Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 6:07 pm 

Waarom hulp? Circus is toch ondernemen? Ondernemen begint met jezelf serieus nemen, als je niet eens de middelen hebt om enigzins fatsoenlijk voor de dag te komen, verkoop je spul dan aan de oud ijzerboer en ga, om met de woorden van Warren te spreken, lekker in een supermarkt werken. Verdienen ze waarschijnlijk nog meer.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 6:10 pm 

Maak je niet zo druk.... denk aan je hart!

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 6:13 pm 

Waren er maar meer mensen die zich druk zouden maken om het kwaliteitsbehoud van het circus in het algemeen, aan mensen die direct opgewonden raken van een tent en een lelijk circusaffiche heeft het circus niets.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 6:56 pm 

inderdaad het gezegde blijft hier ook: de beste stuurlui staan aan wal meneer anoniempje

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 7:26 pm 

wie zegt dat ik aan wal sta... :lol:

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 6:45 pm 

Het is een feit; alleen maar stoelen neerzetten en geen tribune opbouwen ziet er raar uit en geeft geen circus idee en gevoel. En dat je op een affiche van Belgium een stukje jurk van Christel Sembach Krone ziet is slordig.

Maar wat ik me afvraag is (zoals Martijn H. ook al zei): wat kan het de doorsnee bezoeker schelen? Wij circus liefhebbers nemen de wereld van zand en zaagsel veel te serieus! Pak hem beet 95 % van de circusbezoekers zijn onwetende leken op circusgebied die alleen maar sporadisch en impulsief een circus bezoeken om de kinderen een plezier te doen. Mensen die het verschil tussen Herman Renz of Renz Berlin niet kennen.

Natuurlijk moeten randvoorwaarden in orde zijn. (brandveiligheid, dierenwelzijn) Maar maakt het kinderen iets uit of een vrachtwagen nou netjes geverfd is, of een tribune mooi is opgebouwd en of een affiche zelfgemaakt of gejat is van een collega circus?
Geef kinderen een show met wat dieren en een clown en een zak popcorn en ze zijn tevreden! En als de kinderen tevreden zijn, dan zijn de ouders dat ook.

Als circusliefhebber (dus behorend tot de andere pak hem beet 5 % bezoekers) vind ik persoonlijk dat het eenvoudige (volgens critici armoedige) karakter van Belgium juist de charme van dit circus is. Ik heb kennis gemaakt met dit circus in Kasteeltuinen Arcen in 2002 en heb intens genoten van de show! Het leeuwen nummer van Karin Range was schitterend. Ze was een van de mensen met de meest humane omgang met roofdieren die ik heb gezien. Voortdurend belonen met stukjes vlees. Tijdens haar dressuur met indrukwekkende fjordenpaarden en haar hogeschool herleefde het nostalgische klassieke circus uit lang vervlogen tijden. En wanneer Arnold als clown optrad lag ik dubbel van het lachen. De roofdierenwagens zonder uitloop waren zoals bekend een minpunt, maar de show vond ik wel degelijk zeer vermakelijk. Na een bezoek een Great Belgium wist ik weer waarom ik circus liefhebber ben.

Iedereen noemt bij de kleine circussen Bongo altijd als voorbeeldcircus omdat dit een circus is om door een ringetje te halen. Persoonlijk vind ik Bongo juist 'te netjes'. Zo wil de directrice niet hebben dat er tijdens de show achter op het terrein mensen rond lopen. Dit geeft zij te kennen door mensen hierop aan te spreken of door touwen te spannen. Als ik bij Bongo zit en er bij de show 4 seizoenen met clown Dropje het lied 'op een grote paddestoel' meegezongen moest worden krijg ik soms het gevoel in een kleuterklas te zitten. Een kleuterklas waarin je precies moet doen wat juf Dropje zegt.

Geef mij qua sfeer dan maar liever het heerlijk amateuristische sfeertje van Belgium! 'Rommeligheid' in het circus kan juist een bepaalde charme geven.

