gera schreef:
Over circustransporten, het is in Nederland niet toegestaan om 2 x een aanhanger achter 1 vrachtwagen te hangen, anders had ieder circus zich wel op die manier verplaatst. Het is gewoon niet toegestaan.
Ik vraag me af waarom jullie de belangrijkste vraag niet stellen, wie gaat er nu op de warmste dag van t jaar olifanten transporteren?
De nieuwe LZV (lange zware vrachtwagens) combinaties die in Nederland rondrijden mogen 25,25 meter zijn wel met speciale vergunning uiteraard.
In de kermiswereld is het vrij normaal dat er gereden wordt met een dubbele aanhangwagens. Ik ken genoeg mensen die het doen en die crossen er ook heel het land mee door. Lijkt me sterk dat die 24 meter regel nu ineens nietmeer zou gelden, maargoed.
Een technisch defect zoals gebeurt is bij de trekker van Renz Berlin had iedereen kunnen overkomen of je nu je auto wekenlijks controleerd of niet onder druk en gezien de hoge temperatuur van die dag kan een slang het wel begeven. Als die meneer de olifanten in de wagen had gehouden en het probleem met de koeling had kunnen repareren had er waarschijnlijk niemand ooit wat van vernomen. Toevallig komt meneer agent langs en die vindt de situatie met de loslopende olifanten onveilig. Men stelt vervolgens een onderzoek in naar de trailer en vind nog een slechte band onder de combinatie. Dit is natuurlijk wel iets waar je je voertuigen op kunt controleren. Verder even afgezien over de lengte van het transport.
Zouden er op deze warme dag ook geen kippen, varkens , koeien en paarden vervoerd mogen worden? Er zullen vastwel regeltjes zijn over de duur van het transport en het aan boord hebben van water en voedsel. Maar ik heb toch meer te doen met die kippen en varkens opeengepakt in trailers met dit warme weer dan met twee olifanten die met hun buikje vol wel tegen een stootje kunnen.
En het is natuurlijk nog komkomertijd de hele media duikt er meteen op en dan onstaan er helaas weer de naamsverwarringen tussen de verschillende circussen.