traditie sta: ben niet de 9 de generatie die precies hetzelfde doet als die ervoor.
( daar word ik mottig van : als je aan een artiest vraagt waarom doe je dat zo of die bepaalde act: ja mijn grootvader deed dat ook zo, en die zijn vader ook al. aaah juist en daarom moet jij dat dan ook. Je eigen creativiteit dat is van geen belang, de familietraditie dat is iets wat voornaam is).
En de tijd me inhalen: dan gaat ie vlug mogen zijn hoor. Want rondkijken om nieuwe dingen te vinden vind ik nog steeds leuker dan weer eens oude koeien uit de gracht te sleuren.
En nou heeft de tijd JOUW vet ingehaald denk ik: lees nou hierboven eens goed terug!!
Die keurmerken jongen dat is superouwe koek!!! de keurslager: het bestaat al jaren, de Michelin sterren ook.
Denk je nou echt dat er nog nooit iemand in het circus aan gedacht heeft: hahahaha ja tuurlijk wel.( denk dat ze in het circus wel alles geprobeerd hebben: alle modeverschijnselen zijn de revue wel gepasseerd: in het circus zijn ze altijd lekker vindingrijk geweest)
En ze zijn net zo snel weer tot inzicht gekomen dat het geen nut heeft en dat het z'n doel voorbijschiet.
Zoals hier ook al gezegd is: denk niet dat het publiek te dom is: ze weten heus wel het verschil.
En concurrentie?? dat kan ook een voordeel zijn: vooral als er aantal proberen om de beste naar de kroon of voorbij te steken!
En nee mijn medewerking is niet noodzakelijk nee: als je echt circuskenner bent dan weet je dit ook :
toen een inmiddels erg bekend artiest een dubbele gage vroeg want hij was inmiddels zo belangrijk voor het programma en als hij die dubbele gage niet kreeg dan vertrok hij:
En toen antwoorde zijn directeur: Nou en? als jij het niet doet staan er nog een hoop klaar die graag willen. En de dag erna had hij een vervanger.
En de bekende artiest kwam terug en werkte voor dezelfde gage ook.
( als je Roncallifan bent weet je dat dit met David Shiner en Bernhard is gebeurd)
Dus ga je mij nou een hoop ouwe cliches voorschotelen om perse te bewijzen dat ik het niet bij het rechte einde heb.
Denk dat het je nou toch wel duidelijk moet zijn he: jouw idee is gewoon oude wijn in nieuwe zakken.
Een oud ( en reeds afgevoerd) idee dat jij nou probeert te verkopen als iets wat je zelf hebt uitgevonden en als erg vernieuwend ziet.
Maar wat merk je dan: hier zitten toch ECHT wel mensen die zich daar niet aan laten vangen hoor