Circus Belgium heeft naar mijn mening dus zeer zeker bestaansrecht. Dit circus zal zonder vakvrouw Karina nooit meer zo zijn zoals het was, maar ik heb er vertrouwen in dat dit circus zich zal redden.

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 6:50 pm 

Prachtig geschreven!!!

Citeer:
En wanneer Arnold als clown optrad lag ik dubbel van het lachen.

Dat wil ik zien!!! :mrgreen: :clown
Ik lag nu al dubbel toen hij spreekstalmeester was dus als clown moet hij helemaal geweldig zijn.

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 7:02 pm 

Helemaal mee eens sylvio.

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 9:25 pm 

tja sylvio, ook jij hebt wel een punt, mijn eerste circus wat ik zag als kind was Mikkenie. Als je de foto's nu terug ziet was het ook een rommeltje, maar als kind vond ik het schitterend ( nu ook nog eerlijk gezegd als ik de foto's weer terug zie) vind het al heel wat anders als ze zichzelf niet mooier proberen te verkopen als ze zijn, als je dat namelijk niet doet, kan het alleen maar meevallen. Ik vind alleen dat circus maken wel wat serieuzer genomen mag worden, de randvoorwaarde moeten meer zijn dat het hebben van een tent en een paar wagens.

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 10:13 pm 

Het is inderdaad zo dat als de kinderen het leuk vinden de ouders ook al snel tevreden zijn. Als ik aan mijn jeugd terug denk zag het circus er allemaal nog niet zo uit als nu. Ik houd persoonlijk ook wel van die oude romantiek en de oude wagens bij het circus dit heeft toch wel wat dan al die moderne transporten van tegenwoordig.

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 10:34 pm 

Zonder iets af te doen aan de inzet van de mensen die bij dit circus werken vind ik dit circus slechte reclame voor de circusbranche. Ik vind het wat te kort door de bocht te stellen dat het voor kinderen en ouders toch niet uitmaakt waar zij heen gaan.

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 10:40 pm 

De ouders misschien wel niet maar de kinderen maakt het denk ik niet zoveel uit of ze nou hier of daar een paard zien die zien het verschil niet zo en als de kinderen het leuk vinden en de ouders het in eerste instantie niet misschien dan zijn ze denk ik er tevreden mee als de kinderen het leuk vinden. Maar ik blijf het met je eens dat het geen wereld bedrijf is.

BerichtGeplaatst: do mar 19, 2009 1:11 am 
als ondernemer kies je zelf of je van je supermarkt een delicatessebedrijf wilt maken. Supermarkten van vroeger zijn niet de supermarkten van tegenwoordig. Vergeet niet dat de wereld met sprongen vooruit is gegaan, de bevolking met sprongen is toegenomen en de circusbedrijven hierin mee [dienen] te groeien.

Ik bemerk in dit topic een hunkering naar nostalgie, maar circus zoals vroeger zal voor een circusliefhebber op leeftijd een utopie blijken te zijn. Denk alleen maar even aan een burowagen die gevuld is met de modernste technologieen, computers die het lichtplan uitvoeren, tentzeilen die moeten voldoen aan de hoogtste eisen van brandweerzijde etc.etc.

Gelukkig is het ook zo dat de jeugd van nu, het circus van nu mee krijgend, dit weer als nostalgie gaat zien. Hopenlijk dat dit circus is volgens de tradities, mét dieren, sensaties en tradities. Hoe dit circus er uitziet van buiten is dan even niet zo belangrijk. ALS HET ER MAAR IS.

BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2009 8:18 pm 

Het circus staat gedurende de zomer nog in een bekend Safaripark/Vakantiepark/speelland in Brabant.
Na de zomer zal het circus of gelijk stoppen nog een kleine tournee maken om vervolgens te stoppen.

Bron: Artiesten Benelux

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00